پورشه

نگاهی بر سری پورشه پانامرا در گذر چهار سال (قسمت اول)

پانامرا ماحصلِ یکی از پر زحمت ترین مسیر هایِ رشدِ کمپانی پورشه در زمینه تکنولوژی بوده است. نتیجه یک مهندسی حساب شده در گذر زمان که این غول خودرو ساز آلمانی را بار دیگر بر ماهیت شعار ” ما پورشه هستیم و این است کاری که انجام می دهیم” تکیه داده است، تا همچنان به نگاه رو به جلوی خودروسازان آلمانی ایمان داشته باشیم. خودرویی که برای توصیف آن از خود پورشه کمک می گیریم: “یک خودروی چهارسرنشین در یک کلاس ممتاز از کاراییِ ورزشی با یک راحتی شگفت آور در رانندگی و تلفیقی از قدرت بی انتها برای تبدیل یک مسافرت عادی به تجربه ای تکرار نشدنی از لمس فرمان و پدال، با روحی آرامبخش و در یک کلام یک پورشه برای تمام روز های سال”.

porsche panamera 4s
porsche panamera

پیش از ورود به درک مفهوم تعبیر فوق، اجازه دهید نگاهی داشته باشیم بر راهی که پورشه برای رسیدن به پانامرای امروزی طی کرده است.

هیچ یک از ما سال ۲۰۰۹ را فراموش نخواهیم کرد. مخصوصا سیزدهمین نمایشگاه شانگهای که در آوریل آن سال برگزار شد و بسیاری از خودروهای محبوبمان در جریان آن معرفی و بعد ها روانه بازار گردیدند. مرسدس بنز W212، نیسان Z370، هیوندای جنسیس کوپه، آستون مارتین رپید، بی ام و Z4، جگوار X351 و بسیاری دیگر از مدل های دوست داشتنی برندهای معتبر، حاضرینِ این نمایشگاه بودند.

shanghai international auto show 2009
shanghai international auto show 2009

 به نظر می رسید تمام غول های سازنده دنیا با دست پر، خود را به شانگهای رسانده بودند تا، از تازه ترین ساخته های دستِ مهندسینشان رونمایی کنند. در این میان غرفه ی پورشه با نمایشِ شاهکار جدید خود با نام پورشه پانامرا رنگ و لعاب خاصی به سالن نمایشگاه بخشیده بود. یک خودروی لوکسِ چهار نشین با شماره مدل ۹۷۰ که در دو نسخه دیفرانسیل عقب و دیفرانسیل جلو پرداخته شده و دارای یک موتور ۳.۶ لیتری با شش سیلندر بود.

porsche panamera in shanghai auto 2009
porsche panamera in shanghai auto 2009

ظاهرا نخستین گام برای ساخت پانامرا در اشتوتگارت و با سوار کردن موتور آن و گام بعدی در هانوفر با طراحی و ساخت بدنه اش در کارخانه ی فولکس واگن برداشته شده بود. اولین مونتاژ کلی آن در لایپزیگ و ساخت انبوه آن یک ماه بعد از جریان نمایشگاه شانگهای و در خط تولید انحصاریش به صورت رسمی استارت خورد. در سال ۲۰۱۱ یک نسخه هیبریدی، در سال ۲۰۱۳ یک نسخه دیزلی و پلاگین – هیبریدی و یک نسخه ای- هیبریدی وارد بازار شد و تمام این ها راه را برای نفوذِ بی همتای پانامرا بر بازار دنیا باز کرد و امروز بعد از گذشت تنها چهار سال هر روز شاهد اخبار جدیدی از آپشن های بهبود سازی شده آن از طرف پورشه هستیم.

porsche panamera in first showat shanghai autoshow 2009
porsche panamera in first show at shanghai auto show 2009

در گذر این چهار سال، پورشه برای پانامرا هفت مدل ممتاز معرفی و عرضه کرده است. پانامرا، پانامرا ۴، پانامرا S، پانامرا ۴S، پانامرا S E-hybrid، پانامرا GTS و پانامرا توربو.

پانامرا، عنوانِ اولین نسل از این سری بود که عرضه آن در همان سال ۲۰۰۹ با یک موتور ۳.۶ لیتری و شش سیلندر آغاز گردید. قدرت این خودرو ۳۰۰ اسب بخار و گشتاورش ۴۰۰ نیوتن در متر بود، حداکثر سرعتش ۲۶۱ کیلومتر بر ساعت و آلایندگی اش نیز ۲۶۵ گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر برآورد شده بود. مدل پانامرا ۴ از نظر موتور بسیار شبیه پانامرا بود، با این تفاوت که تحت یک مدیریت بهینه سازی، آلایندگی آن از ۲۶۵ به۲۲۵ گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر کاهش یافته بود.

پانامرا S یک موتور ۴.۸ لیتری و هشت سیلندر با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن در متر داشت. حداکثر سرعت آن ۲۸۵ و آلایندگی اش۲۹۳ گرم بر کیلومتر بود. نسخه بهینه شده ی آن با آلایندگی کمتر ( ۲۵۴ گرم در کیلومتر) پانامرا ۴S نام داشت که در همان سال ۲۰۰۹ معرفی و عرضه گردید.

پانامرا GTS نسخه بعدی این سری بود که با یک موتور ۴.۸ لیتری و هشت سیلندری و با قدرت ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن در متر عرضه گردید. حداکثر سرعت آن ۲۸۸ و میزان آلایندگی اش ۲۶۵ گرم در کیلومتر بود.

پایانِ دوره عرضه اولین نسخه از سری پانامرا GTS مصادف شد با آغاز پروسه کوچک سازی محصولات پورشه. بعد از این خودرو، نخستین نسخه ی پانامرا S hybrid با یک موتور ۳.۰ لیتری و شش سیلندر و قدرت ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور ۵۸۰ نیوتن در متر معرفی گردید. آلایندگی این خودرو ۱۶۷ گرم در هر کیلومتر بود که به نوبه خود برای پورشه که همواره متهم به ساخت خودروهایی گرم و ناسازگار با طبیعت می باشد، یک نقطه درخشان در تاریخش بوده است.

بعد ها با معرفی تکنولوژی موتور های توربینی، پورشه تازه ترین نسخه پانامرا را با عنوان پانامرا توربو با یک موتور ۴.۸ لیتری و هشت سیلندر و دو توربین داخلی عرضه کرد. این خودرو ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن در متر گشتاور داشت. همچنین حداکثر سرعت آن ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت و میزان آلایندگی اش نیز ۲۷۰ گرم در هر کیلومتر برآورد شده بود.

porsche panamera series
five models of porsche panamera series

 

 در گذر زمان و طی روند بهبود سازی محصولات پورشه، نسخه های تازه ترِ پانامرا با انبوهی از امکانات مدرن همچون سیستم تزریق مستقیم سوخت(DFI)، سیستم خنک سازی مدرن موتور، مدیریت گرمایی بهبود یافته تر و بسیاری از آپشن های دیگر وارد بازار شدند. نسخه توربینی آن نیز با آمدنش اسپویلر تعدیل پذیر خود را که جزئی از مدیریت پورشه برای ارائه یک قابلیت شگفت انگیز از کارایی دینامیکی پانامرا بود، به همراه پکیج ورزشی اش که تنها با فشردن یک دکمه فعال شده و یک روح آتشین در پانامرا می دمید، معرفی نمود.

در سوم آوریل ۲۰۱۳ و باز هم در جریان اتوشوی شانگهای، این بار پورشه از فیس لیفت چندین مدل از خودروهای خود رونمایی کرد که نسخه پانامرا ۴S با رنج موتور کوچک شده ۳.۰ لیتری و شش سیلندر با قدرت ۴۲۰ اسب بخار، گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر، حداکثر سرعت ۲۸۷ کیلومتر بر ساعت و آلایندگی ۲۰۸ گرم در هر کیلومتر در این مجموعه قرار داشت.

این نگاهی مختصر بر تاریخ چهار ساله پورشه پانامرا بود. در این نگاره بر آن شدیم تا کاوشی دقیق بر تازه ترین مدل های هفت نسخه ی ممتاز پانامرا داشته باشیم. از ظرافت های پیکر تراشی و زیبایی بی حد و نصاب کابین این خودرو ها تا ریز ترین کنش های سیستماتیک قلب و روحشان. همراه ما باشید تا شما را به دنیای بی حد و مرز ِتکنولوژیِ پورشه وارد کنیم.

قبل از تمرکز بر روی مدل های پانامرا لازم است، مروری داشته باشیم بر سه فاکتور مشخص و مشترک که از آنها به عنوان DNA سری پانامرا یاد می شود.

طراحی خارجی (exterior design )

بیشتر مهندسین طراح، هنگام استیل سازی یک خودرو در کنار خلاقیت لازم، همواره تمرکزشان بر روی آخرین فشن یا پلتفرم ساخته شده می باشد، که مورد توجه بازار قرار گرفته است. تیم های طراحی پورشه نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نبوده اند، بلکه همواره متهم به استفاده از یک پلتفرم ثابت برای تمام نسل ها و سری های برند پورشه بوده اند. نوع مشخصی از سیستم آیرودینامیکی، قالب چراغ ها، برجستگی و فرورفتگی های بدنه و بسیاری دیگر از فاکتور های پیکر تراشی که در نگاه نخست در تمام این سال ها پورشه آن ها را به دفعات تکرار کرده است.

با تمام این ها، نمی توان ظرافت های به کار رفته در استیل سازی نسخه های پانامرا را نادیده گرفت. در کنار استفاده از فرم کلی بدنه پورشه، مهندسین طراحِ سری پانامرا، به صورت زیرکانه ای از یک قالب عضلانی برای قسمت جلوی خودرو بهره برده اند. خطوط استفاده شده در محل تلاقی شیشه جلویی با سقف اتومبیل به زیبایی هر چه تمام تر با اندکی تیز سازی، متمایز شده اند. از دیگر فاکتور های دیزاین خارجی پانامرا دقیق تر شدن، تیز تر شدن و اریب وار شدن برجستگی های بدنه می باشد که می تواند نوید بخش یک استیل تازه با کارایی آیرودینامیکی بهتر باشد.

از دیگر نقاط بارز سری پانامرا در استیل سازی، استفاده از ورودی هوای وسیع تر برای کمک به فرآیند خنک سازی موتور می باشد. به این لیست، چراغ های استاندارد شده bi-xenon در جلوی اتومبیل، چهار نورافکن LED، یک سپر استحکام یافته به عنوان فاکتور اصلی برای ارائه ظاهری ورزشی برای پورشه  پانامرا، ۱۵ رنگ بدنه و بسیاری از گزینه های دیگر را نیز اضافه کنید.

exterior design
exterior design

طراحی داخلی (  interior design )

بعضی وقت ها تمام چیزی که شما لازم دارید، تکیه بر صندلی خودروتان و شروع یک رانندگی آرامش بخش است. پورشه با استناد به همین واقعیت و با هدف قرار دادن آن به عنوان فکتور اصلی در طراحی کابین پانامرا، ایده های جالبی به کار گرفته، تا شما را به عنوان راننده خود شگفت زده کند. ویژگی اساسی کابینِ نسخه های جدید پانامرا داشتن یک احساس مطبوع با دیدن فضای داخلیِ نو نوار شده با هدف ارائه درجه ای ممتاز از راحتی و داشتن یک تجریه ی بی نظیر از مسافرت های طولانی است. به دلیل بهره گیری پانامرا از چهار صندلی ورزشی برای کابین خود، بیشتر کارشناسان، فضای داخلی سری پانامرا را نسبت به ماهیت اصلی آن که یک خودروی چهار سرنشین سدان می باشد، اندکی غیر متعارف و دور از انتظار قلمداد می کنند. هر چند پورشه نیز با معرفی پانامرا به عنوان یک تلفیق مدرن از روح ورزشی و قابلیت لوکس بودن، جواب قانع کننده ای برای این ابهام داشته است.

در طراحی کابین پانامرا، پورشه از پنج ترکیب مختلف رنگ با محتوایی منطقی و کیفیتی بسیار بالا بهره برده است که به صورت زیرکانه ای با تاثیر بر ذهن و روح راننده علاوه بر کنترل احساس وی، او را در هدایت عاقلانه تر خودرو کمک شایانی می نمایند.

interior design
interior design

شما به عنوان خریدار این خودرو می توانید از آپشن های گسترده ای برای انتخاب نوع کابین، نظر ترکیب رنگ، نوع صندلی ها، جنس داخلی کابین( چوب، آلومینیوم یا کربن) و تعدادی دیگر از گزینه ها تصمیم گیری نمایید و خودروتان را هر چه بیشتر به دلخواه ها و ایده آلتان نزدیک تر نمایید.

مهندسیِ مصرف سوخت ( saving fuel engineering )

اگر شما نیز جزء افرادی هستید، که دائما به رویای دوری از درد سرِ سوخت گیری به شیوه امروزی می اندیشید، یا فکر اینکه روزی بتوانید در پارکینگ خانه یا حتی باغ یا ویلای خود سوخت گیری نمایید، شما را برای رسیدنِ راهکار های نوین شتاب زده می کند، با شنیدن شاهکار مدرنِ پورشه برای سوخت گیری، که بر روی نسخه های پانامرا  S E-Hybrid و پانامرا plug-in Hybrid کار گذاشته شده، شوکه خواهید شد.

بحث در مورد یک باطری با ولتاژ بالا، بر پایه لیتیوم – یون می باشد که روی نسخه های ذکر شده نصب شده است و نسبت به باطری های بر پایه نیکل قابلیت بیشتری داشته و به سادگی می تواند از طریق منبع خارجی شارژ شود. استفاده از قدرت الکتریکیِ این باطری بدون کمک گیری از سوخت فسیلی می تواند در حالت عادی ۳۶ کیلومتر از مسیر شما را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت پوشش دهد. گذشته از این قابلیت نوین، پورشه مدعی شده است در چندین فرآیند دیگر نیز به صورت زیرکانه ای از تکنولوژی Hybrid بهره برده و در آینده، گستره این استفاده بیشتر نیز خواهد شد.

در نسخه های دیگر نیز پورشه ایده های تازه تری برای بهبود سازی محصولاتش به کار بسته است، که از آن ها می توان به موتور ۳.۰ لیتری و شش سیلندری پانامرا S و پانامرا ۴S که با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت بر روی آنها سوار شده، اشاره کرد. همچنین سیستم دابل کلاج یا همان PDK که اینک در تمام مدل های بنزینی پورشه مورد استفاده قرار گرفته به همراه یک گیربکس هشت سرعته با امکانِ انتقالِ هوشمند و سریع سطوح سرعت، دو موردِ دیگر  از این ایده های ناب پورشه می باشند که به طور گسترده ای توسط مهندسین این شرکت به کار گرفته شده اند.

 

panamera S E-Hybrid
panamera S E-Hybrid

بررسی تخصصی نسخه های پانامرا را با این سوال آغاز می کنیم که برای ساخت یک خودروی لوکس با روحی ورزشی واقعا کدام مهمتر است؟ تاثیر بر روح یا تاثیر بر جسم؟ به تعبیری فراتر، برای رسیدن به بهترین نوع خودرو از چنین تلفیقی مدرن، باید با چشم درگیر شد یا تاثیر بر فیزیکِ بدن؟ زیبایی ظاهری یا احساس راحتی؟ پاسخ به این سوال بی تردید راهگشای مسیر رو به جلویِ ساخت چنین خودوهایی خواهد بود. پورشه ادعا می کند، با بهره گیری از متود هایی خاص و استفاده از شیوه هایی نوین برای استیل سازی، توانسته است آمیزه ای از زیباییِ ظاهری و  احساس راحتی را در قالب خودروهایش به بهترین نحو ممکن عرضه نماید. برای تایید یا رد این ادعا لازم است، وارد بررسی تخصصی خودروهای این نسل از پورشه شویم.

porsche panamera
porsche panamera

پانامرا و پانامرا ۴ . (Panamera and panamera 4 )

اگر روزی قلب و مغز توانستند به بهترین نحو ممکن باهم کار کنند، می شود از مفهومِ تلفیق یک خودرویِ ورزشی با یک خودروی لوکس، چیز بدر بخوری بیرون آورد. ظاهرا پورشه ادعا دارد می شود در کنار قابلیت و کارایی یک خودرو از نظر تجمل، قدرت و زیبایی آن را نیز فراموش نکرد. کاری که خودرو ساز دیگر آلمانی، مرسدس بنز در تلاشی چندین ساله، برای دستیابی به چنین سطح ممتازی از ساخت، هنوز هم نتوانسته وزن خودروهای کلاس Gl خود را بیش از چند ده کیلوگرم کاهش دهد و بعد از گذشت چندین نسل از این سری، به نتیجه ی مطلوب خود نرسیده است. در هر صورت نباید پورشه را دست کم گرفت.

porsche panamera 4 2013
porsche panamera 4 2013

و چنین به نظر می رسد که ادعای پورشه دور از تصور نیز نبوده است. روح و جسمِ مدل های استاندارد پانامرا و پانامرا ۴ به طور زیرکانه ای با فاکتور های موثر ورزشی تلفیق شده اند. در ظاهرِ خودرو، چراغ های قدرتمند بی زنون که بی شک توشه ای از آینده بوده اند به همراهِ رینگ های ۱۸ اینچی، سیستم پیشروی اگزوز که از طریق یک سیستم چند مکانه با نصب خروجی های مشخص برای هر محفظه سیلندر و دست کاری در ترکیب گاز های خروجی گامی موثر در جهت کاهش آلایندگی محصولاتش بوده ، یک پیکرتراشی ناب با هندسه ای کارشناسی شده جهت افزایشِ کارایی آیرودینامیکیِ خودرو و بسیاری دیگر از عناصر مشخص که مهر تاییدی بر جسم ورزشی و قدرتمند پانامرا می باشند.

porsche panamera 4 20013
porsche panamera 4 2013

در روح و قلب خودرو نیز فضایی به دور از سنتِ چندین ساله پورشه حاکم است. هر دو مدل به سیستم دابل کلاچ از گیربکس ( PDK ) مسلح شده اند، که در پانامرا قدرت موتور را به محور جلو داده و در پانامرا ۴ بین هر دو محور با یک بالانس سازنده تقسیم می کند. سیستم تعلیق هر دو مدل نیز با بهره گیری از یک آلیاژ فوق الاستیک از فولاد توانسته است سطح ممتازی از راحتی و کارایی ورزشی را عرضه کند. مدیریت فعال سازی سیستم تعلیق خودرو ( PASM )، یکی دیگر از قابلیت های نوین پورشه برای خودروهایش می باشد که، با استفاده از چند سنسور قدرتمند الکترونیکی قادر به ثبت تمام حرکات بدنه و تنظیم هوشمند تعدیل سازیِ سیستم تعلیق برای کاهش مزاحمت این حرکات می باشد. تمام این ها تنها امکانات نسخه های استاندارد پانامرا و پانامرا ۴ می باشند. نسخه های سفارشی امکانات گسترده تری نیز خواهند داشت، که شما را به عنوان راننده شان شگفت زده خواهند کرد.

بی شک هر کدام از ما کافی است یکی از امکانات فوق را در خودروی خودمان داشته باشیم تا به قدرت و چالاکی آن ایمان بیاوریم. اما از تجمل و قابلیت لوکس بودن پانامرا و پانامرا ۴ نیز لازم است چیزهایی بدانیم.

panamera 4 interior
porsche panamera 4 interior

کابین داخلی این دو مدل از موادی با کیفیت پرداخته شده  که در سه رنگِ ممتاز در دسترس خریداران قرار گرفته است. اگر صندلی های ورزشی و دکمه اسپرت را نادیده بگیریم، امکانات داخلی کابین به طور فزاینده ای این خودروها را به مفهوم لوکس بودن نزدیک کرده است. سیستم هوشمند تعدیل دمای داخل کابین، سامانه صوتیِ CDR و BOSE، نوع چیدمان کنسول های داخلی روی داشبرد، ترکیب رنگ متمایزِ کابین و فضای گسترده آن برای سرنشینان، بخش کوچکی از این امکانات گسترده می باشند.

اندکی از رانندگی پانامرا و پانامرا ۴ بدانیم.

یک موتورِ فوق سبک و کارآمد، با شش سیلندر و ظرفیت ۳.۶ لیتر، همراه با چهار میل سوپاپ اضافی که با هدف کنترل هرچه بهتر سوپاپ ها بر روی آن تعبیه شده اند، الگویی مدرن از ساختمانِ یک موتور جدید بوده است. استفاده از شفت های کاهنده لرزشِ موتور با هدف مراقبت از قابلیت نرمی و ظرافت پانامرا در کنار استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت ( DFI ) و بهره گیری از قابلیت Variocam plus و استاندارد سازی سیستم اتوماتیک روغن کاری موتور که تحت یک عملکرد هوشمند فعالیت می کند، از دیگر گزینه های قابل تامل موتور این دو خودرو هستند.

تمام این ها موتور این دو مدل از پانامرا را به قدرتی در حدود ۲۲۸ کیلووات ( ۳۱۰ اسب بخار ) در دور موتور ۶۲۰۰ و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن در متر در دور موتور ۳۷۵۰ می رساند. نتیجه تست سرعت آن ها نیز حداکثر سرعت پانامرا را ۲۹۵ کیلومتر در ساعت برآورد می کند. همچنین این مدل ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۳ ثانیه می پیماید. پانامرا ۴ نیز با حداکثر سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۱ ثانیه طی می کند.

max. power, speed and torque range of panamera and panamera 4
max. power, speed and torque range of panamera and panamera 4

panamera S and panamera 4S

تا به اینجا در مورد برنامه پورشه برای تبدیل پانامرا به یک آمیزه زیبا از کارایی و تجمل گفتیم. نسخه های پانامرا و پانامرا ۴ را نیز در این زمینه بسیار موفق و رو به جلو معرفی نمودیم. اما چیزی فراتر نسبت به روح و جسم آن ها در قالب مدل های S و ۴S پرداخته شده است. خودروهایی که با نشستن پشت فرمانشان، در کنار فاکتور های بارز از تجمل و کارایی، دلتان برای حضور در یک پیست رالی تنگ خواهد شد و تمام این ها مدیونِ نگاه ممتاز پورشه به خودروهای تلفیقی است. خودروهایی با ماهیت ورزشی و کالبدی تجمل گونه در قالب سری پانامرا.

هر دو مدل جدید S و ۴S به یک موتور بهبود یافته ۳.۰ لیتری با شش سیلندر و دو توربوشارژر مجهز شده اند. قدرت خوتور در هر دو مدل توسط تکنولوژِی PDK بین محور های عقب و جلو به گونه ای بالانس یافته تقسیم می شود. علاوه بر آن در پانامرا ۴S پورشه از یک ایده برتر با عنوان PTM یا Porsche Traction management بهره بوده است. این تکنولوژی یک قابلیت پویا برای توزیع قدرت و گشتاور موتور بین چهار چرخ اتومبیل است، که به گفته پورشه هنوز راهی طولانی برای استفاده گسترده از آن در خط تولید محصولاتش پیش روی مهندسینش قرار دارد.

کالبد و شاسی این دو مدل تفاوت چندانی با مدل های پانامرا و پانامرا ۴ ندارند. تنها اندکی تمایز در برجستگی های آیرودینامیکی، وسعت ورودی هوا و رنگ بندی داخلی به همراه استفاده پورشه از کابین پردازیِ کامپوزیت با ترکیب موادی چون چوب و نقره با آلیاژ هایی سبک از کربن و فولاد، نقاط تمایز این دو مدل با مدل های پانامرا و پانامرا ۴ می باشند.

porsche pnamera 4S
porsche pnamera 4S

کارایی پانامرا S و پانامرا ۴S در رانندگی

قدرت، به عنوان یک فاکتور اساسی از خودروی تلفیقی، بسیار مهم و حیاتی است. اما در کنار آن، کارایی، مصرف و آلایندگیِ پایین نیز باید به طور ماهرانه ای با قدرت موتور موازنه گردد و بی شک این دلیل اصلی تمرکز تمام غول های خودروساز دنیا روی فرآیند کوچک کردن موتورهایشان و در عوض تلفیق آن ها با تکنولوژی توربوشارژرینگ می باشد. پورشه نیز در تمام این سال ها نگاهی فراتر بر این ایده برتر داشته است و یکی از نمود های بارز آن پرداختِ زیرکانه موتور مدل های پانامرا S و پانامرا ۴S بوده است. یک موتور ۳.۰ لیتری با شش سلندر و دو توربوشارژر داخلی و در نتیجه یک فرآیند زیرکانه کوچک سازی و قدرتی فراتر نسبت به نسخه های پیشین.

porsche panamera 4S
porsche panamera 4S

این بهبود سازی هوشمند در کنار استفاده ی بهینه از انبوهی از تکنولوژی های انحصاری پورشه همچون PDK و varioCam Plus توانسته است یک اپتیموم سازی کامل از قدرت و گشتاور موتور همراه با مصرف و آلایندگی پایین ارائه دهد. نتیجه تمام این ها قدرتی معادل با ۴۲۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور ۵۲۰ نیوتن در متر در دور موتور ۱۷۵۰ بوده است. پانامرا S، صفر تا ۱۰۰ را در ۵.۱ ثانیه و با حداکثر سرعت ۲۸۷ کیلومتر بر ساعت و پانامرا ۴S صفر تا ۱۰۰ را در ۴.۸ ثانیه و با حداکثر سرعت ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت می پیماید. تمام این پیشرفت ها در کنارِ کاهش ۱۸ درصدی مصرف سوخت و آلایندگی نسبت نسخه های پیشین به دست آمده اند.

max. power, speed and torque range of panamera S and panamera 4S
max. power, speed and torque range of panamera S and panamera 4S

 

اجازه دهید نگاهی کلی بر پارامتر ها و فاکتورهای این چهار نسخه از سری پانامرا داشته باشیم.

پانامرا و پانامرا ۴

فاکتورهای استاندارد

  • تکنولوژی PDK همراه با عملکرد اتو استارت و اتو استاپ
  • تکنولوژی PSM
  • چراغ های بی زنون
  • محورهای چند منظوره
  • چرم خالص کابین
  • سیستم صوتی CDR
  • سیستم کنترل خودرو در هنگام پیچ
  • دستیار پارک
  • رینگ های ۱۸ اینچی

فاکتورهای فنی

  • موتور ۳.۶ لیتری با شش سیلندر
  • ۳۱۰ اسب بخار، قدرت
  • ۰ تا ۱۰۰ در ۶.۳ ثانیه برای پانامرا
  • ۰ تا ۱۰۰ در ۶.۱ ثانیه برای پانامرا ۴

پانامرا S پانامرا ۴S

فاکتورهای استاندارد

  • تکنولوژی PDK همراه با عملکرد اتو استارت و اتو استاپ
  • تکنولوژی PSM
  • تکنولوژی TPM
  • چراغ های بی زنون
  • محورهای چند منظوره
  • چرم خالص کابین
  • سیستم صوتی CDR
  • سیستم کنترل خودرو در هنگام پیچ
  • دستیار پارک
  • رینگ های ۱۸ اینچی

فاکتور های فنی

  • موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر و دو توربوشارژر
  • ۴۲۰ اسب بخار، قدرت
  • ۰ تا ۱۰۰ در ۵.۱ ثانیه برای پانامرا S
  • ۰ تا ۱۰۰ در ۴.۸ ثانیه برای پانامرا ۴S

در این مقاله، مروری کلی بر عمر چهار ساله سری پانامرا داشتیم. در کنار آن، نگاهی نیز داشتیم بر قابلیت های چهار نسخه از این سری در آخرین نسلشان. به دلیل اهمیت بالایِ تکنولوژی استفاده شده در سه نسخه دیگرِ این سری، بررسی آن ها را به مقاله دیگری نگه داشتیم، تا بتوانیم تمرکزی دقیق بر روی آن ها داشته باشیم.

porsche panamera 4S
porsche panamera 4S

در نگاره آتی در مورد پورشه پانامرا S E-Hybrid، پورشه پانامرا GTS و پورشه پانامرا Turbo بیشتر خواهید خواند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی لیواری

علی لیواری، ژورنالیست دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۱۳۶ دیدگاه‌ها

  1. توفیقی.فقط دنیا.تمام شرکتهای خودروسازی

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    یک ماشین فوق العاده بانمک و دوست داشتنی.مثل یه فیل بانمک میمونه.من عاشق ماشینهای بانمکم که پورشه سرور ساختن چنین ماشیناییه.
    واقعا دوست داشتنی.مخصوصا مدل توربو اس اکسکیوسیو.
    آفرین واقعا آفرین به طراحای چنین ماشینی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      اینطور که شماها ازش تعریف میکنین مثل اینه که هفت هشتاش تو خونه پارک ………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      اخرشه
      فقط تو کابینه مدله جدیدش ساعت انالوگ زیبای پورشه نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      جدیدا موتورترند مقایسه
      Cls 63
      Panamera turbo
      Audi rs7
      رو انجام داده
      که
      اول پورشه
      دوم audi
      سوم بنز شده

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (217 ديدگاه)

        CLS63 AMG S 4Matic که محصول سری 2014 AMG هست تو شتاب (3.6 ثانیه) حتی Panamera turbo S رو هم میگیره …

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          سیناجان با “یک دهم ثانیه” اختلاف، تازه اونم فقط درمورد شتاب صفرتاصد! نمیشه گفت پانامرا رو میگیره!!! مگه شما خبر داری از سرعت 100 به بعد چه اتفاقی می افته؟؟!! ضمن اینکه بالاخره حداکثر سرعت اونCLS روی 250 محدود شده ولی پانامرا توربوS تا 310 میره!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. سینا

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      «توفیقی.فقط دنیا.تمام شرکتهای خودروسازی»، کجاش با نمکه؟
      مگه فولکس بیتل هست که با نمک باشه یا مینی گوپر یا مینی ماینر؟!!!

      به نظر من خیلی با وقار، با جذبه و خشن هست، مخصوصاً وقتی کلید اگزوز اسپرتش روشن باشه وتو یه هوای ابری با دی لایت روشن پر بکنه و از جلو شاهدش باشی!!!!!!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    5. SALAR

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      دوستان عزیز پدال تو جشنواره وب ایران یاری کنید
      ………………..زنده باد پدال………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زیگما

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    اگر 300 هزار تا پول داشتم قطعا اولین انتخابم Turbo S Executive بود.شکی درش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      من که هر موقع میبینمش چند ثانیه خشکم میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. TIGER

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      من که اگه یه همچین پولی داشتم یه چیزی میگرفتم که اسطوره باشه! پورشه همیشه هست ولی sls amg black دیگه نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        به شما تبریک میگم بخاطر ربط دادن SLS به پانامرا و Sکلاس!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. TIGER

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          من نظرم رو دادم عزیز! ایشون گفت با 300 تا من گفتم با 300 تا اس ال اس بلک بهتره! واقعا شما اعصاب نداریا!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          درست میگی tigerجان هرکسی اختیار داره نظر شخصی شو بگه و به من و بقیه هم هیچ ربطی نداره!(البته درمقابل هم هرکس حق داره از برند موردعلاقه ش دفاع کنه!) اما تعجب من ازین بود که خود شما مقایسه پانامرا با اس کلاس رو مسخره میدونستی! اونوقت اینجا، SLS ؟؟!!

          درهرصورت موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. سینا

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      زیگما جان 200,000$ قیمت پایشه، فولترینش با ماکسیمم آپشن های ممکن و گرونترین مثل چرم 2 دونه اتاق، اگزوز اسپرت، برمستر، TV Tuner، کنسول بزرگ و گرونترین کلاس رنگش و … در میاد 250,000$.
      300,000$ نیست …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TIGER

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        اشتباه میکنی سینا جان. من خودم الان رفتم سایت پورشه فول فول میشه: $312,255

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. زیگما

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        بروید و بسازید این خودرو را در سایتش با تمامی امکانات و آپشن ها.بالای 300 هزار تا میشه.
        باشد که رستگار شوید…..
        راستی محسن من دم از رپید نمیزنم دیگه. هیچ خودروی در این سگمنت به پای پورشه نمیرسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          خداروشکر! نمردیم و یک حرف منطقی دیدیم :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          کمتر حرف منطقی از من در پدال موجوده.چون همه چیز رو با احساسات قاطی نمیکنم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      چی شد زگیما ؟؟!! شما که دم از رپید میزدی ؟؟؟!!!! :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زیگما

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    s63 لایـــــــــــــــــــک
    panamera-turbo دیســــــــــلایــــــک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      S63 عشق است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      قطعا پانامرا توربو!!! (با تمام احترامی که واسه بنز قائلم!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        سری اول 4s پانامرا که تو ایران
        اومد
        270 میلیون بود!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Km

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      زیگما جان رقیب پانامرا توربو cls63 هست. فعلاً هیچى از اس کلاس سرتر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        هه هه.فقط میتونم به این حرفت بخندم آلمانی باز!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          چرا زیگما؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          cla چون پشتش یه کم خمیدس دلیل نمیشه با پانامرا مقایسه بشه! نصف امکانات پانامرا در پایه ترین مدل در cla نیست! cla سری 6 4 در و آ6 اینا تو یه سگمنت خیلی خاص هستند و اصلا و به هیچ وجه با هیچ خودرویی قابل مقایسه نیستن.شما اگه تست این سه خودرو که caranddriver انجامم داد رو برین بخونید متوجه میشید.اصلا از نظر هندلینگ یه چیز خاص هستند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          یکی منو راهنمایی کنه من دیگه گیج شدم بخدا !!!

          خود دوستان میگن رقیب پانامرا بنز Sکلاس نیست و CLS هست!

          بعدش میگن راحتی پانامرا به مجیک بادی Sکلاس نمیرسه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Km

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (679 ديدگاه)

          منم دارم میخندم چون cla از کجا اومد؟ گفتم cls.نه محسن جان اینجا خیلى چیزا میگن رقباش cls,a7, series 6 grancoupe

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          زیگما حالت خوبه؟؟؟

          تو داری بنز CLA رو با پانامرا مقایسه میکنی؟؟؟

          بعدشم این مشخصه که تو هندلینگ پورشه حر اول رو میزنه.

          شکی درش نیست.ولی در راحتی فقط CLS .

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. زیگما

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          عذر میخوام منظورم cls بود! شرمنده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          واااااااای خدا چقدر خندیدم.

          هیچ پستی م3 این خر تو الاغ نشده بود.!!!!!!!

          اقا محسن من از همون اول گفتم در کلاس هم نیستن ، ولی

          شما جبهه گرفتی ، منم پیش خودم گفتم باشه اگر بنا به هم

          کلاس بودنه،بازم کم میاره.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          میلاد؟؟؟!!! عجب….

          انگار تنت به تن زیگما خورده ها :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          زیگما چه حرفی میزنیا!!!!!!!!!!!!

          این حرفتو قبول ندارم.

          کی میگه سی ال اس نصف امکانات پانامرارو نداره؟؟؟

          مدل فول اپشن مقابل فول اپشن

          مدل متوسط مقابل مدل متوسط

          و …..

          این حرفت در دادگاه مورد قبول نیست…..

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. زیگما

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          محسن جان.برادرم.مگر تن بنده چه ایرادی دارد؟
          میلاد جان برادر گرامی. یک عدد m6 توسط یک بنگاه در کیش اجاره داده میشود.قیمت روزانه رو نمیدانم.ولی احتمالا زیر 400 هست.لذا اگر موافقت خود را اعلام بفرمایید دو نفری این خودرو رو واسه یه روز اجاره کنیم .هم یه تستیش میکنیم واسه پدال هم خودمان لذتی میبریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. km

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (679 ديدگاه)

          قبول دلیل ارزونتر بودن سی ال اس کمتر لوکس بودنشه ولی از نظر فنی هیچی از پانامرا کم نداره.577 اسب بخار قدرت(اندازه E63) شتابش فوق العادست 1/4 مایل رو تو 11.4 ثانیه میزنه یعنی برابره با SLS و یه استایلی داره که هیچکدوم از رقباش ندارند. بهت پیشنهاد میکنم CLS 63 S AMG 2014 رو تستشو ببینی سالم برگشتی بحث میکنیم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          قبول کی بریم؟؟؟؟

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          km جان توروخدا با یک اسب بخار مساوی داشتن، نگو که از نظر فنی هیچی از پانامرا کم نداره! (حالا بگذریم که حجم موتور اون سی ال اس 5.5 هست و پانامرا 4.8 ! )

          CLS درمقابل گیربکس PDK پورشه یا مدیریت کشش پورشه PTM یا تقسیم تورک بین چرخها PTV و چندین سیستم دیگه که خاص پورشه ست وبس! چی داره بگه؟؟؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        14. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          ضمن اینکه من قبول ندارم که رقیب پانامرا، CLS هست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        15. Km

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (679 ديدگاه)

          درباره ى اونا بعداً بحث میکنیم پانامرا در حد اس کلاس لوکس نیست و استایل بدنش به اون ماشینایى که گفتم شبیهه. همه جا اونارو با هم مقایسه میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        16. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          همه جا اونهارو باهم مقایسه میکنن چون مثلا پشت جفتشون خمیده هست که این از نظر من به هیچ عنوان ملاک خوبی نیست!
          کارشناسها بالاخره باید پانامرا رو با یکی مقایسه کنن! دراصل پانامرا رقیب واقعی بین بقیه خودوسازها نداره و اگه قرارباشه با یکی مقایسه بشه کلاس S و سری7وA8 و… بیشتر درخور هستند تا CLS و سری6!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    یکی از تنها ماشین های بزرگی هست که حس جوون پسندی بی انتها رو در حد ماشین های اسپرت و کوپه داره.توی لیست محبوب ترین ماشین هام پانامرا جای اول رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saied

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی باحال! واقعا علیه! پرچم پورشه بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      واقعا خیلی خوفه
      یکی از بهترین ماشینای دنیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Kurosh

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    با این متن بالا بلند و پرملاط کمتر کسی پیدا میشه که عاشق پانامرا نشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. SALAR

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    پانامرا رو ایرانی ها بزرگ کردن بعدم کاری به قیمت خارج از کشورش نداریم . ارزش داره تو ایران بیش از 1 میلیارد جاش بدیم …………………
    چرا …………… نمیگم ماشین بدی اما واقعا قیمتش نه به دلار ن به تومان می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      میشه بفرمایید چرا به دلار نمی ارزه ؟؟؟!!!
      اگه بخوایم قیمت اینجارو بگیم که تو ایران هیچی نمی ارزه! مثلا پراید 20میلیون می ارزه؟؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      آقا سالار پانامرا رو تمام دنیا بخاطر عالی بودنش بزرگ کردن نه ایرانی ها
      سالار جان میتونی ماشینی با این خصوصیات مثال بزنی که ارزشش از پانامرا بیشتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. mahsa

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پانامرا تنها عیبش اینه که شبیهه آمبولانسای بهشت زهراس از بغل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      احیانا، شما فرق بین کلاس “استیشن واگن” با “فست بک” رو میدونید ؟؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SALAR

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        Mahsa حرف دلم زدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SAEED

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          سلام.
          ب قول محسن جان ماشینای بهشت زهرا مرسدس E240 استیشنن،با این پانامرا ب کلی فرق دارن!!!!!!تازه نمیدونم چرا تو کشور ما کلاس استیشن جا نیوفتاده،ماشینای کلاس استیشن هم نازن هم کاربردی!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مرتضی

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (849 ديدگاه)

          جا میافته!! یه زمانی ایرانی جماعت حالش از کوپه به هم میخورد فقط یکی دو مدل بود اونم بی ام و بود حالا نسل جدید چون اکثر تک پرند!!! و کمتر با خانواده این ور و اون ور میرن مشکلی باهاش ندارن هر چند تنها دلیلش این نیست ولی یکی مثل من اخرین انتخابش کوپه هست !!!! من چهاردر رو ترجیح میدم سدان بهش میگین دیگه؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      مهسا خانوم از شما که طرفدار آلمانین بعیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. SAEED

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    بنظرم پانامرا یکی از بهترین ماشینای موجود تو ایرانه!!خییییییییلی نازه،شدیداً دوسش دارم!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    پانامرا رقیب نداره!
    هیچ سدان لوکس استانداردی نمیتونه مقابل توربو اس بایسته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      محسن جان اتفاقا هیچ ماشین لوکسی نمیتونه در مقابل نسل جدید اس کلاس

      بایسته.

      یک ماشین لوکس باید نهایت نرمی و فضای داخلی رو داشته باشه که پانامرا

      در این ایتم ها حرفی برای گفتن نداره.چون یک ماشین لوکس و تادندان مسلح

      از نظر اسپورت بودن است.

      رقیب این ماشین هم مرسدس بنز S 63 AMG است. همینطور S 65 AMG .

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        پانامرا در نرمی و فضای داخلی هیچ حرفی برای گفتن نداره ؟؟؟!!!

        شوخی قشنگی بود!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          محسن جان ناراحت نشو.

          شما این کلیپ سیستم مجیک بادی کنترل رو در سایت اپارات

          ببین ، اگر متقاعد نشدی بعد بگو.

          بعدشم پورشه پانامرا در بیشتر تست ها و ازمایشها در

          بین رقبا ( بنز اس کلاس . ائودی آ8 . ب ام و سری7 )

          که توسط مجلات معتبر خارجی و ایرانی قرار گرفته ،

          کمترین فضای داخلی را داشته که اون هم مربوط میشه به

          طراحیه اتاقش.

          ایا در پانامرا میتوان پشتی صندلی های عقب را تکان

          داد و به سمت عقب هدایت کرد؟؟؟

          اینم کلیپش : در دقیقه ی 1:43

          http://www.aparat.com/v/UDKfV

          اینم از سیستم مجیک بادی کنترل :

          http://www.aparat.com/v/19mxR

          منظر جوابت هستم !!!!!!

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        آقا میلاد گل چرا فکر میکنی پانامرا در نرمی ولوکس بودن حرفی برای گفتن نداره!!! پس pasm چیه؟ این سیستم با تغییر ارتفاع ماشین حالت های comfort , spotr ,sport plus رو برای راننده فراهم میکنه و درکاین توربو این تغییر ارتفاع تا 9سانتی متر صورت میگیره که فوق العادست و درمورد نرمی فضای داخلی پانامرا از صندلی منحصر به فرد 18 جهته استفاده شده که بهترین حالت رو برای راننده فراهم میکنه

        به گفته ی preuninger یکی از مدیران ارشد پورشه:این ماشین مثل یک دست کش کیپ میمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          اقا مهران گل من در مقابل بنز گفتم.

          همونطور که در بیشتر جاهای دنیا بنز رو سلطان سواری

          میدانند و مینامند ؛ پورشه را سلطان هندلینگ مینامند

          و میدانند.ایا بر عکس این حرف من میشه؟؟؟؟ پس در

          مقابل بنز در بحث راحتی ، حرفی برای گفتن نداره.

          همینطور در مورد لوکس بودن و تجملی بودن.طوری که

          بخواد ضد گلوله بشه و مورد استفاده ی سران مملکت ها

          قرار بگیره!!!!چرا پورشه نمیشه؟؟؟چون اسپرته!!!

          بعدشم نر می چه ربطی داره به صندلیه 18 جهته؟؟؟

          اگر به نرمی باشه هیچ شرکتی ، هیچ سیستمی ، هیچ

          خودرویی نمیتونه با سیستم مجیک بادی کنترل رقابت کنه!!
          چون زمانی که تستش کردن و از روی دست انداز ها عبور

          کردن ، هیچ یک از کارشناسان اون دست انداز هارو حتی

          حس نکردند!!!

          چرا جرمی کلارکسون در برنامش میگه طبق ازمایش ها و

          تست هایی که انجام شده ، کسی که تو بنز اس کلاس

          میشینه ، قلبش ارام تر از حالت معمولی میزنه؟؟؟

          بنز نزدیک به 10 سال روی سیستم مجیک بادی کنترل داره

          کار میکنه!!!

          بنز حتی برای کسانی که میخوان یک نمونه ی 12 سیلندر

          ساده داشته باشند و از هر گونه اسپرت بودن به دور

          باشند ، بنز اس 600 رو روانه بازار میکنه.

          موفق باشی.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          میلاد جان من قبول دارم که پورشه وخیلی ماشین های دیگه از لحاظ نرمی و لوکس بودن به بنز نمی رسند و دلیل اصلیش مجیک بادی کنترل هستش که حدود 6 سال روش کار شده اما از طرفی هیچ ماشینی تولید نشده که بتونه در مقابل مشخصات فنی ودینامیکی پورشه حرفی برای گفتن داشته باشه اگه پورشه فقط از لحاظ نرمی ولوکسی از بنز کمتره از نظر فنی مثل شتاب سرعت بازده موتور مشخصات دینامیکی و آیرودینامیکی و حتی استهلاک از بنز خیلی جلوتره در ضمن نباید یادمون بره که در حال حاضر پیشرفته ترین خودروساز جهان هستش که البته سیاست خودرو ساز نیز باید در نظر گرفته بشه

          دوستان من در مورد هر چیز که مینویسم سند ومدرک دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        آقا میلاد بازهم که خودت گفتی پانامرا در مقابل رقباش S وA8 و…!!! بالاخره ما نفهمیدیم پانامرا رقیب اونها حساب میشه یا نه :-)

        در اینکه تکنولوژی مجیک بادی فوق العاده ست شکی نیست اما همه تکنولوژی که به مجیک بادی ختم نمیشه! اونایی که به جای بنزS ، پانامرا میخرن ، ترجیح میدن به جای اینکه ماشینشون جاده رو اسکن کنه! و پشتی صندلی عقب هم حرکت کنه! ماشینشون سیستم های فوق العاده ای مثل PDK،PASM،PDCC،PTM،PASM,PTV و …. داشته باشه که نظیرشون تو هیچکدوم از اون به اصطلاح رقیبهاش وجود نداره! ضمن اینکه به اندازه کافی راحت هم هست! (اگه اون فیلم کامل پانامرا رو ببینی متوجه میشی!)

        http://www.aparat.com/v/L8bn7

        http://www.aparat.com/v/o2O1N

        http://www.aparat.com/v/ONi1d

        تو این فیلمها پانامرا رو نشون نداده اما تمام این سیستمهارو داره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          داش مهران ما هیچوقت ادعای هندلینگ نکردیم.

          ادعای همه چیز داریم الا هندلینگ.البته در مقابل پورشه.

          بعدشم برات چند ماهه که پیغام دادم ولی جواب ندادی.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          نوکرتم میلاد جان ما هم در برابر نرمی ولوکسی ومجیک بادی حرفی برای گفتن نداریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Reza CR7

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    توی ایران هیچ ماشینی نسبت به قیمتش نمیارزه که دراین شکی نیست.ولی قیمت پانامرای توربواس Executiveبیش از 200 هزار دلاره ولی بنز اس63 باامکانات کامل حدود 165 هزاردلاره.بعد بنز اس کلاس کجا واین کجا.من خودم پانامرا رو خیلی دوس دارم ولی خداییش اس کلاس جدید یه کلاس بالاتره بدون شک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      خب تو بازار ایران بعضی ماشین ها قیمت قابل قبولی دارن. مثلاْ بی ام و ۵۲۰ که تو آلمان از حدود ۳۸۰۰۰ یورو شروع میشه حدود ۲۵۰ میلیونه که با توجه به یورو حدود ۴۰۰۰ تومنی و ۴۵ درصد مالیات و سود وارد کننده و سایر هزینه ها معقول هست. اما مرسدس اس ۵۰۰ با قیمتی کمتر از سه برابر تو آلمان تو ایران حدود ۶ برابر (بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیون) قیمت خورده! بعد این که مرسدس اس کلاس رو با پانامرا نمیشه مقایسه کرد چون اولاْ این اولین سدان چهاردرب پورشه هست و بعد این که از نظر مشخصات فنی (مخصوصاْ هندلینگ و لذت رانندگی) پانامرا خیلی سره. اس کلاس رو باید با سری ۷ بی ام و و آئودی آ۸ مقایسه کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        کاملا صحیحه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Reza CR7

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (153 ديدگاه)

        من در جواب اون آقا که گفته بود اس63 لایک و توربواس دیسلایک گفتم.وگرنه میدونم رقیب اصلی پانامرا بنزCLS و بی ام وسری 6 گرن کوپه و آئودی RS7هستن.
        ولی من تا حالا جایی ندیدم که از پانامرا تعریف کنن.مثلا تخت گاز آمریکا و انگلیس که جرمی بهش میگفت کریح المنظر.ولی بازم میگم پانامرا رو دوست دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      برادر من ! S63 شتاب صفرتاصدش 4.4 هست و پانامرا 3.9 !
      S63 روی 250 محدود شده ولی پانامرا توربو اس تا 310 میره !!!
      ازلحاظ بعضی آپشن های لوکس خاص قبول دارم بنزS سرتره ولی پانامرا ضمن اینکه لوکس هم هست، یک اسپرت فوق العاده هم هست !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza CR7

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (153 ديدگاه)

        من منظورم لوکس بودن بود کسی که میخواد ماشین 4 در لوکس بخره دیگه به سرعت وشتاب نگاه نمیکنه.حداقل 90 درصد اینجورین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          اگه سرعت و شتاب مهم نیست، پس چرا گفتین S63 ؟؟!!
          همون S خوبه دیگه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. زیگما

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        دانشمند صفر تا صد s63 رو اشتباه گفتی.3.9 ثانیه هست نه 4.4!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Kayhan

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (83 ديدگاه)

          http://www.mercedes-amg.com/s63.php
          http://www.porsche.com/australia/models/panamera/panamera-turbo-s/
          0 تا 100 s63 در صورتی که 4MATIC باشه 4 ثانیه و در غیر اینصورت 4.4 ثانیه هست ولی پانامرا توربو اس 3.8 ثانیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          خدمت پروفسور زیگما! اگه لینک رسمی mercedes AMG که kayhan گذاشته به نظرت اعتبار نداره!!! میتونی یه نگاهی به عکس وسط این پست بندازی!
          http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/s600-2015/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          :| داریم در مورد s63 حرف میزنیم!
          http://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/class/class-S/bodystyle-SDN#!layout=/vehicles/class/compare&class=S&bodystyle=SDN&waypoint=models-compare
          0 to 60 mph
          3.9sec
          سایت بنز رو قبول کنیم بهتره.در ضمن.
          awd باید با awd مقایسه بشه!!!!شما به چه حقی پورشه چهار چرخ متحرک رو با مدل دیف عقب اس 63 مقایسه میکنی؟هان؟همون که من گفتم درسته.
          اوکی دانشمند؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          وقتی بهت میگم پروفسور! بخاطر همینه دیگه :-)

          پسر خوب یه نگاهی به زیر اون عدد مینداختی که نوشته mph0-60 نه km/h 0-100 !!! انشالله فرقشون رو میدونی دیگه؟؟؟!!!
          محض اطلاع mph 0-60 واسه پانامرا 3.6 ثانیه ست!

          درضمن متاسفم که هنوز نمیدونی مدلهای 4MATIC چهارچرخ محرک هستند!!!

          وقتی به زور خودتو به هزار دیدگاه میرسونی همین میشه دیگه :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. زیگما

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          1.شما چه مدلی از پانامرا رو میفرمایید که 0 تا 100 ثانبه است؟
          2.من خودم گفتم باید مدل چهارچرخ متحرک با دیف عقب مقایسه نشه!آقای محترم احترام خودتو نگه دار! سفسطه هم نکن! بنظرم شما فارسی خوندن بلد نیستی !نظر منو یه بار دیگه بخون میفهمی ! سعی هم نکن با دروغ پردازی چهره کسی رو خراب کنی!
          3.ببین وقتی تو دیفرانسیل عقب رو با awd مقایسه میکنی انتظار دیگه ای ازت ندارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          پناه بر خدا! تو دیگه کی هستی زیگما! ینی تو عمرم ندیدم آدمی در این حد رو داشته باشه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. زیگما

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          نظرات موجوده .لطفا منطقی باش.شما نمبایست دبف عقب رو با awd مقایسه میکردی.در ضمن .panamera-turbo خیلی از نظر فنی به اس کلاس نزدیک تره که 0 تا 60 مایل بر ساعت رو در 3.9 ثانیه میره!البته اگه نمیگی دروغه!اس 63 چهارچرخ متحرک هم 0 تا 60 مایل بر ساعت رو در 3.9 ثانیه میره.(اگر نمیگویی اشتباه است)
          بنده هم اشتباها مایل بر ساعت و کیلومتر بر ساعت رو اشتباه کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          دمت گرم زیگما! اتفاقا منم بینهایت خوشحالم که “نظرات موجوده” !!! :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. زیگما

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          “سفسطه” نکن ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. TIGER

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        ههههههه واقعا که ببین چه جایی رو انتخاب کردم برا اومدن! جایی که سدان فوق لوکس رو با فست بک مقایسه می کنن! بدون این که نیاز ها و هدف رو مد نظر قرار بدن! واقعا از خودتون خجالت بکشید این مسخره ترین مقایسه ای هست که در تمام عمرم دیدم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          تایگر جان حرف شما درسته.

          رقیب های اصلی پورشه پانامرا ، مرسدس بنز CLS .ب ام و

          سری 6 چهار درب و ائودی RS7 است.

          ولی چون این ماشین طوری هست که با یک تیر دو نشان رو

          هدف گرفته ، در تمام دنیا رقیب بنز S و ب ام و

          سریه 7 و ائودی A 8 هم حساب میشه.

          ولی در لوکس بودن هیچ شکی نیست که بتز S کلاس برنده

          است.

          ب ام و ماشینی هست که در عین حالی که لوکس است ،

          اسپورت هم هست ولی در صد اسپورتیش بیشتر از لوکس

          بودنشه.

          ولی ائودی A8 ماشینی است که حد تعادل رو حفظ کرده و

          بهترین انتخاب برای لذت بردن از لوکس بودن و در عین

          حال اسپورت بودن است.

          اما پانامرا یک ماشین لوکس و بیش از حد اسپورت است.

          چون یک ماشین لوکس باید فضایی کاملا راحت و نرم به

          مشتری و سرنشینان تحویل دهد.که پانمرا در این قسمت

          طبیعتا کمترین امتیاز را دارد.البته ما منکر هندلینگ

          بالای این ماشین نیستیم.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. TIGER

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          خیلی ممنون از توضیحاتت. ولی بازم به نظرم مسخرست. چون بعضی ها بدون اطلاعات بحث می کنن و چیزایی که در بنز بهتره به خیال خودشون در پانامرا بهتره! بخاطر این که کلاس و سبکشون با هم متفاوته باید تخصصی تر مقایسه بشن وگرنه اینجوری خیلی شبهات برای اونایی که اطلاعات ندارن بوجود میاد و سردرگم میشن. اینجا هم که مطلب راجع به پورشه هست پس پورشه دوست ها بیشتر و با تعصب بیشتر میان برا همین نمیشه از حق بنز دفاع کرد. بازم ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          TIGER جان ماهم اونقدا بی اطلاع از طبقه بندی خودروها نیستیم!!! منتها وقتی یک نفر داره این دوتا رو مقایسه میکنه ما نمیتونیم بشینیم و نگاهش کنیم!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          میلادجان شرمندمون کردی!راضی به اینهمه لطف نبودیم!

          همون هندلینگ هم بگو S و A8 از پانامرا بهترند!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          اقا محسن !!!

          اقا محسن !!!

          من از خودم نمیگم که !!!

          بعدشم من نسبت به پورشه کم لطفی نکردم.پورشه برای

          چندین سال ، با کیفیت ترین برند لوکس امریکا شناخته

          شد.ولی باید قبول کرد که به خاطر طراحیه اتاقش افراد

          قد بلند در صندلی های عقب ان زیاد راحت نیستند.

          لوکس بودن فقط به برند و کیفیت بالای مواد و … نیست

          که.به نظر خودت کسی که بخواد راننده شخصی داشته باشه

          میاد پانامرا رو انتخاب کنه؟؟؟خود شما فضای داخلی اس

          کلاس و با پانامرا یکی میدونی؟؟؟محسن جان پانامرا یک

          ماشین لوکس و بیش از حد اسپورته . یعنی اگر ما داخل

          اتومبیل را نادیده بگیریم طراحیه پانامرا اسپورت تر

          از مرسدس بنز S65 AMG هست.اگر بازم قبول نداری اینو

          بگو که چرا به عنوان یک ماشین رسمی مثل بنز اس و

          ائودی و ب ام و برای شخصیت ها استفاده نمیشه؟؟؟

          چرا به عنوان یک ماشین ضد گلوله انتخاب نمیشه؟؟؟

          در پورشه اسپرت بودن میچربه به لوکس بودن.فکر نکنی

          دارم از پورشه ایراد میگیرما !!! نه اتفاقا به نظر

          من پانامرا تکمیل کننده ی حلقه های المانی شد.پورشه سبک

          کاریش فرق داره.وقتی میاد کاین رو تولید میکنه که از

          نظر هندلینگ و چسبندگی به جاده ، از همه رقبا سر تره

          و فرق چندانی با 911 نمیکنه یعنی چی؟؟؟

          ایا بنز میتونه هندلینگ و چسبندگیه ML رو مثل SL

          در بیاره؟؟؟

          قطعا نمیتونه و نمیخواد.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          من قبول دارم تو محصولات پورشه اسپرت بودن به لوکس بودن میچربه، اما! نه درحدی که به پانامرا بگیم “بیش از حد اسپرت و فضای داخلیش حرفی واسه گفتن نداره”!!! اگه وقت داشتی فیلم کامل معرفی پانامرا که حدود40دقیقه ست رو نگاه کن!
          میلادجان برام جالبه که وقتی تو پست E63 من گفتم “ماشین استیشن 580 اسب بخار قدرت و صفرتاصد فلان و…میخواد چیکار!” شما گفتی”شاید یکی دلش بخواد یه ماشین استیشن داشته باشه که قابلیتهای فنیش هم خوب باشه “!!! اما حالا پانامرا شده بدترین سدان لوکس! چون قابلیت های فنیش بالاست!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          محسن منظور منو بد متوجه شدی!!!

          کنظور من از بیش از حد اسپرت این بود که اگر این

          ماشین رو در کنار یک ائودی آ8 یا ب ام و سریه 7 یا

          بنز اس کلاس قرار بگیره ، شما کدام رو لوکس تر

          میدونی؟؟؟حتی تو طراحی!!!اگر کنار S65 AMG باشه چی؟؟

          بعدش چون طراحیش برای یک ماشین فست بک هست ، پس

          نمیشه ازش توقع راحتی داشت ، چون فضای داخلیه تنگ و

          کوچکتری در مقابل رقبا داره. مشخصه.

          در مورد بنز E63 AMG نمیشه این حرفوزد.اون یک ماشین

          کاملا خانوادگیه.حتی بیشتر از سدانش.چون طراحیش اینو

          میگه.ولی ماشین های کاملا لوکس باید نهایت لوکس بودن

          و راحتی و فضای زیاد و اپشنهای بیشمار را در اختیار

          مشتریان و صاحبان خودشون قرار بدهند.

          در ضمن چرا جواب سوال های منو ندادی؟؟؟

          : ) : ) :) :)

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          میلادجان شما دقت نکردی! من جواب همه ی سوالهای شمارو تو همون سه خط اول دادم :-)

          حالا اگه کسی بخواد یه سدان داشته باشه که از S و A8 و سری 7 ، دینامیک تر باشه ولی هیچوقت اونو برای ماشین شخصیت ها استفاده نمیکنن! و هیچوقت ضد گلوله نشده، و راننده شخصی هم نخواد باید کیو ببینه ؟! :-)

          شما طوری از راحت نبودن پانامرا صحبت میکنی انگار….

          تا وقتی شما به پانامرا به چشم یک گامپرت یا مکلارن سدان! نگاه کنی، بحث ما به جایی نمیرسه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          بعدشم یک سری چیزها برمیگرده به دید کلی مردم از یک برند که درطی یک قرن شکل گرفته! خب پورشه در شروع کار خودش اسپرت و تند و تیز بوده و هدفش لوکس بودن نبوده،طبیعیه که شما یا افراد دیگه نتونن قبول کنن که به اندازه بقیه لوکس و راحت هم هست! همونطور که باوجود فوق العاده بودن میباخ، بیشتر مردم معتقند رولزرویس یه چیز دیگست! ومطمئن باش پولمان هم که بیاد یه سری ها دوباره همین رو میگن!

          دلیل اینکه پانامرا هیچوقت به عنوان خودروی شخصیت ها انتخاب نشده هم میتونه همین باشه که بیشتر مردم با شنیدن نام پورشه یاد 911 می افتند نه لوکس بودن! و یک دلیل مهم تر اینکه شما فراموش نکنید پانامرا فست بک هست و طبیعیه که بخاطر ظاهر، خودروی تشریفاتی باید صندوق عقب هم داشته باشه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          افرین محسن جان .

          پسر خوب خودت داری جواب خودتو میدی.

          ما نگفتیم باید مارو ببینه.چون کلاسش متفاوته نمیشه ازش

          به این عنوان ها استفاده کرد.( ضد گلوله . شخصیتی .

          و..)همونطور که بنز CLS رو برای اینجور کارها انتخاب

          نمیکنند.

          بعدشم خودت داری میگی سدان!!!!!!!

          این سدانه؟؟؟این یک فست بک هستش.

          رقیب اصلیش سی ال اس و ائودی ار اس 7 هست.نه بنز اس

          کلاس و ب ام و سریه 7.

          موفق باشی.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          میلاد بخدا منم میدونم معنی سدان و فست بک چیه :-)

          شما هم اگه واقعا قبول داشتین پانامرا نباید با S و… مقایسه بشه دیگه گفتن اون حرف های چرا ماشین شخصیت ها نیست و چرا ضدگلوله نیست و … معنی نداشت!

          منم برای شما دوست خوبم آرزوی موفقیت میکنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. زیگما

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        آخه سی ال اس در حد پانامرا نیست کـــه.آئودی آ7(اشتباهی نوشتم آ6.ببخشید) و سری شش باید در مقابلش قرار بگیرند نه یه خودروی فول سایز و فوق لوکس و اسپرت.پورشه پانامرا بغیر از رپید رقیب دیگری ندارد(اونم نه همه مدل هاش!) که هم در کلاسش باشد و هم از نظر مشخصات فنی و امکانات مشابه باشند.رپید هم که عرضش خیلی محدوده.لذا فعلا بنظر من پانامرا یک رقیب همه جانبه نداره.ولی در آینده یک کمپانی قول ساخت رقیب واسه پانامرا رو داده که ربطی به این بحث نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      یعنی تو ایران پانامرا توربو 167 هزار دلاری 1،100 میلیارده
      بعد s550 1,600 البته با قیمت جهانی 93000 دلار
      بعد گرن کوپ 1،200
      حالا کدوم گرونه؟؟؟
      همشون قیمتاشون فضاییه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. TIGER

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      یه پیشنهاد برا دوستانی که اس 500 جدید رو خوب نمیشناسن برید مجله ماشین بهمن ماه رو بگیرید برسی اس 500 فول توش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        tiger عزیز اگه واقعا دوست دارید در مورد پانامرا و s63 تخصصی بحث بشه بسم ا… شروع کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. TIGER

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          بسم ا..

          ممنون از نصیحتتون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. پژمان

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    من ماهی 2 ملیون درامدمه 20 سال دیگه هم نمیتوانم پانامرا سوار شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Kayhan

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    راستش به نظر من مقایسه اس کلاس و پانامرا خیلی بیهوده است چون مقایسه یه سدان با یه فست بکه که کلا کاربریشون متفاوته. مثلا تا حالا شده تو یه اجلاس بین المللی ماشین های تشریفات پورشه پانامرا باشه؟ کلاس اس شدیدا لوکسه و بیشتر مناسب کسیه که میخواد صندلی عقب بشینه گرچه کسی هم که پشت فرمونه لذت کافی رو می بره اما احتمالا شتاب و سرعت نهایی برای طرف مهم نیست اما کسی که پانامرا میخره میخواد پشت فرمون بشینه و از رانندگی لذت ببره. من به شخصه اگه بخوام این قدر هزینه کنم و حتما ماشین چهار در لازم داشته باشم اگر زیر 40 سال باشم پانامرا می خرم وگرنه بنز کلاس اس. در غیر اینصورت 911 میخرم جای پانامرا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. 50

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    خیلی دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. TIGER

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    جهت اطلاع همه:
    سی ال اس 63 فورماتیک اس 585 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 3.6 و در عین حال بسیار لوکس هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      Tiger
      یه نگاه به سایتای دیگه هم بنداز
      فکر نمیکنم تا حالا cls 63 سوار شده باشی یا اصلا دیده باشی
      پس
      اونایی که تستش کردن قطعا از تو کارشناس تر و واقع گرا ترند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TIGER

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        من که حرفی نزدم! مگه من گفتم سی ال اس بهتره؟ بعضی دوستان داشتن کم لطفی و کوچک بینی میکردن من برا اطلاعشون گفتم.

        ((هیچ وقت عجولانه تصمیم نگیرید)) ستاد مبارزه با بحث الکی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          دوست عزیز راست ودرست منظورتو برسون که بشه جوابتو داد
          فکر کنم اونقدر اطلاعات دارم که نیازی به یادگیری از شما نباشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      خب الان شما میخواین به چه نتیجه ای برسین ؟؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TIGER

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        هیچی همینجوری گفتم هرکس یه نتیجه ای بگیره :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          نه دیگه وقتی تو پست پانامرا همچین چیزی میگید، نمیتونه بی دلیل باشه! به قول مهران جان اگه منظورتون رو واضح میگفتین بهتر میشد بحث کرد! ولی با این نظر به ظاهر “همینجوری” شما، ممکنه یه عده نتیجه گیری نادرستی بکنن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. TIGER

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          محسن جان من تو جواب اول آقا مهران هم گفتم بعضی ها داشتن راجع به سی ال اس کم می گفتن من اطلاعاتش رو گفتم! شما طرفدارای پورشه فکر کنم اصلا اعصاب ندارین!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. mehran911

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      tiger عزیز محض اطلاع پورشه پانامرا 2012 صفر تا صد 3.3 ثانیه رو به ثبت رسونده بوووووود در ضمن دوست عزیز میشه بگی cls 63 حجمش چقدره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza CR7

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (153 ديدگاه)

        دوست عزیز دیگه جک نگو 0تا100 پانامرا3/8توی سایت پورشه هم زده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          گل پسر من هیچ وقت چیز دروغ نمی نویسم و برای هر چیز سند ومدرک دارم پورشه پانامرا درسال 2012 در پیست فولکس واگن رکورد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در 3.3روثبت کرد این رکورد درسایت زیر ثبت شده http://www.zeroto60times.com/Porsche-0-60-mph-Times.html

          در ضمن اطلاعات این سایت کاملا درست و به روزه راستی اونی که توسایت پورشه زده 3.6 اینم لینک http://www.porsche.com/usa/models/panamera/panamera-turbo-s/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          رضا جان تا حالا تو سایت دروغ ننوشتم لینکشو بامدرک نوشتم سایت حذف کرد ولی دوباره میگن این رکورد توپیست فولکس ثبت شده برو توسایت ( zeroto60times) توقسمت پورشه پایین صفحه نوشته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. TIGER

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        معلوم شد اطلاعاتتون زیاده! خخخخ 3.3 جک سال!!! در ضمن حجم موتور سی ال اس 5.5 لیتر هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. TIGER

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          در ضمن آقای مهران! ملاک ما لان اون چیزی هست که تو سایت های هردوتا شرکت نوشته پس پیست و رکورد و اینا رو بی خیال اون در مراحل بعدی باید بحث بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          مهران جان ببخشید چون دیدم نیستی من جواب دادم.هروقت اومدی بگو.

          خب جناب tiger! قبول شتاب پانامرا توربواس طبق اطلاعات رسمی یک دهم ثانیه از cls عقب تره (این فقط درمورد شتاب صفرتاصد هست و برای شتاب های دیگه اطلاعات رسمی وجود نداره!) حالا شما بفرمایید درمقابل حداکثر سرعت چه توضیحی دارید که واسه CLS روی 250 محدود شده و پانامرا تا 310 میره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          tiger عزیز اونی که تو سایت نوشته جک نیست وکاملا موثقه ما انسان ها تعجب می کنیم وقتی یه همچین رقمی می بینیم ولی تو میتونی بخندی
          در ضمن منظور من از پرسیدن حجم سی ال اس این بود که بری با پانامرا مقایسه کنی دوست عزیز برو حجم مصرف سوخت نیرو وگشتاور تولیدی نسبت به حجم موتور وسرعت نهایی شتاب اولیه وثانویه و زمان ثبت رسیده در پیست ها و شتاب جانبی این دو تا ماشین رو مقایسه کن راستی بازده موتور یادت نره بعدش هر چی تو گفتی قبول

          محسن جان این حرفا چیه کارت درسته دمتم گرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. mahsa

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    نه عسلم نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      A fastback is a car body style whose roofline slopes continuously down at the back. The word can also designate the car itself.[1][2] The style is seen on two-door coupés as well as four-door sedans.
      .
      A station wagon, also called an estate car and an estate, is an automotive body-style variant of a sedan/saloon with its roof extended rearward[1] over a shared passenger/cargo volume with access at the back via a third or fifth door (the liftgate or tailgate), instead of a trunk lid.
      خواهرم حجابتو هم ریعایت کن. : ))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        خودشون بلدن برن تو ویکیپدیا :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. رامتین

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    پورشه واقعا عالی است و پانامرا در کنار 911 بهترین تولید این شرکت است. واقعا ابهت زیادی داره پانامرا و در کنار کیفیت مثال زدنی، زیبایی خاصی هم داره. گرچه بی ام و کلا از دید فنی (بحث دینامبک یا همون سرعت) بهتر از رقبای آلمانیشه ولی کلا 4 خودروساز بزرگ آلمانی واقعا در یک سطح دارند حرکت و پیشرفت میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      پانامرا ماشینیه که فقط باید باهاش بری دور دور ، فکر نکنم بشه باهاش کار دیگه ای کرد…من شخصا ب ام و M6 رو بیشتر دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        نظر بسیار کاملی بود و همگی فیض بردیم!!!

        میتونم بپرسم چطورشد همچین فکری به ذهنتون رسید که با پانامرا فقط میشه رفت دوردور و بدرد کار دیگه ای نمیخوره؟؟؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          ب دلیل اینکه پانامرا جز دک و پز چیز دیگری ندارد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          برو اول 4 خط درموردش تحقیق کن بعد بیا!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. arash1354

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      این موضوع که همه در یک سطحند رو نمیشه قبول کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمد

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    برادران عزیزم نمی دونید ماشین طراحی کنید بگین نمی دونیم چرا خجالت می کشین؟الان حدود پنجاه سال ماشینای پورشه همین قیافه رو دارن فقط یه کم چراغ های عقب و جلوشون تغییر کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      بهتره شما خجالت بکشید که نمیدونید اولین محصولات غیر 911 پورشه در چه سالی برای اولین بار رونمایی شدند!!!
      باکستر 1996
      کاین 2002
      کیمن 2005
      پانامرا2009

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. mehran911

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    پدال عزیز تورو خدا کامنتیای منو حذف نکن به جان خودم هیچ مشکلی ندارن با این کار مجبور میشم دوباره بنویسم بابا حداقل بعد از بررسی برگردونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا احمدى

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    یه سوال.همه ى مدلاى پانامرا صداى اگزوز دارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. kasra

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یعنی واقعا عاشق این مدل از پورشم اخرشه خیلی ممنون از مطلبت پدال جون خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. SINA NASERI

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    عالی توپ بی عیب و بی نقص با طراحی شیک که هم جوانان می پسندنو و هم پیر تر ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. alireza

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام , میخواستم بدونم این پانامرا هایی که تو ایران هست از نظر اپشن در چه سطحی قرار دارند؟ اصولا سقف جیر و سیستم صوتی برمستر معروف ترین و گرون ترین اپشناشن و هر پانامرا که تو ایران اینا رو داشته باشه فول اپشن نامیده میشه, ولی آیا سطح اپشن های پانامرا های وارد شده به ایران بالاست یا معمولیه یا ضعیفه, من خودم فکر میکنم ماشین های لوکس در خاور می‌انه و همینطور ایران اکثرشون اپشن هاشون قابل تحسینه و تقریبا فوله درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی الف

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا راهنماییم کنید
    ایا panamera 4s مدل 2012 خیلی هزینش بالاست؟
    بین panamera 4s, و cls500 هر دو 2012 کدوم بی دردسر تره و کم خرج تر
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا