آستون مارتینپورشهجگوارچشم اندازسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپایی

گردهمایی پبل بیچ 2013

گردهمایی امسال Pebble Beach در روز چهارشنبه ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ مطابق ۲۳ مردادماه ۹۲ در حاشیه سواحل غربی کالیفرنیا آغاز به کار کرد . . .

۲۴ مردادماه تور ۱۰۰ کیلومتری پبل بیچ به مدت دو روز و با حضور بیش از ۱۵۰ کلاسیک و تحت اسپانسری Rolex و همچنین حراجی پبل بیچ نیز در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ مردادماه زیر نظر شرکت آمریکایی Gooding & Company برگزار شد. اما شرکت در گردهمایی برای عموم بازدیدکنندگانی که بلیط های ۲۲۵ یا ۲۷۵ دلاری امسال را تهیه کرده بودند از روز ۲۸ مردادماه امکان پذیر بود.

مثل همیشه گردهمایی امسال پبل بیچ با معرفی خودروی برتر به کار خود پایان داد؛ امسال این جایزه به پاکارد ۱۹۳۴ رسید که متعلق به Joseph & Margie Cassini از ایالت نیوجرسی است.

1934 Packard convertible takes Best In Show at Pebble Beach
۱۹۳۴ Packard convertible takes Best In Show at Pebble Beach

اگر در مورد این خودرو جویای اطلاعات بیشتری هستید باید گفت که سال ۳۴ میلادی پاکارد سه نسخه متفاوت با نام های ۱۱۰۶ و ۱۱۰۷ و ۱۱۰۸ به تولید رساند که از این سه مدل ۱۱۰۸ بیشترین فاصله محوری را داشت. ۱۱۰۸ همانند مابقی ۱۱های پاکارد مجهز به پیشرانه V12 با قدرت حدودی ۱۶۰ اسب بود.

 

*** سوپرکارهای حاضر در پبل بیچ ۲۰۱۳  ***

Aventador LP 720-4 Roadster 50 Anniversario
*** Aventador LP 720-4 Roadster 50 Anniversario ***
اگر به یاد داشته باشید اوایل امسال بود که لامبورگینی در نمایشگاه شانگهای، به مناسبت گذشت نیم قرن از تاسیسش تصمیم گرفت ۱۰۰ دستگاه از اونتادور را با نام نسخه ۵۰ سالگی تحویل مشتریان دهد.
Gallardo LP560-2 50 Anniversario
*** Gallardo LP560-2 50 Anniversario ***
دومین اسپرت لامبو که با نسخه ۵۰ سالگی آمده بود، گالاردوی ۵۶۰ بود. با اینکه مدل های ۲۰۱۳ گالاردو معرفی شده اما معلوم نیست چرا کمپانی به سراغ مدل های ۲۰۱۲ آن رفته.
Bugatti Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille
*** Bugatti Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille ***
خوب به نام خودرو دقت کنید! “جان پیر” از قهرمانان بوگاتی در مسابقات لمانز بود که در تصادف سال ۴۹ میلادی در دور تمرینی گرندپری بوینس آیرس درگذشت.
Pagani Huayra
*** Pagani Huayra ***
این برای چندمین بار بود که پاگانی از “هوآی-را” رونمایی می کرد اما اینبار یک تفاوت عمده با قبل داشت؛ پاگانی برای نخستین بار مشخصات کامل فنی آنرا برای بازار ایالات متحده منتشر کرد.
 McLaren MP4-12C Special Operations
*** McLaren MP4-12C Special Operations ***
مکلارن با دو دستگاه از ۱۲C اسپایدر که هنوز جزییات آنها منتشر نشده به پبل بیچ آمده که توسط زیرمجموعه جدیدش که با نام Special Operation شناخته می شود، ارتقا یافته. Special Operation همان گروهی است که سال ۲۰۱۲ از خودروی ماورایی مکلارن X1 در پبل بیچ رونمایی کرد.
HOME OF ROLLS-ROYCE COLLECTION
*** HOME OF ROLLS-ROYCE COLLECTION ***
با آنکه رولزرویس پیشنه ۱۰۹ ساله دارد اما تنها ۱۰ سال است که از احیای مجدد آن بدست بی ام و می گذرد؛ به همین مناسبت این کمپانی پکیج های جدیدی که صرفا مختص تغییر نمای ظاهری و کابین خودروست با نام COLLECTION برای مشتریان آماده کرده؛ فانتوم ۴۷۵ اسبی سفید رنگ موجود نیز اولین خودرویی است که به این پکیج مزین شده.
 2014 Saleen George Follmer Edition Mustang
*** ۲۰۱۴ Saleen George Follmer Edition Mustang ***
برای ادای احترام به جورج فولمر آمریکایی چه چیزی بهتر از ارائه یک پکیج ۷۵ هزار دلاری برای این موستانگ ۴۷۰ اسبی است؟!
Porsche 918 Spyder
*** Porsche 918 Spyder ***
دیگر باید مطمئن باشیم نسخه تولید نهایی از ۹۱۸ اسپایدری که در فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی خواهد شد تفاوت بسیار اندکی با چیزی که در اینجا می بینیم دارد.
SRT Viper GTS
*** SRT Viper GTS ***
SRT وایپر بیش از ۱۰۰ بار در جاهای مختلف رونمایی شده ولی بازهم دوج دست بردار این افعی ۶۴۰ اسبی نیست؛ شاید به این بهانه که کوروت استینگری به پبل بیچ امسال نیامده بود.
 Rolls-Royce Wraith
*** Rolls-Royce Wraith ***
از نزدیک دیدن قوی ترین کوپه رولزرویس که ۶۲۴ اسب قدرت دارد می تواند به این معنا باشد که بزودی عرضه این کوپه ۴۰۰ هزار دلاری آغاز می شود.
 Galpin Ford coachbuilt GTR1
*** Galpin Ford GTR1 ***
پیشرانه ۵.۴ لیتری GTR1 درحالت عادی ۱۰۲۴ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۰۲ نیوتن متر گشتاور دارد اما اگر از بنزینی با اوکتان ۱۰۰ استفاده کنید این اعداد به ترتیب به ۱۱۹۷ اسب بخار و بیش از ۱۲۰۰ نیوتن متر هم می رسند. GTR1 با بدنه تمام کربنی حدود ۱ میلیون دلار قیمت خورده اما با بدنه آلومینیومی قیمت کمتری خواهد داشت ولی چقدر کمتر را خدا می داند!

***  مفهومی های حاضر در پبل بیچ ۲۰۱۳  ***

BMW M4 Concept
*** BMW M4 Concept ***
برای اینکه هواداران بی ام و برای همیشه M3 کوپه را فراموش کنند، کمپانی باید خودرویی می ساخت که از هر لحاظی خاص باشد؛ از سقف و خروجی های دوبل کربنی گرفته تا رنگ طلایی اش! برای اطلاع از جزییات فنی M4 کوپه باید تا نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۱۳ منتظر ماند.
Cadillac Elmiraj Concept
*** Cadillac Elmiraj Concept ***
المیراژ را باید نسخه سقف دار کادیلاک سی ال دانست که البته هم عریض تر شده و هم در طول کوچکتر. رینگ های ۲۲ اینچی المیراژ واقعا زیباست.
Icona Vulcano 2013
*** Icona Vulcano 2013 ***
برای اولین بار کمپانی ایتالیایی آیکونا هیبریدی ۹۵۰ اسبی جدیدش را در ایالات متحده رونمایی کرد؛ اگر ولکانو به خط تولید برسد رقیبی جدی برای لافراری و مکلارن P1 خواهد بود.
Jaguar Project 7 Concept
*** Jaguar Project 7 Concept ***
پروژه هفت جگوار بعد از حضور در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۳ ، دومین رونمایی اش در جهان و اولین حضورش را در آمریکا جشن گرفت. این خودرو به یاد جگوار D-type سالهای ۵۰ میلادی ساخته شده.
 DB9 Spyder Zagato Centennial
*** DB9 Spyder Zagato Centennial ***
DB9 اسپایدر احتمالا بدترین کادوی آستون مارتین بود که به بهانه تولد ۱۰۰ سالگی اش زاگاتو به او داده؛ خوشبختانه از این خودرو تنها یک دستگاه ساخته شده!
Spyker B6 Venator Spyder concept
*** Spyker B6 Venator Spyder concept ***
باگذشت بیش از ۶ ماه از معرفی وناتور کوپه، اسپایکر دست به تولید نسخه اسپایدر وناتور زد که می تواند یک دلیل بسیار خوب برای به تولید رسیدن این خودروی مفهومی باشد.
Aston Martin CC100 concept
*** Aston Martin CC100 concept ***
تنها آستونی که برای سوار شدن به آن احتیاج به یک عدد کلاه ایمنی دارید چیزی نیست به جز CC100 مفهومی که با افتخار گذشت ۱۰۰ سال از تاسیس آستون خلق شده.
 Acura NSX
*** Acura NSX ***
با اینکه حداقل یکسال تا آمدن NSX به خیابان ها زمان باقیمانده اما هوندا و زیرمجموعه آمریکایی اش آکورا، تلاش های زیادی می کنند تا قبل از پایان سال ۲۰۱۳ نسخه تولید نهایی آنرا آماده کنند.
Lamborghini Veneno
*** Lamborghini Veneno ***
تنها چیزی که هیجان بازدیدکنندگان لامبورگینی وننو را دوچندان می کرد، دیدن این خودروی استثنایی نبود؛ قوت گرفتن خبرهای غیر رسمی در تولید ۹ دستگاهی از وننوی رودستر با قیمت حدودی ۴.۴ میلیون دلار همه را غافلگیر کرد.
 Superleggera Disco Volante Touring
*** Superleggera Disco Volante Touring ***
دیسکو خودرویی ایتالیایی است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شده بود. این خودروی ۴۵۰ اسبی بر پلتفرم آلفا ۸C ساخته شده.
 1963 Lamborghini 350 GTV
*** ۱۹۶۳ Lamborghini 350 GTV ***
تنها کلاسیکی که در جمع کانسپت های امسال حضور داشت چیزی نبود به جز GTV یعنی اولین پروتوتایپ لامبورگینی که بعدها به خلق ۳۵۰GT یعنی اولین خودروی لامبو منجر شد.
 Laraki Motors Epitome
*** Laraki Motors Epitome ***
اولین محصول لاراکی موتورز هیولایی است با حداکثر قدرت ۱۷۵۰ اسب که حدود ۲ میلیون دلار قیمت خورده؛ این خودرو یکی از معدود سوپرکارهایی است که از هر نمایی به او نگاه کنیم هیبت خاص خودش را دارد! حتما عکس های دیگر این خودرو را ببینید.
 Hyundai HCD-14 Genesis concept
*** Hyundai HCD-14 Genesis concept ***
HCD-14 خودرویی است که احتمالا برخی از ویژگی های آنرا باید در نسل آتی جنسیس جست وجو کرد. البته برخی مشخصه های این خودرو مانند رینگ های کربنی یا درب های عقب آن که برخلاف درب های جلو باز می شوند به احتمال فراوان در نسخه تولید نهایی جنسیس وجود خارجی نخواهند داشت.
 Lincoln MKC
*** Lincoln MKC ***
مفهومی MKC که اولین بار در دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شد، می تواند یک شروع تازه برای لینکلن باشد هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ ظاهری. اگر این خودرو به خط تولید برسد باید با مدلهایی مانند بی ام و X3 و مرسدس GLK و … رقابت کند.
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe
*** BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe ***
نمی دانیم این چه رسمی است که وقتی دو کمپانی می خواهند چند دهمین سال از همکاری شان را جشن بگیرند دست به خلق ایده هایی می زنند که در عدم تناسب چراغ ها، جزو بدترین و شاید هم زشت ترین مدل های هر دو کمپانی است. مانند گرن لوسو کوپه که در لوکس بودنش حرفی نیست اما در نمای ظاهری واژه ای به جز تاسف نمی توان گفت.
 Mercedes-Benz GLA
*** Mercedes-Benz GLA ***
نسل جدید GLA که کمتر از یکماه دیگر در فراکفورت ۲۰۱۳ رونمایی می شود، یک رقیب عالی برای رنجروور اووک و بی ام و X1 خواهد بود.
 Bentley Mulsanne Le Mans Limited Edition
*** Bentley Mulsanne Le Mans Limited Edition ***
این مولسان در کنار بنتلی ۴.۵ معروف قرار گرفته که در سال ۲۸  میلادی به قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز رسید.

***  بهترین کلاسیک های حاضر در تور پبل بیچ ۲۰۱۳  ***

1973 Porsche 911 Carrera RSR Coupe
*** ۱۹۷۳ Porsche 911 Carrera RSR Coupe ***
RSR خودرویی مسابقه ای بود که سال ۱۹۷۳ با پلتفرم ۹۱۱ های استاندارد ساخته شد؛ سال ۷۴ میلادی پورشه حجم پیشرانه شش سیلندر خطی ۲.۸ لیتری آنرا به ۳.۰ لیتر رساند که حدود ۳۳۰ اسب قدرت داشت
1974 Porsche 911 Targa Police Car
*** ۱۹۷۴ Porsche 911 Targa Police Car ***
مدل های تارگای ۹۱۱ از سال ۶۷ میلادی وارد بازار شدند که بعدها به پشتوانه محکمی برای فروش هرچه بیشتر ۹۱۱ در ایالات متحده مبدل شد.
1933 Alfa Romeo 8C Touring Spider
*** ۱۹۳۳ Alfa Romeo 8C Touring Spider ***
شاید جالب ترین نکته در مورد ۸C که در فاصله سالهای ۳۱ تا ۳۹ میلادی به تولید می رسید، پیشرانه هشت سیلندر خطی آن باشد که در سه مدل ۲.۳ و ۲.۶ و ۲.۹ لیتری تولید می شد.
1969 Lamborghini Islero S
*** ۱۹۶۹ Lamborghini Islero S ***
Islero با تلفظ صحیح “eez-LEHR-oh” کوپه ای که تنها طی دو سال تولید شد؛ ۶۸ و ۶۹ میلادی. در سال اول ۱۲۵ دستگاه از نسخه استاندارد که پیشرانه ۴ لیتری ۳۲۵ اسبی داشت به تولید رسید و در سال بعد هم حدود ۱۰۰ دستگاه از نسخه تیون شده آن یعنی Islero S که ۳۵۰ اسبی بودند تحویل مشتریان شد.
1955 Alfa Romeo 1900 CSS Ghia Aigle Cabriolet
*** ۱۹۵۵ Alfa Romeo 1900 CSS Ghia Aigle Cabriolet ***
این خودرو که گفته شده تنها یک دستگاه از آن موجود است، بدست کمپانی سوئیسی Ghia-Aigle بر پایه مدل های آلفا ۱۹۰۰ و برای یکی از ثروتمندان ایتالیایی در دهه ۶۰ میلادی ساخته شده. طراح آن نیز جیوآنی میشلوتی است.
1960 Alfa Romeo Superflow IV Pinin Farina Coupe
*** ۱۹۶۰ Alfa Romeo Superflow IV Pinin Farina Coupe ***
در فاصله سالهای ۵۰ تا ۵۴ میلادی آلفا برای مدل های ۶C شش پروتوتایپ مسابقه ای با نام های ۳۰۰۰CM ساخت که شامل ۴ دستگاه اسپایدر و ۲ دستگاه کوپه بود؛ بعد از اتمام مسابقات این خودروها تحویل مرکز تحقیقات و توسعه پنین فارینا شد که در آنجا به Superflow معروف شدند.
1960 Ferrari 250 GT LWB California Spider
*** ۱۹۶۰ Ferrari 250 GT LWB California Spider ***
1935 Aston Martin Ulster Race Car *** ۱۹۳۵ Aston Martin Ulster Race Car ***
Ulster معروف ترین مسابقه ای آستون مارتین قبل از جنگ جهانی اول است. بعد از پیروزی اش در سال ۳۵ میلادی، آستون تصمیم گرفت نسخه خیابانی آنرا که پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸۰ اسبی داشت به تعداد ۲۱ دستگاه تولید کند.
1956 Bentley S1 Continental Graber Cabriolet
*** ۱۹۵۶ Bentley S1 Continental Graber Cabriolet ***
وقتی سری S کانتیننتال ساخته شد بلافاصله در مقابل نسل اول رولزرویس Silver Cloud قرار گرفت؛ جالب تر آنکه هر دو خودرو پیشرانه ۴.۹ لیتری شش سیلندر داشتند! گرابر هم یک کابریولت چهارنفره بود که بدست سوئیسی ها در کمپانی Carrosserie Graber ساخته شد.
1930 Hispano-Suiza H6C D'Iteren Freres Transformable
*** ۱۹۳۰ Hispano-Suiza H6C D’Iteren Freres Transformable ***
مدلهای شش سیلندر H6C که پیشرانه ۸ لیتری ۱۵۰ اسبی داشتند، در سالهای ۳۰ تا ۳۴ میلادی مانند اکثر هیسپانوهای دیگر، هم در فرانسه و هم در اسپانیا به تولید می رسید.
1973 Lamborghini Miura SV
*** ۱۹۷۳ Lamborghini Miura SV ***
میورا SV یا P400SV آخرین سری تولیدی از خانواده میورا بود که دستکاری پیشرانه ۴ لیتری V12 آن موجب رسیدن به قدرت ۳۸۰ اسبی شده بود که حدود ۱۵ اسب بیش از مدلهای استاندارد میوراست.
1933 Hispano-Suiza J12 Vanvooren Coupe
*** ۱۹۳۳ Hispano-Suiza J12 Vanvooren Coupe ***
J12 بعنوان جانشین مدلهای H6 در فاصله سالهای ۳۱ تا ۳۸ میلادی به تولید می رسید که در ابتدا پیشرانه V12 آن ۹.۴ لیتری ۲۲۰ اسبی بود اما از سال ۳۵ میلادی به بعد با ۱۱.۳ لیتری ۲۵۰ اسبی هم فروخته می شد.
1936 Jaguar SS100 Roadster
*** ۱۹۳۶ Jaguar SS100 Roadster ***
SS100 بعنوان جانشین مدلهای SS90 در سالهای ۳۶ تا ۴۰ میلادی روی خط تولید جگوار قرار گرفت. SS100 هم بصورت کوپه و هم بصورت رودستر تحویل مشتریان می شد.
1930 G.A.R. Type B5 Roadster
*** ۱۹۳۰ G.A.R. Type B5 Roadster ***
B5 که هم اکنون ۳ یا ۴ دستگاه بیشتر از آن موجود نیست، توسط کمپانی G.A.R که سال ۲۲ میلادی در حومه پاریس تاسیس شده، با پیشرانه ۱.۳۷۵ لیتری ۸ سیلندر ساخته شد.
1956 Aston Martin DB3S Fixed Head Coupe
*** ۱۹۵۶ Aston Martin DB3S Fixed Head Coupe ***
DB3S آخرین سری تولیدی از خانواده DB3 بود که سال ۵۳ میلادی به تولید رسید و در سال ۵۶ هم با مدلهای DBR1 جایگزین شد. از این خودرو تنها ۳۱ دستگاه ساخته شده که ۲۰ دستگاه آن برای مشتریان و مابقی نیز در اختیار تیم های مسابقه ای قرار گرفت.
1957 BMW 507 Roadster
*** ۱۹۵۷ BMW 507 Roadster ***
۵۰۷ رودستری بود که در سالهای ۵۶ تا ۵۹ میلادی به تعداد محدود ۲۵۲ دستگاه ساخته شد. هزینه بالای آن منجر شد تا اصلی ترین هدف بی ام و از تولید ۵۰۷ که جلب توجه مشتریان آمریکایی بود هیچگاه محقق نشود.
1939 Aston Martin 15/98 Abbey Coachworks SWB Sports
*** ۱۹۳۹ Aston Martin 15/98 Abbey Coachworks SWB Sports ***
۱۵/۹۸ نام عجیبی است نه؟! مدلهای مسابقه ای این خودرو ۱۵ اسب و مدلهای خیابانی آن ۹۸ اسبی بودند به همین دلیل آستون از چنین نامی استفاده کرده؛ تولید این مدل در سال ۳۶ میلادی و با دو فاصله محوری مختلف آغاز شد.
1967 Ferrari 275 GTB/4 NART Spider
*** ۱۹۶۷ Ferrari 275 GTB/4 NART Spider ***
بنابه خواسته یکی از عامیلن فروش فراری در ایالات متحده، انزو تصمیم گرفت مدل های اسپایدر ۲۷۵GTB را هم بصورت تولید محدود راهی آمریکا کند. ابتدا قرار بود ۲۵ دستگاه از این خودرو تولید شود اما فراری تنها ۱۰ دستگاه آنرا به فروش رساند.
1934 Aston Martin Mark II Short Chassis 2/4 Seater
*** ۱۹۳۴ Aston Martin Mark II Short Chassis 2/4 Seater ***
Mark II مدل خاصی از DB2/4 بود که سال ۵۵ میلادی با اندکی تغییر ظاهری و بهبود فنی پیشرانه ۱۶۰ اسبی معرفی شد. این خودرو مدلهای کوپه، کانورتیبل و اسپایدر (بدون شیشه های جانبی) داشت.
1965 Ferrari 250 LM Scaglietti Berlinetta
*** ۱۹۶۵ Ferrari 250 LM Scaglietti Berlinetta ***
۲۵۰LM صرفا به قصد شرکت در مسابقات لمانز ساخته شد اما عدم رعایت قوانین FIA مبنی بر اینکه حداقل ۱۰۰ نسخه خیابانی از هر خودرو باید ساخته شده باشد، فراری را از حضور در کلاس GT منصرف ساخت تا در نبود ۲۵۰LM فرصت برای قهرمانی شلبی کبرا مهیا شود. دقیقا مشخص نیست از ۳۲ دستگاه ساخته شده آن هم اکنون چند نسخه سالم باقی مانده اند.
1950 Jaguar XK120 Alloy Roadster
*** ۱۹۵۰ Jaguar XK120 Alloy Roadster ***
از Alloy Roadster تنها ۲۴۰ نسخه در سالهای ۴۸ تا ۵۴ میلادی ساخته شد که همگی برخلاف مدلهای استاندارد XK120 که در ابتدا بدنه فولادی داشتند، با بدنه ای از آلومنیوم ساخته شده بودند.
1969 AC 428 Frua Fastback Coupe
*** ۱۹۶۹ AC 428 Frua Fastback Coupe ***
AC Frua که البته به او AC 428 هم می گفتند ؛ خودرویی انگلیسی با طراحی ایتالیایی و پیشرانه هشت سیلندر آمریکایی بود که در سالهای ۶۵ تا ۷۳ میلادی به تولید می رسید.
1953 Ferrari 250 MM Pinin Farina Berlinetta
*** ۱۹۵۳ Ferrari 250 MM Pinin Farina Berlinetta ***
MM نسخه تولید محدوی از فراری ۲۵۰ بود که با پشتوانه موفقیت ۲۵۰S در مسابقات Mille Miglia ساخته شد؛ این خودرو که سال ۵۲ میلادی رونمایی شد بدست هنرمند پنین فارینا ساخته شده.
1935 Auburn 851 Speedster
*** ۱۹۳۵ Auburn 851 Speedster ***
اسپیدستر ۸۵۱ بهترین و معروف ترین محصول کمپانی آمریکایی Auburn بود که سال ۳۴ میلادی با پیشرانه هشت سیلندر ۴.۵ لیتری معرفی شد.
1933 Lincoln KB Judkins Coupe
*** ۱۹۳۳ Lincoln KB Judkins Coupe ***
در فاصله سالهای ۳۰ تا ۴۰ میلادی سری K لینکلن که به Model K هم شهرت داشتند با موتورهای V8 و V12 به تولید می رسید.
1938 Talbot-Lago T150C SS Figoni et Falaschi Cabriolet
*** ۱۹۳۸ Talbot-Lago T150C SS Figed_![j Falaschi Cabriolet ***
کمپانی فرانسوی تالبوت این کلاسیک فوق العاده با ارزش را که هر کلکسیونری آرزوی خریدنش دارد، در اوایل سالهای ۳۰ میلادی به شرکت Figoni et Falaschi سپرد تا فقط ۱۱ دستگاه از آن بسازد.
1908 Benz 105 HP Prinz Heinrich Two Seat Race Car
*** ۱۹۰۸ Benz 105 HP Prinz Heinrich Two Seat Race Car ***
1929 Duesenberg J LeBaron Phaeton
*** ۱۹۲۹ Duesenberg J LeBaron Phaeton ***
1934 Hispano-Suiza J12 Vanvooren Cabriolet
*** ۱۹۳۴ Hispano-Suiza J12 Vanvooren Cabriolet ***
1940 Alfa Romeo 6C 2500 SS Graber Cabriolet
*** ۱۹۴۰ Alfa Romeo 6C 2500 SS Graber Cabriolet ***
1976 Lamborghini Countach LP400
*** ۱۹۷۶ Lamborghini Countach LP400 ***
1931 Bentley 8-Litre Sport Saloon
*** ۱۹۳۱ Bentley 8-Litre Sport Saloon ***
1930 Mercedes-Benz SSK Black Bear
*** ۱۹۳۰ Mercedes-Benz SSK Black Bear ***
1955 Lincoln Indianapolis Boano Coupe
*** ۱۹۵۵ Lincoln Indianapolis Boano Coupe ***
1954 Pegaso Z-102 Saoutchik Coupe
*** ۱۹۵۴ Pegaso Z-102 Saoutchik Coupe ***
1921 Duesenberg A Bender Coupe
*** ۱۹۲۱ Duesenberg A Bender Coupe ***
1952 Aston Martin DB3 Sports
*** ۱۹۵۲ Aston Martin DB3 Sports ***
1964 Porsche 901 Karmann Cabriolet Targa Prototype
*** ۱۹۶۴ Porsche 901 Karmann Cabriolet Targa Prototype ***
1927 Bentley 6 1/2 Litre Surbico Sport Coupe
*** ۱۹۲۷ Bentley 6 1/2 Litre Surbico Sport Coupe ***
1933 Alfa Romeo 8C Touring Le Mans
*** ۱۹۳۳ Alfa Romeo 8C Touring Le Mans ***
1967 Alfa Romeo TZ2 Zagato Coupe
*** ۱۹۶۷ Alfa Romeo TZ2 Zagato Coupe ***
1955 Ferrari 250 GT Pinin Farina Berlinetta Speciale
*** ۱۹۵۵ Ferrari 250 GT Pinin Farina Berlinetta Speciale ***
1970 Porsche 911S Monte Carlo Rallye Prototype
*** ۱۹۷۰ Porsche 911S Monte Carlo Rallye Prototype ***
1925 Aston Martin 16 Valve Twin Cam Grand Prix
*** ۱۹۲۵ Aston Martin 16 Valve Twin Cam Grand Prix ***
1975 Porsche 930 Turbo Carrera Coupe
*** ۱۹۷۵ Porsche 930 Turbo Carrera Coupe ***
1973 Porsche 911 Carrera RS
*** ۱۹۷۳ Porsche 911 Carrera RS ***
1958 BMW 503 Series II Cabriolet
*** ۱۹۵۸ BMW 503 Series II Cabriolet ***
1962 Ferrari 268 SP
*** ۱۹۶۲ Ferrari 268 SP ***
1935 Frazer Nash TT Replica Shelsley
*** ۱۹۳۵ Frazer Nash TT Replica Shelsley ***
1910 Benz 21/80hp Prinz Heinrich Renn Wagen
*** ۱۹۱۰ Benz 21/80hp Prinz Heinrich Renn Wagen ***
1914 American Underslung 642 Roadster
*** ۱۹۱۴ American Underslung 642 Roadster ***

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. VAHID JINPACHI

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    پراید باعث شده که ماشین های دیگر به چشم نیان واقعا پراید قشنگ ترین ماشینه!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      آدم از دیدن این عکس ها سیر نمیشه . . .

      چی لذتی بردن اونایی که اونجا بودن . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. slr722

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      به خدا اگه یک ساعت اونجا باشی…
      10 سال جوونتر میشی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali_0s2r3

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شاید هم 100 سال جوونتر!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. I Love Ferrari

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    عجب جایی بود واقعا حال کردم.اونا چه نمایشگاه هایی دارن بعدتو ایران چه نمایشگاه هایی،همون سمندو پراید وتیبارو همیشه میارن بعد میگن تیبا رویای جوانی!
    به امید روزی که همه باهم بریم آمریکا،البته به جزمسیح.
    وتشکر ازپدال به خاطرمطلب وعکس های زیادی که درسایت قرارداده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      اره بابا u.s خرابه ای بیش نیست راستی کالیفرنیا جزیره ایست در غرب افریقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. nima

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (276 ديدگاه)

    هیوندا اینقدر پر رو شده که در چنین نمایشگاه هایی شرکت می کنه . انگار نه انگار تا 10 سال پیش هیوندا اسباب بازی می ساخت . خدا ….. ببین کره ای ها در همه ی صنایع دارن پیشرفت می کنن . تو این نمایشگاه یه ژاپنی هم وجود نداشت یعنی ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIN

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (204 ديدگاه)

      acura

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یه انتقاد به سایت پدال …. بعضی از خودروهارو طوری مورد تحلیل قرار میدید که انگار یه کارشناس فرستادید اونجا و ساعت ها ماشینارو مورد بررسی قرار داده …..بعضی از نظرات به خصوص راجع به خودروهای کلاسیک مثل DB9 Spyder Zagato Centennial و خودروهای مفهومی مثل BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe متعصبانه و به دور از هر گونه دیدگاه علمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. گروه خبری پدال

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      ممنون بابت دقت نظرتون.
      در مورد گرن لوسو کوپه یا زاگاتو سنتنیال منظور نویسنده عدم رعایت تناسب ها بوده نه زیبایی خودروها ؛ این دو موضوع باهم متفاوت هستن.
      اگه سو برداشتی از این مسئله شده اشکال از ما بوده و باید همینجا از همه دوستان عزیز عذرخواهی کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. VAHID JINPACHI

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    می دونم توو ایران اصلا صحنه سازی نمی شه !!
    امریکایی ها هر چه قدر صحنه سازی کنن به پای ما ایرانی ها نمی رسن که می گن پراید ایمن ترین ماشین دنیا هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ای وای وای…………………………….
    گاهی اوقات که با خدا خلوت میکنم میپرسم خدایا هدفت از آفرینش من واقعا چیه؟؟!!!
    یعنی حتی دیدن این حوری ها(منظورم ماشیناس)هم برای ما اخه؟
    خدا بابامو نگه داره که به خاطر کارت دانشگاه یه اینترنت 512 بهمون دادن حداقل این چیزارو تو دنیای مجازی ببینیم…
    ممنون از سایت پدال…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HASSANBMW

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      آقا رضا هدف آفرینش که عبادته!!!
      شما عبادت بکن انشاالله تو بهشت خودم یه آونتادور بهت میدم!(البته اگه تو جهنم نباشم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (224 ديدگاه)

        نه داش حسن یه شلبی موستانگ ترجیحا جی تی 500 باشه بهتره :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. امین

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    شنیدم یکی گفته BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe قشنگ نیست !!!!!!!!!
    درسته ؟؟؟؟؟
    واقعا که هرکی بوده از طراحی چیزی نمی فهمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HASSANBMW

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      احسنت آقا امین!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رسول

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای یکی از دوستان خالی بیاد این ماشین های فوق العاده رو نقد کنه و با اتومبیل های روز ساخت ایران مقایسه کنه
    ممنون پدال عزیز بسیار زیبا بود – چند وقت بود پدال ترمز بودی ولی الان پدال گاز شدی با این همه فعالیت مسئولینت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    آآآآآآآآآخ قلبم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. -jaguar-

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    زبونم بند اومد اصن نمی دونم چی بگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نيما

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    همه ی ماشینای کلاسیک حداقل بیست سال عمر داشتن حتی اون بنزه که مال 1910بود و هنوز حداقل راه میرفت یعنی واقعا کیفیت بنز تو حلقم (میدونم باسازی شده ولی ماشین های ایرانی رو بعد از یه تصادف دیگه نمیشه تشخیص داد .)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جلال

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    من که نزدیک بود پس بیفتم
    ماشینهای قدیمی هم واسه خودش عالمی داره
    پدال جون ممنونم که چند دقیقه ای مارو بردی اون وور دنیا!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یه پسل باهوش

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اون هیوندا هه خیلی فضایی بود

    اما هیچی این نمی شد

    Icona Vulcano 2013

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسل باهوش

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      رفته بودیم نمایشگاه بین اللملی

      غرفه ی پارس خودرو بالای سکو یه ماکسیما گذاشته بودن دورشم زنجیر کشیده بود

      شرط می بندم قفل فرمونم بسته بودن

      اره دیگه این فرق ماس …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. moein

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (890 ديدگاه)

    خیلی خوب بود
    ولی انصافا ماشینهای ایتالیایی هر جا هستند اصلا یه رخ دیگه ای به همایشها و نمایشگاه ها میدن از بس که خوبن ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ahmad

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    من که هنوز تو شک Laraki Motors Epitome is هستم 1750 اسب بخار . جای سوپر کارهای فراری خالی بود..
    ممنون پدال جان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Edi♪♫

    ۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    پدال همیشه پدالی . فقط پدال گاز . بهترینی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. pooyan

    ۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    وای خدای من میشه این همه سوپر اسپرتو یجا دید اون وننو بادیگارد نمیخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.خوش به حالشون.چه ماشینایی.چه جایی.چه……
    F 800

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. amir.t.

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااا نظر دادن در مورد این ماشینا سخت تر از لحظه ی که میخوای بری رو سایت دانشگاه و نمراتو ببینی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عشق ماشین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خداییش بوگاتی ویرون و لامبورگینی وننو تو نمایشگاه ژنو نمیذارن اما تو یه گردهمایی میارن.آدم اونجا سکته میکنه.والا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا