گلوله آلمانی: بررسی پورشه 911 GTS

در مدت 3.6 ثانیه چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟ در پورشه 911 کررا 4 GTS مجهز به گیربکس PDK سفارشی، پاسخ سؤال رسیدن از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت است؛ و این تقریباً برابر با زمانی است که نفستان را می‌توانید برگردانید.

Porsche 911 GTS 2017
همانند تمامی مدل‌های GTS پورشه، جدیدترین نسخه‌ی 911 اسپورت حتی کارایی بهتری دارد. مهندسان پورشه قدرت و چسبندگی بیشتری را به این خودرو اعطا کرده‌اند.

Porsche 911 GTS 2017
این خودرو از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی کررا و کررا S عادی استفاده می‌کند اما پورشه با توسعه‌ی توربویی جدید قدرت پیشرانه را به 444 اسب بخار رسانده است. گشتاور پیشرانه نیز به 550 نیوتون متر رسیده و بیشینه‌ی آن از دور 2150 تا 5 هزار در دسترس است.

Porsche 911 GTS 2017
با فشار کامل روی پدال گاز تنها مکثی در حد پلک زدن وجود داشته و البته در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس پاسخ توربو بهتر می‌شود اما هنوز هم این مکث را احساس می‌کنید. هرچند زمانی که دور پیشرانه بالاتر می‌رود با موجی از گشتاور روبرو خواهید بود.

Porsche 911 GTS 2017
سیستم اگزوز اسپورت به‌صورت استاندارد وجود داشته و GTS از خفه کن‌های بازنگری شده برای آزاد کردن صدای بیشتر بهره می‌برد. این هم یکی دیگر از مشکلات پیشرانه‌های توربو است که می‌تواند جذابیت شنوایی خودرو را کاهش دهد.


با گذشتن از دور 5 هزار می‌توان تا حداکثر دور 7500 پیش رفت و در این حالت GTS اندکی قوی‌تر از کررا S احساس می‌شود. با برداشتن پا از روی پدال گاز شاهد صدای زیبای اگزوز هستیم که کاراکتر بالایی دارد.

Porsche 911 GTS 2017
پورشه به بهبود سیستم فرمان خودرو ادامه داده و فرمان GTS واقعاً دوست‌داشتنی است. سرعت، وزن و چگونگی پاسخ اکسل جلو به دستورات راننده فوق‌العاده بوده و همه‌ی این‌ها با میزان چسبندگی‌ای که خودرو دارد، لذت رانندگی را دوچندان می‌کند. خودرویی به این بزرگی فرز و چابک بوده و مدل حاضر در تست حتی از سیستم فرمان پذیری سفارشی چرخ‌های عقب (1530 پوند) بهره نمی‌برد. هرچند خودروهای مجهز به گیربکس PDK از گشتاور برداری و دیفرانسیل عقب فعال بهره می‌برند.

Porsche 911 GTS 2017
پهنای زیاد GTS و سیستم چهارچرخ محرک باعث کشش زیاد خودرو می‌شوند و شما می‌توانید شاسی را بیش از آنچه فکر می‌کنید تحت‌فشار بگذارید زیرا بسیار باهوش بوده و به شما می‌گوید که در هر پیچ چقدر چسبندگی دارد؛ و این چسبندگی زیاد است. این موضوع را با گیربکس PDK ترکیب کنید و خواهید فهمید که 911 GTS یک خودروی عالی برای عبور از راه‌های پرپیچ‌وخم زمستانی است. با فشار پدال سمت راست سریعاً دنده‌ها سبک شده و نیروی تولیدی بدون هیچ تعللی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

Porsche 911 GTS 2017
پورشه GTS دیفرانسیل عقب و مجهز به گیربکس دستی شاید درگیری بیشتری داشته باشد اما این نسخه‌ی چهارچرخ محرک و مجهز به PDK هنوز هم توازن شاسی زیبای 911 را به نمایش می‌گذارد.

Porsche 911 GTS 2017
البته اگر بخواهید هنوز هم با خودرویی بسیار متمدن روبرو خواهید بود. دامپرهای تطبیق‌پذیر PASM و رینگ‌های 20 اینچی به‌صورت استاندارد وجود داشته و ارتفاع خودرو نسبت به مدل کررا 20 میلی‌متر کاهش یافته است. در تنظیمات اسپورت شاسی شاهد GTS سفت هستیم اما این موضوع ناراحت کننده نیست. در راه‌های پر دست انداز کمی تکان وجود دارد اما باعث از دست رفتن استواری خودرو نمی‌شود.

Porsche 911 GTS 2017
با این وجود تا زمانی که در پیست مسابقه نباشید باید از حالت نرمال استفاده کنید. وجود تکان اضافی به این معنی است که خودرو شناورتر بوده و البته سیستم تعلیق ریلکس تر آن بهتر از دیگر حالات دست‌اندازها را جذب می‌کند. پکیج اسپورت کرونوی پورشه نیز به‌صورت استاندارد وجود داشته و از دیگر جزئیات جالب GTS می‌توان به برنامه‌ی دقیق پیست اشاره کرد که زمان طی یک دور پیست را در گوشی شما نشان می‌دهد.


اما به منظور تکمیل کار برخی اصلاحات ظاهری نیز صورت گرفته است. رینگ‌های مشکی GTS به خوبی با اسپلیتر جلو و طراحی اسپورت سپر هماهنگ بوده و رکاب‌های جانبی و خروجی‌های اگزوز نیز جدید هستند.


داخل کابین این خودرو نیز همانند دیگر 911 ها جالب بوده و شاهد سیستم ناوبری و اپل کارپلی به‌صورت استاندارد هستیم. این سیستم‌ها به عنوان بخشی از سیستم مدیریت ارتباطات پورشه که مشابه گوشی هوشمند شما هستند عمل می‌کنند.


پورشه 911 GTS توانایی‌های مدل کررا S را یک پله ارتقا داده و کارایی بالایی دارد. شاسی خودرو نیز بسیار توانا بوده و واقعاً سطح بالایی از پرفورمنس را به نمایش می‌گذارد. شاید GTS دیفرانسیل عقب و با گیربکس دستی درگیر کنندگی بیشتری داشته باشد اما خودروی حاضر در تست قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. اگرچه بهای خودرو بیشتر از 100 هزار دلار است اما توانایی‌های فوق‌العاده‌ی آن پرداخت مبلغ یاد شده را توجیه می‌کند. این یک خودروی پرفورمنس خیال‌انگیز است…

مشخصات پورشه 911 کررا 4 GTS

قیمت: 102120 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر تخت 3 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/550 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 307 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

16 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    من با این پول نیسان gtrمیخرم (نظرشخصی )

    پاسخ
    1. Milad
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      عکس چهارم قشنگ مغز آدم رو ماساژ میده یه جاده مثل همین عکس باشه و رفقا به ماشینایی که میخوان برسن و با فراری و لامبو و پورش و بنز و بی ام و و آمریکایی هاش بندازی تو این جاده و سمفونی زیبای اگزوز ها و غرش موتور ها و سبقت از داخل و بیرون پیچ …… اییییییی وااااای خداااااا
      اول به همه بنده هات جنبه یه کاریو بده
      بعد اون کارو براشون رو به راه کن ،، آمین

      پاسخ
  2. M
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    عجب مناظری ، چه عکسایی ! با یه 911 توی بهشت …

    پاسخ
  3. الف.ی
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    همه مدل های 911 خیلی خوبن و من به شخصه هم به جدش بیتل و هم به خودش ارادت دارم ولی واقعا به نظرم این سبک طراحی 911 قدیمی شده.(اشاره ای به دیگر محصولات پورشه ندارم)

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Madjid
    Madjid
    سوابق: (7096 دیدگاه) ,

    قیمتش به نظر من زیاد نیست، مصرف سوخت عالی داره ، فرز و چالاکه.

    پاسخ
  5. saied
    سوابق: (1013 دیدگاه) ,

    درسته عاشقتم. ولی فکر کنم اسطوره پورشه از رقبا عقب افتاده. والا E63amg خودشم استشین شتابش از این بهتره. تاپ اسپید زیادی هم داره. پورشه کشت مارو با این ۶ سیلندرش، بابا یه ۹۱۱ با هشت سیلندر بزنین بیاد قلدری کنه نکه به افتخاراتش بنازه.

    پاسخ
    1. u.s army
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      مقایسه اشتباه پورش با توربو اس 2/7 هم داره با gt3 3/3 هم داره ووو

      پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (98 دیدگاه) ,

      سعید عزیز
      پورشه از سال 1978 موتورهای V8 تولید میکنه
      موتور V8 پورشه 918 از لحاظ نسبت قدرت به حجم در دنیا در جایگاه دوم قرار داره
      پورشه موتور های V10 و موتورهای 12 سیلندر تخت و همینطور موتور های 4 سیلندر خطی هم تولید کرده
      پورشه در سال گذشته کارخانه ساخت موتور جدیدی افتتاح کرده که هدف اون تامین موتور های V8 گروه فولکس واگن است
      از طرفی 911یک خودروی اسپرت کلاسیکه که به عنوان نماد پورشه باید اصالتشو حفظ کنه بعیده پورشه 911 با موتور V8 ببینیم

      پاسخ
  6. Mehran
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    خوبیاش با کلمات توصیف نمیشه.فقط باید لاستیکشو بگیرم تو بغلم سرم بزارم رو گلگیرش صمیمانه بهش بگم خیلی دوسش دارم.کابینشو ببینین.

    پاسخ
  7. mohsen.b
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    قابل توجه دوستان،پورشه نیازی به اثبات خودش با یه موتور هشت سیلندر نداره چون همین شش سیلندر هم کل رقبا رو شکست داده یه چیز دیگه هم این که پورشه چند تا ویژگی رو با هم تو خودش جمع کرده،کیفیت،سرعت و کم استهلاکی و تجمل و اسپرتی بودن رو تو محصولاتش یکجا جمع کرده که بدون اغراق میگم توی هیچ کمپانی خودروی دیگه ای این چند تا ویژگی رو هیچوقت با هم پیدا نمیکنیم،تنها کمپانی نزدیک به پورشه از این لحاظ مرسدس بنزه، به هر حال در کنار تمام این ویژگی های خوب یه ایراد پورشه قیمت بالای اونه

    پاسخ
  8. s.m
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    خییییییییییییییییییییلی عالیه ولی باید تو طراحی ۹۱۱ یه تغییرات کوچیک بدن این دیگه تکراری شده 😦

    پاسخ
    1. vahid 956
      سوابق: (337 دیدگاه) ,

      پورشه رو باید از نزدیک ببینی تا به زیباییش پی ببری

      پاسخ
  9. TTRS
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    آقایان ورود نمایندگی رنجروور را به تهران و شیراز تبریک و تهنیت عرض مینمایم.

    پاسخ
  10. سهيل
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    چرا تو هر بحثی یه ژاپنی رو میارن وسط ؟ بله جی تی آر قابلیتهای بیشتری از این دارہ ساعت سواچ هم قابلیتهای بیشتری از رولکس دارہ

    پاسخ
  11. یاس ی
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    خدمت دوستانی که میگن این طرح 911 قدیمی شده باید عرض کنم که ، 911 آنقدر زیبا و با اصالته که سخته طرحی بدن تمام این خصوصیات را حفظ کنه، تصور 911 با تیپ دیگه خیلی سخته. خداییش بعضی از ماشینها را نمیشه با قیافه دیکه ای تصور کرد. مثل جی کلاس بنز، 911، جی تی ار، جیپ رنگلر و…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.