کیا

شارژر بی‌سیم برای خودروهای الکتریکی کیا

دفتر بهینه‌سازی انرژی و انرژی تجدید‌پذیر وزارت انرژی امریکا تأمین هزینه «کیا» را برای توسعه سیستم شارژ بی‌سیم برای خودروهای الکتریکی به عهده گرفته است. کیا در این پروژه با «موجو موبیلتی» همکاری می‌کند؛ شرکتی که در زمینه شارژ سریع و بهینه شناخته شده است.

Soul EV wireless charging concept
Soul EV wireless charging concept
در حال حاضر، کیا و موجو سخت مشغول کار بر روی نمونه اولیه این سیستم همراه با کیا سول EV هستند. در «فاز یک»، کیا و موجو یک سیستم انتقال نیروی وایرلس ساخته‌اند که راندمان انرژی‌ای بیش از ۸۵ درصد دارد و قابلیت انتقال نیرو تا ۱۰ کیلووات را دارد. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، بسیاری از سیستم‌های شارژ سیمی سطح ۲، بین ۳ تا ۷ کیلووات انتقال می‌دهند. در «فاز دو»، یک سیستم با ابعاد کوچکتر توسعه داده شده که گفته می‌شود راندمان آن ۹۲ درصد است. در فاز پایانی این پروژه، کیا و موجو تمام اطلاعات دنیای واقعی را جمع‌آوری کرده و موارد مرتبط با سیستم از قبیل دوام، ایمنی و عملکرد را ارزیابی می‌‌کنند.

Soul EV wireless charging concept
Soul EV wireless charging concept
در همین حال، این سیستم شارژ بی‌سیم برای راننده این امکان را فراهم می‌کند که برخلاف دیگر «شارژ پد»‌ها که نیاز به جهت‌گیری دقیق دارند، خودروی خود را به راحتی و بدون نیاز به جهت مناسب در معرض شارژ قرار دهد. با استفاده از یک شارژر استاندارد سیمی ۲۴۰ ولت، ۴ تا ۵ ساعت زمان برای یک شارژ کامل کیا سول EV مورد نیاز خواهد بود. ولی با توجه به راندمان تکنولوژی بی‌سیم، این سیستم قادر است تا کیا سول EV را بسیار سریعتر از این زمان شارژ کند.

KIA Soul EV
KIA Soul EV
البته کیا تنها خودروسازی نیست که به دنبال شارژ بی‌سیم در آینده رفته است. کمپانی‌هایی مانند تویوتا و ب‌ام‌و نیز در حال حاضر یک سیستم آزمایشی برای تویوتا پریوس و ب‌ام‌و i3 و i8 توسعه داده‌اند. بنابراین در آینده‌ای نزدیک، خبرهای زیادی در مورد شارژ بی‌سیم خواهیم شنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. عباس

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ای کاش میشد خودرو های الکتریکی رو با یک شارژر متصل به یک صفحه انرژی خورشیدی خرید که نیاز به هیچ سوخت فسیلی نباشه
    البته فکر کنم تکنولوژیش الان وجود داشته باشه ولی به دلایلی تولید انبوه نمیشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamidreza

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برای شارژ کردن اونهمه باتری باید پنل خورشیدی به اندازه ی سی تا پنجاه برابر سقف خودرو نصب بشه که ممکن نیست
      خیلی از مدل ها پنل دارن ولی برای دل خوش کردنه فقط که ما خیلی پاکیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. من

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (249 ديدگاه)

      خب دوست عزیز مشکل صفحه خورشیدی اینه که با توجهبه محدود بودن فضای بالای خودرو یک صفحه خورشیدی -با تکنولوژی موجود -جوابگوی تامین حتی نصف انرژی مورد نیاز خودرو هم نیست.
      نمیدونم نمونه های خودروهای تمام خورشیدی رو دیدی یا نه ولی فعلا نمیشه همچین کاری کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. soltan abs

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    جالبه یکی از دوستان میگفت هیوندای کیا تویوتا اصلا تکنولوژی ندارن و همه یکسری از تکنولوژی های آمریکایی و اروپایی استفاده می کنند آخه برادر من….هیچی ولش کن حوصله توضیح ندارم آره شما درست می گین!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پیمان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از پنل خورشیدی به دلیل حجم و وزن زیاد و از طرفی ضربه پذیر بودنش و تلفاتی مثل اثر سایه ( ریختن فضله پرندگان ـ هوای ابری ـ وابستگی پنلها ها به زاویه تابش خورشید و….) نمیشه استفاده کرد مگر تو تکنولوژی های بعدی این مسائل اصلاح بشه ولی برای پارکینگها قابل استفاده است تا خودرو تو پارکینگ توسط توان تولیدی پنلها شارژ بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا