پورشه

پورشه کاین 700 اسبی، محصول هنر تک آرت

دو هفته پس از انتشار تصاویر کیت آئرودینامیک تِک‌ آرت برای پورشه کاین، حالا صحبت از کیت پیشرانه جدید این تیونر است که موجب ایجاد قدرتی برابر ۷۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری معادل ۹۲۰ نیوتن‌متر می‌شود. اگر طراحی بیرونی به اندازه کافی نتوانسته نظر شما را به خود جلب کند، شاید با مشاهده جهش قابل‌ ملاحظه در عملکرد پیشرانه نسبت به موتور توربوی استاندارد کاین با ۵۱۲ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر، بخواهید در این مورد تجدیدنظر کنید و قبول کنید که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اید.

TechArt Porsche Cayenne Turbo
TechArt Porsche Cayenne Turbo
موتور توربوی استاندارد دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ برابر ۴/۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش ۲۷۹ کیلومتر بر ساعت است. حالا تصور کنید که افزایش ۱۸۰ اسب‌بخاری و ۱۷۰ نیوتن‌متری در خروجی موتور، چه تأثیری بر عملکرد خواهد گذاشت. با استفاده از کیت پیشرانه TA058/T2 تک آرت، کاین توربوی شما می‌تواند تنها در ۳/۹ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و به سرعتی بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی عملکردی در حدّ یک بنتلی بنتِیگا.

TechArt Porsche Cayenne Turbo
TechArt Porsche Cayenne Turbo
TechArt Porsche Cayenne Turbo
TechArt Porsche Cayenne Turbo
TechArt Porsche Cayenne Turbo
TechArt Porsche Cayenne Turbo
میزان قدرت در دسترس در دو سطح تنظیم می‌شود. اولین سطح در هنگام رانندگی نرمال، قدرتی برابر ۶۴۰ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌دهد و این در حالی است که با فشردن دکمه “Sport” می‌توانید از حداکثر ۷۰۰ اسب‌بخار ممکن استفاده کنید.

TechArt Porsche Cayenne Turbo
TechArt Porsche Cayenne Turbo
نکته قابل‌توجه دیگر در این خودروی تیونینگ، شتاب ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در مدت ۱۳/۸ ثانیه است؛ چیزی که کاملاً باب میل کسانی است که می‌خواهند در یک مسابقه درگ شرکت کنند. ضمناً زمان رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۹/۱ ثانیه است.

به گفته تک آرت، با وجود افزایش سطح قدرت، میزان مصرف سوخت و تولید آلودگی تنها به میزان اندکی افزایش یافته‌اند؛ یعنی کمتر از یک درصد افزایش در مصرف سوخت و ۰/۸ درصد آلودگی بیشتر دی‌اکسید کربن. بنابراین، کلمه «اندک» که در اینجا به کار رفته، به نظر درست و مناسب می‌آید.

امّا تیونینگ تک آرت برای کاین به اینجا ختم نمی‌شود و این کیت پیشرانه برای کاین‌هایی با پوشش بدنه «مگنوم» نیز در دسترس قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید «تک آرت مگنوم» یکی از تهاجمی‌ترین و عضلانی‌ترین طراحی‌هایی است که مالکان پورشه کاین می‌توانند برای سفارشی‌سازی شاسی‌بلند خود استفاده کنند. از آنجایی که این تیونینگ اواخر سال جاری میلادی آماده خواهد شد، تا ارائه آن، زمان زیادی فاصله نداریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    فوق العادست مخصوصا برای مسابقه کم نمیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      این گشتاور وقدرت موتور فقط اسمیه و هیج جا به کارش نمیاد،کسی نمیاد 700 اسب به خورد این ماشین بده یا بخواد از 700 اسبش استفاده کنه گشتاورش به درد افرود میخوره ولی کی میاد باهاش بره افرود،این تیون الکی فقط باعث کاهش عمر مفید موتور میشه و مصرف سوخت رو بالا میبره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HamidGh

        ۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (81 ديدگاه)

        حرفت مث این میمونه که بگی کی میاد از 691 اسب اونتادور استفاده کنه اخه بجاش بریم پراید بخریم دیگه. اخه مثلا تو ایران اگه کسی اینو بتونه وارد کنه تو کل کشور کی میتونه جلوش وایسه؟؟؟ چه تو افرود چه انرود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    زیبایی. استحکام. کیفیت. اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehran911

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    در بین تیونر های اختصاصی پورشه مثل TechArt و9ff و RUF
    TechArt یه چیز دیگست با توجه به تغییر جزئی در مصرف سوخت و آلایندگی
    واقعا عالی عمل کرده که این موضوع نشان دهنده پتانسیل های بالای پورشه کاین هست
    البته ناگفته نمونه کاین در مدل توربو اس شتابی معادل 3.8 ثانیه در 96 کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت 283 کیلومتر برساعت رو ثبت کرده که در نوع خودش واقعا عالیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه. ظاهرش خیلی بهتر از 911 هست(نیاز نیست بگید که این شاسی بلند هست و 911، شاسی بلند نیست)، منظورم این هست که کاین، طراحی و ظاهر قابل قبولی داره، در حالی که 911، هیچ رنگی از طراحی و زیبایی به خودش ندیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      جناب احمد باقری
      اینکه هر کس تو هر قسمت از این سایت و تو هر پستی نظر خودشو بده کاملا به حق و منطقی هستش .
      اما من نمیدونم مشکل تو با پورشه 911 چیه که مدت مدیدیه سعی و تلاش و ممارست به خرج میدی که به هر نحوی ایرادی از این خودرو بگیری
      بعنوان مثال پست M6 GT3 و میشن E و معرفی پورشه 911 کاررا 2016
      دوست من تو این 4-3 سالی که تو پدال هستم و 8-7 سالی که در مورد خودرو میخونم با خیلی ها در مورد پورشه بحث کردم و جواب خیلی هارو دادم که پستاش موجوده
      جواب شما رو هم تو پست های قبلی دادم ولی مثل اینکه قانع نمیشی ونخواهی شد
      اولاطراحی تمام خودرو های پورشه از اول تاریخ تا حالا برگرفته و الهام گرفته از 911 است .
      دوما مردم و تمام علاقه مندان به خودرو این طراحی رو دوست دارند و از دیدنش لذت میبرند محض رضای خدا در مورد آمار فروش 911 درکشور هایی مثل آمریکا آلمان چین
      و محبوبیتش در این کشور ها و در کل جهان تحقیق کن
      سوما هر ساله رشد فروش دو رقمی 911 جواب محکمی به امثال شماست که نمی خواهید ببینید و بفهمید و این که شما با این طراحی مشکل داری نتیجه نمیشود که طراحی این خودرو بد باشه
      چهارما شما هر وقت 911 رو از نزدیک دیدین بیاید طراحیشو زیز سوال ببرید
      تو پست میشن E دوست عزیزم محسن جواب امثال شما رو داد اما کو گوش شنوا
      تو پست M6 GT3 شما و جناب AHMADREZA باز هم با بیانات گوهر بار فضای سایت را منور فرمودین
      محض اطلاع شما و AHMADREZA در جواب پست M6 GT3 باید بگم از لحاظ هندلینگ و دینامیک هیچ خودرویی به پای پورشه نمیرسه و فعلا هم نه خواهد رسید در این مورد حاضرم باهر کسی بحث کنم
      و در آخر اینکه من نمیدونم شما طرفدار کدوم برند و کدوم خودرو هستین اگه امکانش هست لطف کنین و به اطلاع من برسونین ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        مهران جان عزیز
        خاک اره را اره نکن !
        بزار این بابا هم دلش خوش باشه به رویاهاش.

        نرود میخ آهنی در سنگ …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Archi KHAN

          ۱۰ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2165 ديدگاه)

          افرادی هستن که نمیتونن بعضی از بزرگ ها را ببنین
          چون از همون اول محقر بودن ، حقیر بزرگ شدن و با حقارتشون باقی خواهند موند.
          این افراد ناخودآگاه با بزرگی ها ، اصالت ها و کلا اسم های ماندگار مخالفن
          و یه جورایی تو هر موضوعی سریع جبهه میگیرن و میرن بسمت فرد ضعیف ، بدون اینکه فکر کنند حق با کی هست ؟؟!!!
          چون میخوان به ذات خودشون و فردی که وجه مشترک با کمبودهای شخصی شان داره رجعت کنن.
          که در سطح جامعه هم از این جور افراد و این ژست ها خیلی بود و هست …
          (( البته اضافه کنم منظور از حقیر اصلا معنی ، فقیر نیست. چون بعضی افراد مال ندارن اما منش بالا دارن و افرادی هم مال فراوان دارند اما … ))
          البته این تیپ افراد نمیشه بهشون گفت بیمار ، فقط یه طیفی از بافت جامعه هستن
          که نه در ایران بلکه در همه ی جوامع موجودِ

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رضا

        ۱۹ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (90 ديدگاه)

        حق کاملا با مهرانه.اول باید یه ماشینو از نزدیک دید بعدش در مورد طراحیش ایراد گرفت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohsen

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      واقعا همچین حسی رو به طراحی پورشه دارید؟
      مثله نظر مردم عادیه که این دیگه چیه قورباغس ماشین باید شاستی بلند باشه چینیم باشه اشکال نداره
      حالا جلوش باشه حرف شما درست بقیه جاهاش کجاش مشکل داره؟ عقبش که عالیییه از بنز GT خیلی بهتره که چراغ اتوبوس چسبونده عقب عملکردشم که دیگه چیزی نمیگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فردین بهادری نژاد

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    با چراغای عقبش خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_boss429

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (87 ديدگاه)

      آره واقعا خوشکل شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. جنوب

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاششششقتم شرکتِ پورش!!!!!

    لطفاً ببخشید احساسی شد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mro

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بهترین و زیباترین خودرو پورشه از گذشته تا حالاست به نظر من …. طراحی فوق العاده خارجی و صد البته طراحی داخلی شگفت انگیز و مناسب با هر سلیقه ای …. به نظر من قشنگ ترین طراحی داخلی ای که دیدم مال پورشه کاین و پانامراست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. bahman

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    یه سوال دارم دوستان چند وقت پیش یه پورشه باکستر سوار شدم که شتابشو بسته بودن و گاز نمیخورد میشه بگید چطور این کارو میکنن و چطور میشه درستش کرد؟
    با تشکر هر کس میدونه لطفا جواب بده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا