پورشه

بررسی پورشه 911 کررا کابریولت

سقف باز، یک روز آفتابی، بادی ملایم، گرم‌کن صندلی‌ها و غربیلک فرمان و صدای زیبای یک پیشرانه‌ی توربو…
موارد بالای رویای هر فرد دوستدار خودرو است و یا اگر به حد کافی خوش‌شانس باشید می‌توانید پورشه ۹۱۱ کررا کابریولت را در لیست خرید خود جای دهید و با آن روزهای تعطیل خود را سپری کنید.

2016-porsche-911-cabriolet-94
و البته ما درباره‌ی مدل‌های گران‌قیمت ۹۱۱ توربو یا توربو S کابریولت صحبت نمی‌کنیم چراکه این دو به ترتیب دارای بهای ۴۰۶۴۰۰ و ۴۷۸ هزار دلاری (استرالیا) هستند. نه اینجا خودروی کررا توربوی کابریولت را داریم که با بهای ۲۳۹۳۰۰ دلاری از همه ارزان‌تر است.

2016-porsche-911-cabriolet-88
این خودرو ارزان‌ترین مدل سقف باز ۹۱۱ است هرچند با سفارش برخی آپشن ها بهای آن پیش از هزینه‌های مالکیت به ۲۷۳۱۲۰ دلار رسیده است؛ اما پیش از اینکه لیستی از خوبی‌های این خودرو را ذکر کنیم بیایید ببینیم که رقبای اصلی این خودرو از چه شرکت‌هایی هستند. به‌طور خلاصه باید گفت رقبای زیادی وجود ندارد.

2016-porsche-911-cabriolet-82
خودروی اسپورت پیشرانه و دیفرانسیل عقب پورشه از نظر طراحی و یا قیمت رقبای زیادی را پیش روی خود نمی‌بیند. مدل‌های پیشرانه جلویی وجود دارند که بزرگ‌تر بوده و به این اندازه اسپورت نیستند (ب ام و سری ۶ کانورتیبل، مزراتی گرن کابریو، مرسدس بنز SL) و یا خودروهای اسپورت تری وجود دارند که تنها دو صندلی داشته و گران‌تر هستند (آئودی R8، لامبورگینی هوراکان اسپایدر) و البته یک حریف بسیار گران‌تر نیز وجود دارد (فراری کالیفرنیا T).

2016-porsche-911-cabriolet-84
در حقیقت خودروی اسپورت زیادی با این سطح از کارایی و با چهار صندلی وجود ندارد. شاید ب ام و به همراه مزراتی مناسب‌ترین رقبای این خودرو باشند. البته ۹۱۱ کررا کابریولت را نمی‌توان یک خودروی ۴ نفره ی کامل به حساب آورد چراکه هیچ فضای پایی برای افراد بزرگ‌سال وجود ندارد و این صندلی‌ها مناسب افراد زیر ۱۰ سال هستند.

2016-porsche-911-cabriolet-55
ردیف جلویی محیط بسیار بهتری دارد که بخش اصلی آن به خاطر سیستم مولتی‌مدیای جدیدی است که بسیار مدرن‌تر از نسخه‌های قبل نشان می‌دهد.

2016-porsche-911-cabriolet-70
این سیستم دارای اپل کارپلی هم هست. همچنین بلوتوث گوشی و سیستم صوتی در خودروی تست شده به خوبی با سیستم هماهنگ می‌شدند. منوهای این سیستم هنوز خیلی ساده و راحت نیستند و سیستم iDrive ب ام و که یک معیار در صنعت خودروست بهتر از آن عمل می‌کند. البته گرافیک سیستم پورشه بهتر از مدل قبل از فیس لیفت بوده و دکمه‌ها نیز حساس‌تر هستند؛ و البته نرم‌افزار نقشه‌ی جدیدی نیز وجود دارد که بسیار بهتر از مدل قبلی شده است.

2016-porsche-911-cabriolet-57
یک مشکل کابین فقدان فضاست. بله شما شاهد نگه‌دارنده‌های بطری در داشبورد هستید اما این بخش همه‌ی بطری‌ها را در بر‌نمی‌گیرد؛ و تنها یک فضای ذخیره‌ای بسیار کوچک در بخش مرکزی کنسول وجود دارد. بخش‌های ذخیره‌ای پانل درب‌ها نیز کوچک هستند و برای یافتن فضای مناسب برای قرار دادن کیف پول و گوشی خود چالش خواهید داشت. حداقل فضای ذخیره‌ای صندوق جلو دارای محفظه‌ی ۱۴۵ لیتری بوده که برای حمل کیف‌های متوسط مناسب هستند.

2016-porsche-911-cabriolet-42
مشکلات دیگری نیز در کابین وجود دارند. پورشه هنوز فاقد استارتر دکمه‌ای است و بجای آن از کنترل عجیب غریبی برای استارت استفاده می‌کند.

2016-porsche-911-cabriolet-58
و درحالی‌که هنوز عناصر دیجیتال در نشان‌دهنده‌ها وجود دارند اما نشان‌دهنده‌ی سمت راست دارای صفحه‌ی TFT کوچکی است که داده‌های خودرو، نقشه‌ها، کامپیوتر سفری و… را نشان می‌دهد. البته این بخش به پیشرفتگی کاکپیت مجازی آئودی نیست. همچنین خودروی موردبحث فاقد هدآپ دیسپلی است.

2016-porsche-911-cabriolet-19
دکمه‌ی مربوط به سقف تقریباً بین دو صندلی جلو قرار گرفته و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌توان آن را باز و بسته کرد. حتی یک بادگیر برقی نیز وجود دارد.

2016-porsche-911-cabriolet-33
شما می‌توانید از بین رنگ‌های مشکی (استاندارد)، آبی، قرمز و قهوه‌ای رنگ مورد علاقه‌ی خود را برای سقف انتخاب کنید. انتخاب این رنگ‌ها هزینه‌ی اضافی را به شما تحمیل نمی‌کند. همچنین رنگ آبی متالیک گرافیت چشمگیر این خودرو بدون هزینه‌ی اضافی در دسترس است.

2016-porsche-911-cabriolet-80
و با باز کردن سقف می‌توانید صدای پیشرانه را بشنوید؛ و بسته به طرفی که نشسته باشید این صدا می‌تواند خوب یا بد باشد.
این امر به دلیل جایگزینی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تنفس طبیعی با پیشرانه‌ی کم‌حجم‌تر توئین توربو است.

2016-porsche-911-cabriolet-77
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی این خودرو دارای قدرت ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری است. این میزان گشتاور در محدوده‌ی ۱۷۰۰ تا ۵۵۰۰ پیشرانه در دسترس بوده و مشخصات آن نسبت به پیشرانه‌ی قبلی بهبود یافته‌اند.

2016-porsche-911-cabriolet-26
در دورهای پایین قدرت زیاد پیشرانه در دسترس است. عملکرد چنین پیشرانه‌ی توربویی که در تمامی دورها سرزنده عمل می‌کند تحسین‌برانگیز بوده و پیشرانه واقعاً قوی و دیوانه‌وار نشان می‌دهد.

2016-porsche-911-cabriolet-13
همچنین ۹۱۱ کررا کابریولت جدید هماهنگی بیشتری برای استفاده در محیط‌های شهری و خارج شهری دارد. در دورهای پایین سواری خودرو هیچ مشکلی ندارد اما اگر پدال گاز را فشار دهید گیربکس ۷ سرعته ی PDK بدون تعلل با انتخاب دنده‌ی مناسب شما را همراهی می‌کند.

2016-porsche-911-cabriolet-24
پدال شیفترهای بکار رفته نیز عالی هستند و به شما اجازه‌ی درگیر شدن کامل را می‌دهند؛ اما در کل این خودرویی نیست که بخواهید با آن واقعاً سریع برانید زیرا صدا و وزش باد باعث ناراحتی می‌شود و اگر هوا سرد باشد رانندگی با آن چندان باب میلتان نخواهد بود.

و در کل اضافه کردن توربو به هر پیشرانه‌های ماهیت آن را تغییر می‌دهد. صدای پیشرانه را هرچه که می‌خواهید بنامید اما در کل می‌گوییم که صدا تغییر کرده است.

شاید صدای پیشرانه نسبت به مدل‌های تنفس طبیعی در مرحله‌ی پایین‌تری قرار گیرد و اما ما صدای تولیدی آن را دوست داریم و این یک غرش اعتیادآور است. فقط آرزو داشتیم که کاش صدای پیشرانه کمی بیشتر می‌بود.

شاسی خودرو قطعاً با در نظر گرفتن عبور سریع از پیچ‌ها طراحی شده و از این نظر ناامیدکننده نیست. در حالت اسپورت سیستم تعلیق سفت است اما هنوز هم خونسردی و راحتی خود را حفظ کرده و درحالی‌که سواری خودرو به خاطر برخی ناهمواری‌ها می‌تواند ناراحت شود اما به خاطر پیشرانه و دیفرانسیل عقب بودن به زمین چسبیده است. با وجود رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های پیرلی سفارشی (۳۱۳۰ دلاری) چسبندگی خودرو شگفت‌انگیز است.

اگر طرفدار سرسخت پورشه باشید شاید صدای تولیدی پیشرانه و اگزوز را نپسندید؛ اما اگر دنبال ارزان‌ترین پورشه‌ی روبازی هستید که لذت زیادی داشته باشد این خودرو مناسب شماست. تنها باید مقدار بیشتری پول برای آپشن های دلخواه خود صرف کنید.

امتیازهای پورشه ۹۱۱ کررا کابریولت ۲۰۱۶
پرفورمنس و راندمان: ۹
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۷
سواری و هندلینگ: ۹
امتیاز کلی: ۸.۵

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Kamran cooper

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    هیچ کس نمیتونه توانایی های پورشه رو انکار کنه و برای اثبات اینکه یکی از بهترین هاست به اندازه ی کافی آمار و ارقام و پیشینه وجود داره
    ولی شخصا از نظر طراحی بیرونی مازراتی گرنکابریو رو بسیار دلچسب تر و زیبا تر از پورشه میبینم
    چهره ای دلنشین تر و بهایی ارزانتر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    مجله پدال اگه بی طرفی این متن من رو پاک نکن
    من از اون زمان که در سایت پدال عضو شدم تاهمین الان هیچ زمان به کپی کاری رو نیاوردم
    من خیلی از اطلاعاتم رو که برا شما مینویسم از منابع مختلف جمع کردم
    همه میدونن من شورولت نوا دارم و من به خاطر عدم اعتماد به قشر مکانیک کارهای فنی ماشینم رو خودم انجام میدم و برا همین الان خیلی راحت کارهای ماشینم رو انجام میدم
    منبع های دیگه من برنامه چند قسمتی امریکن ماسل کارز هستش که بیش از 30 قسمت هست و همیشه من به مطالب این برنامه استناد کردم و شما هم تو اینترنت میتونید به این منابع دسترسی داشته باشید
    منبع دیگه من ویکی پدیا هست که مطالبی رو که میخوام بدست میارم
    اما…..
    بزرگترین منبع اطلاعاتم گاراج هایی بوده که در اونها ماشین امریکایی جمع میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6776 ديدگاه)

      سایت تیونینگ تالک یه زمانی عالی بودش اما به مرور زمان تحت یه سری مسایل به سمت و سویی رفت که دیگه دورانش حداقل برا امریکایی بازاش تموم شد
      من بارها مطالب مختلفی رو عنوان کردم که دوستان خوندن اونها رو ولی کار کپی رو هرگز انجام ندادم بلکه فقط از اون اطلاعات برای تکمیل مطالبم کمک گرفتم
      از بچه های تیونینگ تالک با یه سری هاشون دوست هستم و اتفاقا باکیشون که مکانیک هم بود رفت وامد داشتم
      من از این به بعد اطلاعاتی رو که میذارم همراه با منبع میذارم که دیگه یه فرد نااگاه فکر نکنه منم مثل خودش مطالب رو کپی میکنم و میگم چون سودی نداره این کار برا من
      که چی بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ مثلا به من جایزه میدن که این مطالب رو گفتم ؟؟؟ نه من منظورم از این کار فقط ارایه اطلاعات به علاقه مندان بودو بس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (6776 ديدگاه)

        اما نکاتی رو که تو تعمیرگاها و اوراقی ها یادگرفتم هیچ جایی پیدا نکردم
        اطلاعاتی که بسیار بدرد من خورده و من هم اونها رو به دیگران دادم و هیچ زمان هم خودم رو یه حرفه ای ندونستم(برعکس یه سری)
        امروز صبح داشتم با شاهینus cars تلفنی صحبت میکردم و در مورد خیلی موضوعات صحبت میکردیم
        شاهین چندتا امریکایی داره و مثل استاد هست برام و من ازش مطالب زیادی یاد گرفتم
        میخوام اینو بگم من چندین دوست امریکایی باز دارم که با هم تبادل نظر داریم و همه اونها هم خودشون امریکایی به وفور داشتن و دارند و همنشینی من با این افراد خودش سبب افزایش اطلاعات میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6776 ديدگاه)

          هدف من از گفتن این موضوعات در قسمت پورشه این بود که اونهایی که به من تحمت کپی کاری زدن در صورتی که مطالب خودشون همه کپی هست بدونن واقعیت چی بوده و هست
          من مطمعن هستم کسانی که در مورد من اینطور فکر کردن خودشون هیچ زمان نه ماشین المانی داشتن نه دوستانی که ماشین المانی داشته باشند و فقط از کپی کردن موضوعات از جاهای دیگه اینجا تبادل اطلاعات میکنند
          در صورتی که من حرفی رو که میزنم در مورد امریکایی بدونید که یا دوستانم امریکایی داشتند و یا من به یه ماشین امریکایی دسترسی داشتم
          یا علی مدد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2751 ديدگاه)

          علی نوای عزیز خودتو ناراحت نکن.امثال اون دوستان به من هم لقب دروغگو رو دادن.اصلا هم برام مهم نیست چون من هر اطلاعاتی که میزارم خدا شاهده ساعت ها وقت میزارم و کلی سایت های مختلف رو میگردم تا اطلاعاتم درست باشه(اکثرا سایت های خارجی).
          ممکنه یه جاهایی رو هرچند خیلی کم اشتباه کنم.اگر خودم بفهمم میام میگم(عینه اون قضیه پورشه و رنج روور).
          من همیشه بابت اطلاعاتی که میزارین ازتون تشکر کردم و میکنم.
          اون دوستان هم فقط خودشون رو میبینن و حرفه درست رو هیچوقت قبول نمیکنن(مصرف سوخت اف تایپ و پورشه که بعضی ها یادشونه؟؟ یا فرمول یک مرسدس؟؟)
          پس کلا بیخیال باش و کامنت خودتو بزار.
          ما هم استفاده میکنیم.??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. rrr

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (80 ديدگاه)

        منم قبول دارم اون صحبت هایی که یکی از کاربرای پورشه باز در پست های فبلی کرد کاملا خام و غیر حرفه ای بود و منو یاد حرفای دوران بچگی انداخت ،اینکه هرکسی اطلاعاتش رو از کجا میاره بخودش مربوطه این دیگه داد زدن و خندیدن نداره، همه ی مه بالاخره اطلاعاتمون رو از جایی گرفتیم مادرزاد که نمیتونه باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2017 ديدگاه)

          دوست عزیز وقتی از چیزی اطلاع نداری هییییییییچ کس شما رو مجبور به اعاده فضل نکرده
          بنده به اندازه سن شما در این سایت سابقه دارم و خییییلی بهتر از شما میدونم که چی میگم
          .
          همه باید یاد بگیرن ( بخصوص شخص شما ) که با اطلاعات نداشته شون حق ندارن فضای سایت رو بهم بریزن
          .
          این درست نیست که هر کس به خودش اجازه بده در هر پستی هر جور که دوست داشته باشه کامنت بزاره
          .
          گیرم که ایشون به خودرو های آمریکایی علاقه منده
          چرا باید در هر پستی به هر خودرو و خودرو ساز و شخصی توهین کنه
          مثال میزنم : من به پورشه علاقه مندم و میتونم پورشه رو با هر خودرو و خودرو سازی که تو بگی در سگمنت خودش مقایسه کنم و در هر پست مربوط و نا مربوطی شروع به کوبیدن رقبا کنم
          به نظر شما این کار درسته
          .
          ایشون هنوز احترام به حقوق دیگران رو یاد نگرفته .
          .
          ایشون اگه اطلاعات کافی داره بجای نیش کنایه های بچگانه بیاد با من صحبت کنه ببینم چی داره بگه …
          .
          شما برو تو پست
          10 تصویر جاسوسی برتر سال 2016

          کامنت ها رو بخون ببین چه خبره ….

          یا در همین پست و پست های اخیر
          من نمی دونم چطور به خودشون حق میدن که در پست های اخیر اینهمه کامنت تکراری بزارن و فضای سایت رو مشوش کنن مگه این سایت شخصیه
          .
          منظور من از اینکه ایشون اطلاعاتشون از سایت تیونینگ تاک کپی میکنن این بود که نیان در هر پست غیر مربوطی شروع اعاده فضل کنن
          و هر کس علاقه منده به سایت اصلی مراجعه کنه.
          .
          من در سایت تیونینگ تاک عضو هستم و میدونم دقیقا چه خبره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رامکال

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (594 ديدگاه)

          مهران جان به این ها بی محلی بکنی بهتره چون که در غیر این صورت خودشون رو جدی میگیرند.
          در ضمن خودتم بهتر میدونی که یکیشون با چند تا آی دی میاد و جواب خودشو میدهد.
          اتفاقا این جا هم اگر دقت کنی میبینی افرادی با اسامی عجیب و سوابق 10 بیست تایی دارند به هم دیگه نون قرض میدهند.
          در مورد حرف یکی دیگشون هم همین بس که طرف یک مدت زیاد اصرار داشت که موتور فلان ماشینش معروفشون رو بی ام و طراحی نکرده و ساخته ولی بعد یک مدت اومدش گفتش که آره قبول دارم که بی ام و طراحیش کرده ولی در برخی منابع نوشتند که با همکاری …………. خودم هم …..
          فضای با حال قدیم سایت به فضای بازی های کامپیوتری و حرف های بی ربط تبدیل شده.
          خودت دیگه تا ته قضیه رو بخون.
          جالبه که یک عده خاصیشون این جور مواقع مثل فیلم هندی ها و بصورت کودکانه و با لحن مصنوعی قربون صدقه هم میرن و یک طوری با بقیه و خودشون حرف میزنند که انگار اینجا پارک محلشونه.
          در پایان هرچند خودم به + و _ اعتقادی ندارم ولی روندی که بعضیاشون در پیش گرفتند و میزان درست یا غلط بودن این روند از همین _ هاشون مشخصست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2751 ديدگاه)

          رامکال من با بقیه ی حرفات کاری ندارم چون اصلا برام مهم نیست.
          فقط شما یه جا پیدا کن که من گفته باشم موتور مک لارن اف 1 رو ب ام و فقط طراحی کرده.
          من تو یکی از کامنت هام گفتم .(اگه درست یادم باشه)
          موتور اف1 رو قطعا ب ام و ساخته.ولی طراحیش رو یه سری سایتا زدن مک لارن(اکثرا) یه سری ها هم زدن کاره مشترک بوده.یه سریا هم زدن طراحی کاره ب ام و بوده.منم گفتم به طور قطعی معلوم نیست.
          ولی قطعا موتور رو ب ام و ساخته.(نه طراحی)
          دیدی که چند وقت پیش ب ام و چطور شرکت مک لارن رو ستایش کرد و بالاتر از تویوتا دونست.
          بعدش هم قضیه ی ایلان ماسک رو خوندی حتما که چطور خودروسازی بریتانیا رو تحسین کرد.
          فقط یه سری دوستان کاملا نا آگاه میان زیر پست های انگلیسی میگن 90 درصد خودروسازی انگلستان به فنا رفته.و بعضی از دوستان که خودشون رو کاملا آگاه درباره ی خودروسازی میدونن میان تایید میکنن این حرفا رو.
          این حرفاس که منو آزار میده.
          در ضمن به این که یک بازیباز کامپیوتری هستم افتخار میکنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. رامکال

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (594 ديدگاه)

          چه جالب ممنونم که نظرتو گفتی آخه خیلی نگرانت بودم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          اتفاقا منم نه شخص خودت و نه حرفات نه برام مهم بودند و نه هستند حتی به اندازه یک سر سوزن.
          این از این .
          دوما اون تیکه آی دی جعلی رو خودش میدونه با کی بودم .
          پس لازم نیست مثل بچه ها خودتو بندازی وسط کاری که تو و چند نفر دیگه کردند تا پدال به مهد کودک اینترنتی تبدیل بشه مهد کودکی که چند تا بچه مشغول یار کشی و تشکیل تیم فوتبالند!!!!!
          سوما کسی که حرفاش از روی حدس و گمانند ولی اولش میاد یک حرفی رو با اطمینان میگه و دعواش رو با بقیه میکنه ولی بعد نسبت به حرف خودش به شک میوفته به هیچ وجه نمیشه اعتماد کرد.
          در مورد حرف ماسک هم اصلا برام مهم نیست.
          ههههه
          چون که مصلا منصوری هم به عشق امکانات آلمان رفت اون جا دفترشو زد.
          در ضمن کسی که خیلی توانایی دارد توی بازارهای جهانی که خبری از گمرک ایران و دلال ایرانی نیست میتونه توانایی شو به قیمت خوبی و در شمارگان بالا به فروش برسوند نه این که فلان مدیر و فلان کاربر(ههههه ) بیاد پوزشونو بدهد.
          خوب متوجه شدی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mehran911

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2017 ديدگاه)

          عزیزی رامکال جان
          حرفت کاملا درسته
          .
          سطح درک و فهم و اطلاعاتشون رو میشه از کامنت هاشون فهمید
          .
          خدا شاهده هیییچ علاقه ای به بحث کردن ندارم
          اما وقتی حرف های نامربوط از این افراد میبینم سخت میشه تحمل کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. (پهلوان مک لارن)new great britain

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2751 ديدگاه)

    حالا که بحث پورشه هست.گفتم شاید این مقایسه بین 918 و پی1 جالب باشه.
    http://fastestlaps.com/comparisons/1nl9h7fasmov

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامکال

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    پدال لطفا با ترول های سایت برخورد جدی بکن.
    لطفا.
    الان اومدم پست پورشه رو باز کردم میبینم یکی اومده دعوای اطلاعاتشو با یکی دیگه میکنه خوب برو به خودش ایمیل بزن.
    الله اکبر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. KING 918

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    فدای تو شاهین جان ….
    خیلی لذت بردم دمت دمادم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4492 ديدگاه)

      ارادت دوست عزیز
      کابین تنگ پورشه همون چیزیه که عاشقشم :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        ایشالا یه 911 بخری …
        نقدشو خودت برامون بذاری ……………
        شما داشته باشی انگار ما داریم ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (4492 ديدگاه)

          مخلصم
          ممنون از لطف و محبتت
          ان شالله همه دوستان به هر چی می خوان برسن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تا زمانی که یه قیافه درست و حسابی نداشته باشه، چی رو میخوان بررسی کنن، اینکه سریعتر شده، بذار مثل موشک بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. rrr

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      سلام احمد جان قصد جسارت ندارم ولی واقعا جواب این سوال واسم مهمه و بنظرم خیلی قبل تر از این باید این سوال رو جواب میدادی.
      آیا تا حالا پورشه و مخصوصا 911رو از نزدیک دیدی یا شرایطش پیش نیومده؟ بازم میگم قصد بدی ندارم…. چون خودم وقتی پورشه و مخصوصا 911از نزدیک میبینم حتی برای صدمین بار جز زیبایی چیزی نمیبینم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        چقدر ساده ای rrr جان…
        مثل اینکه در مورد ترول باید دوباره توضیح بدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Delport

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      زیبایی ندااااره؟؟؟؟؟؟؟؟از همین حالا یک ساعت سکوت اختیار میکنم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. آرش

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چقدر خوش شانس باید باشی که جمعه تو با این باواریایی زیبا بگذرونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Delport

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      میشه راحت پیش بینی کرد کسایی که این ماشینو(اینو بگم من بیشتر امریکایی دوس دارم ولی نمیتونم یه همچین طراحیئرو بی توجه و بدون افرین نگفتن به طراحش از کنارش رد بشم).میگفتم کسایی که اینو زیبا نمیبینن ؛میشه پیش بینی کرد و حدس زدماشینابی مثه هیوندا سانتافه یا مدل 2015 هیوندا النترا با اون کشوو قوسه افراطیو بسیااار زیبا قلمداد میکنن( اینم بگم این 2 تا ماشینی که گفتم ماشینا بدی تو طراحی نیستنا ولی…. اهله دلا میدونن چی میگم)مرسی از اعضای گله پدال و کامنتایه خوبتون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AK_007

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      فک کنم اشتوگارت باشه ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش

        ۱۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (163 ديدگاه)

        آره شما درست میگید، پورشه اهل اشتوتگارته. من اشتباه کردم. بی ام و باواریاییه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. علیرضا .م

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    کلاً به خودرو سازی کشور خاصی اعتقاد ندارم .
    برای من این مهمه که خودرو در دل من بشینه . میخواد پورشه باشه یا کامارو یا لکسوس یا فراری
    برای من خیلی از ماشین ها زیباست و وقتی این ها رو میبینم دوستشون دارم .
    مثلاً
    بنز sls – ترکیب خاص بدنه و ابهت
    فولکس بیتل -دلنشینی و زوایای طراحی خاص
    کامارو – موستانگ – کوروت – چلنجر : ماشین های پر قدرت خاص آمریکایی
    – فراری 458 – لامبورگینی اونتادور ( ظرافت و قدرت خاص ایتالیاتی )
    – پورشه ( همه مدل هاش رو ) -( یک سازه خاص خاص خاص )
    BMW M3 – اسپرت دوست داشتنی
    تویوتا – ماشین خاص خانواده
    و …………………………………………………………………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. KING 918

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عالی تر 911 داریم ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا