پورشه

سلطان جاده، پورشه 911 توربو

هنوز دود از کنده بلند می شود. پس از نیم قرن از تولید این اتومبیل فوق‌العاده، چه خودرویی را توان رقابت و برتری بی چون و چرا بر پورشه است؟ پورشه ۹۱۱ را باید یک الگو و معیار شگفت انگیز برای عملکرد و بهره وری در یک خودرو دانست. شاید هیچ گاه نتوانید ماشینی به این کاملی پیدا کنید. حالا نوبت ۹۱۱ های توربو است که برای سال ۲۰۱۴ نو نوار شوند.

2014 Porsche 911 Turbo S
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S

البته پورشه توربو ۱۰ سال پس از ۹۱۱ متولد شد و اکنون ۴۰ ساله است. بنابراین در سالگرد پختگی و اوج تکامل آن، مدلی ویژه و بی نقص را باید به انتظار نشست.
هنوز یک موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتری مسطح (باکسر) مجهز به دو توربو شارژر، قلب تپنده این اعجوبه را تشکیل می دهد. این پیشرانه در مدل توربو ۵۲۰ اسب بخار و در مدل توربو اس ۵۶۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس PDK هفت سرعته و کلاچ دوبل به هر چهار چرخ منتقل می شود. استفاده از سیستم توقف-حرکت یا استارت استاپ و حتی سیستمی برای ذخیره انرژی در سرازیری باعث شده میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به ۹.۷ لیتر در صد کیلومتر برسد که برای یک سوپر اسپرت رقمی شگفت آور است.

2014 Porsche 911 Turbo S
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S

۹۱۱ توربو با پکیج کرونو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر تنها به ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. در حالی که در مدل S این رقم یک دهم ثانیه کمتر یعنی ۳.۱ ثانیه است. حداکثر سرعت نیز به ترتیب ۳۱۵ و ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت می باشد. پورشه ۹۱۱ توربو توانست در پیست نیوبرگ رینگ رکورد ۷:۳۰ را از خود بر جای بگذارد و بسیاری از سوپراسرتهای گران قیمت را مقهور خود نماید.

2014 Porsche 911 Turbo S
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S

طول خودرو اندکی افزایش یافته و به ۴.۴۹ متر رسیده است. همچنین عرض ماشین هم در مقایسه با کاررا ۴ افزایش یافته و ۱.۸۷ متر شده است. فاصله بین دو محور نیز ۱۰ سانت بیشتر شده و به رقم ۲.۴۵ متر رسیده است.

بسیاری از قطعات بدنه مشابه مدلهایکاررا می باشند. اما چرخهای ۲۰ اینچی، هواکشهای جانبی، سپرهای متفاوت، باله عقب و چراغهای LED از جمله تفاوتهای آشکار این خودروها هستند. فضای داخلی بسیار لوکس و در سطح مورد انتظار با انبوهی از تجهیزات استاندارد تکمیل شده است. صندلیهای الکتریکی در ۱۸ جهت قابل تنظیم هستند. چرم با کیفیتی نیز پوشش دهنده صندلیها و داخل خودرو است. استفاده از آلومینیوم و تزئینات فیبر کربنی هم به ارزش آن می افزاید.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”38467″] قرار است از ۹۱۱ توربوی ۲۰۱۴ در ماه سپتامبر و در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شود. ورود این مدلها به بازار از اواخر امسال و با قیمت پایه ۱۴۹,۲۵۰ برای مدل توربو و ۱۸۲,۰۵۰ برای مدل توربو S برنامه ریزی شده است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. feri

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    من فکر کنم تو دپارتمان طراحی پورشه کسی یا کسانی به اسم طراح بدنه وجود ندارن… چون بعد از 50سال قیافه 911 زیاد تغییر نکرده… ولی انصافا از نظر فنی(موتور و تکنولوژی روز) حرف نداره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. gigi

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      چیز های تازه=مشخصات بال- عقب رینگ-داخلی
      چیز های کهنه=همه چیزش

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. gigi

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      چراغ جلو تکراری

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. natanail

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        عزیز شما میدونی porsche design چیه؟؟؟در مورد طراحی پورشه همیشه طراح خوبی بوده بد نیست شما بدونی از هارد کامپیوتر بگیر تا خود نویس تولید میکنه این شرکت
        ماشین باید اصالت داشته باشه!المانی باشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. خوخو

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ماشین خوبیه ولی یه کم تکراریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. پورشههه

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بد نیست پورشه یه نگاهی به طراحی لامبورگینی بندازه!!!!!!!
      این مدلم طراحیش مث ماشینای مسابقه ای دهه 70 میلادی هست!! حیف این عملکرد هست!
      اگه یکیشو مجانی بهم بدن میفروشم یه LP570 میگیرم.واللا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اگه پورشه یک کم از لامبورگینی درس طراحی یاد بگیره ، عالیه!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      موتورش و صفر تا صدش تا 2014 نسبت به رقیباش عقب میمونه.100%%%

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        به هیح وجه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۲۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در طراحی پورشه اصالت خودشو حفظ میکنه.خیلی فوق العاده و خاصه.شبیه رولزرویس با وجود امکانات فوق مدرن اصالت خاصی در طراحی برای خودش داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. jaguar

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    هواکش نصب شده روی گلگیر عقب واقعا زیباست
    مه شکن های نسل قبلی زیباتر بودن
    باله چندان جذاب نیست
    امسال پورشه بعد از سالها روی 911 آینه بغل گذاشته بود که مثل اینکه خوشش اومده روی این مدل هم نصب کرده :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرزاد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    درسته لامبو بینظیره ولی گاهی لازمه در این دنیا هیچگاه طرحتو تغییر ندی. یعنی بعضی اوقات این طرح 911 که قدمت زیادی داره آدمو واقعا در یه فضای دیگه میبره که دنیای قدیم و مدرن را بهم پیوند میده..
    من خودم متخصص آمار سوپراسپورتها هستم و در اینکه در مهد مهندسی مکانیک دنیا یعنی آلمان، خودروسازی پورشه از بقیه خودروسازانش یعنی BMW، بنز و آئودی همواره برتر بوده جای شک نیست. در طبقه سدان، پانامرا برتر از Sکلاس بنز و سری 7 بی ام و عمل کرد و در اسپورت اصلا بنز یا BMW ماشینی نتونستند تولید کنند که در پیست 1مایل حتی جلوی 911 به نمایش بزارند چه برسه به رقابت با گالاردو.
    ولی همین 911 با قدرت تقویت شده 900(که البته کمی ناعادلانه بوده) براحتی سوپراسپورت بی همتای آوانتدور(با قدرت700) را شکست داد در 1مایل!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. p

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    اقا زاده ها بجنبن که تا 2014 پولارو ردیف کنن واسه خریدنش تا اون موقع وام منم حاضر میشه با بهره ی خداتومن واسه خریدن یه پژو405 دهه ی 60میلادی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sean

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (87 ديدگاه)

      دوست من آقا زاده ها نه!! آقا دزدها..

      آقازاده من و شمائیم که پدرانمون نون حلال پای سفره آوردند، اون ها دزدند. (بلا نسبت نخبگان علمی کشور که لیاقت پول دار بودن رو دارند)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        گربه دستش به موش نمیرسه میگه تو رژیمم… من اقازاده یا به قول شما اقا دزدها نیستم ولی ما عادت داریم تا پولدار میبینیم میگیم یارو شیشه فروشه دزده قاچاقچی هستش عادته…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. پورشههه

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لامبو دنبال کل انداختن نیست دادا! وگرنه همون کاری رو میکرد که منصوری با آونتادور کرد!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RB

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      لامبو آگه میتونست از اول همون کاری که منصوری کرد رو میکرد. کار منصوری رو هر کسی نمیتونه انجام بده حتی لامبو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بهزاد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    تغییرات گسترده بر روی محصول موفق بزرگترین اشتباه ممکنه هست که این امر برای مدیران پورشه مثل روز روشنه و فعلا هیچ تغییری نخواهد کرد و هر چند سال یک آپدیت ظاهری با کلی ارتقای فنی و به روز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. توفیقی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    برید دنبال کارتون
    لامبو لامبو لامبو
    ناامیدکننده ترین ماشین سال 2012 آونتادور دراومد آخرین رتبه رو هم گرفت با گیربکسش که تکانهای شدیدی رو به اتاق وارد میکنه…….همه کارشناسان خودرو به اتفاق نظر پورشه رو برترین خودرو سال 2012 انتخاب کردن اونم کاررا اس با 400 اسب بخار دهن لامبورگینی رو سرویس کرد…
    باید بفهمید همه چی شتاب نیست…لامبو 2.9 پورشه 3.1 0.2 ثانیه به کجا برمیخوره
    این در حالیه که تعداد سیلندرهای پورشه نصف لامبو هست…..

    پورشه توربو اس هم مطمئنا و 100 درصد برترین خودروی امسال درخواهد آمد

    منتظر باشید تا ببینید……
    ماشین فقط آلمانی
    درود بر روح فردیناند پورشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. peiman09

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (134 ديدگاه)

      merciiiiiiii

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. feri

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      آخه یکی نیست به این گل پسر بگه الآن چند ساله که امتیاز لامبو به آئودی(یه شرکت آلمانی) داده شده و تحت نظر اونها تولید میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        امتیاز لامبو به فولکس داده شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mehran911

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      فردینادو خوب اومدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. رضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این یکنواختی طراحی پورشه بعد از 50 سال یعنی عین اصالت… بر عکس بی اصالتهایی مثل کیا و هیوندای که هر سال تغییر شکل میدن.

    در ضمن اگر تغییر شکل دادن تند تند هنره که ماشینهای چینی بهتر از همه هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. دانیال

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (594 ديدگاه)

    مهم کیفیت و تکنولوژی هستش . بذارین یه مثال براتون بزنم . مثلا ما تو همین ایران خودمون پراید داریم اگه اشتباه نکنم حدود 600 مدل پراید داریم همشون ، هم میشه گفت باهم متفاوتن و هم میشه گفت همشون سرو ته یه کرباسن و عین همن . ولی کیه که از طراحی پراید تعریف کنه ؟ چرا کسی همچین کاری نمی کنه ؟ چون همه میدونن زیر کاپوتش چیه و بجای اسب بخار ، قاطر بخار میده بیرون . ولی همین پورشه رو نظر بگیرین ؛ خیلی ها واسه همین طراحی قدیمیش کف بر میشن و بقیه هم وقتی کیفیت ، صدای اگزوز و قدرت مانورشو ببینن عاشق طراحیش هم میشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Cobain

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عاشقشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نمی دونم چرا بعضیا خوششون میاد الکی عیب و ایراد بتراشن.
    لاستیک زاپاس پورشه به سر تا پای ایران خودرو می ارزه…
    اونایی که میگن ایراد داره میشه لطف کنن رزومه ی کاری یا تجربیات یا سطح تحصیلات یا حداقل سن و سال خودشونو بگن.
    اصالت و اوج طراحی و مهندسی خودرو مال آلمان و شرکتهای بنز، بی ام دبلیو و پورشه است دوست من. پس شما لطف کن و فقط راجع به پراید و اینجور چیزا مهندسی کن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رادین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این قیافه مال پورشه هست…. بنز قیافش همونه… اینها یدونه هستن… یعنی شخصیت و اصالت و اقتدار.

    راه به راه رنگ عوض کردن مخصوص ماشینهای چینی و کره ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    من به شخصه به سوپراسپورت سازاای ایتالیایی به خاطر طراحی های فوق العاده و عملکر های بی نظیری که دارن خیلی علاقه مندم ، حتی میشه گفت ماشینی مثل فراری به عنوان سنگ محک بقیه استفاده میشن! ولی نباید فراموش کرد که پورشه با مهندسی فوق العاده و اغلب با یه شیش سیلندر خطی میتونه راننده همون اونتادور رو از خریدش پشیمون کنه!
    در پایان جا داره از خانواده محترم رجبی تشکر کنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. peiman09

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    اونایی که میگن کهنه و تکراری .. این یک پورشه است این اصالت ماشینه .. هیوندا نیست که هر سالی یه مدلی بده بیرون که فروش کنه .. 911 اگه 1960 هم باشه بازم قیمتیه .. پس طفا نظر ندید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    دوستان این یه پورشه هست
    یعنی ماشینی که میتونی باهاش بری خریدات رو انجام بدی،راحت باهاش یه سفر دو نفره توی مسافت های طولانی انجام بدی و به وقتش هم وارد پیست شی و تمام سوپر اسپرت ها رو به چالش بکشی
    اما لامبورگینی و تا حدودی فراری محدودیت دارن. شما با یه لامبورگینی نمیتونی توی ترافیک شهر رانندگی کنی(توی برنامه تاپگیر هم اشاره شد که عملا در ترافیک ها نمیشه از لامبو استفاده کرد) یا اینکه نمیشه با لامبورگینی یه مسافرت طولانی راحت رفت.
    فلسفه و اهداف کمپانی ها با هم متفاوته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      حیف نیست آدم با یک همچین شاهکاری بره خرید…؟!
      فقط باید بوسیدش…
      بوووووووووووووس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. رهگذر

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشتریان همیشگی پورش این خودرو رو با همین چهره میپسندن وگرنه فکر میکنم کمپانی به این گندگی به عقلش میرسه که طرح های خودروهاشو هر سال به روزتر کنه.البته اینکارو هم انجام میده ولی به اهستگی و محافظه کارانه

    911 جدید هم که جایزه طراحی سال 2012 رو برد!! با رای و نظر کارشناسان و روزنامه نگاران از 60 کشور!!
    هر ساله هم کلی افتخارات به کلکسیونش اضافه میکنه با همین ظاهر همیشگی

    همین گیربکسی که امثال لامبو و فراری گرفته تا هیوندای و کیا ازش استفاده میکنن (یعنی تیپ ترونیک) ساخت پورشه اس اولین سیستم تعلیق مستقل در خودروسازی و اولین خودروی هیبریدی جهان هم کار پورشه اس !!

    ظاهرش هم برای علاقه مندان به این خودرو بسیار زیباس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. VP

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من از هیچ چیز ماشین سر در نمیارم فقط اینو میدونم که میمیرم واسه باکستر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. میثم

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرچی نگاش میکنم سیر نمیشم
    طراحیش نقص نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. --AMG--

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آقایون در مورد طراحی پورشه نظر ندین.بهتره شما برید به همین خودرو هی ملی ببالید!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. --AMG--

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    خودروسازی فقط آلمان.جای حرفم نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    این سلطان جادست؟؟؟ واقعا که!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سید محمد جواد میرشفیعی

    ۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق پورشه ام حاظرم برای بدست اوردنش تمام زندگی ام را بدهم
    باز مخصوصا غلام 911 توربو هستم
    ماشین فقطporsche 911 turbo s

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    رو دست توربو اس هنوز زاده نشده عشق است 911 توربو اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Mohammad

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینه فوق‌العاده ایه از هر لحاظ خودم یه 2012 دارم شتاب که بینظیر حتی کوروت c7 هم نتونست بگیرتم توی شتاب ؛کیفیت عااالیییه ماشینه خیلی خوبیه ولی خوب یه ایرادایی هم داره مثل: شکم ماشین خیلی پاینه یعنی با وجوده اینکه حتی تنظیم ارتفاع هم داره باز برای جادهای ما جوابگو نیست و بازم کفش میگیره واینکه هزینه نگه داریش فوق‌العاده بالاست و سنگینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا