پورشه

اولین تجربه‌ی رانندگی با پورشه 718 باکستر 2017

پاسخ کوتاه، بله است! پورشه ۷۱۸ باکستر و باکستر S در هر زمینه‌ای از مدل‌های پیشین ۲۰۱۶ بهتر هستند. جذاب‌تر اینکه، قدرتمندتر، سریع‌تر، تیزتر و طبق تخمین‌های پورشه پاک‌تر و اقتصادی‌تر شده‌اند. ما یک روز کامل را با باکستر ۷۱۸ جدید سپری کردیم و این خودرو هرگونه شک و تردید دراین‌باره که پورشه کانورتیبلی معمولی ساخته است را در هم شکست.

2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
اولین احساس از طراحی خودرو آن است که بزرگ‌تر شده است اما اندازه‌های آن و تناسبات مربوط به موتور میانی آن باقی‌مانده‌اند. اگرچه که خطوط محکم و مستقیم از یک‌سو و زوایای نسبتاً گرد، نمایی کوتاه، عریض و تا حدودی عضله‌ای را به خودرو بخشیده‌اند. بهترین مثال این گفته، نمای عقب خودرو است، جایی که عناصر افقی و عمودی ویترین نام‌آشنای پورشه را به‌خصوص در زیر بال عقبی پدیدار می‌سازند. ما امید داریم که این عناصر برجسته‌ی طراحی بیش‌ازپیش در پورشه دیده شوند.

2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
اگرچه که ساختار داخلی ۷۱۸ تغییرات نامحسوس و دقیقی را به‌منظور تطبیق با تنظیمات مختلف بین‌المللی به خود دیده است اما تقریباً بخش اعظم آن همان ساختار قبلی است. استثنایی که وجود دارد بخش عقبی است که حالا پذیرای پیشرانه‌ی جدید مجهز به توربوشارژر شده است. این پیشرانه‌ی تخت ۴ سیلندری جایگزین پیشرانه‌ی ۶ سیلندری تنفس طبیعی قبلی شده است.

2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
هر دو مدل گیربکس دستی دارند اما گیربکس اتوماتیک مجهز به PDK هم در دسترس است. همچنین همه‌ی سیستم‌های پورشه که با ۳ حرف مخفف مشهور هستند (TLA ها) نیز در دسترس قرار دارند که باعث تیزتر شدن و افزایش ایمنی و قابلیت‌های ۷۱۸ می‌شوند. ۲ پیشرانه‌ی موجود یعنی ۲ لیتری پایه و ۲.۵ لیتری گونه‌ی باکستر S، افزایش واقعی در قدرت را نشان می‌دهند و مهم‌تر اینکه مقدار گشتاور پیشرانه آن طوری که احساس می‌کنید افزایش پیدا کرده است. برای مثال، جایی که پیشرانه ۶ سیلندر باکستر S قبلی در دور موتور ۴۵۰۰ به حداکثر گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر می‌رسید، پیشرانه‌ی توربوی باکستر S جدید در دور موتور ۱۹۵۰ تا ۴۵۰۰ به حداکثر گشتاوری معادل ۴۱۹ نیوتن متر دست می‌یابد و باور کنید که این مقادیر قابل‌ستایش هستند! علاوه بر این، سیستم ضدلگ بکار گرفته‌شده است تا پاسخ‌های پدال گاز را در هر زمانی مهیا سازد؛ بنابراین بخش اعظم گشتاور به محض فشردن پدال گاز در دسترس است حتی اگر راننده به‌صورت لحظه‌ای پدال را فشار داده و رها کند. بسته شدن wastegate (توضیح: wastegate وسیله‌ای است که داخل توربوشارژر به‌کاررفته و میزان فشار گازها را تنظیم می‌کند) و باز نگه‌داشتن دریچه‌ی گاز، فشار بوست توربو را بالا نگه می‌دارد (حداکثر ۱۹ psi در نمونه‌ی ۲ لیتری و ۱۶ psi در نمونه‌ی ۲.۵ لیتری).

2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
چنین خصوصیتی به‌ویژه در حالت اسپورت پلاس و زمانی که راننده‌ی ما خودرو را در پیچ‌های خیس می‌لغزاند جالب و قابل‌توجه بود. در کنار این پیشرانه‌ی جدید، شاسی کاملاً بازنگری شده را مشاهده می‌کنیم که ساختار محکم‌تری را در عقب دارد. ۷۱۸ جدید همچنین یک سیستم الکتریکی کمکی برای فرمان دارد که از ۹۱۱ توربو قرض گرفته‌شده است. ترمزهای ۷۱۸ پایه نیز از باکستر S قبلی به ارث رسیده‌اند؛ اما برای مدل باکستر S از ترمزهای ۹۱۱ کررا استفاده‌شده است و باید گفت که ترمزهای کربن سرامیک پورشه (PCCB) هم قابل سفارش هستند. هرجنبه ای از باکستر را که نیک بنگرید به نحوی بهبودیافته است. پورشه همچنین این فرزند عزیز خود را به پیست نوربرگ رینگ فرستاده تا عیار آن را مشخص سازد. ۷۱۸ باکستر یک دور پیست را در ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه طی کرده که طبق گفته‌ی خود کمپانی ۱۶ ثانیه سریع‌تر از باکستر S قبلی، ۵ ثانیه جلوتر از باکستر اسپایدر و تنها ۲ ثانیه کندتر از کیمن GT4 می‌باشد.

2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
در نهایت صدای این پیشرانه‌های جدید شبیه چیست؟! خاطرجمع باشید صدای خرخر گونه کمتر شده و بک فایرهای آن هم اصلاً شبیه سوبارو نیست! کودکی را تصور کنید که دهه‌ها با فولکس بیتل ور‌رفته است و بعدها حوصله‌اش سر رفته و شروع به ساخت سیلندرهایی با دیواره‌هایی به ضخامت کاغذ نموده (!) و در نهایت با سر هم کردن آن‌ها با لوله‌های اگزوز و هدرزها صدای جالبی ساخته است! مخصوصاً اگر این معجون با سیستم اگزوز اسپورت سفارشی همراه باشد دقیقاً صدای پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۱۷ را خواهید یافت! ما این خودرو را بهتر از نمونه ۶ سیلندر تخت قبلی یافتیم و مطمئناً آن را نسخه‌ای بهتر می‌دانیم.

2017 Porsche 718 Boxster
۲۰۱۷ Porsche 718 Boxster
مشخصات پورشه ۷۱۸ باکستر/باکستر S مدل ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۵۷,۰۵۰- ۶۹,۰۹۰ دلار
مشخصات کلی خودرو: موتور وسط، دوچرخ متحرک عقب، دو در کانورتیبل
پیشرانه‌ها: ۲ لیتری/ ۳۰۰ اسب بخار قدرت/ ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور/ توربوشارژر، ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر تخت.
۲.۵ لیتری/۳۵۰ اسب بخار قدرت/۴۱۹ نیوتن متر گشتاور/ توربوشارژر، ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر تخت.
شتاب صفرتا صد کیلومتر: ۴.۷-۴.۹/۴.۲-۴.۴ (تخمینی)

منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    دو لیتری ٣٠٠اسب به این میگن مهندسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      البته دیگه گرفتن قدرت های خیلی بالا از موتور ها کم حجم داره عادی میشه!
      مثلا مرسدس بنز از موتور ۲ لیتری ۳۸۱ اسب کشیده بیرون!(a45-cla45-gla45)
      یا مثلا آئودی از موتور ۲.۵ لیتری ۳۶۷ اسب گرفته!(rs3)
      مهندسی آلمانه دیگه، الکی که نیست:\

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      داداشه خیلی حال کردم با چراغای عقبش .ولی در کل عالی بود.قیمتش هم خیلی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    با این پیشرانه پس بزودی شاهد حضورش در ایران هستیم :)
    2.5 لیتر : 350 اسب بخار و 419 نیوتن متر گشتاور ! در این برابر این مهندسی فقط باید تعظیم کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    دوستان دقت کنید قیمتش خیلی عالیه نسبت به برندش و مشخصات فنی که داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran911

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    سلام بر برترین رودستر جهان
    از هر نظر بی نظیر
    پورشه مثل همیشه عالی کار کرد

    ممنون از شاهین عزیز بخاطر ترجمه خیلی خوبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      خواهش میکنم مهران عزیز
      خوشحالم که مورد توجهت واقع شد
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علی -کیوج

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (173 ديدگاه)

    واقعا چقدر زیبا طراحی شده…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pagani

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (479 ديدگاه)

      من نمیخوام دروغ بگم.
      کلا از طراحی پورشه خوشم نمیاد.
      ولی با 4 عکس آخری خیلی حال کردم.
      ولی هنوز برای کسایی مث من که از ماشین های عصبی و خشن خوششون میاد سبک طراحی پورشه جذاب نیست و همینطور بقیه آلمانیا.
      ولی نسل اول کاررا رو خیلی دوست داشتم.

      I Love YOU AMG

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pooya_SK

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        یه سوال برام پیش اومده. طراحی پورشه جذاب نیست و همینطور بقیه ی آلمانی ها و بعد پایین نوشتی I love you amg!
        الان این AMG آلمانی نیست. درسته که کمپانی ساخت ماشین نیست ولی با مرسدس همکاری مستقیم داره‌.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. pagani

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (479 ديدگاه)

          AMG موتور پاگانی رو میسازه
          وگرنه من و آلمان؟^_^
          ایتالیا
          ایتالیا
          ایتالیا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمای عقب خوبی داره، ولی نمای جلوش جالب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      استـــاد باقری
      متخصص طراحی و نقاد زیبایی نمای عقب و جلو خودروهای لوکس بنز ب ام و آئودی در مدل های 2017

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Pooya_SK

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    918 کوچک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    عالی عالی مثل همیشه ….

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Farzad

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    دوستان خبر خوب دارم
    الان تو سایت ایر تویا بودم که دیدم پریوس رو دارن پیش فروش میکنن
    که 55 میلیون تومن پیش پرداخت باید بدید بعد 20 روز هم باید 15 میلیون تومن بدید120 روز بعد هم 15 میلیون تومنکه تحویل 120 روزه هستش و جمعامیشه 85 میلیون! باورتون میشه پریوس 85 تومن ! ایران!واقعا که عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بینام

      ۲۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این خبرا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. MjM

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    بهترین رودستر جهان…..خیلی بهتر و زیباتر و دقیق تر شده….برای عشق پورشه هایی که پول 911 رو ندارن!…..به زودی تو خیابونهای ایران میبینیمش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ماشین رودستر مثل کانورتیبل یا کابریولت نیست ؟؟
    ینی هیچ سقفی نداره که جمع بشه ؟؟ شاید یهو بارون گرفت یا جایی پارک کردی پول تو ماشینت بود چطور میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    حسین عزیز،دوست گرام،این خودرو سقف پارچه ای یا برزنتی جمع شونده داره و دراصل اسپایدر حساب میاد،کانورتیبل سقف فلزی جمع شونده داره وچهار نفرس،کابریولت سقف پارچه ای جمع شونده داره و چهار نفرس،رودستر سقف فلزی جمع شونده داره و دو نفرس،اسپایدر سقف پارچه ای جمع شونده داره و دو نفرس،همه این چارتا کلا کروک حساب میشن___این ماشین خیلی باحاله،حال میده آدم باش بره لب دریا دوردور،بین اسپایدرا یکی اینو دوس دارم و یکی جگوارو،البته این قیمتش نسبت ب جگوار خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یوسف

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (742 ديدگاه)

    خیلی خوش استیل و زیبا دراومده واقعا زیباست، مطمئنم از نزدیک زیباییش چند برابره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی آقا

    ۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (572 ديدگاه)

    لطفا کمی کیفیت ترجمه را بالاتر ببرید. مثلا در جمله زیر:
    «ما این خودرو را بهتر از نمونه 6 سیلندر تخت قبلی یافتیم و مطمئناً آن را نسخه‌ای بهتر می‌دانیم.»
    حالا تو جمله بالا، «آن» به مدل قدیمی اشاره داره یا جدید؟؟؟؟
    البته میتونم حدس بزنم به کدوم اشاره داره اما بازم تاکید میکنم که کیفیت ترجمه میتونه خیلی بهتر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا