پورشه

پورشه رئیس جدید خود را شناخت

پس از رسوایی عجیب گروه فولکس‌واگن و به دنبال آن اعتراف، عذرخواهی و استعفای زودهنگام آقای وینترکورن از سمت مدیرعاملی همه‌چیز به‌شدت به هم ریخت. با فاصله‌ی کوتاهی از این ماجرا رئیس زیرمجموعه‌ی اشتوتگارتی فولکس یعنی پورشه جای وی را گرفت و این بار این خودروساز بود که بی‌سرپرست شد! اما خوشبختانه این آشفتگی زیاد طول نکشید و هیئت‌مدیره‌ی کمپانی اولیوِر بلوم (Oliver Blume) 47 ساله را به‌عنوان مدیر جدید منصوب کرد. وی پیش‌ازاین عضو هیئت‌مدیره کمپانی بود و از سال ۲۰۱۳ مسئولیت بخش تولید و محاسبات را به عهده داشت.

Porsche's New CEO Dr. Oliver Blume
Porsche’s New CEO Dr. Oliver Blume
دو تغییر دیگر در کمپانی صورت خواهد گرفت: آقای دیتلِو وان پلاتِن (Detlev von Platen) از مدیریت پورشه آمریکای شمالی کنار می‌رود و مسئولیت فروش و بازاریابی را به دست می‌گیرد. مدیر فروش پیشین برنارد مایِر (Bernhard Maier) نیز رئیس برند اِشکودا در جمهوری چک خواهد شد.

Porsche's New CEO Dr. Oliver Blume
Porsche’s New CEO Dr. Oliver Blume
این تغییر و تحولات را می‌توان تبعات غیرمستقیم فاجعه اخیر کمپانی مادرِ پورشه یعنی فولکس‌واگِن در رابطه با تقلب در اعداد اعلام‌شده برای میزان آلایندگی پیشرانه‌های گازوییلی دانست. درواقع همین ماجرای غم‌انگیز بود که غزل خداحافظی وینتِرکورن را سر داد و به دنبال آن ماتیاس مولِر (Matthias Muller) را پس از ۵ سال از پورشه به فولکس‌واگِن برد؛ گرچه به نظر نمی‌رسد کوچ کردن از صندلی ریاست پورشه به صندلی ریاست فولکس اتفاق سختی برای وی باشد!

matthias mueller
ماتیاس مولر، مدیرعامل سابق پورشه و رئیس کنونی گروه فولکس واگن
اُوو هاک (Uwe Huck) مدیر انجمن گروه پورشه دراین‌باره می‌گوید: مولر مثل یک توربوشارژر بود و عنصر بسیار خوبی برای پیشرفت‌های بزرگ کمپانی به‌حساب می‌آمد؛ او دی‌اِن‌اِی پورشه را در خود داشت! اصلاً از رفتنش خوشحال نیستیم. بااین‌حال بلوم هم خام و بی‌تجربه نیست، فناوری‌های خوب و صحیح رانندگی را در خود دارد و از جنس خودِ پورشه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. دکتر داریوش

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خودرو سازی المان فقط دو تا نعمت کم داره!
    ******نعمت زاده و نعمت بخش******
    یعنی این دو تا اونجا بودن دیگه خودرو سازیشون به اوج تعالی میرسید
    یکیشونو میبردن اقلا” یه تکونی به صنعت خودرو شون بدن !
    با برنامه های ویژه نعمت ها برای دوره جدید صنعت خودرو
    ” تکون بده”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر مرادی

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      خدا نکشدت..خخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. وحید

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پورشه از خودش خوشگل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      خوشگل اون ذهنیه که پورشه رو خلق کرده … :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ali Reza

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یه سوال :: میشه به موتور ۴۰۵ توربو اضافه کرد؟؟
    مشکلی براش پیش نمیاد؟؟????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amin.

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      شدنش میشه، اما به دنبال اون تغییرات دیگه‌ای باید در موتور ایجاد کنید که هزینشم هم کم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد زمانلو

        ۱۰ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (134 ديدگاه)

        گقتی توربو شارژر یاد یه چیزی افتادم . دیشب (94/7/9) تو خونه ی یکی از اقوام یه پرشیای تصادفی دیدم که سپر و جلو پنجره نداشت . داشتم بررسی می کردم که تو جلوش چیا رو عوض کرده و چیا سالم مونده که یهو دیدم یه ورودی هوا جلومه . چند ثانیه بعد دو هزاریم افتاد که این ورودی هوای موتوره . یکم که فکر کردم گفتم عجب ! کدوم احمقی اونو اینجا گذاشته . چون وقتی اگه جلو پنجره سرجاش قرار می گرفت جلوش به جورایی بسته بود . مثه اینکه یکی با دست تو فاصله ی 1 سانتی متری جلوی دماغ شما رو بگیره . این مسئله وقتی جدی می شه که بدونید یه موتور تو یه دقیقه به چند لیتر هوا نیاز داره . نکته ی بعدی اینه که ابعاد ورودی هوا 1/5 * 4 بود . واقعا از این مهندسی ناب و بی نظیر ایرانی کیف کردم . شاید یکی از دلایلی که موتور های ساخت داخل پر مصرف ترند ، همین باشه .
        در ضمن هر مشکلی در زمینه ی ماشین حل شدنی که فقط به عنصری به نام پول نیازمنده که همه دارن!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حمید

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (81 ديدگاه)

      شدنش که پول میخواد. گذاشتن توربو نیاز به گذاشتن اینتر کولر و سوپاپ تخلیه فشار و عایق کاری های خیلی زیادی داره. ولی به جای اینکار میتونین از شمع های مسابقه ای و هدرز استفاده کنین. و بدین یه حرفه ای یه دستی به سر سیلندر بزنه. البته گذاشتن توربو به مراتب قدرت بیشتری بهتون میده ولی عمر موتورم میاد پایین. اگه خیلی اهل درگ و مسابقه شرطی هستی همون روش 2 رو انجام بده یه سیستم ناس مخفی با یه اگزوز حرفه ای دوگانه هم بزار . اینجوری راحت ماشینای خیلی خفن رو میبری تو درگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    البته معلوم بود که مدیرعامل عوض میشد، ولی باید دقیقا معلوم بشه که این تقلب از کجا و با هماهنگی و مشارکت چه کسانی انجام شده تا دیگه از این مشکلات پیش نیاد، وگرنه فقط تعویض مدیر عامل نمیتونه راهگشا باشه، باید دستهای پشت پرده رو یه جوری رو کرد، حالا ببینیم این مدیر عامل میتونه این کار رو انجام بده یا خیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amir

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اگه اونام مثل ایران به مردم می گفتند همینه که هست الان جایگاه بهتری داشتند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    پورشه همیشه عالی و موفق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد زمانلو

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خوش بحالشون که تو اروپا یکی هست به فکر سود مردم باشه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    پیشنهاد میکنم جناب آقای نعمت زاده رو هم بعنوان مدیر روابط مردمی انتخاب کنن استاد در این حوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا