چشم انداز

۱۵ خودروی هیجان‌انگیز در دنیاهای فانتزی

مدت‌ها قبل از اینکه هر کدام از ما یک خودروی واقعی برانیم، خودروهایی بوده‌اند که عاشق آنها بوده‌ایم. این خودروها، نه در دنیای واقعی، بلکه در قفسه‌های فروشگاه‌های اسباب‌بازی و در بازی‌های ویدیویی وجود داشته‌اند. این خودروها و تراک‌ها، آنقدر دوست‌داشتنی بوده‌اند که اگر پا به دنیای واقعی بگذارند، سخت بتوان در مقابل آنها مقاومت کرد. در همین حال، غیرواقعی بودن این خودروها به آنها شخصیت داده است. البته برخی از آنها به صورت ماکت با ابعاد واقعی و یا نسخه کاربردی در برخی از فیلم‌ها ساخته شده‌اند و همین‌ موضوع، به جذابیت آنها افزوده است. با این حال، خبری از آنها در خط تولید خودروسازان مختلف نیست.

Unreal Cars That Should Be Real
Unreal Cars That Should Be Real
متل هات‌ویلز شارکرویزر
این خودرو در نوع خودش بسیار جالب‌توجه است؛ یک کوسه با موتور میانی V-8 بر روی چهار چرخ. تمام بی‌رحمی این موجود خطرناک دریایی با قدرت خام یک موتور احتراق داخلی و هشت لوله مجزا برای سیستم اگزوز همراه شده است. از سال ۱۹۶۸، تمام محصولات هات‌ویلز توانسته‌اند الهام‌بخش نسلی از علاقه‌مندان به خودرو باشند، ولی چیزی که بیشتر از همه توجهات را به خود جلب کرده، «شارکرویزر» است که از سال ۱۹۸۷ در خط تولید هات‌ویلز قرار داشته است.

Mattel Hot Wheels Sharkruiser
Mattel Hot Wheels Sharkruiser
سفینه فضایی جورج جتسون در «جتسون‌ها»
بیایید کمی جدی به این سفینه فضایی فکر کنیم. این وسیله کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و در عین حال، تمام آن در یک کیف کوچک جمع می‌شود که به راحتی با یک دست قابل‌جابجایی است. می‌توان تصور کرد که قدرتی حدود ۲۰۰ هزار اسب‌بخار برای انجام چنین کارهایی موردنیاز خواهد بود. همچنین از روایت داستان می‌دانیم که سفینه فنایی جورج از سوخت «ساچمه‌های های-اوکتان» و رادیوم استفاده می‌کند؛ چیزی که در زمان خودش، یعنی سال ۲۰۶۲ بسیار معمولی به‌نظر می‌آید.

George Jetson’s Space Car from The Jetsons
George Jetson’s Space Car from The Jetsons
وسیله نقلیه نظامی M12 «وارت‌هوگ» از «هالو»
خشونت در دنیای واقعی بسیار وحشتناک است، ولی در بازی‌های ویدیویی، به‌نوعی سرگرم‌کننده است. همین موضوع باعث می‌شود که وسیله نقلیه نظامی M12 از «هالو» یکی از جذابترین خودروهای غیرواقعی دنیا و فراتر از آن شود. «وارت‌هوگ» که ستون فقرات سیستم حمل و نقل USNC است، برای پیشرانه از یک موتور ۱۲ لیتری با سیستم خنک‌کننده مایع و به صورت احتراق داخلی با انژکتور هیدروژن استفاده می‌کند و تقریباً در تمام شرایط می‌تواند کاربرد داشته باشد. بدنه این وسیله از موادی مانند پلی‌کربنات، تیتانیوم و نانوتیوب‌های کربنی ساخته شده تا بهتر بتواند جان سرنشینان را حفظ کند. یادگیری استفاده کامل از تمام قابلیت‌های «وارت‌هوگ» اندکی مشکل است، ولی در هر صورت یکی از بهترین وسایل نقلیه در بازی‌های ویدیویی سبک تیراندازی اول‌شخص محسوب می‌شود.

M12 Force Application Vehicle “Warthog” from Halo
M12 Force Application Vehicle “Warthog” from Halo
فیلینت‌موبیل در «عصر حجر»
هانا-باربارا (Hanna-Barbera) در این فضای ماقبل‌تاریخ، پیشرانه این درشکه روباز را «دو پای متعلق به فِرِد» درنظر گرفته‌اند. اگر این انیمیشن را دیده باشید، توضیح اینکه چگونه با این چرخ‌های سنگی می‌توان فرمان را چرخاند یا اینکه چرا گاهی اوقات پشتی صندلی‌ها وجود دارد و گاهی هم از آنها خبری نیست، بسیار مشکل است.

Fred Flintstone’s Flintmobile
Fred Flintstone’s Flintmobile
هیدرا اشمیت کوپه از «کاپیتان امریکا: نخستین انتقام‌جو»
مطابق چیزی که فیلم ۲۰۱۱ محصول استودیوی «ماروِل» برمی‌آید، این خودرو، یک ۱۶ سیلندر عظیم‌الجثه است که «کله‌سرخ» را در طول اروپا برای جاودانه‌سازی «شیطان فاشیست» همراهی می‌کند. دانیل سیمون (Daniel Simon) طراح این وسیله در وب‌سایت شخصی خود می‌نویسد:

Hydra Schmidt Coupe Grau from Captain America The First Avenger
Hydra Schmidt Coupe Grau from Captain America The First Avenger
در فیلمنامه نوشته شده بود که این مدل، سریعترین خودروی جاده‌ای زمان خودش محسوب می‌شود. این موضوع نه‌تنها به طراحی آئرودینامیک آن برمی‌گشت، بلکه ناشی از قدرت خارق‌العاده آن نیز بود؛ یک موتور ۱۶ سیلندر سوپرشارژر … در ابتدا، یک شکل تهاجمی مانند یک اتو یونیون تایپ C استریم‌لاینر مدل سال ۱۹۳۷ در ذهن داشتم، ولی به زودی متوجه شدم که کارگردان به دنبال چیزی کلاسیک‌تر و سطح‌ بالاتر است. خودروی نهایی ترکیبی از مرسدس ۵۴۰K، یک مرسدس G4 آفرود در کنار عناصری از «بنتلی» و «دوئسنبرگ» بود که یک زبان طراحی کامل به‌وجود آورد.

تامبلر از «بتمن آغاز می‌کند»
اگر به اندازه کافی سن و سال داشته باشید، تنها بت‌موبیلی که واقعاً می‌توان به آن اشاره کرد، لینکولن فیوچرا است که برای سریال تلویزیونی سال ۱۹۶۶ معرفی شد. ولی در همین حال، خودروی تامبلر در فیلم ۲۰۰۵ بتمن با عنوان «بتمن آغاز می‌کند» نیز شایسته احترام است. در واقع، اگر متولد قرن بیست و یکم باشید، «تامبر» احتمالاً تنها بت‌موبیلی است که دوست خواهید داشت. این خودرو اولین بار توسط «وین اینترپرایزز» به عنوان وسیله ساخت پل برای مقاصد نظامی ساخته شد و بعداً به عنوان یک وسیله جنگنده در اختیار «بروس وین» قرار گرفت. در دنیای واقعی، اولین تامبلرهای ساخته شده برای فیلم از دو تایر سریع در جلو و چهار تایر بزرگ در عقب استفاده می‌کردند و برای پیشرانه آنها نیز یک V-8 کوچک به کار برده شده بود. همچنین جزئیات و کیفیتی که در ساخت آنها به کار رفته بود، آنها را به یکی از جذابترین خودروهای ساخته‌شده برای دنیای سینما تبدیل می‌کرد.

The Tumbler from Batman Begins
The Tumbler from Batman Begins
مایرز منکس از «اسپید بوگی»
«هانا-باربارا» در سال ۱۹۷۳ تنها ۱۶ قسمت از این سریال انیمیشن را ساخت که در واقع، داستانی الهام‌گرفته از «اسکوبی‌-دو» بود؛ امّا در همین حال، این اثر تا سال‌ها همچنان در مجموعه‌‌های انیمیشن مورد استقبال قرار می‌گرفت. البته کیفیت ساخت انیمیشن، چندان جالب نبود، ولی صدای فوق‌العاده مل بلانک (Mel Blanc) و رفتارهای انسانی که از اسپید بوگی سر می‌زد، آن را به کاراکتری جالب تبدیل کرده بود.

Meyers Manx from Speed Buggy
Meyers Manx from Speed Buggy
پاول موتورز هومر از «سیمپسون‌ها»
این خودرو که بعداً به عنوان «خودروی دهه ۹۰ میلادی» شناخته شد، توسط «هومر سیمپسون» با تمام زیاده‌روی‌هایی که می‌شد تصور کرد، طراحی شده بود. هومر در فصل دوم سریال سیمپسون‌ها در سال ۱۹۹۱ در قسمتی با عنوان «ای برادر، کجایی؟»، این چنین در مورد این خودرو توضیح می‌دهد:

تمام طول زندگی‌ام به دنبال یک ماشین با یک حس خاص، قدرتمند به مانند یک گوریل و در همین حال، به نرمی یک توپ بازی بودم.

هومر با اضافه کردن عناصری چون دو کابین حبابی، پوشش‌های کرک‌دار، یک بوق با آهنگ لکوکراچا (La Cucaracha، آهنگ انقلابی در مکزیک) ظاهری وحشتناک برای این خودروی ۸۲ هزار دلاری ایجاد کرده بود. نزدیک‌ترین نمونه واقعی به «هومر»، شاهکار خارق‌العاده ب‌ام‌و برای مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۳ بوده است.

The Powell Motors Homer from The Simpsons
The Powell Motors Homer from The Simpsons
موت کاتس ون از «احمق و احمق‌تر»
این خودروی کلاسیک احمقانه که در سال ۱۹۹۴ به پرده سینماها آمد، در واقع یک فورد اکونولاین بود که برای مراقبت از سگ‌ها در پوششی از خز قرار گرفته بود؛ موضوعی که کمتر در دنیای واقعی می‌بینیم. امّا برای اینکه یک نمونه واقعی از این خودرو داشته باشید، کار راحتی پیش‌رو دارید. ابتدا یک اکونولاین قدیمی که شرایط مناسبی داشته باشد، با قیمتی حدود ۳ هزار دلار بخرید و سپس آن را با خز بپوشانید و دو گوش بزرگ هم به آن بچسبانید. البته دقت داشته باشید که اگر بیشتر از ۵ هزار دلار برای این کار خرج کنید، واقعاً راه را اشتباه رفته‌اید!

Mutt Cuts Van from Dumb and Dumber
Mutt Cuts Van from Dumb and Dumber
رولز رویس فَب ۱ از «تاندربردز»
حتی بچه‌ها هم از سوار شدن بر روی رولز رویس شش چرخ در سریال علمی‌تخیلی بریتانیایی در بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۶ که به صورت خیمه‌شب‌بازی تولید می‌شد، وحشت داشتند. در همین حال، در کنار رنگ صورتی و نام «رولز رویس»، خودروی فب ۱ پنلوپه، ضدّ گلوله بود و مجهز به یک مسلسل، ابزار ایجاد دود و دیگر سلاح‌های جاده‌ای از این نوع بود.

Rolls-Royce Fab 1 from Thunderbirds
Rolls-Royce Fab 1 from Thunderbirds
۲۰۱۹ اسپینر از «بلید رانر»
یکی از تعجب‌برانگیزترین نکات نمایش‌ داده شده در آینده شهر لس‌آنجلس، در فیلم «بلید رانر» سال ۱۹۸۲ این است که مردم در آن پیاده به جاهای مختلف می‌روند. اگر این موضوع را می‌پذیرید، حتماً باور می‌کنید که پلیس‌های آینده با خودروهای خود به صورت افقی اوج گرفته و تقریباً بدون سر و صدا در بالای شهر به گشت‌زنی می‌پردازند. طراحی «اسپینر» که توسط سید مید (Syd Mead) انجام شده، در طول زمان تبدیل به نمادی از خودروی پرنده‌ در آینده شد؛ حتی با اینکه پرواز این خودرو با این وضعیت، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

2019 Spinner from Blade Runner
۲۰۱۹ Spinner from Blade Runner
لایتنینگ مک‌کوئین از «ماشین‌ها»
مطابق گزارش «لس‌آنجلس تایمز»، در طی ۵ سال فاصله بین ارائه قسمت اول «ماشین‌ها» در سال ۲۰۰۶ و قسمت بعدی آن با عنوان «ماشین‌های ۲»، آمار فروش حق پخش جهانی اولین فیلم به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسید. از آن زمان تاکنون، تجارت «ماشین‌ها» همواره در حال رشد بوده است. البته ممکن است سنین بالاتر چندان علاقه‌ای به یک خودروی سخنگو با مشکلاتی مانند انسان‌ها چندان علاقه‌ای نداشته باشند، ولی بچه‌ها حتماً «ماشین‌ها» را به عنوان یکی از فیلم‌های موردعلاقه خود می‌پسندند.

Lightning McQueen from Cars
Lightning McQueen from Cars
ترافدیل ادر از «گرند تفت اتو V»
در دنیای بی‌رحم GTA V، «ترافدیل ادر» یکی از سرسخت‌ترین جنگجوهای جاده‌ای است. از بسیاری جهات، «ادر» یک نسخه دنیای مجازی از بوگاتی ویرون است و بالاترین سقف سرعت را در بین خودروهای بازی دارد. «ادر» نمی‌تواند تمام این سرعت را به خوبی کنترل کند و برخی دیگر از خودروها در این بازی، شتاب‌گیری سریعتری از خود نشان می‌دهند. البته برخلاف ویرون، این خودرو را می‌توان به سادگی تهیه کرد.

Truffdale Adder from Grand Theft Auto V
Truffdale Adder from Grand Theft Auto V
بلک بیوتی از «زنبور سبز»
به ۱۹۶۶ میلادی که برگردیم، کمپانی فوکس قرن بیستم با سریال تلویزیونی «بت‌من» موفقیت زیادی کسب کرد. این کمپانی به عنوان یکی از شرکای آن پروژه، تصمیم گرفت که یک نمایش رادیویی قدیمی را با عنوان «زنبور سبز» احیا کند. در این سریال، ون ویلیامز (Van Williams) به عنوان «زنبور» ایفای نقش می‌کرد که بازیگر دیگری نیز با نام بروس لی (Bruce Lee) در نقش «کاتو»، راننده، ظاهر شد. برای خودروی «هورنت»، گروه فیلمسازی به سراغ دین جفریز (Dean Jeffries) رفت تا یک جفت ایمپریال سدان محصول «کرایسلر کورپریشن» را برای حضور در فیلم آماده کند.

Black Beauty from The Green Hornet
Black Beauty from The Green Hornet
دوباره به سال ۲۰۱۱ می‌آییم؛ جایی که سث روگن (Seth Rogen) تصمیم گرفت که دوباره زنبور سبز یا «گرین هورنت» را بسازد. در این میان، تنها چیزی که از سریال تلویزیونی سال ۱۹۶۶ باقی ماند، همان تصویر «بلک بیوتی» در قامت ایمپریال‌های سال‌های ۱۹۶۴-۶۶ بود. تعداد ۲۹ دستگاه ایمپریال برای تصویربرداری «بلک بیوتی» در فیلم استفاده شد که برخی از آنها مجهز به اسلحه «گاتلینگ»، درهای عقب خودکشی (بازشونده به سمت عقب) و چیزهایی شبیه به موشک بودند. جالب این است که در آن زمان‌ها، «ایمپریال» به خودرویی مستحکم و فناناپذیر مطرح بوده و در برخی مسابقات خودروهای فرسوده ممنوع شده است. البته اگر بخواهیم صادق باشیم، نکته مهم در مورد نسخه تلویزیونی «بلک بیوتی»، رانندگی «بروس لی» است.

کانیونرو از «سیمپسون‌ها»
دومین خودرو از سریال سیمپسون‌ها، حدود یازده متر طول و ۶۵ تُن وزن دارد و عرض آن به اندازه دو خط جاده است. این خودروی اسپورت کابردی توسط شخصیت «کراستی دلقک» در فصل نهم این سریال معرفی شده و از آن زمان تاکنون، در برخی قسمت‌ها ظاهر شده است. ظرفیت کانیونرو ۳۵ نفر است و در یکی از تبلیغات، یک نسخه هیبریدی از آن با مصرف سوخت ۲۱/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر معرفی شده است.

The Canyonero from The Simpsons
The Canyonero from The Simpsons
منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ALiHidden

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    “ترافدیل ادر از” خیلی ماشین بهتر از اینا هس تو GTA V

    من که گاراژام پر از ایناس(تو بازیا….:|)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali2240

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (513 ديدگاه)

      هیچ کدوم ازینا ماشین کارگاه گجت نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بلک بیوتی یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SARD

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    من که از خیلیاش اصلا خوشم نیومد .
    تو GTA V ماشینای بهتر و زیباتر که واقعا طراحیشون بینظیره زیاده مثلا این!خیلی قشنگهhttp://www.google.com/imgres?imgurl=http://prod.cloud.rockstargames.com/ugc/gta5photo/1893/YX0OdL5JHEmuHFgChTivnQ/0_0.jpg&imgrefurl=http://gtaforums.com/topic/708103-zentorno-appreciation-thread/page-5&h=360&w=640&tbnid=byZApQuRza3ovM:&docid=ufpAxhkTTf-s0M&ei=aMinVbf3D4uYsgGR-ZeoBw&tbm=isch&client=ms-android-om-lge&ved=0CFAQMygiMCJqFQoTCLfL483238YCFQuMLAodkfwFdQ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فردین بهادری نژاد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    با دیدن این پست دوباره یاده احمق و احمقتر افتادم :D :D
    خدا خیرتون بده کلی شاد شدم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. bahamin

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    باسلام به هم وطنان عزیز رولز رویس فَب وتامبلرباحال بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. خاوری

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    خنگ و خنگ تر ترکیب بهتری برای اون فیلمه
    راستی ماشین گوریل انگوری کجاس؟ :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AHMADREZA

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی هم ارزون نیست بوگاتیه gta یک ملیون دلاره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ashkan

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    1- اولین ” هیلو ” نه ” هالو ” ( HALO نوشته میشه )
    2- الان این قدر ماشینای بهتر از ADDER تو GTA V اومده که سرعت اونو میزنه مثه ماشین TURISMO R که همون لافراریه یا T20 که مک لارن P1 ـه یا پگاسوز که همون پاگانیه الان ADDER توش گمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. saman

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط زنتورونوم ادر در خیلی از زمینه ها کم میاره توریسمو ار هم ارتفاع خیلی کم و در صندوق عقب کنده میشه من T20 هم هنوز تو آنلاین نخریدن نظر بدم پاگاسوز هم در سرعت بالا لیز میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من که عاشق هیدرا اشمیت کوپه فیلم کاپیتان امریکا شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    canyonero!
    هر طرفدار سیمپسونی با این اسم اشناست و توی قسمت جدیدتری که سیمپسون ها به نیویورک سفر میکنن توی تایم اسکیر نیویورک بیلبورد تبلیغاتی این ماشین هست که در نسخه جدید هیبریدی عرضه میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتومبیل مورد استفاده در فیلم ” بازگشت به آینده” چی شد. اونو یادتان رفته بود نه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. american and japan

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ماشین جادویی توی کارتون اسکوبی دو جاش خالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سارا

    ۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    Speed Buggy فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا