مقایسه نیسان قشقایی و سوزوکی ویتارا

در این مقایسه قصد داریم تا دو خودرو شاسی بلند ژاپنی را که در کشورمان حضور دارند با هم مقایسه نماییم. این رقابت بین دو خودرو سوزوکی گراند ویتارا با موتور 4 سیلندر 2000 سی سی با توان 135 اسب بخار و نیسان قشقایی با موتور مشابه و توان 140 اسب بخار صورت پذیرفته است.

Nissan Qashqai

خودرو نیسان جزو برندهای جدید نیسان به حساب آمده و نام آن نیز با الهام از سختکوشی و قدرت و توان بالای ایل بزرگ قشقایی ایران، برگزیده شده است.
پشت فرمان قشقایی که فعلا نیاز بازار آن از طريق واردات تامین و چندی دیگر به جمع مونتاژی‌های پارس خودرو خواهد پیوست، مي‌توان تا 180 کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد و در عرض 13.2 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر رسید، این در شرایطی است که سوزوکی ویتارا در عرض 13.6 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر دست یافته و با آن مي‌توان سرعت 175 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد.
اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو بیندازیم.
قشقایی با وجود آنکه هم حجم با ویتاراست، اما در سیکل ترکیبی حدود یک لیتر بیش از هم وطن خود بنزین مي‌سوزاند، به نحوی که مصرف سوخت ترکیبی آن 9.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و ویتارا در همین سیکل 9.1 لیتر بنزین مي‌بلعد.

suzuki
هر دو محصول استاندارد یورو 4 را در آلایندگی پاس کرده و 16 سوپاپه و چهار سیلندر محسوب مي‌شوند.
از جمله امکانات ایمنی و رفاهی ویتارا و قشقایی باید به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، ایربگ (کیسه هوا) و همچنین تعبیه مواد ضربه گیر در بدنه این دو محصول اشاره کرد.
قشقایی در مدل وارداتی خود با قیمتی بین 42 تا 43 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد و ویتارا نیز هم‌اکنون 36 میلیون تومان در مدل دنده‌ای و 40 میلیون تومان در نوع اتومات خود قیمت دارد.
یک تفاوت بسیار مهم بین قشقایی و ویتارا این است که نماینده سوزوکی با وجود حجم موتور دو هزار سی سی خود، به دلیل مونتاژ در کشور از بنزین سهمیه‌ای برخوردار است، اما قشقایی به لحاظ آنکه وارداتی به حساب مي‌آید، فعلا بنزین یارانه ای به آن تعلق نخواهد گرفت. این محصول البته در صورتی که پارس خودرو آن را مونتاژ کند، کارت سوختش شارژ خواهد شد.

نقل از روزنامه دنیای اقتصاد

58 نظر

  1. حسین
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من که از قشقایی خیلی راضیم حرف نداره عالیه

    پاسخ
  2. موسی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    عشق من قشقایی است من که قبلا پرادو داشتم تفاوتی چندان باقشقایی نداره فقط قدرت موتور ولی زیرپای قشقایی چیزدیگریست

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    قشقایی البته که چیزدیگریست واقعا عالیست من با ق
    قشقای باسرعت دویست کیلومتر رفتهام

    پاسخ
  4. نیروانا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    هردوتاشون عالین از همه نظر دوستان عزیز فهمیدیم همتون بچه پولدارین اخه منظورتون از این همه خالی بندی چیه

    پاسخ
  5. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که ویتارا دارم خیلی هم راضیم ، عمرا قشقایی به پاش برسه !!!!!!!!! هو هو هو هو هو ……

    پاسخ
  6. اریا007
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من قشقایی دارم خیلی خوبه بعضی وقت ها حال ویتارا وهیوندای توسان واسپورتج را گرفتم خیلی تند میره ویتارا به گرد پای قشقایی هم نمیرسه

    پاسخ
  7. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    دوست . عزیز حمیدجان اینا خالی بندی نیست . واقعا قشقایی یکی از بهترین برندهای نیسان به حساب میادکه در انگلیس ساخته شده جآییکه ویتارا گاری به حساب میاد در ضمن بیشترین فروش قشقایی مربوط به انگلیس میباشد جاییکه باید با بهترین ماشینای روز دنیا رقابت کنه ضمنا بالای همین صفحه نگاهی به دوتاشون بندازید ببینیدکدوم به روزتروباکلاستره قیافه ویتارا به ماشینای دهه هشتاد میخوره نه ماشینای به روز دنیا

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (47 دیدگاه) ,

      نه اینکه شما رانندگی با ویتارا رو کهنه کردی بعد تمام عمرت هم رفتی از انگلیس زندگی کردی برای همین میگی گاری.تازه تو چقدر اجی که رفتی از اونا درباره سوزوکی پرسیدی.

      پاسخ
    2. فرامرز
      سوابق: (523 دیدگاه) ,

      من هیچ شناختی رو این دو ماشین ندارم ولی این درست نیست که بگی ویتارا تو انگلیس گاری حساب میشه. من تو آلمان چند مورد ویتارا دیدم ولی قشقایی ندیدم. نیسان های دیگه و هیوندای توسان و کیا اسپورتیج هم دیدم. ال 90 و 206 و پراید هاچ بک هم دیدم. یعنی اینکه صرفاً به خاطر صنعت قوی خودرو، حتی تو آلمان برخورد با ماشین های آسیایی و یا مدل های قدیمی که انتظار نداریم عجیب نیست.

      پاسخ
  8. مرداویج
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    عشق من قشقاییست وباهیچ چیزدیگری حتی بنز هم عوضش نمی کنم چه برسه . به ویتارا که رقممی نیست

    پاسخ
  9. dj 300
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    قشقایی واقعاحرف نداره . من هردوشون راامتحان کردهام الحق . قشقایی از هر لحاظ سرتره2

    پاسخ
  10. امیربهادر قره قویون لو قشقایی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در کشور ایران حدود پنج میلیون نفر وجود دارد که با افتخار خود را قشقایی می دانند.اما حتی یک روستا هم به اسم قشقایی نگذاشته اند؟؟؟!!!! به هر حال همینکه ژاپن به احترام ملت بزرگ قشقایی نام یکی از بهترین ماشین هاش رو قشقایی گذاشته باید قدردان بود که هستیم. نام این ماشین برای ما قشقایی ها صدها میلیون می ارزه. کیفیت و شکیل بودنش هم که جای خود را داره…

    پاسخ
  11. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اصلا قشقایی قابل مقایسه با سوزکی نیست ازهرجهت بهتر است.

    پاسخ
  12. سرمست
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چادر به دل صحرا از عشق خبر دارد قشقایی وشیدایی یک لطف دگر دارد
    با سلام
    قبل از خرید این خودرو در رابطه با ایل بزرگ قشقایی وبزرگانی همچون صولت الوله ومحمد بهمن بیگی و…. نیز مطالعه فرمایید
    با تشکر

    پاسخ
  13. هومن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین فقط قشقایی , ویتارا هم شد ماشین آخه ؟

    پاسخ
  14. رها
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین فقط پژو پارس تعادل توی جاده عالیییییییییییییی

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اشغال ترین و مسخره و بی کیفیت ترین ماشین جهان(ببخشید ماشین نه گاری) پژو پارسه

      پاسخ
  15. peyman
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت دوستان عزیز و خصوصا عزیزانی که بدون غرض و طبق تجربیات نظر میدهند . سال 1390 قشقایی خریدم و تا امروز نزدیک 50.000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم . تعادل ماشین بطور دلچسبی بالاست و این خصیصه به فنربندی قوی و تقسیم وزن عالی ماشین مربوطه . شتاب ماشین بخاطر دنده سی وی تی از ابتدا به ساکن دلسرد کنندست ولی در حین حرکت ( تا سرعت 50) میتونین باهاش تا دنده 1 معکوس بکشین که حسی مثل بوست توربو داره و ماشین شلیک میشه .
    برعکس حجم موتورش زور ماشین خیلی زیاده که باعث میشه آفرود واقعا قوی داشته باشه . من ماشینمو تو کوه – کویر – گل – رودخونه بردم و تنها جایی که بردن ماشین اشتباهه جای سنگلاخیه چون فاق لاستیک کوتاهه و ماشین به صدا می افته .
    هر ماشینی ذات خودشو داره ( مثلا تویوتا (بجز فورچونر ) ذاتش نرمه ) و نیسان ( حتی تینا ) خشکی خاص خودشو داره . به همین خاطر یه شخص میانسال که دنبال نرمیه ماشینه این ماشینو نخره بهتره ولی خود من واقعا برام جوندار بودن ماشین مهمه که هرکس با خودرو آشنایی داره میدونه نیسان چجوریه .
    میتونم به جرات بگم جایی که ماشین رو بردم اگر هیوندایی ix35 میبردم چپ میکردم ! و این مساله به فاصله محور ماشین مربوطه , چون حتی تو شیب 35 درجه ماشین از پهلو چسبیده به زمینه و میتونین تو همون شیب باهاش رانندگی کنین .
    و در آخر این مساله رو میگم که هیچ قطعه ای از قشقایی تو بازار نیست و نمایندگی رسمی رسما هیچی نداره ! حتی پیچ اضافه و آچار شمع ماشین !!!
    اگر audi وارد کنین همین انقدر دردسر پیدا کردن قطعات دارین ! مساله دیگه اینه که به این راحتی احتیاجی به قطعه پیدا نمیکنید . در طی این 50.000 کیلومتر ( که حداقل 15.000 کیلومتر رو آفرود بودم و شرایط سخت ) فقط یکبار لنت جلو عوض کردم . ولی به نسبت پولی که پرداخت میکنین واقعا از ماشینتون لذت میبرین و شاید مثل خودم بیشتر هم لذت ببرین .
    با تشکر .

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      حتما میخونمش

      پاسخ
  16. امير
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    ببخشيد اين حرف و ميزنم
    کسى که اين ماشيناى خارجيو که قيمتش ربع اون چيزى نيست که تو ايرانه و حتى کمتره ميخره با قيمت 4 برابر گرون خرو احمق و نفهمه وسلام

    پاسخ
  17. mehdi bakhtiari
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام . نیسان قشقایی یک ماشین کامله . من قبلا وراکروز داشتم اما راحتی نیسان قشقایی چیز دیگه ایست . فقط حجمش کوچیه. اما پشت فرمون نیسان قشقایی تا 14 ساغت رانندگی بدون استراحت داشتم . بدون احساس خستگی . محشره

    پاسخ
  18. مهدی نجاری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خودم قشقایی ابی دارم وواقعا از این ماشین راضیم و مصرف سوخت ماهی داره و فقط عیبش اینه های بغلشه ک واقعا بزرگه

    پاسخ
  19. M.B
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من کسی که عشق ماشینه،نمیتونه بگه،یک ماشین خاص اصلا فایده نداره.حتی اگه داره اونا با یک ماشین بهتر مقایسه میکنه.من سوزوکی کلاس 8فول دارم،بسیار ماشین باکلاسیه،تنها مشکلش اینه که یکم خشکه.امیدوارم هرکسی بتونه ماشینی که دوس داره سوارشه.

    پاسخ
  20. Metalhead
    سوابق: (1618 دیدگاه) ,

    من قشقایی رو انتخاب میکنم

    پاسخ
  21. bmw
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    تو نیسان قشقایی برخلاف ویتارا خسته نمی شی

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری