پژو

نوه در برابر پدربزرگ! مقایسه پژو 205 با 208

در زمانی قرار داریم که هاچبک‌های داغ طرفداران فراوانی برای خود دست‌وپا کرده‌اند. فورد با فیستا ST به میدان آمده، رنو کلیو ۲۰۰ رنو اسپورت را عرضه کرده و پژو با ۲۰۸ GTi به این عرصه بازگشته و موفقیتی چشمگیر به دست آورده است.

Peugeot 205 GTI vs 208 GTi
Peugeot 205 GTI vs 208 GTi

اکثر هاچبک‌های اسپورت این خودروساز فرانسوی سالیان زیادی در سایه‌ی یک نام قرار داشته‌اند. هرچند پژو ۲۰۵ GTI شاید اولین هاچبک داغ نباشد، اما در چشم خیلی‌ها این خودرو به‌عنوان معیار و سنگ محک هر هاچبک دیگری به شمار می‌آید.

Peugeot 205 GTI vs 208 GTi styling
ما پرقدرت‌ترین مدل ۲۰۸ یعنی GTi را در برابر پدربزرگ خودش قرار داده‌ایم. آیا پژو بار دیگر هاچبکی را تولید کرده که ارزشش را دارد؟
انتظار داریم که این هاچبک های داغ از نمونه‌های معمولی خود بسیار برتر باشند. اگرچه ۲۰۵ و ۲۰۸ به‌طور کامل از دو برهه‌ی زمانی متفاوت هستند اما تغییرات استایل دو خودرو دراماتیک بوده و در اصول مشابه هم هستند.
سپرهای عمیق‌تر، اسپویلر عقب نافذ و رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر هر دو خودرو را از نمونه‌های معمولی جدا می‌کند. سپرهای ۲۰۵ رنگ‌آمیزی قرمز دارند و نشان GTI در ستون C نقش بسته است. در ۲۰۸ هم نشان GTi در همین محل قرار داشته و به اصل پژو اشاره‌ای لطیف دارد. ویژگی‌های دیگری که در ۲۰۸ به چشم می‌خورند عبارت‌اند از شیشه‌های عقب رنگی و کالیپرهای ترمز قرمز که به کارایی بالای این خودرو تأکید می‌کنند.

Peugeot 205 GTI vs 208 GTi driving
دو خودرو را پهلوبه‌پهلو پارک می‌کنیم و رشد ابعاد سوپرمینی ها به‌وضوح مشخص می‌شود.۲۰۸ در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۲۶۸،۱۵۰ و ۱۱۰ میلی‌متر بزرگ‌تر از ۲۰۵ است و رینگ‌های چرخ ۱۵ اینچی ۲۰۵ در برابر رینگ‌های ۱۸ اینچی نوه‌ی خود ریز به نظر می‌رسند.
ما طرفدار رنگ ۲۰۸ حاضر در این تست هستیم. این رنگ نقره‌ای یخی نامیده می‌شود و فقط ۲۱۳ دلار خرج برمی‌دارد اما در عوض بافتی مات را به خودرو هدیه می‌کند.

Peugeot 205 GTI vs 208 GTi interior
خب اینجا و در کابین دو خودرو، اثرات سه دهه پیشرفت به‌خوبی دیده می‌شود. پژو در ۲۰۵ از پلاستیک ترد و شکننده در کابین استفاده کرده و به نظر می‌رسد که اثرات بیشتری از امید و آرزوهای پژو در آن دیده می‌شود. با استانداردهای مدرن امروزی، درها به‌صورت خنده‌آوری نازک هستند و با دستگیره‌ی کوچکی بسته می‌شوند. در مقام مقایسه، کابین ۲۰۸ احساس بسیار مثبتی دارد. برخی از پلاستیک‌ها نمایی خشن دارند اما همه‌چیز به‌خوبی باهم چفت شده است.

Peugeot 205 GTI vs 208 GTi verdict
خودروی قدیمی خاص نیست اما کف‌پوش‌های قرمز، صندلی‌های نیمه چرم و نشان GTI در غربیلک فرمان احساسی مناسب را ایجاد کرده‌اند. تنظیم‌کننده‌های بخاری و تهویه‌ی ۲۰۵ در مقایسه با دکمه‌های کنترل تهویه‌ی پیچیده‌ی ۲۰۸ کمی محکم هستند. نشان‌دهنده‌های ۲۰۸ که در جایی غیرمعمول و بالای فرمان جاگذاری شده این روزها طرفدارانی پیداکرده است اما راننده‌های خیلی بلندقد یا کوتاه‌قد به مشکل خواهند خورد و بخشی از غربیلک فرمان جلوی نمایشگر را خواهد گرفت. صندوق‌عقب ۲۰۸ با ۲۸۵ لیتر حجم از پدربزرگ خود با ۲۱۶ لیتر حجم پیشی می‌گیرد اما ۲۰۵ نیز با داشتن لاستیک یدکی ۱۵ اینچی جبران مافات می‌کند.

Peugeot-208-GTi-Nice
۲۰۸ به سنسورهای پارک عقب مجهز است و دوربین عقب نیز به‌صورت آپشن در دسترس است. این مورد آخری ضروری است چون دید نمای عقب چندان خوب نیست. در مقابل، ستون‌های نازک و کاپوت مربعی ۲۰۵ دیدی آسان و وسیع به این خودرو بخشیده‌اند و در زمان راندن خودرو اعتمادبه‌نفس کافی را ایجاد می‌کنند. پارک کردن ۲۰۵ هم بسیار آسان است. تعداد محدودی از ۲۰۵ ها هم به فرمان هیدرولیک مجهز هستند.
نسخه‌ی قوی ۲۰۵ GTI از پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۹ لیتری بهره می‌گیرد.۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۲ lb-ft گشتاور با استانداردهای امروزی بسیار کم به نظر می‌رسند اما وزن ۲۰۵ هم تنها ۸۸۰ کیلوگرم بوده و ۲۸۰ کیلوگرم از ۲۰۸ سبک‌تر است. نتیجه‌ی این قدرت پیشرانه شتاب صفرتا ۱۰۰ کیلومتر ۷.۸ ثانیه‌ای است که هرچند با هاچ بک های داغ امروزی نمی‌خواند اما در زمان خودش داغِ داغ بوده و تنها یک ثانیه از BMW M3 آن زمان کندتر بوده است. پاسخ پدال گاز فوری است، چیزی که یافتنش در هاچبک های امروزی کمی سخت است.

Peugeot 205 GTI vs 208 GTi engines
در مقابل، پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژدار پژو ۲۰۸ شما را به تأمل وا می‌دارد. زمانی که خونش به جوش آید واقعاً سریع حرکت می‌کند. خروجی ۲۰۵ اسب بخاری به ۲۰۸ کمک می‌کند تا در عرض ۶.۵ ثانیه به‌تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نه‌تنها به‌راحتی از پس ۲۰۵ برمی‌آید بلکه رقبای امروزی خود از جمله فورد فیستا ST (با شتاب ۶.۹ ثانیه) رنو کلیو ۲۰۰ (با شتاب ۶.۶ ثانیه) را هم به زمین می‌زند.

Peugeot 208 GTi
Peugeot 208 GTi
با پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به پیشرانه مشخص می‌شود که ۲۰۸ کم‌مصرف‌تر و پاک‌تر است. در زمان تست ۲۰۸ به مصرف ۴۱.۴ مایلی در هر گالن دست‌یافت درحالی‌که در شرایط مشابه ۲۰۵ به مصرف ۳۲ تا ۳۵ مایل بر گالنی رسید. خودروی جدید در ترافیک راحت‌تر است و بسیار ساکت‌تر است اما شاید زمان‌هایی باشد که احساس کنید باید صدای بیشتری به کابین راه پیدا کند.

Peugeot 208 GTi Interior
Peugeot 208 GTi Interior
۲۰۸ GTi استاندارد در سواری‌های شهری آرام و نرم است اما بخش اسپورت پژو بیشتر روی جنبه‌های اسپورت این خودرو تمرکز کرده است. ۲۰۸ GTi بیشتر به زمین چسبیده و فاصله‌ی بین چرخ‌ها بیشتر شده و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی توسط لاستیک‌های پایلوت سوپر اسپورت میشلن احاطه‌شده‌اند. در شرایط بارانی و زمین خیس هم اصلاً احساس عدم ایمنی وجود ندارد و دیفرانسیل لغزش محدود ۲۰۸ کمک می‌کند تا کشش قابل قبولی در پیچ‌ها ایجاد شود. سیستم تعلیق سفت و محکم در برخی مواقع تکان‌هایی به بدنه وارد می‌کند اما در سرعت‌های بالا به‌خوبی انجام‌وظیفه می‌کند.

coches de los 80 peugeto 205 interior
۲۰۵ می‌تواند در زمان هیجان‌های رانندگی خالص، ترفندهایی را به نوه‌ی خود بیاموزد. همه‌ی کنترلرها از پدال ترمز محکم و کم کورس گرفته تا فرمان دقیق شگفت‌انگیز احساس بسیار زیادی را ایجاد می‌کنند. گیربکس ۵ سرعته ی دستی یکی از لذت‌بخش‌ترین نمونه‌ها در بین هاچبک ها است. فاصله‌ی بین دنده‌ها در ۲۰۵ طولانی‌تر از ۲۰۸ بوده اما تعویض‌ها نرم و دقیق هستند و احساس مکانیکی دارند و این‌طور حس می‌کنید که تغییر هر دنده شبیه یک اتفاق ویژه است.

peugeot-205-gti-gets
ابعاد کوچک و وزن کم به این معنی است که ۲۰۵ به‌سوی هر پیچ جاده‌ای پرتاب می‌شود، چیزی که هر هاچبکی آرزوی آن را دارد. چسبندگی خودرو هنوز هم از نظر معیارهای امروزی بالا است و شاسی بسیار سرزنده احساس می‌شود. اگر با ۲۰۵ خطا کنید، کنترل پایداری یا کششی برای حفظ جان شما وجود ندارد، بنابراین بهتر است مراقب باشید.

205 gti
در بحث تجهیزات خودرو تنها یک برنده وجود دارد.۲۰۸ همه‌ی تجهیزاتی را که انتظار می‌رود یک سوپرمینی مدرن داشته باشد داراست. موارد استاندارد عبارت‌اند از چراغ‌های اتوماتیک، کروز کنترل، فرمان قابل تنظیم و صفحه‌نمایش سرگرمی و اطلاعات ۷ اینچی که با اسمارت فون ها نیز سازگار است.
صحبت از تجهیزات استاندارد پژو ۲۰۵ آن‌هم در سال ۱۹۸۹ خنده‌دار است. بااین‌حال سه آپشن وجود داشته است: سانروف، رنگ متالیک و فرمان هیدرولیک. در حقیقت، فقط دو بخش الکتریکی وجود داشته، یکی قفل مرکزی و دیگری شیشه‌های برقی. در بخش ایمنی نیز مقایسه خنده‌دار است. ۲۰۸ شش ایربگ، ABS، کنترل‌های کشش و پایداری، صندلی‌های مخصوص حمل نوزاد و نشانگر باد لاستیک‌ها را به همراه دارد.۲۰۵ هیچ‌کدام این‌ها را ندارد.

در بحث قیمت، ۲۰۸ GTi از ۳۱۳۱۰ دلار چکش می‌خورد اما نمونه‌های سالم و کم کارکرد ۲۰۵ در حدود ۱۴ هزار دلار قیمت دارند. نیازی نیست که برنده را معرفی کنیم؟ نمونه‌های ۲۰۵ با کارکرد زیاد حدود ۶ تا ۷ هزار دلار ارزش دارند. درحالی‌که ارزش ۲۰۵ هرروز بالاتر می‌رود، ۲۰۸ به همان نسبت افت می‌کند مگر اینکه ۲۰۸ هم مثل ۲۰۵ پدربزرگ شود!

Peugeot 205 GTI vs 208 GTi value for money
با هر کیفیت قابل‌اندازه‌گیری، ۲۰۸ GTi خودروی برتر است. در مقایسه با ۲۰۵، این خودرو سریع‌تر، مجهزتر، پاک‌تر و ایمن‌تر است. اگر خواهان کمی لذت از سوپرمینی هستید، نمونه های کمی در بازار این کار را بهتر انجام می‌دهند.۲۰۸ یکی از آن‌هاست.
از آن‌طرف، هر سفری با ۲۰۵ GTi شبیه یک رخداد ویژه است. هر پیچ جاده شما را وادار می‌کند تا دنده عوض کنید و لذت ببرید. شاید کندتر باشد اما ۲۰۵ بی‌شک خودروی هیجان‌انگیزی است و درمجموع آیا یک هاچ بک داغ به شمار نمی آید؟

باید نادان باشیم که ۲۰۵ را بر ۲۰۸ ترجیح دهیم اما به‌هرحال خاطرات قدیمی نیز جای خود را دارند. مثل‌اینکه پژو با ۲۰۸ GTi یاد گذشته‌ها را زنده کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    نقد در مورد پژو را باید به جرمی کلارکسون سپرد
    دمش گرم واقعا
    اهل دلاش نکته رو گرفتند

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. احسان(احسان سابق)

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      علاقه جرمی کلارکسون به پژو به اندازه علاقه ماشین بازای حرفه ای به خودروسازی ایرانه

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. amir.z

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (175 ديدگاه)

      جرمی که کاملا از پژو متنفر بود…..شماهم به خاطر تصویری که ایران خودرو از پژو نشون داده اینو میگید…..همین 208 مدل دیزلش شده بود پاک ترین ماشین غیر هیبرید…..308 هم ماشین سال شد…..به اینم دقت کنید….پژو چند سال پیش به شدت بحران زده بود

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (100 ديدگاه)

        فکرکنم این ماشین قراره وارد بشه !؟ مطمعن باشید ایرانخودرو به بدترین نحو این ماشین رو مونتاژ می کنه و دیسکای عقب رو برمیداره جاش ترمز کاسه ای میزاره و کلی آپشن دیگه رو هم برمیداره . واسه قیمت گذاری قیمت پایش میشه فول آپشن اونوره آب !

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. mohsen

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (39 ديدگاه)

          موتورشم TU5 میزاره با قطعات چینی
          چراغاشم چراغ 207 میزاره
          اپشنشم اینه رو ضبطش USB میزاره

          موافقم 3
          مخالفم 0
  2. Cosworth

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    هر دوشون جزو بهترین هاچبک های دنیا در زمان خودشون هستند.

    پژو 205 GTi در تستهای مقایسه ای زمان خودش حتی در برخی تستهای دینامیکی به گلف GTI نسل دوم هم برتری داشت و تجربه رانندگی باهاشون برای خیلیها فراموش نشدنیه. هندلینگ و بالانسش برای یه ماشین دیفرانسیل جلو مثال زدنیه. برای آشنایی بیشتر می تونید به تستهای نشریات در دهه 80 میلادی مراجعه کنید.

    پژو 208 هم مخصوصا مدل 30 امین سالگردش تواناییهای دینامیکی خیلی قوی داره و در یکی از تستها به اپل کورسای OPC کاملا غلبه کرده بود.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. ناصر مهجوری

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دونسل از خودرویی هاچبک و زیبا که ما ایرانی ها هیچکدوم رو نتونستیم داشته باشیم و نمیتونیم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. amir.z

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (175 ديدگاه)

    الان باز یه عده از دوستان میگن ای بابا پژو چیه…..مزخرفه….اشغال…..باشه اقا پژو اشغال……منم قبول دارم…..البته پژوهای ایرانی……خدایی نیگاش کن…..مشخصاتشو بخون…..دیگه چی میخواید از یه شرکت فرانسوی که تازه از بحران اومده بیرون….اونم چه بحران شدیدی

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      اگر فقط از بحران در اومدن باشه و پیشرفت:
      آمریکا ٣ دوره بحران داشته که آخرین همین 2010 و اینا تقریبا تموم شد. الان آمریکایى ها کجاى توى صنعت خودرو و فرانسوى ها!
      نمیگم اینا بد هستن. توى کلاس خودشون عالى هستن. اما اگر قیمت رو ملاک قرار بدیم با 31.000 دلار اینا که هیچ بلکه با 7000 دلار کمتر میشه کامارو RS با موتور 4 سیلندر خرید که توى نمونه دستى شتابش 5.5 و اتومات 5.2 هست. یا اگر بازار اروپا هم در نظر بگیرین ماستنگ دیدین که چه فروش عالى توى اروپا نسل جدیدش داشته.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (39 ديدگاه)

        ایا ملاک اروپا اینه که ماشین ارزون با شتاب بالا بخرن؟ یه سوئیسی اگه 5 6 ماه پولشو جمع کنه راحت یه سوپر اسپورت میتونه بخره ولی ولی
        واقعا میتونه از زیر مالیاتش در بیاد؟ عوارضش؟ مصرفش؟
        داداش ملاک ما با اونا خیلییی فرق داره تو انتخاب وسایلشون همون قدر که ادماش فرق دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ایران فرانسه

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    الان دوباره اعاظم و اکابر همیشه در صحنه علم خودرو که ماشاالله در همه علوم هم اهل فن هستند میان کامنت میذارن پژو ال پژو بل و فرانسه کشوری است در شاخ افریقا و اون جرمی کلارکسون دلقک هم شده رفرنس علمی ما من که با دیدن ۲۰۸ لذت می برم و خوشحالم که این ماشین مدرن و زیبا بزودی در ایران عرضه میشه ضمنا بارها اشاره شده پژو ۲۰۸ و ۳۰۱ و ۲۰۰۸ در زمان عرضه باید محصول روز و فیس لیفت شده در حال تولید در سایت های پژو باشد اگه نشد اونوقت چپ و راست با غرض و بی غرض بنویسید محصولات از رده خارج پژو ؟!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (64 ديدگاه)

      دوست عزیز امیدوارم حرف شما بشه. ولی فکر نکنم این مافیا خودرو مدل GTI سه درب یا GT پنج درب رو در ایران عرضه کنه این دزدا مدل پایه رو میارن به قیمت مدلهای آخر میندازن به ملت. فکر کنم اعلام کردن که 208 تو ایران احتمالآ 68 میلیون قیمت خواهد خورد قیمت انواع پژوها رو مینویسم حالا ببینیم کدوم میاد ایران و آیا بصرفه هست؟ (قیمتها به یورو قیمت پایه مدلها می باشند ولی قیمتها به تومن قیمت مدل پایه و مدل آخر هر ورژن می باشد.)
      پژو 208 سه درب (مدل پایه): 12065 یورو (56-48 میلیون تومن)
      پژو 208 پنج و سه درب (مدل پایه) : 12665 یورو (58-50 میلیون تومن)
      پژو 208 پنج و سه درب (مدلACTIVE): 13245یورو (62-52 میلیون تومن)
      پژو 208 پنج و سه درب (مدلXS): 13495 یورو (56-54 میلیون تومن)
      پژو 208 پنج و سه درب (مدلALLURE): 14945 یورو (68-60 میلیون تومن)
      پژو 208 پنج و سه درب (مدلGT): 16465 یورو (72-66 میلیون تومن) با توجه به مدل
      پژو 208 سه درب (مدل GTI): 19515 یورو (78 میلیون تومن)
      پژو 208 سه درب (مدل GTIتیون شده توسط پژو اسپرت): 22365 یورو (90 میلیون تومن)
      همونطور که ملاحظه میکنید مدل GT بهترین گزینه هست با توجه به قیمتی که مافیا خودرو اعلام کرده به غیر از این مدل و یک مدل (ALLURE) که بهترین مدلش هم قیمتGT هستش گزینه های پایینتر بنظر بنده ارزش خرید در مقایسه با قیمت 68 میلیونی اعلان شده رو دارا نیستند. البته من که چشمم آب نمیخوره اینا رو حرف خودشون باقی بمونند و 208 رو با قیمت 68 میلیون عرضه کنند اگر هم این کار رو انجام بدن فکر کنم بنجل ترین مدلش رو بیارن تولید کنند، همونطور که 206 پلاس رو بجای 207 انداختن به ملت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (12 ديدگاه)

        هر جور راحتی قضاوت کن ما که الان تو این مملکتیم ولی چرخش به کل هیکل این چینیای بی هویت و اشغال می ارزه من خودم قصد خرید x60 رو داشتم ولی بعد از این که فهمیدم پژو های جدید داره میاد هرگز به اون چینی پول نمیدم و به طور قطع 2008 رو میخرم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    نمونه‌های سالم و کم کارکرد 205 در حدود 14 هزار دلار قیمت دارند ؟!؟!!!
    بخدا حَیف 1000 دلارش …

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. پویان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    خودرو فرانسوی فوق العاده است .405های بیست سال پیش هنوز خیلی خوبن.206های 80که کامل فرانسوی هستن عالی. هستن .از وقتی توشون دستکاری کردن کیفیتشون پایین اومد .زانتیا 20سال پیش که فرانسوی بود هنوز سواری و راحتیش با هیوندا یا تویوتا 2016 قابل رقابته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      عشق فرانسوی هستی بدجور.این همه خودروساز بهتر از پژو هستن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. بهنام طیبی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      فرانسه با چین مقایسه کن ن ژاپن.مقایسه خنده داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. mehran jj

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ایرانخودرو قراره 1ماشین چینی شرکت دانگ فنگ و با موتور tu5 از یکم دیگه بفروشه.این دیگه اخرشه بخدا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. پویان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    بهنام. نگفتم خودرو فرانسوی از همه بهتره .یه کم فکر کن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شما گفتی که خودروی فوق العاده است.پس سخن شما اشتباه بود.من طبق برداشت شما جواب دادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در نوع خودش هاچبک خیلی خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. moein

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    “کابین 208 احساس بسیار مثبتی دارد”
    من سوار شدم و باحاش رانندگی هم کردم البته کوتاه روز آخر نمایشگاه تهران واقعا از یه سوپرمینی ساخت هیچ شرکتی کم نداره البته تو این بازه قیمت
    دنده ها فوق العاده پشت سرهم شیفت میشدن فرمون هم یه هس اسپرت به آدم القا می کرد
    ولی من از 308 بیشتر خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سجاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (189 ديدگاه)

    جناب شاهین احمد زاده تشکر بابت نگارش این مقاله ، اما یه سوال
    سپرهای عمیق و اسپویلر عقب نافذ دقیقا تصورش برام سخته ، چه شکلین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. میلاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عزیزان من پژو208 که ایران خودرو قراره مونتاژکنه توربوشارژ نیست بنظرتون ماشین توربوشارژو 68میلیون میدن ؟اونیکی ایران خودرو مونتاژخواهدکردشتابش 9.9هست تو دنده دستی که مطمعنن تواتوماتش شتاب بالای ده خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saeid

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اگه پژو تو هر چیزی بد باشه تو ساختن هاچبک کارش عالیه. فقط امیدوارم که مدل gti رو هم بیارن . ما که تو کف 206 rc موندیم حداقل تو آرزوی مدل 208 gti نمونیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پویا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    بهنام خوب بخون.فوق العاده بودن به معنای بهترین نیست.خودرو فرانسوی اگه دستکاری نشه عالیه .اگه وسعت می رسه برو ترکیه یا امارات سوار شو ببین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سينا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز
    پژو 208 در بین هاچبک ها ماشین خوبیه البته مدل توربوی اون رو مد نظر میگم که اگه بیاد داخل حداقل 110 تومن آب میخوره ک با 110 میلیون تومان میشه خیلی راحت ی آزرا 2011 کم کارکرد خرید که خیلی بهتر از این ماشینه …..
    مدل تنفس طبیعی این ماشین هم همون tu5 بهینه شده است که موتور جالبی نیست و ef7 خیلی بهتر از اون موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پیش honda civic type R هیچ حرفی برا گفتن نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا