کادیلاک

کانسپت خیره‌کنندهٔ اسکالا، پیش‌نمایشی از پرچم‌دار آیندهٔ کادیلاک

کانسپت لوکس جدید کادیلاک می‌تواند به‌عنوان یک مدل جدید بالاتر از CT6 قرار گیرد
کادیلاک در فستیوال پبل بیچ امسال از یک کانسپت فوق‌العاده رونمایی کرده است که می‌تواند نشانگر آیندهٔ این برند لوکس باشد. این کانسپت که اسکالا نام دارد احتمالاً پیش‌نمایشی است از سدان لوکسی که بالاتر از CT6 قرار خواهد گرفت. مدیرعامل کادیلاک «Johan de Nysschen» دربارهٔ این کانسپت گفته است:

«اسکالا در وهلهٔ اول نشانگر زبان طراحی جدید کادیلاک و مفاهیم فنی در توسعهٔ کادیلاک‌های آینده است. سپس اسکالا شخصیتی آرمانی را از کادیلاک به نمایش گذاشته است که بازگشت این برند را به گذشتهٔ باشکوه خود و اوج پریمیوم نشان می‌دهد. با توجه به توسعهٔ بازار بخش خودروهای لوکس، اسکالا پتانسیل تولید و دستیابی به فروش بالا را دارد».

Cadillac-Escala_Concept-13

اسکالا ماشین بزرگ و کشیده است به‌گونه‌ای که با طولی معادل ۵.۳۴ متر، حدود ۱۵ سانتیمتر طول بیشتری از سدان CT6 دارد. این خودرو بر روی همان پلت‌فرم دیفرانسیل عقب CT6 ساخته‌شده است و اگرچه در نگاه اول یک سدان سنتی به نظر می‌رسد اما در حقیقت اسکالا طراحی لیفت‌بک داشته و درِ صندوق آن مانند آئودی A7 و پورشه پانامرا باز می‌شود.

چراغ‌های عقب اسکالا همانند دیگر سدان‌های کادیلاک فرمی عمودی دارد اما باریک‌تر بوده تا حدودی روی خط جانبی بدنه کشیده شده و یک قسمت کوچک افقی نیز به قسمت بالایی آن‌ها اضافه‌شده است. طراحی جلویی خودرو در عین پیشرفت زیبایی‌شناختی عمده، همچنان تا حد قابل‌توجهی نشانگر طراحی یک کادیلاک است. هنوز هم چراغ‌های عمودی به‌عنوان امضای کادیلاک در اسکالا دیده می‌شوند اما چراغ‌های اصلی طراحی فوق‌العاده باریکی داشته و از OLED استفاده می‌کنند. جلوپنجره نیز بسیار بزرگ بوده و فرم ذوزنقه شکل همیشگی کادیلاک را دارد.

Cadillac-Escala_Concept-12

در قسمت جانبی یک عنصر کرومی که شبیه چوب هاکی است به چشم می‌خورد درحالی‌که از کروم در دورتادور شیشه‌های جانبی و رینگ‌های ۲۲ اینچی خودرو نیز استفاده‌شده است. دستگیرهٔ درها بسیار ظریف و کوچک بوده و فقط خطوط آن دیده می‌شود.

Cadillac-Escala_Concept-17

داخل خودرو به‌صورت ترکیبی از راننده محور بودن و همین‌طور قسمت عقبی عالی جهت کسانی که خود اقدام به رانندگی نمی‌کنند طراحی‌شده است. بدین ترتیب داشبورد طراحی بسیار ساده‌گرایانه‌ای داشته و در آن از سه صفحه‌نمایش OLED منحنی که به‌عنوان صفحه آمپر و نمایشگر سیستم سرگرمی عمل می‌کنند استفاده‌شده است. قسمت میانی فرمان بسیار کوچک است درحالی‌که بیشتر عملکردها توسط نمایشگرهای لمسی و همین‌طور فرامین صوتی انجام می‌گیرد.

Cadillac-Escala_Concept-18

در سراسر کابین، چرم دست‌دوز زینت‌بخش بسیاری از سطوح شده است و کادیلاک ادعا می‌کند که برای تزئین داخلی خودرو از شرکت‌های مُد کمک گرفته است. صفحه‌نمایش‌های تبلت مانند نیز به سرگرم کردن دو سرنشین عقب می‌پردازند.

مدیر اجرایی طراحی جهانی کادیلاک «Andrew Smith» در بیانیه‌ای در رابطه با این سدان خارق‌العاده گفت:

«درخواست من از طراحان اسکالا این بود که ماشینی طراحی کنند که افراد به‌شدت خواهان رانندگی با آن باشند درعین‌حالی که همچنین بخواهند در صندلی عقب نشسته و رانندهٔ شخصی آن‌ها هدایت خودرو را انجام دهد؛ بنابراین بجای یک طراحی تک‌بعدی، فضای داخلی اسکالا از دو تم متفاوت برخوردار است».

در زیر کاپوت این سدان سوپر لوکس آمریکایی یک موتور ۴.۲ لیتری V8 بای‌توربو قرارگرفته که هنوز قدرت آن اعلام‌نشده است. کادیلاک می‌گوید این موتور که مجهز به سیستم غیر فعال‌سازی سیلندرها است، نمونهٔ اولیه‌ای از یک سیتسم جدید درحال‌توسعه برای محصولات آیندهٔ کادیلاک نیز بشمار می‌رود.

Cadillac-Escala_Concept-1

اطلاعات فراوانی که در رابطه با پلت‌فرم و قوای محرکهٔ کانسپت اسکالا منتشرشده این واقعیت را نشان می‌دهد این کانسپت به‌احتمال فراوان پیش‌نمایش سدان پرچم‌دار جدید CT8 کادیلاک خواهد بود که احتمالاً سال آینده معرفی می‌شود؛ بنابراین به تولید رسیدن اسکالا غیرممکن نخواهد بود. حتی به نظر می‌رسد نسخهٔ تولیدی اسکالا تا سال آینده ازلحاظ طراحی و تکنولوژی پیشرفت کند.

رونمایی این کانسپت فوق‌العاده نشانگر وقوع تحولی در کادیلاک است و به نظر می‌رسد این برند لوکس و اصیل آمریکایی قصد دارد شکوه گذشتهٔ خود را بازیافته و دوباره در صدر لوکس‌سازان جهان قرار گیرد. امری که با توجه به رویکرد اخیر کادیلاک هرگز دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    طراحیش فوق العادست با روح و روانت بازی میکنه.به خصوص چراغ های عقب..
    زنده باد کادیلاک.و زنده باد آقای دهقان به خاطر این مقاله خوبشون.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PAGANI

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      به نظر من کانسپت المیراژ2013 و سیه ل2011 رو زودتر بده بازار خیلی بهتره.

      http://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%A7%D9%84%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%98-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85%DB%8C/

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      شاید الان کلی دیسلایک بگیرم ولی نظر خودم رو میگم
      قیافه خیلی زیبایی داره
      ولی پشتش دقیقا مثل لکسوس LF LC شده
      جلوش هم مثل مزدا rx version شده

      تو نت عکساشونو ببینید بعد این کادیلاک رو ببینید

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ولی خیلی قدر

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Elon Musk

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        عقبش شاید ولی جلوش اصلا.
        به احتمال زیاد طراح های هم سلیقه بودن یا شاید حتی یکی بودن نمیدونم.
        فقط میدونم کادیلاک اهل تقلید کردن و کپی کاری نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. کاوه آهنگر

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        حق با شماست ، مزدا رو فراموش کرده بودم ، جلوش شبیه مزدا rx version هست و چراغ های پشتش هم که شبیه کانسپت لکسس LF_FC و لکسس LC هست . ما نمیگیم که کادیلاک کپی کرده بهرحال ممکنه از این شباهت ها بوجود بیاد ، ولی اگر یک ماشین ژاپنی شبیه به یک آمریکایی و یا آلمانی باشه، هیچی دیگه مطمعنم که طرفداران آلمان و آمریکا دیگه ول نمیکنن و تا 6 ماه تیکه میپرونن

        موافقم 0
        مخالفم 1
      4. me84

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        کاملا باهات موافقم سامان جان. من خیلی از دیدنش هیجان زده نشدم.
        ولی از دیدن مدل واقعی CT6 خیلی حال میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. سامان اذری

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          فداتون
          عکس هردوشون رو گذاشتم منتظر تایید هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. بنتلی

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        داداش آخه کجا شبیه همن؟!!!
        الان مثلا فرم چراغ عقب ولوو مثه استون مارتین سی شکل هس ولی اصلا شبیه هم نیستن و ولوو کپی نکردع،شباهتی ک گفتی در حد شباهت این دوتاست،فقط فرم کلی چراغ عقب اون دو تا یکم شبیه هم هس
        درمورد شکل جلو هم من شباهتی با مزدا آر ایکس ویژن نمیبینم! الان منم میتونم بگم جلوی مزدا آر ایکس ویژن شبیه لاگوندا هس! ولی خب این شباهت زیاد نیس،زیاد سخت نگیر دوست عزیز.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          بنتلی جان 2 تا عکس گذاشتم از لکسوس و مزدا منتظرم تا تایید شن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. بنتلی

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          سامان جان من قیافه اون دو مدلی ک گفتی تو ذهنم هس،الان هم دوباره عکسشونو نگا کردم… شباهتی ندیدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. مهراب

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (60 ديدگاه)

        با این دیدی که شما داری تموم خودرو ها یکی میشن با اختلاف جزعیی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حميد

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      یکم طراحیش تو ذوق میزنه و بیشتر رؤستایی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    عجب صندوق عقبی داره
    ماشینای آمریکایی اکثرا” ماشینای خانوادگی هستن
    یکی از نشانه هاشون همین صندوق عقبشونه که
    از قدیم همینطوری بوده و خیلی براشون مهمه .
    ولی حیف و صد افسوس که بدرد ایران نمی خورن
    آخه مصرفشون بالا ست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      یه بار یه نفری می گفت رفته بودیم آلمان برای دیدن یه آشنامون که یه جاگوارxjl داشت و یه روزی با چند تا آشنای دیگمون که یه پورشه کاین توربو و یه رنجروور اسپورت اس وی آر و یه آئودی اس7 داشتن برای مسابقه و کل کل کردن رفته بودیم توی اتوبان اوله مسابقه ما و اونی که ائودی اس7داشت خودمونو گذاشته بودیم که یه حالی از اون شاسی بلندا بگیریم ولی مثل اینکه مرغ زیادی خورده بودیم و فکرمون کار نمی کرد که اون شاسی بلندها خودش, چه ماشین هایی هستن همین که مسابقه شروع شد رنجروور و پورشه کاینه جلو افتادن و تا آخر مسابقه که حدود چند ساعت طول کشید با اختلاف زیاد جلوتر از ما بودن که واقعا به این نتیجه رسیدم که به اینا می گن شاسی بلند
      خداییش حرفش درست بود خودشم می گفت حالا فرض کن به جای اون رنجروور و پورشه کاین چند تا تویوتا پرادو و نیسان پاترول و شورلت تاهو و هامر H2 و… بودن اون وقت بود که صدها سال نوری ازشون جلو می افتادیم منم بهش گفتم این آلمان و انگلیس و ایتالیا سدان و شاسی بلند براشون معنی نمی ده همه ماشیناشون سوپر اسپورت هستن
      الان بعضی ها هستن که فکر می کنن شاسی بلند فقط برای آفروده ولی اصلا این طور نیست مطمئن باشید نود درصد اونایی که شاسی بلند دارن هرگز ماشینشونو به کوه و سنگ و گل و اینجور چیزا نمی زنن تازه بماند که رنجروور خودش قوی ترین آفرود جهان رو داره و امثال پورشه کاین هم آفرودشون خیلی قویه یادمه یه جا خونده بودم که یه سیستم پیشرفته برای آفرود وجود داره که فقط روی رنجروور و بنزgl63 سوار هستش ببینید آمریکا و ژاپن که این همه به شاسی بلند سازیشون می نازن چه طور اینجور جا ها کم نیارن شاید بگید پس چیپ گرند چروکی اس ار تی چیه منم می گم این ماشین شتاب ثانویش خوب نیست ماشینی که یک سوم یه بنز ML63 قیمت داره چه طور می شه ازش انتظار داشت که به اندازه امثال پورشه کاین خوب باشه اگر خوب تر بود که باید گرانتر می بود نه ارزون تر اگه چیپ ماشینی با کیفیت و امکانات و برتری رنجروور درست کنه حتما قیمتش به اندازه رنجروور بالا می اومد و می دیدیم که یه دونه هم نمی تونست بفروشه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. Ali.usa

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    اومده که حال آلمانیا رو بگیره درست او حسابی

    مرسی کادیلاک .مرسی اصالت.مرس افتخار ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Vahid porsche

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      ببینیم و تعریف‌کنیم ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Vahid porsche

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      ببینیم و تعریف کنیم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مسعود مقدم

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با دیدنش حالم خوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. FcmZ

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خیلی خوب میشه که کادیلاک تو این کلاس خودرویی داشته باشه.
    ولی به نظر من اصلا خوب طراحی نشده. یه جوریه انگار پف الکی بهش دادن .
    اخه کسی نیست به کادیلاک بگه مگه طراحی Ciel چه مشکلی داشت .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Elon Musk

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      طراحی کادیلاک به خاطر همینشه که زیباست.
      Ciel و حتی قبلش Cien هیچ مشکلی نداشتن. فقط قدیمی شده بودن. یک شرکت همیشه باشد به جلو حرکت کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        هرکسی سلیقه ای داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Elon Musk

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کادیلاک زیباترین و بهترین خودرو رو ساخته . این ماشین واقعا همه چی تمومه.
    از هیچ قسمتیش نمیشه ایراد گرفت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    ظاهرا کادیلاک داره کمی تو طراحی خودش تغییر ایجاد میکنه امیدوارم به دوران اوجش برگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کاوه آهنگر

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    چراغ عقبش منو به یاد چراغ عقب لکسس LC و کانسپت لکسس LF_FC (نسل آینده لکسس LS) می اندازد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. kaveh

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تو رو دیدم نفسم بند اومد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elon Musk

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جالب و بجا بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. nima

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (336 ديدگاه)

    شبیه مزداست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. GM

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    با این که عاشق کادیلاکم ولی زیاد با این حال نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی"m.f"

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    شاید عجیب بیاد ولی منم فک میکنم پشتش شبیهه میباخ اکسترلو هس ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نت

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چراغ جلو و طراحی داخلی وبیرونی زیباست ولی چراغ عقب و بال پشت صندوق عقب زشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من برند کادیلاکو دوست دارم ولی اسمش که دقیقا از روی رنو برداشتن اون سی شکل جلو بی نهایت شبیه سی در رنو جدید با پشتش مخالفم چون چراغای این سبکی کار خود کادیلاکه ولی داخلش خیلی زیبا طراحی شده بهر حال از کادیلاک انتظار یه ماشین لوکس سطح بالا می رفت تا پای آلمان ها رو از خاک خودشون کم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بنتلی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیییلی با کلاسه،توش هم خیلی شیک و پیشرفتس،ب شخصه خوشحالم ک چراغ جلوش اون قطره چکه کرده چراغ ct6 رو نداره،منظورم اون ال ای دی باریکه ک تا نزدیک سپر رفته هس، خوشحالم ک کادیلاک داره ب اوجش برمیگرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    آقا این صد هزار بار باز میگن چراغ جلوش شبیه فلانه چراغ عقبش شبیه اونه جلو پنجرش شبیه….پس نصف ما آدمام شبیه همیم همه آلمانیا خیلی سفیدن پس همشون یه شکلن نویر و گوتزه یه شکلن چینیام پس همه یه شکلن اصلا بروس لی و جکی چان قیافشون مو نمیزنه!!!!الان این کادیلاکو بذار بقل لکسوس و مزدا نشون یه بچه هم بدی میفهمه اون یه ماشین دیگه با یه شکل دیگس وقتی درمورد قیافه ماشین نظر میدیم باید کلشو ببینیم تیکه تیکه مثه این میمونه دو نفر آدمو بگی دور صورتتو نو با شال ببندید بعدش بگی شما دوتا چشاتون یه شکله!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      علی رضا گرامی ، چراغ های عقب و جلو از عناصر مهم طراحی ماشین هستند و حتی میشه آن را به عنوان شناسنامه ماشین در نظر گرفت مثل چراغ ب ام و، لکسس، بنز ، مزدا و خیلی کمپانیهای دیگر . این چراغ ها حتی در زمانیکه روی بدنه ماشین نصب نشده باشند براحتی میتوان تشخیص داد که مربوط به کدام شرکت خودروسازی هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (612 ديدگاه)

        کاوه فقط همینو بگم تا تو هستی دیگه نیازی نیست من خودمو خسته کنم فقط از نظرات منطقیت لذت میبرم داداش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. کافر مقدس

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    عزیزانی ک دم از مزدا و لکسوس میزنند بعد نیست کانسپت چند سال پیش کدیلاک میراج رو هم ببینند! لابد با دیدن اون میخواید بگید مزاد فلان و غیره فلان ! نمیدونم این واژه *کپی * در صنعت و فرهنگ خودرویی ما ملت با فرهنگ چ جایگاهی داره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. farshid omidfar

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    طراحی داخلیش حرف نداره ساده و فوق العاده زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمدرضا خواجه زاده

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    بسیار بسیار بسیار زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احسان(احسان سابق)

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فوق العاده و رویایی.اگر جنرال موتورز اینو تولید نکنه واقعا به طراح این ماشین ظلم کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمد باقری

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عالی شده، دمش گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نت

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اگر اون چراغ تو سپر جلو هم نمیزاشت خیلی قشنگ میشد تو این ماشین هم استفاده کرده و خیلی زشته .بنتلی به نکته جالبی اشاره کرد. جدیدا تمام برندها یاد گرفتن مثل کادیلایک چراغ جلو ماشیناشون از ال ای دی که شبیه قطره قطره چکیده هست و این قطره چکیده به چراغ جلو هم وصله مثل مدلهای کادیلاک و خیلی ز شته این چراغهای ال ای دی قطره چکان.بنتلیییییییییی به نکته جالب اشاره کردی خیلی خوشم اومد مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نت

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چراغ اصلی جلو ماشین قشنگه ولی اون ال ای دی قطره چکان داخل سپر جلو ماشین خیلیییییییییییییییییییی زشت و زننده هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا