کرایسلر

بررسی کرایسلر پاسیفیکا 2017

کرایسلر پاسیفیکا برای اولین بار به‌عنوان کراس اووری متوسط در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۲ معرفی شد. تولید این خودرو که اولین محصول مهندسی مشترک دایملر کرایسلر بشمار می‌رفت در سال ۲۰۰۸ متوقف بود تا اینکه پس از ۸ سال غیبت به‌عنوان یک مینی ون جدید در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شد.

2017 Chrysler Pacifica
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica
پاسیفیکا ۲۰۱۷ جایگزین مینی ون معروف Town & Country کرایسلر که بر روی پلت فرم مشترکی با دوج گرند کاروان ساخته می‌شد، به‌حساب می‌آید. کرایسلر با توجه به هدف جدیدی که با این خودرو دنبال می‌کند تصمیم به تغییر نام Town & Country به پاسیفیکا گرفته است. طبق ادعای سازنده با توجه به فناوری‌های جدیدی که در این MPV بکار رفته، از تمام رقبای خود متفاوت است.

2017 Chrysler Pacifica
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica
سردمداران فروش در کلاس مینی ون‌ها هوندا اودیسه، کیا سدونا (کارنیوال) و تویوتا سی ینا هستند که هریک بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۵ فروش داشته‌اند و گروه فیات-کرایسلر با سرمایه‌گذاری عظیمی که روی پاسیفیکا کرده است سعی دارد تا حداقل یک‌چهارم این بازار پررونق را به خود اختصاص دهد.

2017 Chrysler Pacifica
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica
برای رسیدن به این هدف پاسیفیکا باید ازنظر قیمت و عملکرد بر رقبا برتری داشته باشد. ابتدا بپردازیم به قیمت مدل‌های مختلف این MPV. مدل LX که پایه محسوب می‌شود ۲۹,۵۹۰ دلار قیمت دارد و امکانات صندلی برقی راننده، سیستم صوتی با شش بلندگو، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، دوربین دید عقب و شیشه‌های جانبی برقی ردیف جلو را ارائه می‌دهد. البته فراموش نکنیم که در پاسیفیکا LX یک پیشرانه V6 287 اسب بخاری به همراه گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به‌صورت استاندارد وجود دارد. رقبای اصلی پاسیفیکا یعنی هوندا اودیسه LX 30,000 دلار، کیا سدونا L 27,295 دلار و تویوتا سی ینا L 29,750 دلار قیمت دارند درحالی‌که هیچ‌یک سطح امکانات و تجهیزاتی مانند پاسیفیکا ندارد.

2017 Chrysler Pacifica
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica
2017 Chrysler Pacifica
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica
علاوه بر این، پاسیفیکا در چهار تیپ دیگرِ تورینگ باقیمت ۳۱,۴۹۰ دلار، تورینگ L باقیمت ۳۵,۴۹۰ دلار، تورینگ L پلاس باقیمت ۳۸,۸۹۰ دلار و لیمتید با ۴۳.۴۹۰ دلار قیمت هم قابل خریداری است. در مدل تورینگ تجهیزات رادیو ماهواره‌ای، درهای کشویی برقی و رینگ‌های ۱۸ اینچی اضافه می‌شوند. تیپ تورینگ L امکانات صندلی‌های چرمی، ریموت روشن کردن خودرو از دور، پروژکتورهای عقب، درِ صندوق بار برقی، سیستم کمک پارک، هشداردهندهٔ نقاط کور و تشخیص مسیر روبرو را می‌افزاید و گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، صندلی‌های برقی ردیف دوم، سیستم صوتی با ۱۳ بلندگو و صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی هم در نسخهٔ تورینگ L پلاس وجود دارند.

2017 Chrysler Pacifica
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica
2017 Chrysler Pacifica
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica
آخرین‌مدل یعنی لیمتید هم از سطح تجهیزات روکش چرم ناپای صندلی‌ها، صندلی‌های برقی ردیف سوم، چراغ‌های جلو HID، پروژکتور، آینه‌های جانبی برقی، سقف پانوراما، رینگ‌های ۲۰ اینچی و سیستم صوتی سفارشی هارمن کاردون با ۲۰ بلندگو بهره می‌برد (این سیستم صوتی در مدل تورینگ L پلاس هم قابل سفارش است). رقبای این تیپ پاسیفیکا اودیسه Touring Elite 45.775 دلاری، سدونا SXL 40.795 دلاری و سی ینا Limited Premium 46.170 دلاری هستند.

2017 Chrysler Pacifica Limited
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica Limited
2017 Chrysler Pacifica Touring L Plus
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica Touring L Plus
در یک آزمون دوروزه در جنوب کالیفرنیا به بررسی دو دستگاه کرایسلر پاسیفیکا از تیپ‌های تورینگ L پلاس و لیمتید پرداخته و کاملاً از عملکرد و قابلیت‌های آن تحت تأثیر قرار گرفتیم. این خودرو بر روی پلت فرم جدیدی شکل‌گرفته که با فولادی با ۲۲ درصد مقاومت بیشتر ساخته‌شده است. آئرودینامیک این مینی ون عالی است به‌طوری‌که حداقل سروصدا و صدای باد به داخل راه پیدا می‌کند و می‌تواند ۸ نفر را درک مال راحتی و آرامش حمل کند. بنابراین می‌توان گفت پاسیفیکا از این لحاظ در این کلاس بهترین است.

پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۲۸۷ اسب بخار قدرت و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مصرف سوخت ۱۳ لیتر در شهر و ۸.۴ لیتر در جاده را برای آن فراهم می‌کند. عملکرد و واکنش گیربکس مذکور سریع و عالی است و این بهترین عملکردی است که ما تاکنون از گیربکس ۹ سرعته FCA (فیات-کرایسلر) دیده‌ایم.

پاسیفیکا ۲۰۱۷ با وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم، حدود ۱۱۳ کیلوگرم سبک‌تر از Town & Country است. این کاهش وزن با استفاده از فولاد با مقاومت بالا در ساخت شاسی، درِ کشویی آلومینیومی و درِ عقبی آلومینیوم-منیزیومی به‌دست‌آمده است. فرمان برقی، ترمزهای دیسکی بزرگ در هر چهارچرخ و رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۴۵ نیز از موارد مثبت در پاسیفیکا ۲۰۱۷ هستند. بعلاوه خریداران می‌توانند قایق یا کاروان خود تا وزن حداکثر ۱۶۰۰ کیلوگرم را با این مینی ون بکسل کنند.

پاسیفیکا در داخل فضایی با حجم ۵۵۸۶ لیتر را ارائه می‌کند که کاملاً بزرگ و جادار به نظر می‌رسد. صندلی‌های ردیف دوم و سوم هم قابل‌جمع شدن هستند که این فرایند به‌راحتی و به‌سرعت انجام می‌گیرد. کار با صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی آشنای Uconnect بسیار راحت است درحالی‌که سرنشینان ردیف دوم می‌توانند از دو صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی که در پشت صندلی‌های جلو نصب‌شده و قادر به پخش DVD و بلوری است لذت ببرند.

با توجه که در پاسیفیکا از سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی زیادی استفاده‌شده است، کرایسلر انتظار دارد این مینی ون بتواند بالاترین امتیاز را از NHTSA و IIHS اخذ کند. تعدادی از این تجهیزات ایمنی عبارت‌اند از ۸ ایربگ، دوربین دید ۳۶۰ درجه، هشداردهندهٔ نقاط کور، سیستم HAC (سامانه کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها)، کروز کنترل تطبیقی، هشداردهندهٔ برخورد از جلو و هشداردهندهٔ خروج از لاین.

در کلاس مینی ون‌ها دو مورد از اهمیت بالایی برخوردار است؛ قیمت مناسب و عملکرد و قابلیت مناسب. با بررسی کرایسلر پاسیفیکا متوجه شدیم که این خودرو موفق به ارائهٔ هردوی این موارد شده است. با توجه به این امر به نظر می‌رسد این MPV آمریکایی با تکیه‌بر توانایی‌های خود و قیمت مناسب بتواند به رقیبی جدی برای خودروهای این کلاس تبدیل‌شده و بخش بزرگی از این بازار را تصاحب کند.

 جدول مشخصات فنی

قیمت پایه ۲۹,۵۹۰ دلار
نوع موتورجلو/محورجلو/۸ نفره/چهار در ون
پیشرانه ۳.۶ لیتری/شش سیلندر/۲۴ سوپاپ
قدرت ۲۷۸ اسب بخار
گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
وزن خالص ۱۹۵۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۵.۱۷/۲.۰۲/۱.۷۷ متر
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۷.۷ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۱۰.۷ لیتر در صد کیلومتر


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    همه چیز عالى
    طراحى بهترى هم نسبت به رقبا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    جون میده با اینا بری مسافرت. حیف ک ازش محرومیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزی شده، جادار، مطمئن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    با این قدرت مصرف سوخت خوبی داره
    قیمتش هم از این پایین تر دیگه امکان نداره.قیمتش هم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    از کرایسلر غیر این بعید بود چون همیشه خوبه
    یکی از کمپانیهای خوب با گذشته ذرین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا