کادیلاک سویل سدانی که زود فراموش شد

سدان لوکسی که از نظرها محو شد
با ورود به قرن 21 و بوجود آمدن تحول تکنولوژیکی در زمینه ساخت خودروهای شهری صاحبان خودرو با خرید مدل های بروز که از نظر آنان این خودروها دارای جدیدترین تکنولوژی برای راحتی، ایمنی و کاربردهای مختلف هستند، خودروهای ساخت قرن بیستم را وسایل نقلیه ای خارج از رده و بدون امکانات رفاهی و ایمنی و دارای تکنولوژی تاریخ گذشته می شمارند.
ولی مطالعه ای عمیق تر و موشکفانه تر درباره اتومبیل های ساخت دهه های 70 و 80 و حتی دهه 60 میلادی این موضوع را مشخص می کند که تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای امروزی مخصوصاً اتومبیل هایی که ما امروز در کشورمان هر روز شاهد گذر آنها از جلوی چشمانمان در خیابانها هستیم، تنها روکشی نو از فن آوری کار گرفته شده در 30 یا 40 سال گذشته می باشد.
با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز 8 سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.
و اما “کادیلاک سویل”
تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت 8 سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .

سویل یک اتومبیل کاملاً لوکس (به خصوص در زمان خود) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.
هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در 2 حالت و صندلی راننده در 6 حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.

کادیلاک سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال 20 درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.

سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که 2 عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از 20 ثانیه متوقف می شود .

بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند

کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.

این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.

کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.

سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .

سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل 3 بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.

پیشرانه و سیستم سوخت رسانی
پیشرانه سویل 5/7 لیتری 8 سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با 185 اسب بخار در 4400 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 270 پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ ) و قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز 8:1 می باشد.
شتاب صفر تا 100 آن در حدود 10 ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از 100 کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.
نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .
انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای 105 درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.

سیستم انتقال قدرت
جعبه دنده این اتومبیل سری 400 بوده که دلیل استفاده از آن گشتاور موتور و سنگینی اتاق می باشد. این گیربکس نسبت به مدل 350 که بر روی اتومبیل هایی همچون بیوک اسکای لارک و شورولت بلیزر موجود است مقاوم تر بوده و دارای سیستم معکوس دنده برقی می باشد. این سیستم بر خلاف خودروهای معمول آمریکایی که عمل معکوس دنده در آنها به وسیله یک سیم انجام شده و در مرور زمان دچار مشکل در عملکرد صحیح می شوند، دارای یک میکرو سوئیچ در زیر پدال گاز و یک بُبین شیر هیدرولیک در گیربکس می باشد.
این گیربکس دارای 3 دنده جلو و یک دنده عقب بوده و عمل تعویض دنده به دو صورت اتوماتیک و دستی (محدود کننده تعویض دنده) صورت می گیرد.
دیفرانسیل آن دارای سیستم کلاچ ضد هرزگردی بوده که نقش این سیستم در روزهای برفی به خوبی نمایان می شود. این دیفرانیسل 3 تکه و دارای سه عدد چهار شاخه و یک قفل دیفرانسیل می باشد.

سیستم ترمز
کادیلاک سویل از سیستم ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ خود بهره می برد. سیستم ترمز در جلو دارای دو دیسک 12 اینچی با پره خنک کن در وسط دو دیسک بوده که در عقب نیز به همین منوال می باشد. مستر سیلندر سیستم ترمز دارای دو پیستون مجزا برای چرخ های جلو و عقب می باشد. مزیت این سیستم نیز چنین می باشد که در صورت قطع شدن شلنگ روغن چرخها (برای مثال چرخهای عقب) ترمزهای جلو به درستی عمل خواهند کرد و بر عکس . همچنین ترمزها مجهز به اخطار کننده صوتی هستند که در صورت تمام شدن لنت سوت اخطار می کشد

سیستم تعلیق
این اتومبیل مجهز به کمک های بادی در عقب و یک کمپرسور برقی در جلو می باشد. کمپانی به منظور عدم افت ارتفاع اتومبیل در قسمت عقب هنگامی که چند سرنشین روی صندلی عقب می نشینند اقدام به نصب یک سنسور اپتیکال بر روی بدنه و دیفرانسیل کرده است که با پایین آمدن ارتفاع در قسمت عقب این سنسور به کمپرسور برقی فرمان داده و کمک های عقب باد می شوند. بدین ترتیب ارتفاع اتومبیل تنظیم می شود.
تایر های کادیلاک سویل مجهز به نوار فولادی مطابق با مشخصات جنرال موتورز ( دور سفید ) 215 R 15 با فاق 70 میلیمتر می باشد.
صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده
در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند
حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.

بدنه و طراحی بدنه کادیلاک سویل بر روی پلت فرم سری X کمپانی GM سوار بوده که این پلت فرم را می توان بر روی شورولت نوا مشاهده کرد. بدنه و شاسی این کادیلاک در هنگام طراحی به طور وسیعی مهندسی دوباره شده تا با مدل های قبلی خود تفاوت شایانی داشته باشد.
طراحان کمپانی در طراحی این مدل از نوع طراحی موجدار و زاویه دار استفاده کرده اند که این متد اساس طراحی کادیلاک در دهه بعدی بود.

در قسمت جلو یک جلو پنجره با جنس کروم در کنار چراغ های جلو چهار تایی مستطیل با چراغ های پارک و راهنما در زیر آنها ابهت خاصی به جلوه سویل بخشیده است.

چراغ های عقب سویل مربع شکل و کوچک بوده و در انتهای هر گوشه قرار گرفته اند.
کادیلاک سویل به دلیل مشخصه های فوق العاده در طراحی و امکانات و هم خوانی تمام اجزا و امکاناتش در زمان خود یکی از گران ترین مدل های تولیدی کادیلاک با قیمتی معادل 479/12 دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود تبدیل کرد، بطوری که بعدها اتومبیل هایی از سبک طراحی این مدل به صورت تقلیدی طراحی و ساخته شدند. از این اتومبیل ها می توان به Lincoln Versailler و دو مدل از کرایسلر یعنی Le Baron و Fifth avenue اشاره کرد.
سویل در زمینه ایمنی در مقابل تصادفات نمره خوبی را به دست آورده که این امر را می توان مدیون کمکهای روغنی سپرهای جلو و عقب و همچنین سپرهایی با جنس فولاد با وزن بیش از 50 کیلوگرم آن دانست.
بطور کلی تجهیزات اضافی این مدل را سرآمد انواع اتومبیل های لوکس لیموزین قرار داده و همگی آنها برای حداقل استرس و فشار رانندگی طراحی شده آند .
در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.

 

مشخصات فنی :

موتور : 8 سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه 90 درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ )
کورس پیستون : 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ )
حجم موتور : 5/7 لیتر ( 350 اینچ مکعب )
ضریب تراکم : 8 به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : 1- 8 – 4 – 3 – 6 – 5 – 7 – 2
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان 91 به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : 79/5 لیتر ( 21 گالن )

سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : 3500 وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( 80 آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .

سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری 400 – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی 9/215 میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : 08/3 بر یک

فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک

ابعاد :

فاصله مرکز چرخ های جلو : 1557 میلی متر ( 3/61 اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : 1500 میلی متر ( 59 اینچ )
طول کلی : 5182 میلی متر ( 204 اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : 2903 میلی متر ( 3/ 114 اینچ )
عرض کلی : 1824 میلی متر ( 8/ 71 اینچ )
ارتفاع کلی : 1386 میلی متر ( 7 / 54 اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : 1900 کیلو گرم ( 4190 پاوند )

نوشته و گردآوری : کامیار آزادوار

درباره نویسنده

تصویر پروفایل اسپید بکس

در جامعه امروزی ما معدود افرادی پیدا می شوند که نسبت به خودرو و اتومبیل عشق بی تو صیف داشته باشند و هم چنین معدود مکان هایی وجود دارد که بتوان با عاشقانی مثل خود ارتباط داشته باشند.اسپید بکس , یک عضو کوچک این عرصه وسیع خودرویی کشور همواره سعی دارد تا به همراه شما دوستان مکانی برای حضور شما عزیزان جهت بالا بردن سطح علمی مردم عزیزمان فراهم آورد.

197 دیدگاه

  1. مسعود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دارم برای خرید یک سویل خودمو آماده می کنم و در موردش اطلاعات کسب میکنم. این مقاله از کاملترین ها در مورد سویل بود و بابتش از نویسنده تشکر میکنم.
    اما شمارو به خدا یک جمله اول متن قرار دهید که “این سویل در ایران نیست” ! اولین عکسی رو که دیدم داشتم خودمو اماده می کردم برم 30-40 تومن وام بردارم تا با 100 الی 120 تومن برم اینو پیدا کنم و این لامصب و بخرم و ببرم پارکینگ و تمام! و بعد با خیال راحت سال های سال زندگی کنم………………………..
    گردانندگان محترم سایت و سایرین اگر سویلی با مشخصات بسیار خاص و نو سراغ دارند معرفی کنند لطفا. شدیدا قدردانی مالی و معندی میشید. ممنون

    پاسخ
    1. امیرعلی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام
      این ماشین توی ایران تهران هست
      حتی تعمیر گاه شم هست

      پاسخ
  2. رزگاربوکانی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که دوستش دارم خیلی ماشینه باحال و زیبایی است ولی نداشتمش فقط شورلت وبیوک داشتم انشالا یه دونه تمیزمیخرم

    پاسخ
  3. عارف
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا دمتون گرم بابت توظیهات عالی و قابل فهم برای خواننده.
    من پی کی دارم ولی تصمیم جدی گرفتم بعد خدمتم حتما حتما یه دونشو بخرم و باهاش کیف کنم که لابد اگه با 100تا از جاده برم پایین یا بزنم به ماشینی تیکه تیکه نشم

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کادیلاک سو یل ماشین بسیار جالبی است
    متاسفانه من تا بحال نداشتم
    البته من سالها بیوک و شورلت نوا و رویال داشتم اونا هم جالب هستند ولی کادیلا یه چیز دیگه است
    متن جالبی بود ولی در مورد مصرف سوخت توضیحی نداده بود

    پاسخ
  5. اردشير
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    آپشن هاى کادیلاک سویل خیلى بیشتر از رقیب همدوره اش بنز 280s یا 450 sel بوده، البته ماشینهاى انگلیسى هم واقعا از امکانات بالاى برخوردار بودن، مثل رولز رویس و جکوار … من که عشق کادیلاک و بنز و جکوار هستم، همشون دوست داشتنى هستن

    پاسخ
  6. اردشير
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من بنز ٢٨٠ و شورولت نوا داشتم ، ولى کادیلاک تا حالا نداشتم، اما یه بار قسمت شد پشت رل این عروسک نشستم، تو خیابون همه نگاه میکردن از پیر جوون تا بچه اى که اصلا سنش به این ماشین نمیخوره،خیلى حس خوبى بهم دست داد، آدم احساس میکنه سلطان خیابونا و جاده ها است

    پاسخ
  7. اردشير
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    ولى متاسفانه به علت لوکس بودن ماشین، لوازم خیلى گرونى داره، از جلو پنجره بگیر تا چراغها عقب و جلو ، سپرها، آینه ها، شیشه هاى فابریک، رودرى و صندلیها و حتى رادیو فابریکش تا آرم خفنش و …

    پاسخ
  8. اردشير
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    بچه ها میدونستین طراحى ظاهرى کادیلاک سویل رو یه ایرانى کرده، من اینو توى یه مجله زمان شاهى تقریبا ١٨ سال پیش دیدم، بابت طراحى بینظیرش بهش لوح تقدیر داده بودن، خاک بر سر ایران خودرو و سایپا، این همه مهندس طراح هست توى این مملکت بعد ماشین میزنن مثل قوطى کبریت.با چراغهاى بى ریخت وجلو پنجره آشغال پلاستیک کهنه، داشبورد عهد بوقى ، اصلا همه چیش آشغال، دارم از دست این حرومزادها دیوونه میشم

    پاسخ
  9. ایدین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من خودم یک شورولت سلبریتی دارم که در مقایسه با کادیلاک از اصالت کمتری برخورداره با اینحال از کیفیت وراحتی و کم خرجی این ماشین هرچی بگم کمه.تجربه کادیلاک سویل رو من در دوران بچگی ینی سالهای73 74 داشتم که ده سالم بود .کادیلاک اتومبیل بینظیر در بین تمام خودروهای وارداتی و مونتاج داخلی تا کنون هستش که در حال حاضر کادیلاک های موجود در ایران(و کلا ماشینهای امریکایی) از کم اگاهی مردم رنج میبرن و در شرایط بدی نگهداری میشن در حالی ک این ماشین تو خارج هنوز هم قیمت های بالایی داره…خلاصه توصیه من به این دوستمون که در پی خریدن کادیلاک هست اینه ک کادیلاک اتومبیل مجلل هست و برای قشر متوسط نگهداریش سخته/ممنون از مطالب جالبتون.

    پاسخ
  10. عاشق سویل
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    واقعا عشقه…………………عشق.
    .
    .
    .
    .
    .
    من حتما باید یدونه سالمشو بخرم و میخرم با یه کابریس کلاسیک و بیوک ب5

    پاسخ
  11. افشین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واااای من عاشق ماشین کلاسیک آمریکایی هستم … وقتی میخواستم اولین ماشینم رو بخرم تو سن 26 سالگی همش تو فکر این بودم یه نوا c6 بخرم ، ولی دور و بریام اینقدر گفتن برات دردسر میشه که آخر رفتم یه پژو 2000 خریدم و البته روزی هزار بار به غلط کردن افتادم هنوزم وقتی اینا رو میبینم تو خیابون محوشون میشم آرزوم اینه که یه سویل خوشگل برای خودم داشته باشم یا یه کامارو ولی اینقدر دور و بریا میگن خرج داره و لوازم گیر نمیاد ادم رو میترسونن 🙁 🙁 :'(

    پاسخ
  12. رضا حسینی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام تورو خدا واسه من دعا کنید بتونم یه سالمشو بخرم خیلی وقته که آرزوشو دارم . ایشالله همتون به چیزایی که میخواین برسین

    پاسخ
    1. مهردادوثوق
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام.بنده یک کادیلاک سویل61قهوه ای دارم واسه فروش دارم.سالم ودیدنی.

      پاسخ
      1. عابديني قادر
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        سلام آقای وثوق.شماره تلفن بده.ماشینت رو میخوام

        پاسخ
  13. ...................عاشق سویل...................
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    فقط وفقط وفقط عشق است کادیلاک اونم از نوع سویلش….
    که اگه بشه یه توربو شارژم روش سوار کرد با ماشینای امروزیم برابری میکنه مثل بی ام و m5 یا بنز s500 اون موقع که اینا ماشین انژکتور میزدن اونا نمیدونستن انژکتور چیه …..
    البته سویل همین الانشم با ماشینای امروزی از نظر سرعت برابری میکنه چون خوندم 220 تاهم باش رفتن که برای جاده های ایران بسه قدرتشم که عالی…
    حالا اگه تو آلمان بود اونوقت توربو نیاز میشد…
    سرعتشم 200 مایله که میشه تقریبا 320 کیلومتر که نشون میده چقد کشش داره……..واقعا بی نظیره.
    آرزومه یکیشو بخرم همیشه میرم تو سایت american cars میبینم تازه انتخابم کردم امیدوارم همه بتونن تجربش کنن.ماشین رو دستش حرامه…تو خیابون باش بری همه خیره میشن بهت……تصور کنید چه حالی میده….

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز.با تمام این حرفا این ماشینا عمرشونو کردن فقط بخاطر کلاسیک بودنشون بدرد دکور میخورن چون من خودم ترنس ام و سویل و ال تی و مالیبو داشتم واقعا خرجشون زیاده و نمی ارزه. ولی الان یه میتسو گالانت دارم که کمی موتورشو دست کاری کردم.الان بااین وضعیت موتور ماشینای کلاسc به هیچ عنوان نمیتونن به گردم برسن مگر اینکه توربوش کرده باشن. ولی به این نتیجه رسیدم ژاپنی خ خ خ خ خ کم خرجتر و کم مصرفتر و به روزتر.

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      خود انژیکتورو بنز ساخته absرو هم بنز ساخته وخیلی چیز های دیگه رو بنز ساخته ترمز دیسکی رو هم بنز ساخته

      پاسخ
  14. یاسین
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    با سلام یاسینم۲۵ساله وعرض خسته نباشید خدمت دوستداران این زیبای خفته.بله منم تو نخش هستم که یکیش رو داشته باشم.ولی از قرار معلوم قبلش یه دوره کاپیتانی و تعمیرکاری هواپیما ایرباس رو بایستی پاس کنی تا بدونی چی سواری و بتونی بی اونکه کلاه سرت بره یه سیه یا سورمه ای تنِش رو داشته باشی البته یادم نره یه دوره جنتلمنی هم برم.فقط ای کاش کادیلاک برا این اعجوبه دوباره در مورد موتورش بازنگری می کرد!

    پاسخ
  15. شهاب
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام و خسته نباشید
    ممنونم از مطالب عالی و کامل تون
    من عاشق کادیلاک سویل هستم
    آرزو دارم یه روز یکیش رو بخرم

    پاسخ
  16. امید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با تشکر از نویسنده مقاله من طی سالهای قبل کادیلاک سیویل آمریکایی 1976 داشتم .مشکل بزرگ این ماشین فقط پمپ بنزین اصلی بود .فقط به این دلیل که یدکی آن پیدا نمیشد (پمپ بوش با فشار120پاندبر اینچ مربع)
    در مورد سرعت مندرج روی کیلومتر شمار100 مایل معادل 165/2کیلومتر بر ساعت که در مدلهای ایرانی 200 کیلومتر بر ساعت درج شده است .
    میزان مصرف سوخت در شرایط ecoبا تایید سلامت رگلاتوروفشار بالای پمپ معادل 18 لیتردر یکصد کیلومتر.
    سیتم ترمز بسیار ناپایداروغیر قابل اطمینان.
    گیربکس فوق العاده عالی بنوعی هوشمند که بانوع فشار پدال خواسته راننده تامین میگردید.
    در هر صورت این ماشین در رده لیموزین جاگرفته واصولا سرعت زیاد بی معنی است اگر دنبال سرعت هستیم کامارو جایگزین بهتری است با سرعت 120 مایل
    در صورت اگر مسئله سوخت رسانی اور ال شده باشد ماشین قابل اطمینانی در مسافرت خواهد بود

    پاسخ
  17. امیرعلی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام
    یه کادیلاک سورمه ای 61 در حد نوع بعضی از وسایلش هم امریکایی هست فروشی

    پاسخ
  18. فرشاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین با کلاسیه، من که عاشقش بودم و یه خوش رخ و سورمه ایش رو خریدم بعد از اون بدبخت شدم. هر چی پول داشتم ریختم توش. لامصب همش بدبیاری بود.آخر فروختمش اونم با ضرر خیلی زیاد. الان کادیلاک میبینم از یک متر بیشتر بهش نزدیکتر نمیشم.( ولی هنوز بعد از 8 سال خوابشو میبینم) بعد رفتم نوا خریدم. نوا کم استحلاک ترین ماشین آمریکاییه. درسته راحتی کادیلاک رو نداره ولی دردسر هم نداره.
    نوصیه من اینه که سراغش نرید. بدبخت میشید.

    پاسخ
  19. رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوستان ماشین شناس : از اقای محترمی که این متن کامل وجامع رو برای کادیلاک سویل تهیه کردن ممنونم من رضا هستم 54 ساله سال 65 مدل 57 مشکی شو داشتم واقعا یک محصول بینظیر و استثنایی هستش حیف که خدمات پس از فروش این ماشین تو ایران خیلی ضعیف بود و الان هم به همون شکل باقی مونده راستش سوار این ماشین که میشین دیگه هیچ ماشینی تو دنیا چشم شما رو نمیگیره از نظر سرعت و شتاب نسبت به وزنش فوق العاده است ومن شخصا تا 220 باهش رفتم ویک نکته جالبی که داره ترمز به اصطلاح دستی اونه که زمانی که گیربکس رو تو حاالت درایو میذارین بصورت اتومات ازاد میکنه که توی کمتر ماشینی دیده میشه خلاصه اگر درحد نو این ماشین اگه کسی داشت رنگ سورمه ای شو میخوام

    پاسخ
  20. رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوستان عزیز: من هم از طرفدارهای سر سخت کادیلاک هستم از اقای محترمی که مطالب جامع و مفیدی برای این محصول دوست داشتنی تهیه کرده بودند ممنونم من 54 سال سن دارم ودر سال 65 مدل 57 مشکی رنگشو داشتم اگه این ماشین رو درحد نو گیر اوردین و سوار شدین دیگه هیچ ماشین دیگه ای به هیچ عنوان دوست ندارین سوار شین حتی ماشین های مد روز و به اصطلاح امروزی رو یک نکته جالبی که توی سیستم ترمز دستی این ماشین هست (پدال پایی) اینه که بعد از گذاشتن دنده در حالت drive به صورت اتومات ترمز ازاد میشه ونیازی به خلاص کردن دستی اون نیستش که در کمتر ماشینی دیده میشه خلاصه اگر در حد کاملا نو این محصول رنگ سورمه ای که اکثرا داخلش خاکستری هستش من خریدارم.

    پاسخ
  21. رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوستان : با تجربه ای که من ازاین ماشین دارم این اتومبیل در زمان خودش تنها ماشینی که میتونست پا به پاش بیاد مرسدس 450 slc بود دوست عزیزمون که با کامارو مقایسه کردن حتما کادیلاک مورد نظر اشکال فنی داشته

    پاسخ
  22. Sepehr
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت همگی
    به کسانی که این ماشین رو به عنوان ماشین اول میخواهند استفاده کنند،توصیه جدی میکنم که از اینکار خودداری کنند،این ماشین عمر خود را کرده و در حال حاضر حتی نمونه های مشابه نو در ایران هرجا دچار مشکل شوند ماشیین رو باید سوار خودرو بر کنید و کم کم ١٠٠ فقط برا جرثقیل خرج کنید،بماند تعمیرات …
    اگر به دنبال آمریکایی بی دردسر هستید،نوا و بلیزر از کم استهلاکترینها میباشند که قطعات آنها مخصوصاً نوا به فراوانی موجود هستند.
    با تشکر از توضیحات کامل نویسنده.با وجود ٣سال سوار سویل شدن باز هم با خواندن این مطلب لبخندی ناخوداگاه میزدم.

    پاسخ
  23. بنده خدا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    درسته خیلی قدیمیه ولی زیباییش و امکاناتش و قدرتش به صد تای ماشین های امروزی می ارزه
    وقتی میشینی توش انگار تو هواپیما نشستی بس که خیلی راحته

    پاسخ
  24. Ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سال ٨١ یک سیویل سرمه ای خریدم (البته با پژو طاق زدم )
    ماشین فوق العاده ، هیولا ، دوست داشتنی ، عروسک … هر چی بگم کن گفتم . واقعا عاشقش میشی .
    فقط به درد کسی میخوره که پول داشته و باشه و به عنوان ماشین دوم هر چند وقت یکبار یه حال حسابی باهاش بکنه .
    به عنوان ماشین روزمره بدبختت میکنه مثل من 😃

    پاسخ
  25. سامان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام بنده چندسالی کادیلاک ایران داشتم اگرسرویسش مرتب باشه ازقبیل انواع روغن وگریس وواسکازین وفیلتروذغال ومگنت وپمپ ودینام وسوزن وواشرواورینگ وکاسه نمدوشلنگ و…عالیه وگرنه فاجعه اس شتربزرگه زخمشم بزرگه قابل توجه دوستدا ران کادیلاک

    پاسخ
  26. Hamid TM
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین از هر نظر فوق العادس من خودم یه یکیشو دارم ینی هیچ جایی جام نذاشته از هر نظر عالیه حتی به نظر من الانم یه ماشین فوق العاده لوکس و مجلسی ای هست

    پاسخ
  27. پوریا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان.خیلی ممنون از توضیحات خوبتون…من چند ساله که دارم پس انداز میکنم با مستاجری و بچه مدرسه ایه و….خیلی دوست دارم یه کادیلاک بخرم…دست زن و بچه رو بگیرم یه مسافرت برم…بچه که بودم بابام کادیلاک داشت…دعا کنید یه کادیلاک سلامت گیرم بیاد..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.