پژو

نسل جدید پژو 5008 معرفی شد؛ یک SUV هفت‌نفرهٔ زیبا

در سال ۲۰۰۹ پژو برای اولین بار نسل نخست مدل ۵۰۰۸ خود را معرفی کرد. این خودرو یک MPV سه ردیفهٔ (هفت‌نفره) دیفرانسیل جلو بود که ساختار و اجزاء مکانیکی آن با نسل اول سیتروئن C4 گرند پیکاسو مشترک بود. حال پس از ۷ سال پژو نسل دوم این خودرو را معرفی کرده و تغییری عمده در آن ایجاد نموده است چراکه ۵۰۰۸ جدید از یک MPV تبدیل به یک SUV بزرگ هفت‌نفره شده است.

نسل اول پژو 5008
نسل اول پژو ۵۰۰۸

البته این اقدامی منطقی از سوی پژو محسوب می‌شود چراکه در چند سال گذشته فروش کراس‌اوورها و SUVها در جهان افزایش چشمگیری داشته و این امر موجب کاهش فروش MPVها شده است. همچنین در حال حاضر کراس‌اوور/SUVها سومین خودروهای پرفروش بازار اروپا هستند و پژو هم به همین دلیل تصمیم به افزایش طیف کراس‌اوورها و SUVهای خود گرفته است. درست مانند ۳۰۰۸ جدید، نسل جدید ۵۰۰۸ هم روی پلت‌فرم ماجولار EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده است که البته ۵۰۰۸ کاملاً بزرگ‌تر از ۳۰۰۸ است.

نسخۀ معمولی پژو 5008 جدید
نسخۀ معمولی پژو ۵۰۰۸ جدید

نسل دوم ۵۰۰۸ بزرگ‌تر از سلف خود بوده و به یک SUV تمام‌عیار تبدیل شده است به‌گونه‌ای‌که در طول ۱۶.۵ سانتیمتر و در عرض ۱۱ سانتیمتر بزرگ‌تر از نسل قبلی خود است درحالی‌که مجهز به سه ردیف صندلی برای هفت سرنشین بوده و سرنشینان ردیف دوم ۶ سانتیمتر فضای پای بیشتری در اختیاردارند. همچنین ردیف دوم و سوم صندلی‌ها به‌صورت مجزا تا می‌شوند و بدین ترتیب حجم فضای صندوق بار را می‌توان از ۶۴۰ لیتر در حالت باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها (حالت هفت‌نفره) به ۱۰۶۰ لیتر در حالت باز بودن دو ردیف صندلی‌ها (حالت پنج‌نفره) افزایش داد درحالی‌که به دلیل تا شدن صندلی سرنشین جلو می‌توان اشیائی با طولی تا ۳.۲ متر را نیز حمل نمود. همچنین برای بارگیری راحت‌تر، بالاترین تیپ ۵۰۰۸ یعنی نسخهٔ GT به به‌صورت استاندارد به درِ صندوق برقی مجهز شده است.

نسل جدید ۵۰۰۸ شباهت بسیار زیاد و آشکاری با نسل جدید ۳۰۰۸ دارد تا حدی که تشخیص آن‌ها از هم درصورتی‌که به اختلاف اندازهٔ پنجره‌های جانبی سوم توجه نکنیم دشوار است. البته ۵۰۰۸ جدید در سه مدل معمولی، GT و GT Line ارائه شده است که این شباهت بیشتر بین نسخه‌های GT و GT Line 5008 با مدل کوچک‌تر ۳۰۰۸ وجود دارد چراکه این دو نسخه در ظاهر تفاوت‌هایی با نسخهٔ معمولی داشته و از چراغ‌های جلو و سپر متفاوتی سود می‌برند. در تصاویر زیر شباهت فراوان ۵۰۰۸ GT-Line با ۳۰۰۸ GT-Line کاملاً مشهود است (تصاویر سمت راست پژو ۵۰۰۸ و تصاویر سمت چپ پژو ۳۰۰۸). بااین‌حال همان‌طور که اشاره شد، نسخهٔ معمولی ۵۰۰۸ ظاهر متفاوتی با دو نسخهٔ دیگر داشته و به همین دلیل با ۳۰۰۸ هم تفاوت‌هایی دارد.

نسل دوم سیستم i-Cockpit که در نسل جدید ۳۰۰۸ ارائه شده بود در مدل بزرگ‌تر ۵۰۰۸ هم عرضه خواهد شد. این سیستم شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود. لیست موتورهای بنزینی ۵۰۰۸ جدید شامل یک نمونهٔ سه سیلندر ۱.۲ لیتری با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و یک واحد ۱.۶ لیتر با ۱۶۵ اسب بخار قدرت می‌شود. برای موتور اول دو نوع گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب است درحالی‌که موتور دوم فقط با یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود.

2017-peugeot-50084

خریدارانی هم که به موتورهای دیزل علاقه دارند می‌توانند بین یک موتور ۱.۶ لیتری با دو سطح قدرت ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخار و یک واحد ۲ لیتری با دو سطح قدرت ۱۵۰ یا ۱۸۰ اسب بخار یکی را انتخاب کنند. نسخهٔ ۱۰۰ اسب بخاری موتور دیزل اول با یک گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و نمونهٔ قوی‌تر این موتور با دو گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک ارائه می‌شود. همچنین نسخهٔ ۱۵۰ اسب بخاری موتور دیزل دوم تنها با یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی عرضه می‌شود درحالی‌که نمونهٔ ۱۸۰ اسب بخاری این موتور که فقط در بالاترین تیپ ۵۰۰۸ یعنی تیپ GT ارائه می‌شود نیز تنها با یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌گردد.

نسخۀ GT پژو 5008
نسخۀ GT پژو ۵۰۰۸

در تمامی مدل‌های این MPV سابق که حالا تبدیل به یک SUV بزرگ‌تر شده است، همانند نسل اول قدرت پیشرانه فقط به چرخ‌های جلو انتقال میابد که این مورد برای یک SUV بزرگ هفت‌نفره با چنین ابعادی کمی عجیب است؛ اما کسانی که به دنبال پایداری و کشش بیشتر هستند می‌توانند سیستم «Advanced Grip Control» را سفارش دهند که پنج حالت رانندگی مختلف شامل عادی، گل‌ولای، شن‌وماسه، برف و ESP خاموش را ارائه می‌کند و راننده می‌تواند برای حرکت در سطوح مختلف به‌راحتی یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

نسخۀ GT-Line پژو 5008
نسخۀ GT-Line پژو ۵۰۰۸

تمامی تیپ‌های این SUV بزرگ فرانسوی به‌صورت استاندارد با مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی عرضه می‌شوند. ازجملهٔ این سیستم‌ها می‌توان به سیستم هشدار فاصلهٔ جلو اشاره کرد که در صورت تشخیص خطر تصادف با یک وسیلهٔ نقلیه یا عابر پیاده به راننده هشدار داده و درصورتی‌که او واکنشی نشان ندهد به‌صورت خودکار ترمز اضطراری را فعال می‌کند. سیستم فعال هشدار خروج از خط نیز می‌تواند مسیر حرکت خودرو را اصلاح کند. همچنین سیستم فعال شناسایی نقاط کور هم در بین سرعت ۱۲ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، اگر ماشین، کامیون یا وسیلهٔ نقلیهٔ دوچرخی را در نقاط کور خودرو تشخیص دهد با روشن نمودن یک نشانگر روی آینهٔ جانبی همان طرف، به راننده هشدار می‌دهد.

Peugeot-5008-2017-1024-1d

نسل جدید پژو ۵۰۰۸ تا کمتر از یک ماه دیگر به‌طور رسمی برای اولین بار در خانه‌اش یعنی نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شده و فروش آن در بهار سال آینده آغاز خواهد شد. خودروی تازهٔ معرفی‌شدهٔ اشکودا کودیاک که آن‌هم یک SUV هفت‌نفره است یکی از رقبای اصلی پژو ۵۰۰۸ جدید محسوب می‌شود.

Peugeot-5008-2017-1600-05

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. روزبه رجبیون

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    165 اسب اونم فقط دیف جلو ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      دوست خوبم هر ماشینی که فرم اس یو وی داره که قرار نیست رالی داکار شرکت کنه من نمیدونم این همه ماشین مثلا 4wd تو تهران به چه درد میخوره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        همه دوستانی که دیس دادن یه سانتافه دارنو هر هفته وسط کویر میرن بهشون بر خورده دیس دادن
        ما تو ایران اصلا به نیازمون دقت نمیکنیم فقط قرو فر واسمون مهمه
        ضمنن حقیقت هم تلخه خیلی تلخ

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. faraz777

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (45 ديدگاه)

          دوست عزیر شاید نیاز شما با بقیه متفاوت باشه دلیل نمشه که سبک و نیاز های زندگیتو به بقیه تعمیم بدی.
          اتفاقا تو همین تهران تقریبا نیمی از شهر توی سربالایی و سرپایینی قرار داره کافیه یه بارون ساده بباره و بکسوباد کردن ماشین ها مخصوصا دف عقب ها رو ببینی بعد متوجه میشه که ماشین 2دف به درد میخوره یا نه.
          خیلی از جاده های ما حتی جاده های تفریحی که آخر هفته مردم توی پاییز و زمستون میرن مثل شمشک و دیزین و فشم با ماشین دو دف خیلی راحت تر و ایمن تر هست تردد توشون.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ارمان

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          Faraz777
          من تو رشت زندگی میکنم سالی ۳۰۰ روز بارندگی داره به اطراف سفر میکنیم و یادم نمیاد بوکسک باد کرده باشم من تفکرم رو تحمیل نمیکنم اما واقع گرا باشیم وقتی تو جنوب ایران واسه گرم کن صندلی بهای اضافه پرداخت میشه! میدونید دیگه تو جنوب کلا دو ماه کولر خونشونو خاموش میکنن دیگه چه انتظاری میشه رفت باور کن من تو زمستون تو فشم پراید هم میبینم البته هرکی پول داره بده نوش جونش اما اولویت هایی در جهان وجود داره که کمترین اهمیت بهش داده نمیشه از ۹۹ درصد بپرسید ماشینتون تست تصادف چه نمره ای داره بیترشون میگن ۱۹.۵ ?
          قربونش برم هیچ کسم دوست نداره ماشین کم مصرف سوار بشه
          امید وارم یکم فرهنگمون از چشم هم چشمی دور بشه
          یه جمله معروف هست که میگه اگه ماشینت فول نیاشه اصلا اشکال نداره ?????

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. nima

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (150 ديدگاه)

          والا در جواب آقا فراز عزیز ،منزل بنده آخرای خیابون مژده تو نیاوران هستش و اینجا هم که کاملا سربالاییه.ولی تا حالا تو هوای بارونی نشده که به خودم بگم کاش ماشینم دو دف بود.و تنها ماشینی که دیدم هرزگردی داشته باشه پیکان بوده.البته هوای برفی که جای خودش رو داره و بهتره تو تهران برفی آدم کلا ماشین بیرون نبره چون حتی اگر تو به کسی نزنی دیگران سر میخورن میزنن بهت ولی در کل من فکر نمیکنم تو شهری مثل تهران نیازی به ماشین دودف باشه.مگر برای آفرود که خب اونهم قدرمسلم کسی با خودروی٢٠٠ میلیونی آفرود نمیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          نیما مایداری دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Parker

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ماین بالاتر از 1700کیلو فقط باید 2 دیف باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شاهین

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      خیلی زیبا هستند 3008 و 5008 ، امیدوارم وارد شوند.
      http://www.peugeot.co.uk/peugeot-model-range/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ساسان

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ظاهر جذابی داره ولی از بین خودرو های فرانسوی که وارد ایران شدن من کولئوس 2017رو ترجیه میدم تاز4WDهم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. REVENTоN ?

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    کلا پژو موتور پر قدرت نداره، بیشتر تاکیدش رو مصرف سوخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی مانور میده رو مصرف سوخت دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی drift

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    انصافا اگه توی ایران بیاد چیز توپیه من که خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی drift

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    چراغای عقبش شبیه مستانگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اخه کراس آور تک دف به چه دردی میخوره با این حجم موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی drift

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    موتورش ضعیفه برای همین دف جلو هست اگه 4wd باشه که اصلا راه نمیره
    این یه ماشین جادار و قشنگ واسه جاده و مسافرت هست موتور قوی لازم نداره مگه میخواید باهاش مسابقه بدید دف جلو هم مصرف سوختش کمتره هم برای جاده کافیه هم ارزون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حميد

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      اخه ادم کراس میخره برا اف رود
      در ضمن تو جاده کوهستانی بخواه یک سبقت بگیر اونوقت میفهمی خودرو به این بزرگی با این موتور به مفت نمی ارزه
      تک دف هم باشه با توجه به طول ماشین پشتش میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ظاهر عضلانی، پر ابهت و خیلی خوبی پیدا کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amir Hosein CH

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    پژو نمیخواد از موتور سه سیلندر بکشه بیرون

    دیگه آخه suvاونم هفت نفره باموتور سه سیلندر:||||

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (522 ديدگاه)

      حرفتون خیلی منطقیه. واقعا سه سیلندر خیلی ضایست!!خخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Javad

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پژو از رکود در اومده وارده پیشرفت و رقابت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran72

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (232 ديدگاه)

      ایران خودرو
      مچکریم
      :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (522 ديدگاه)

        فازت چیه داداش!؟ایران خودرو چکارست این وسط؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. hamid3x

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (397 ديدگاه)

    وزن اش که یازده کیلو کمتره از مدل قبلیشه حدودا میشه حدود 1550کیلو گرم،که اگه با قویترین موتورهم حساب کنیم نسبت اسب بخار به وزن اش در حد خودرو 405خودمونه،اصلا راضی کننده نیست ،حداقل باید یه انتخاب سطح بالاتر میزاشتن،قشنگ معلومه هدف پژو همون بازار چین و برزیله و دنبال ورود به بازارای دیگه نیستن،ولی از حق نگذریم طراحی داخلی خاص و زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ٧ نفر بشینن تو این ماشین جاده ام سربالایی باشه واویلا، این موتورای ضعیف ماشینای فرانسوی غیرقابل درکه، واسه مصرف سوخت اگه خیلی اهمیت میدن باید موتور هایبرد بزارن و در کنارش موتورای بنزینی قوی تولید کنن، شک ندارم تو بازار جهانی خیلی موفق میشن چون فرانسویا کلا تو زمینه ی طراحی و هنر خیلی خوبن که به خودرو سازیاشونم وارد شده این موضوع، ای کاش این ماشین با موتور v6 توربو یا هایبرد یا حداقل چهار سیلندر توربو و قوی فروخته میشد یا اون ٣٠٠٨ که از این خوشگل تره ( البته سلیقه ایه ) به نظر من اون هزینه ای که برای سرمایه گذاری برای تحول موتوراشون میکنن رو در وحله ی اول از گرفتن بخش قابل توجهی از بازار آمریکا جبران میکنن و در بازار های جهانیم که ١٠٠ درصد آمار فروششون بیشتر میشه ولی حیف سرمایه داراشون ظاهرا نالایقن یا شایدم یه سری قوانین خاص تو فرانسه هست که ما ازش بی خبریم چون فقط پژو نیست که اینجوریه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      محمد جان موافقم اگر ماشین ۷ نفر سوار بشن تو سر بالا باشه احتمالا تمام حسهای بد دنیا میاد سراغ راننده به نظرم کنار این موتور پژو توانایی تولید یه موتور ۲ لیتری توربو به قدرت ۲۲۰ اسب رو هم داشته باشه که منطقی تر به نظر میاد که گشتاور خوبی هم تولید کنه یکم رو مخه که همه ماشیناش به موتورو استفاده میکنن باز دمه رنو گرم یه ۴_ ۵ تا مدل موتور داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امير رحيم پور

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    اصلا کلا با پژو مخالفم و این افکار منفیو صرفا ایران خودرو در مغز من ایجاد کرده
    پژو دیگه اشباع شدس از نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ِDeveloper

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      داداش پژو شرکته ، بازار نیست که اشباع بشه ! اصلا یعنی چی این جمله ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      من با ایران خودرو مخالفم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. اکبر66

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    پژو هفتمین کمپانی در دنیاست …خودرو تولید شده درشرایط مختلف تست شده .واردچرخه تولید میشود . مهندسی این کمپانی از ما وارد ترند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مسعود

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره خیلی خوشم اومد
    تنوع موتورش هم راضی کننده هست هر چند اگر دو دیفرانسیل به صورت آپشن قابل سفارش باشه بهتره
    با دوستمون در مورد خرید اتومبیل مطابق نیاز خیلی موافقم
    حس سیری ناپذیری در مورد ارقام وجود داره . اولا که خروجی نهایی عملی خودرو مهمه نه عدد اسب بخارش .مجموعه قدرت موتور و ضرایب گیرباکس و دیفرانسیل و میزان وزن بر روی محورها و حتی ابعاد رینگ و لاستیک و سیستم تعلیق عملکرد خودرو را شکل میدن .مهندسی سنگینی لازم داره و چه بسا از موتور متوسط بهره وری خیلی خوب دریافت بشه . اصولا اسب بخار در دور کم لاستیک و موتور تحت فشار آنچنان اهمیت نداره که گشتاور داره
    همین مقدار قدرت در اتومبیل ها با توجه به استفاده غالب افراد زیاده . یادم نمیره در کردستان با آردی جایی رفتیم که وقتی رسیدیم اون بالا ملت میگفتند خدایی با این اومدین ؟ دستکاریش کردین ؟ اینجا پاتوق جیپ و اس یو وی هاست .کلی بهمون خندیدن منم گفتم تازه با گاز اومدیم بالا .خلاصه یه مثال بود برای اینکه اینجوری ها هم نیست و سالها مردم با پیکان و امثالش تو همین جاده ها تردد کردند .مگر اینکه غرض آفرود حرفه ای باشه که بحث دیگری است
    یه نکته دیگه درباره شرکت پژو و محصولاتشه . عملکرد ایرانخودرو در بی کیفیت کردن و اصرار بر تولید محصولات قدیمی این برند ذهن ایرانی ها را نسبت به پژو مخدوش کرده در حالی که پژو از بهترین خودروسازان دنیاست و کیفیت خودش را ثابت کرده و بارها جوایز متعددی را به خودش اختصاص داده .شخصا زبان طراحی پژو رو خیلی دوست دارم تنها ایرادی که بر محصولات پژو اهل فن میگیرند پیچیدگی بی دلیل در سیستم برق و گاهی موتور هست که واقعا گاهی لقمه رو دور سر گردوندن بر عکس طراحی های ژاپنی که خیلی کارا و ساده تر هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. تهاما

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    به نظر میاد پژو داغ کرده داره ماشینای خفن میده بیرون
    از تحقیر خسته شده خصوصا تحقیر توسط تاپگیر :))))
    اکثر دوستان وقتی ماشین معرفی میشه میرن سراغ موتورش
    انگار اینجا آلمان باشه و پر از اتوبانای بدون محدودیت سرعت
    هیچ نکته ی دیگه ای رو مورد بررسی و بحث قرار نمیدن
    سواری مصرف سوخت نیاز به تعمیرات الکترونیک خودرو آپشن و…
    ماشین دیگه مثل شصت سال پیش فقط موتور و بدنه نیست. موتور یه بخشی از ماشینه.
    که با توجه به درامد مردم و گرونی بنزین نسبت به درامد باید دنبال ماشین به صرفه باشن ولی همیشه ایرانی جماعت برعکس عمل میکنه
    خراب نشدن ماشین در طولانی مدت خیلی مهمه
    بخصوص قطعات الکترونیکی که پژوهای وارداتی توی ایران بخوبی اینو ثابت کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حامد

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ارمان در خصوص پیامهای بالایت فقط می گویم. به داشتن هموطن فهمیده ای مثل تو افتخار می کنم.
    درود بر این درکت
    من اصلا حال کامنت گذاشتن ندارم. ایندفعه ضروری دیدم. نظر بدم و حرف منطقی ات را تایید کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا