بررسی پورشه پانامرا 4E-Hybrid

کارایی و راندمان، دو موضوعی که پورشه با عرضه‌ی پانامرا 4 E-Hybrid جدید قول آن‌ها را داده است. این سدان بزرگ و لوکس از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو به همراه واحدی الکتریکی استفاده می‌کند.

filename-19
اما اعدادی که برای خریدار پورشه مهم‌اند خروجی و قدرت پیشرانه است. با استفاده از تکنولوژی هوشمند 918 اسپایدر شاهد قدرت 456 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری هستیم. این میزان خروجی بیشتر از پانامرا 4S بوده و بنابراین شتاب صفر تا 100 کیلومتر خودرو در 4.6 ثانیه ثبت شده و مدل هیبریدی پانامرا توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 277 کیلومتر در ساعت را داراست.

filename-16
اما دیگر اعداد مهم عبارت‌اند از عملکردهای مربوط به مصرف سوخت و راندمان خودرو. مصرف سوخت ترکیبی رسمی 4 E-Hybrid حدود 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر نیز 65 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که باعث کاهش مالیات اعمال شده بر خودرو می‌شود. با این میزان آلایندگی ورود پانامرای هیبریدی به منطقه‌ی شارژ لندن ممکن است. البته که خرید این خودرو کاملاً ارزش دارد چراکه پانامرا 4 E-Hybrid خودرویی لوکس با عملکردی بالاست.

filename-9
در حالت تمام الکتریکی تنها می‌توان محدوده‌ی 50 کیلومتری را در شرایط عالی طی کرد و در این صورت به‌صورت پیش‌فرض خودرو از حالت E-Power استفاده می‌کند. از بین حالت‌های الکتریکی، هیبرید اتو، اسپورت و اسپورت پلاس می‌توان یکی را انتخاب نمود و البته بنا به میل خود نیز می‌توانید تنظیماتی شخصی را از صفحه‌نمایش بزرگ داشبورد انتخاب کنید.

filename-8
حالت تمام الکتریکی E-Power به سرعت‌های داخل شهری محدود نیست زیرا پانامرا قادر است تنهایی و با اتکا با قدرت باتری به سرعت 138 کیلومتر در ساعت برسد. حرکت با این سرعت فوراً محدوده‌ی حرکتی را کم می‌کند اگرچه که این شانس وجود دارد که از طریق حالت E-Charge راندمان را بهبود بخشید.

filename-20
حالت هیبرید اتو بهترین است چراکه مناسب‌ترین راندمان و کارایی را برای راننده ارائه می‌کند. در شهر از نیروی الکتریکی سود برده و با استفاده از ترمزها انرژی را احیا می‌کند. در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس از حداکثر خروجی قوای محرکه برای ایجاد تجربه‌ی رانندگی فوق‌العاده بهره گرفته می‌شود.

filename-18
یکپارچگی سیستم هیبریدی مؤثرتر از نسل قبلی بوده بنابراین قدرت الکتریکی خودرو بدون لحظه‌ای تعلل در دسترس است (در نسخه‌ی هیبرید قبلی باید پدال گاز را تا 80 درصد فشار می‌دادید تا باتری‌ها وارد مدار شوند). البته باید نگاهی هم به نیمه‌ی خالی لیوان بیندازیم چراکه 4 E-Hybrid صندوق‌عقب کوچک‌تر دارند و ترمزهای احیا شونده واضح‌ترین تغییر خودرو به شمار می‌روند. این سیستم باعث شده ترمز پانامرا حس طبیعی نداشته باشد.

filename-13
اما احساس پدال ترمز در 918 اسپایدر طبیعی‌تر از ترمزهای پانامرای هیبریدی است. همچنین پدال گاز فاقد حس گیرا و خطی برادران عادی خود است. این موضوع مخصوصاً در حالت الکتریکی مشهودتر است. بجای گیربکس مبدل گشتاور نسل قبلی حالا از گیربکس 8 سرعته PDK استفاده می‌کند که اگرچه عملکرد خوبی دارد اما در برخی شرایط ضربه‌های خفیف و عجیبی دارد.


اما جنبه‌ی دوستدار محیط‌زیست بودن پانامرا 4 E-Hybrid را فراموش کرده و با انتخاب حالت اسپورت پلاس از صدای زیبای پیشرانه لذت ببرید. با استفاده از پدال شیفترها لذت بیشتری نصیب شما می‌شود چراکه تعویض‌های دقیق و سریعی از روی فرمان دارد. شاید تا زمانی که وارد شهر نشده و از قدرت باتری‌ها استفاده نکنید فراموش کنید که در حال راندن خودرویی هیبریدی هستید.


قطعاً پانامرای هیبریدی یک خودروی طبیعی همانند برادران معمولی خود نیست اما بی‌شک مزیت‌های آن غیرقابل چشم‌پوشی است. در حقیقت احساس متفاوت بودن این خودرو برای افراد زیادی مهم بوده حتی اگر باب میل همه نباشد.

filename-14
اگر در داخل شهر زندگی کرده و پارکینگ و پول کافی دارید و خودرویی می‌خواهید که هم در داخل شهر و هم در آخر هفته‌ها در جاده بدرخشد، پانامرا 4 E-Hybrid یک انتخاب شایسته است.


دومین نسل از پورشه پانامرا هیبرید به‌طور چشمگیری نسبت به نسل اول بهبود یافته است و محدوده‌ی حرکتی بهتر، قوای محرکه‌ی یکپارچه و هوشمند، کارایی بهتر و مالیات بسیار کمتری دارد. اگرچه برخی کمبودها در این خودرو به چشم می‌خورد اما پانامرای هیبرید احساس زیادی ایجاد کرده و موردی جذاب برای راننده‌ها به شمار می‌رود.

مشخصات پورشه پانامرا 4 E-Hybrid

قیمت: 79715 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو و واحد الکتریکی
قدرت/گشتاور: 456 اسب بخار/700 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته PDK اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 277 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

13 دیدگاه

  1. علي طهران
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    طراحی کابین با حسگرهای لمسی ایده جذاب و وسوسه کننده ای هستش که تو هر ماشینی قابل مشاهده نیست ولی من طراحی کابین نسل قبل پانامرا رو بیشتر دوست داشتم با اون همه دکمه کابین که انگار سوار بر کابین هواپیمایی

    پاسخ
    1. peyman
      سوابق: (249 دیدگاه) ,

      با روح‌و روان ادم بازی میکنن😋😋😋😉😆

      پاسخ
  2. علي
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    وای خدای من این خودرو متعلق به کدوم سیارست یا متعلق به کدوم دوره آینده خواهد بود. بی نهایت براش زحمت کشیده شده که سالیان سال جاودانه بمونه . با اینکه اتو اکسپرس خواسته شیطنت کنه و از بدترین رنگ در این مقاله استفاده کرده و زوایای نه چندان خاص عکس گرفته ، بازهم دل هر کسی رو برای داشتنش میلرزونه . قیمتش هم فوق العاده مناسبه.
    با تچکر

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    کاملا موافقم

    این نسل زیبا تره ولی دکمه های زیاد کابین خیلی خوب بود

    پاسخ
  4. vahid 956
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    شاهکاری دیگر از پورشه
    همونطور که در متن گفته شد تکنولوژی هیبریدی این خودرو از مدل افسانه ای 918 به عاریت گرفته شده که در هیچ خودروی دیگری در این سگمنت وجود نداره.

    پاسخ
  5. فقط تویوتا و هوندا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    عالیه این ماشین. مخصوصاً مصرف سوختش. هم لذت رانندگی پورشه رو داری هم مصرف سوخت خیلی کم.

    پاسخ
  6. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
    سوابق: (6423 دیدگاه) ,

    بار ها و بار ها گفتم که پورشه بهترینه.
    صد آفرین به این پسر خوش تیپ اشتوگارتی.
    ماشینی که از 918 رنگ و نشان داشته باشه ، خیلی خوب میتونه خودش رو حا بندازه.

    پاسخ
    1. تيرداد
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      پورشه یه مشکل فقط داره که واقعا مصنفانه نیست اونم قیمت اپشناشه که خیلی گرونه با اینکه هیچکدوم از رقباش همچین قیمتی ندارن مثلا کیلس بودن در ماشین ١٠٩٨ دلار با اینکه مثلا مازراتیو در نظر بگیریم همراه با سنسور جلو وعقب ورادار بغل و کیلس میشه ١٢٠٠ دلار یا مثلا کیت اگزوز که نزدیکه ۴٠٠٠ دلاره زیاد نیست؟

      پاسخ
  7. hossein
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    واقعا مصرف سوختش باور ادم نمیشه از موتور هندای ایرانی هم کمتر میسوزه.فکر کنم رو حالت هیبرید اتو یه باک پرش یه چندماهی بره
    خخخخخ تا چند وقت دیگه کلا در سالی یبار میرن سوختگیری کنن.
    دمشون گرم

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل reza
    reza
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    پدال جان دف جلو نیستا، چهار چرخ متحرکه (AWD). اصلاحش کن.

    پاسخ
  9. Saied
    سوابق: (940 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه. اگه متولده المان بودم قطعا تو کارخونه پورشه کار میکردم.
    ولی فکر کنم این مدل یه مقدار سنگ تر باشه و این باعثه بد تر شدن هندلینگ نسبت به برادر هاش میشه. ولی مصرف سوختش اوج مهندسیو میرسونه.
    مثلا بی ام دبلیو تو ماشین i8 نتونسته به این عدد برسه. و تو ایران مصرف حتی ٩ لیتر هم نشون داده.

    پاسخ
  10. ارمان
    سوابق: (1074 دیدگاه) ,

    یعنی طراحی داخلی از این بهتر هم هست؟
    حرفی نمیمونه

    پاسخ
  11. كيان
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    طراحی داخلش وحشتناک زیباست
    یعنی ١٠سال از زمان خودش جلوترن
    من قبلن طراحی داشبوردشو دیده بودم بنظرم محشر بود
    الان که طراحی صندلی عقب و کنسول وسطشو دیدم محو شدم فقط
    اما جدا از اینا
    مصرف سوختای فولکس واگن کلن عجیبن
    2/5 لیتر😐
    مطمئنم اینم بعدن ثابت میشه که واقعن اینقدر نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.