کادیلاک

وقتی صدای موتور کادیلاک CTS خفه می شود!

بین صدای تولیدی از موتور خودرو معمولاً با کارایی و سواری آن خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد و این یک حقیقت انکار ناپذیر است.

Cadillac CTS 2014
Cadillac CTS 2014
خودرو کادیلاک CTS 2014 با استفاده از قوانین صوت و آکوستیک سعی دارد تا روند به گوش رسیدن صدای خودرو را متوقف کند. صدای موتور رابطه مستقیمی با پدال گاز دارد و مهندسان با به کار گیری سیستم صوتی پیشرفته در خودرو می‌خواهند که صدای موتور را به کمترین حد خود برسانند. کمپانی کادیلاک برای سه حالت رانندگی مسابقه‌ای، اسپرت و معمولی این سیستم را برنامه ریزی کرده است و متناسب با آن صدایی از سیستم صوتی پخش می‌شود تا صدای موتور را خنثی کند.

Cadillac CTS 2014
حالت معمولی (Tour Mode) صدای تولیدی توسط موتور خیلی ملایم می‌باشد و نیازمند تولید صدای پر قدرت نیست ولی در حالت اسپرت (Sport Mode) سیستم صوتی خودرو موظف است تا صدای قدرتمند بیشتری ایجاد کند. در نهایت در حالت مسابقه‌ای (Track Mode) غرش از موتور صدای پر قدرتی تولید می‌کند و در این حالت کار سیستم صوتی پیچیده می‌شود و کنترل این صدا مشکل می‌شود.

Cadillac CTS 2014
برای کارایی هر چه بیشتر این سیستم در نقاط مختلف داخل اتاق خودرو میکروفون‌هایی تعبیه شده است تا شدت صدای تولیدی توسط موتور را حس کند و متناسب با آن وارد عمل شود. در واقع این میکروفون‌ها مانند سنسور عمل می‌کنند و مبنای تصمیم گیری برای ارسال صدا در کابین خودرو فراهم می‌کنند تا صدای موتور شنیده نشود.

Cadillac-CTS-2014-engine
“سیستم صوتی پیشرفته این خودرو مانند رهبر گروه ارکستر عمل می‌کند، صدای موتور را با تولید صدای متناسب در کابین خودرو خنثی می‌کند ” این گفته را Dave Leone مسئول اجرایی این پروژه در کادیلاک است، تصدیق کرده است. همچنین در مطبوعات در مورد این تکنولوژی گفته‌اند که “ما از گوش‌هایمان استفاده کردیم تا به خودمان بگوییم که چه صدایی متناسب با این تون موتور خودرو مناسب است که شنیده شود. این هنر و علم کادیلاک است که فلسفه صدای موتور را شناخته است.”

[jwplayer mediaid=”57182″] نسل سوم مدل CTS ها نزدیک به یک اینچ کم ارتفاع تر و ۵ اینچ طویل تر از مدل قبلی خود شده است. البته به علاوه سیستم صوتی پیشرفته که به این نسل CTS اضافه شده است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (645 ديدگاه)

    البته این سیستم قبلا هم استفاده شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      شنیدن صدای موتور های آمریکایی آدرنالین رو تو خونت تزریق می کنه . صدای موتور ماشین های ایرانی نیست که آدم حالش به هم بخوره . صدای این موتور ها واقعا عالیه!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. zondar

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    احترام گذاشتن به تمام سلیقه ها و البته حق تغییر صدای موتور واقعا که گل کاشته این کادیلاک دوست داشتنی .
    پیش از این تغییر صدای اگزوز رو تو پانامرا دیده بودم ولی با سیستم صوتی مرتبت نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kurosh

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی جالب ومفید بود…
    همیشه با تکنولوژی های کادیلاک حال میکنم..!
    کادیلاک: (آمریکایی سلطنتی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kayhan

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    قبلا از این سیستم استفاده شده بود، مثل همیشه تکراری برای کادیلاک!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      مهم نیست که این تکنولوژی استفاده شده بود یا نه . مهم اینه که ارتقا داده شده و عمل کردش بهتر از قبل شده !!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شروین

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    جانم کادیلاک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یه پسل باهوش

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اوه کی می ره این همه راهو …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یارو

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    یه مدت بود از کادیلاک خبری نبود تو این چند وقت انگار دوباره زنده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. توفیقی

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    بهترین برند خودروسازی آمریکا.
    مثل لکسوس که بهترین ژاپنی هست.
    و در حد و اندازه خودروهای اروپایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      ولی انگار که به کادیلاک نمیاد ماشین اسپورت بزنه.

      استاد خودروهای لوکس بود.بیشتر تجملی و فخر فروشی بهش میاد.

      افرین به کادیلاک.واقعا دمش گرم.گل کاشت با این سیستمش.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محسن.د

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    بنظرم این سیستم بیشتر بدرد خودروهای لوکس میخوره مثل اس کلاس و سری7وA8 و…
    کسی که به دنبال عملکرد اسپرت باشه مطمئنا ترجیح میده صدای غرش موتور رو بشنوه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      ماشین اسپرت و مخصوصا با حجم موتور بالا صداش گوشنوازه . نیازی به این سیستم نیست!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. جلال

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    فکر کنم حذف خوشه های اطراف آرم کادیلاک فقط یه شایعه بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن.د

      ۱۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      فقط واسه Elmiraj حذف شد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. km

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    این ماشین هر سال رقابتش با سری 5 و ای کلاس و A6 حساس تر و جذاب تر میشه. بنظرم حتی طراحیش از اونا جوون پسندتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن.د

      ۱۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      از گیبلی هم نمیشه به راحتی گذشت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. km

        ۱۱ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (679 ديدگاه)

        کلا از مازراتی خوشم نمیاد ولی اسپرت بودن گیبلی بیشتر رقیب پانامرا و A7 میشه تا سری 5 یا ای کلاس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن.د

          ۱۱ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          پانامرا که بحثش جداست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محسن.د

          ۱۱ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          اتفاقا گیبلی دقیقا برای رقابت با سری5 و Eکلاس طراحی شده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. km

          ۱۱ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (679 ديدگاه)

          CLS و A7 هم از رقبای اصلیش هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. zondar

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    من به شخصه s6 audi خیلی دوست ذارم ولی cts هم عالیه .انتخاب بینشون برام خیلی سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مصطفی

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    دوستان بخدا مردیم از بس عکس دیدیم.
    به نظرتون باید چیکار کنیم که ما هم بتونیم خودرو خوب سوار شیم؟
    ماشین نو ایرانی نخریم که ورشکست شن یا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (623 ديدگاه)

      دورود جناب مصطفی
      راه حلش اینه
      تحریم کنید
      اطلاع رسانی کنید
      خودرو سازها رو محکوم کنید
      با دست رو دست گذاشتن کاری از پیش نمیبریم
      کاش یه روز کارخونهاشون از بین بره با مدیران و سران مدیران جنایتکارشون
      امیدوارم که به زودی این امر محقق بشه
      سپاسگذارم
      مهدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (623 ديدگاه)

    دورود به دوستان
    تو بخش مطالب مرتبط سایت کادیلاک سویل رو زده بود
    خوندم مطلبش رو
    چه ماشین محشریه
    حیف که دیگه تو ایران قطعاتش خیلی کمیاب شده
    هرکی داره حتما باهاش خیلی حال میکنه
    ابهتی داره
    نمیدونم یه تمیزش الان چند میلیون تومنه؟
    آیا خریدش منطقی هست؟
    من استفاده روزانه دارم
    بین پارس و 206 کادیلاک سویل کدوم انتخاب میکنید؟
    شاید هم سوالم اشتباه باشه
    سپاسگذارم
    مهدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      مهدی اصلا سمت این اشغالای وطنی نرو.البته هرکس یک دید و منطقی داره.اگر

      خوره ی ماشین باشی و هر ماشین قدیمی و خاص دیدی به وجد بیایی دیگه فکر

      ماشین وطنی هم تو سرت نمیاد.

      این ماشین هایی که گفتی واسه مصرف روزانه خوب نیستند.تو ژاپنی ها برو

      دنبال هوندا اکورد.تویوتا کرونا.و..

      تو المانی ها بنز 230 E کپل.و….

      البته ماشین های دیگر هم هستند که اگه خواستی بگو تا کامل برات بگم.

      ((( ایران و المان ))).

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۲ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (623 ديدگاه)

        دورود میلاد عزیز
        ممنون از جوابتون
        در حقیقت من استفاده روزانه زیادی دارم
        پیمایش من شاید به 100 تا 120 کیلومتر مسافت برسه
        چند وقت پیش یه میتسوبیش گالانت سوپر سالن سرحال دیدم عالی بود
        فقط باید نگاهش میکردی لذت میبردی
        اما یه نکته داره که قطعاتش واقعا کمیاب شده
        و اگر خدایی نکرده خراب بشه باید بدوی دنبال قطعه از کار و زندگی میفتی
        تو ماشینهای که گفتی بنز کپل خیلی دوست دارم
        ماشین با اصالتی هست دست هر کسی نمیبینی برای خودش ابهتی داره و با کیفیت
        اما وای به اون روز که خراب بشه
        تمام محصولات ایران خودرو سایپا فدای یه قطره روغن موتور سوخته بنز کپل
        اما این ماشین برای کسی خوبه که باهاش تفریحی بیاد بیون حالشو ببره
        بخا حیف میشه زیر پای من نابود بشه
        ظلم بخدا
        ماشینهای ژاپنی عالی هستند بهترینشون هوندا آکورد میشه با 10 تا 15 تومن یه تمیزشو خرید اما باز هم مسئله قطعات و خدمات
        تو این مملکت اگه یه ماشین خوب هم بهت بدند نمیتونی ازش لذت ببری چون نمیذارن خدمات و قطعاتش به وفور پیدا بشه
        در کل اینو میخوام بگم
        مجبورم یه پارس مدل پایین مثلا 85 یا 206 تیپ 5 مدل پایین بخرم
        تازگی فهمیدم پارس مدل 85 سالم یا 206 با مدل صفرش فرقی ندارند هر دوتاشون یه آشغالند
        هفته قبل یه تسمه تایم برای پارس برادم که عوض کردیم دیدم همه قطعاتی که نمایندها و تعمیرگاها میدن چینی هست
        به هر حال منطقی ترین خریدم دست دوم خریدن هست
        اگه پیمایشم زیر 20 کیلومتر بود ماشینهای که گفتی میخریدم
        اما…..
        همیشه دوست داشتم یه ماشین بخرم که حداقل
        150 اسب بخار (حداقل)
        200 سرعت نهایی
        شتابش حداقل 10 ثانیه 8 ثانیه عالیه
        مصرفش 8 لیتر حداکثر 10
        سدان باشه
        قطعاتش گیر بیاد
        خدماتش هم باشه
        یا ژاپنی باشه یا آلمانی
        تو رنج 10 تا 18 تومن باشه (دست دوم چون صفر یه همچین چیزی امکان نداره یه همچین قیمتی باشه یا گیر بیاد)
        فکر نکنم به یه همچین چیزی گیر بیاد
        درنهایت باید یه آشغال دست دوم وطنی بخرم
        صفر نمیخرم
        باج نمیدم
        تحریم کردم این دوتا آشغال ساز رو
        سپاسگذارم
        مهدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. حامد MASERATI GT

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    وقتی پراید اتومات میشود . تکنولوژی روز دنیا در ایران . سایپا مطمئن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کادیلاک این نسلی گل کاشته.از ats و xts گرفته تا ctv.ظاهر جذاب و جوون پسند و لوکس و موتور پر سرعت و پرشتاب… واسه المانی ها رقیب خیلی قابلی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ab12

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    رقابت ادم رو مجبور به چه خلاقیتهایی میکنه ها .خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. میلاد

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    جذابیتش اینه مردم بیرون ماشینم بشنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. e.scamp

    ۱۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    امسال ساله کادیلاکه شایدم دهه ماله کادیلاک شد حالا میبینین نمیگم بقیه بیکار نشستن نه ولی کادیلاک داره غوغا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. توفیقی

    ۱۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر سری V این کادیلاکم.
    بالای 500 اسب بخار به آدم قوت قلب میده. اصلا از زیر 500 اسب خوشم نمیاد.
    این یکی نهایت 313 کیلووات اسب بخار تولید می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهرداد دریفت

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    واقعا این ماشینها ادم رو بوجد میارن .. امه حیف که باید سوار پراید بشیم .. من دیگه واسه خودم ارزوی سوار شدن بر این ماشینها رو ندارم اما ارزومه که پسرم وقتس بزرگ شد بتونه سوار شه و جونیش و عمرش پای این اشغالای وطنی حیف نشه .. از الان دارم واسش پس انداز میکنم که به سن قانونی رسید یه یه ماشین پرقدرت امریکایی واسش بخرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. arash1354

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بابا چی ساخته لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    زیباست ولی به اندازه بقیه ماشینای کادیلاک قشنگ نیست…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سینا

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خدایش از لحاض امکانات از لحاظ زیبایی از لحاظ قدرت از رقباش مثل سری 5 BMW با e350 خیلی سرتره من خودم bmw دوستم ولی بی شک میگم کدیلاک سرتر از ایناست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا