پنج برداشت اول از کادیلاک CT6 پلاتینوم 2016

کادیلاک در نمایشگاه نیویورک 2015 با سروصدای بسیار سدان پرچم‌دار جدید خود با نام CT6 را رونمایی کرد. این خودرو با هدف ارائهٔ تصویری جدید از برند کادیلاک ساخته شده است و بیشترین رقابت را با رقبای آلمانی دارد؛ اما آیا CT6 به‌اندازهٔ کافی برای انجام این وظایف توانمند هست؟ ما یک دستگاه کادیلاک CT6 پلاتینوم مدل 2016 مجهز به پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربوشارژ را موردبررسی قرار داده‌ایم و آنچه در ادامه می‌خوانید پنج برداشت اول از این سدان لوکس آمریکایی است.

2016-cadillac-ct6-first-5

در طراحی قطعاً یک کادیلاک است

درحالی‌که پیش از معرفی این خودرو مطمئن نبودیم که کادیلاک از فرمت طراحی موجود خود در خودروی مهمی چون CT6 استفاده کند، اما کادیلاک این کار را البته به بهترین نحو انجام داده و زبان طراحی مرسوم خوب خود را به‌خوبی در این سدان 5.2 متری پیاده کرده است تا جایی که طراحی CT6 تا حدودی یاد آورد کادیلاک‌های باشکوه قدیم است.

فضای جادار داخلی

درحالی‌که فضای داخلی کادیلاک CT6 بیشتر از نسخه‌های فاصله محوری کوتاه خودروهای آئودی A8، ب‌ام‌و سری 7 و جگوار XJ است اما نوع طراحی سقف آن نیز موجب شده این فضا حتی بیشتر هم احساس شود؛ بنابراین فقط افراد بسیار بلندقد در عقب ممکن است کمی با مشکل فضای پا مواجه شوند.

سیستم اطلاعلاتی-سرگرمی ناامیدکننده

هرچند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE کادیلاک در CT6 بهبود یافته است اما همچنان از آن پاسخ‌دهی مناسبی که ما انتظار داریم فاصله دارد. همچنین بااینکه پاسخ صفحه‌نمایش لمسی بهتر شده است اما اساساً کار با منوهای سیستم نیاز به تمرین دارد.

هنگامی‌که یک کادیلاک کمتر شبیه کادیلاک است

پیشرانهٔ 3 لیتری این ماشین سریع است و CT6 نسبتاً اسپرت احساس می‌شود که به هردوی این‌ها برای هنگام رانندگی با خودرو امیدوار بودیم؛ اما صندلی‌های جلو و فرمت سواری خودرو بجای ارائهٔ استایل یک کادیلاک که از آن انتظار می‌رود، احساسی آلمانی دارد؛ بنابراین سدان بزرگ XJ جگوار و نسل جدید لینکلن کانتیننتال که به‌تازگی معرفی شده است هنوز هم آن کاری را انجام می‌دهند که این کادیلاک باید انجام دهد.

2016-cadillac-ct6-first-9

پیدا کردن جایگاه خود

این کادیلاک CT6 پلاتینوم 2016 مورد آزمایش ما 88 هزار دلار قیمت دارد که هرگز ارزان نیست اما قطعاً این یک خودروی لوکس کامل است. خودرویی که شاید برخی ویژگی‌های اصیل یک کادیلاک را نداشته باشد اما کاملاً ارزش اندیشیدن را داشته و متناسب و در حد رقبای خود است. حتی CT6 ممکن است با پیشرانه‌های دیگر و آپشن‌های کمتر از رقبای خود بهتر هم باشد.

2016-cadillac-ct6-first-7

مشخصات فنی

Cadillac CT6 3.0 Platinum 2016
پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو
قدرت 404 اسب بخار
گشتاور 542 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.6 ثانیه
مسافت 400 متر 12.8 ثانیه
حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 10.7 لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع 5.18/1.88/1.47 متر
فاصلهٔ محوری 3.11 متر
وزن 1853 کیلوگرم
ظرفیت باک 73 لیتر
قیمت 88,000 دلار

 

منبع: CarScoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

20 دیدگاه

  1. نیما
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    رقبای المانی اش با ارزش ترن به نظرم !

    الان کلی دیسلایک میگیرم ☺😊

    پاسخ
    1. Deivid
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      شتابی که زده واقعی و واقعیه مثل آلمانیا نیست که شتاب 6 ثانیه رو 4 ثانیه اعلام کنن ؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل KING 918
        KING 918
        سوابق: (217 دیدگاه) ,

        رفیق کی گفته المانی ها شتاب غیر واقعی اعلام میکنن ؟؟؟؟؟
        اتفاقا کاملا برعکس …..
        زمانی که پورشه شتاب پانامرا توربو اس رو 4.1 اعلام کرد توی یه تست ( برنامه اگه اشتباه نکنم دنده 5 )
        3.7 رو زد تازه 3.6 رو هم ثبت کرده ولی توی سایت پورشه زده 4.0
        برای 911 توربو اس زده بود 3.0 911 توربو اس 2.7 هم ثبت کرده

        پاسخ
    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1877 دیدگاه) ,

      بازم صحبت های فیلسوفانه

      پاسخ
  2. فورد
    سوابق: (329 دیدگاه) ,

    شتاب و مصرفش عالیه البته باید دید رخ به رخ در مقابل المانی ها چیکاره است

    پاسخ
    1. ایران سرزمین جاویدان
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      ماشینه عالیه هرکی آرزو داره داشته باشه رقیبه خوبیه برای آلمانی ها ولی آلمانی ها بهترین اتومبیل سازان جهانن و رقبات باهاشون سخته اوصلا هر چیزی که بخوان تولید کنن و به انبوهش برسونن و کار و برای رقبا سخت میکنن

      پاسخ
  3. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (698 دیدگاه) ,

    قیمتش باید مورد تجدید نظر قرار بگیره.

    اما تواناییهای خوبی داره.

    پاسخ
  4. ونوم
    سوابق: (543 دیدگاه) ,

    هم قیمتش به نسبت امکانات خوبه هم قدرت هم مصرف سوخت بعضی از نویسندگان خودرویی خودشونم نمیدونن چی میخوان صندلی راحت باشه میگن اروپایی خوبه اونجوری باشه میگن جور قبلی خوبه

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (638 دیدگاه) ,

    ۱-طراحیش خوب و‌ با ابهته‌ اما ترجیح میدادم قسمت باریک پایینی چراغ‌های‌ جلو یا حذف میشدن یا کلا‌ چراغ جلو به‌ سمت پایین‌ و‌ به‌ طور یکنواخت کشیده‌ میشد.
    ۲- ماشین لوکس تو این‌ رنج‌ قیمت، بدون‌ کنسول یک‌ تکه عقب،‌ برای‌ من‌ مثل پوشیدن کت‌ و شلوار با دمپایی ابریه! کنسول یک‌ تکه عقب خیلی ماشین رو‌ لوکس و با شخصیت‌ نشون میده.
    ۳- کیفیت خوب صفحه‌ نمایش میتونه مشکلات سیستم اطلاعات‌ و سرگرمی رو تا حد زیادی خنثی‌ کنه؛ به امید‌ استفاده خودروسازا از پنل‌های با کیفیت OLED
    ۴- ابهت کادیلاک یعنی غرش موتور هشت سیلندر حجم بالا (البته مدرن) نه یه موتور ۳ لیتری! یاد پسری افتادم که با وجود هیکل ورزشکاری. . . بگذریم!
    ۵_ قیمت در‌ حد سری هفت، ارزش‌ خرید در‌ حد سری پنج! قیمت‌گذاریش جالب نیست، قطعا نمیتونه رقابت کنه.

    پاسخ
  6. efk
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    این اصلا رغیب مستقیم المانی نداره بالاتر از e و سری 5 پایین تر از s و سری7
    من که دیوونشم عین کت و شلوار میمونه لامصب

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (546 دیدگاه) ,

    به نظر من هم این ماشین واقعا یه کادیلاک هست خیلی باشکوه برای این برند آمریکایی هم بزرگه هم امکانات خوبی داره ولی درحد پرچمدارا نیست یک کلاس پایین تره

    پاسخ
  8. امیر.عارف
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    وای بچها چقدر خوشحالم که کادیلاک دوباره داره به روزهای اوجش برمیگرده. البته تعصب به برند خواصی ندارم فقط از اینکه یک برند عضلانی و قدرتمند دوباره به روزهای خوبش برمیگرده خیلی خوشحالم هر چند که نمیتونم تا آخر عمرم ببینمش

    پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2349 دیدگاه) ,

    حقیقت تا حالا لوکس چینی هم سوار نشدم چی برسه به لوکس آلمانی و آمریکایی که مقایسشون کنم. اما از طراحی این ماشین واقعا لذت میبرم

    پاسخ
  10. TRX
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    دیدید میگن هیچ وقت خودتونو با کسی مقایسه نکنید!
    بعضی ماشینارو هم نباید دیگران مقایسه کرد!
    من کلا از مقایسه کردن و مقایسه شدن خوشم نمیاد با اینکه بی نهایت آلمانی پسندم و بی ام و رو دوست دارم اما قسمت عظم وجودم قبول داره هیچ کوپه ای موستانگ نمیشه هیچ وانتی رم یا f-150 نمیشه
    اینم یکی از اون دسته ماشیناس که واقعا مثالش نیست

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    واقعا ابهت خاصی داره.

    پاسخ
  12. continental
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    290 تا میره دمش گرم لامصب عالیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.