پورشه

جادوی پورشه؛ بررسی 718 کیمن S جدید

نسل قبلی کیمن همیشه در پیچ‌ها دیده می‌شد. آن خودرو بالانس زیبایی را به همراه شاسی پیشرانه در وسط و فرمان تیز دوست‌داشتنی داشت.

Porsche 718 Cayman 2016
Porsche 718 Cayman 2016
اما ۷۱۸ کیمن کاملاً جدید از نظر پیشرانه بسیار جذاب‌تر است اگرچه که ضرورتاً دلایل درستی وجود نداشته باشد. چرا؟ زیرا همانند ۷۱۸ باکستر، کیمن هم‌اکنون با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو عرضه می‌شود و باید به پیشرانه ۶ سیلندر تخت اتمسفریک بدرود گفت.

Porsche 718 Cayman 2016
Porsche 718 Cayman 2016
و اینجا یک سؤال کاملاً ساده پیش می‌آید: آیا به لطف افزایش قدرت، گشتاور و به طبع آن پرفورمنس، این خودرو بهتر از همیشه بوده یا به خاطر توربو بودن روح خود را از دست داده است؟ نسخه‌ای که ما آزمایش کردیم مدل سطح بالای S است که ۴۸۸۳۴ پوند قیمت داشته و قدرت ۳۴۵ اسبی را به همراه گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری به شما ارزانی می‌دارد.

Porsche 718 Cayman 2016
با گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد، شتاب این خودرو در ۴.۶ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است. با سفارش گیربکس PDK و پکیج اسپورت کرونو شتاب خودرو به ۴.۲ ثانیه می‌رسد و همچنین ۹.۲ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. اعدادی که از نظر گذراندید شتاب‌هایی ترسناک برای این خودرو هستند.

Porsche 718 Cayman 2016
با وجود این عملکرد عالی، مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته و مدل استاندارد دارای مصرف سوخت ادعایی ۶.۹ لیتری و مدل S دارای مصرف ۸.۱ لیتری با گیربکس دستی است.

Porsche 718 Cayman 2016
نمای ظاهری خودرو در چندین نقطه‌ی کلیدی به منظور فراهم ساختن نمایی پایین‌تر، عریض‌تر و بدجنس‌تر بهینه شده و چراغ‌های جلو و ورودی‌های هوا نیز بازطراحی شده‌اند.

Porsche 718 Cayman 2016
شاسی خودرو نیز در مقایسه با باکستر ارتقا یافته است. فنرها و دامپرهای سفت‌تر به همراه میله‌های ضد لغزش بزرگ‌تر به کار رفته و سیستم فرمان نیز ۱۰ درصد سریع‌تر گشته است. با سفارش دادن شاسی اسپورت ۱۱۳۳ پوندی، ارتفاع خودرو به میزان ۲۰ میلی‌متر کاهش یافته و سیستم ترمز ۹۱۱ کررا جدید نیز به خودرو اضافه می‌شود.

Porsche 718 Cayman 2016
این خودرو در همه‌ی جنبه‌ها به جز یک مورد خودرویی فوق العاده است.
سواری، فرمان پذیری، هندلینگ، چسبندگی، ترمزها و تعویض دنده‌ها همه و همه خوب هستند. کیمن قبلی یکی از بهترین خودروهای اسپورتی بود که در این سطح می‌توانستید بخرید و ۷۱۸ جدید به‌طور چشمگیری تیزتر و بهتر از آن است. شاسی خودرو نابغه‌ای کمیاب بوده و چسبندگی زیاد را با کیفیت سواری استثنایی ترکیب می‌کند.

Porsche 718 Cayman 2016
یک عنصر آزاردهنده در خودرو وجود دارد که با روح دیگر قسمت‌ها همخوانی نداشته و آن پیشرانه است. در خط مستقیم مشکلی با این پیشرانه نیست. زیر دورهای ۲۰۰۰ تأخیر وجود دارد اما فراتر از آن خودرو بسیار سریع و سنگین دور می‌گیرد. به عنوان نتیجه، این خودرو بسیار سریع‌تر از خودروی قبلی با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت احساس می‌شود مخصوصاً در دورهای میانی که گشتاور اضافی توربو تفاوتی بزرگ را رقم می‌زند.

Porsche 718 Cayman 2016 10

مشکل فقدان شور و هیجان شنیداری و نبود پاسخ آنی در هنگام فشار دادن پدال گاز است، چیزی که در پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت شاهد آن بوده‌ایم. صدای تولیدی پیشرانه‌ی ۷۱۸ چیزی بیش از اوکی گفتن نیست اما جدای از صدای گیرای نسل قبلی، این صدا کمتر تسکین‌دهنده است.

Porsche 718 Cayman 2016
این مورد باعث خجالت است زیرا کیمن S جدید در همه‌ی موارد به جز یکی که این بار قابل چشم‌پوشی نبود از نسل پیشین خود بهتر است.

Porsche 718 Cayman 2016

Porsche 718 Cayman 2016
این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود سریع‌تر، کم‌مصرف‌تر و دارای هندلینگی برتر است اما یک نقطه‌ی کلیدی وجود دارد که شما را مأیوس می‌کند و آن صدای تولیدی و تحویل قدرت پیشرانه است. بسته به اینکه چقدر به این موارد ارزش می‌دهید، این دو می‌توانند نقطه‌ای ناامیدکننده یا قدمی رو به جلو باشند.

مشخصات پورشه ۷۱۸ کیمن S

قیمت: ۴۸۸۳۴ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو
قدرت: ۳۴۵ اسب بخار
گیربکس: ۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۸۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    خیلی خوشگله.
    به این میگن قدرت ساخت خودرویی که هم واسه پیست باشه هم شهر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 48834 پوند میشه 224636400 تومن
    قدرت 345 اسب بخار تونسته 285 کیلومتر سرعت بگیره خیلی خوبه.
    شتاب و مصرف سوختش هم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ashkan

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      چند تا دستگاه ازش رسیده تو گمرکاته قراره پلاک ملی شه فکر کنم زیر 500 در بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        حداقل رو 600 میلیون حساب باز کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Pagerrari

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من بودم جاش
    موستانگ شلبی 350r
    کوروت z06
    کامارو z28
    داج وایپر acr
    چلنجر هل کت
    میگرفتم
    که با قیمت خیلی کمتر این پورش رو قورت میدن.
    هم از نظر قدرت هم هندلینگ هم ترمز هم شتاب بهتر هستن،
    اینو من نمیگم تایم لپ ها میگن مثلاً وایپر تایم لپ هاش از مک‌لارن p1 بهتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (32 ديدگاه)

      داداش شاید درست بگی که نمیگی ولی پورشه هم حس خاص خودشو داره که هیچ کدوم هایی که تو گفتی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      این دوست ما بدجوز فاز تعصب امریکایی گرفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Vahid porsche

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      ملاک شما برای مقایسه فقط قیمته؟ ماشین چهار سیلندر رو با دوازده سیلندر مقایسه میکنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. فرامرز

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      اینا که گفتید فقط رو کاغذ خوبن و وقتی از نزدیک با آلمانی ها مقایسه میشن حرفی واسه گفتن ندارن. آلمانی ها هدفشون فقط شتاب و سرعت بالا نیست بلکه طول عمر، کیفیت، کاربردی و بهینه بودن براشون خیلی مهمه. همون گلف داخلش بشینی بعدش بری تو هر کدوم از خودروهای آمریکایی که گفتی بشینی حالت خراب میشه! ماشین ۶ متره ولی اندازه گلف جای پا و سر و صندوق نداره!!! لذت رانندگی هم که با این عدد و ارقام نمیشه نشون داد و من خودم ب ام و ام ۲ رو خیلی بهتر از چلنجر هلکت ۷۰۰ اسبی میدونم که تو واقعیت صدی ۴۰ لیتر مصرف داره و تو هر تست درگ هم یه جفت لاستیک میسوزونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اگه قیمت پورشه و آئودی و… اندازه ی داج و شورلت بود کسی چلنجر سوار نمیشد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        دمت گرم ، حرف حقی زدی …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    جای دوستمون کینگ 918 خیلی خالیه.نظراتش درباره پورشه خیلی قشنگ بود.
    کجایی اگه هستی کامنت بزار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "فقط انگلستان"

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      راست می گی منم دلم براش تنگ شده واقعا کامنت های محترمانه زیاد می ذاشت خودم چند بار از پورشه بد گفتم ولی اصلا جوری کامنت نذاشت که ازش ناراحت بشم الان خیلیای دیگم که دوسشون داشتم دیگه کامنت نمی ذارن ولی به هر حال امیدوارم همتون موفق و سلامت باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ALIREZA034

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    این خودرو از نسل قبلیش زیبا تر شده.چسبندگیش که خیلی خوب به نظر میومد و همینطور به نظر میاد داینامیک تر شده.صدای تولیدی پیشرانه خیلی جذابه ولی با توجه به محاسن و فیس لیفت زیباش میشه ازش گذشت ولی تاخیر در پاسخ دهی توربورو سخته که ادم ازش رد شه که البته همه ی توربو ها یکم تاخیر دارن ولی اینطوری که اینجا مطرح شد مثله اینکه یکم بیش از حده.کلا نسل قدیمو دوس نداشتم ولی این واقعا جذاب شده مخصوصا با این رنگ.ممنون شاهین جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حامد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به این می گن تکامل! با وجود دوسیلندر کمترسرعت وشتاب و مصرف بهتر شده . شاید بشه با یه ست اگزوز مشکل صدارو حل کرد. در ضمن نسل قبلی کایمن تو پیست مونزا لپ تایم بهتری از پاگانی هوایرا داشت!! نسل جدیدکه عملکردش بهترهم شده. آماده برای قورت دادن پرادعا ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. PlymouthBarracuda

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اسم این رنگ lava orange عه…
    یکی از خاص ترین رنگاس و روی هر ماشینی جواب نمیده ولی روی porsche ,واقعا نگاهارو برمیگردونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    قبول دارید پورشه یه اتومبیل معمولیه؟ فقط ظاهر سوپر اسپرت داره…
    الان مثلا همین مدل رو میشه با سری 3 ب ام و مقایسه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      پورشه دقیقا خاص ترین سوپراسپرت آلمانی هست. اطلاعاتتو افزایش بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ماسل

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    هرچی نگاش میکنم از ۹۱۱ بهتر به نظر میاد.۹۱۱ یه جور خاصیه .ولی این بی نقصه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر روز بدتر از دیروز، واقعا طراحی بیخود، بی روح، بدون روحیه تهاجمی، خشونت و ابهتی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    واسه همینِ که از قدیم میگن :

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Archi KHAN

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    دوستان
    توی عکسی که از چرخ گذاشته شده ، چرا یکی از پیچ ها با بقیه متفاوته ؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حميد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    موتورش حرف نداره
    ولی طراحی پورش یکم خسته کننده شده
    البته میشه گفت یک جور امضا هست
    در هر صورت ماشین بی گوشه تیز در طراحی خیلی با حال نیست بی ام دبلیو و بنز و لامبو و فراری رو نگاه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا