کیا

سرانجام کیا استینگر (GT سابق) رسماً معرفی شد

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای فراوان و همین‌طور وعده‌ووعیدهای بسیار، کیا رسماً خودروی جدید خود که پیش‌ازاین با نام GT شناخته می‌شد را رونمایی کرد. کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام کرد و حالا پس از گذشت پنج سال کیا GT نهایتاً برای تولید آماده شده است. البته کیا نام استینگر را برای این سدان اسپرت انتخاب کرده است. همچنین استینگر نخستین سدان دیفرانسیل عقب کیا نیست چراکه قبل از این سدان لوکس دیفرانسیل عقب K900 را معرفی کرده است اما استینگر برخلاف K900 خودرویی کاملاً جوان‌پسندتر است.

kia-stinger-2018-1600-04

با نگاه به استینگر و کانسپت GT، ارتباط میان این دو کاملاً آشکار است به‌گونه‌ای که استینگر به‌جز درهای موسوم به خودکشی که در نسخهٔ کانسپت وجود داشت، در دیگر قسمت‌ها به کانسپت GT وفادار مانده است. خودروهایی چون ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک و اینفینیتی Q50 از رقبای استینگر محسوب می‌شوند درحالی‌که فرزند جدید کیا با ۴.۸ متر طول و ۱.۸۷ متر عرض، یکی از بزرگ‌ترین خودروها در کلاس خود و بین این رقبا محسوب می‌شود و همچنین با فاصلهٔ بین دو محور معادل ۲.۹ متر نیز یکی از طولانی‌ترین فاصله محوری‌ها را در بین رقبای خود دارد. این امر به‌وضوح موجب افزایش فضای داخلی و ظرفیت صندوق بار خودرو شده است که کیا ادعا می‌کند از بسیاری از همکلاسان آن بزرگ‌تر است.

2018-kia-stinger-gt-officially-revealed_23

 

کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند که توسعهٔ شاسی این ماشین در اروپا توسعه یافته و زمان زیادی را هم در پیست نوربرگ‌رینگ صرف کرده است. استینگر اولین سدان کیا به‌حساب می‌آید که با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. نسخهٔ دیفرانسیل عقب مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است درحالی‌که نمونهٔ چهارچرخ محرک از یک سیستم کنترل پویای گشتاور که به‌تازگی توسعه یافته استفاده می‌کند. این سیستم به‌طور مداوم بر شرایط جاده و رانندگی راننده نظارت کرده و برای افزایش کشش و پایداری، قدرت یا ترمز مناسب را بر روی هر چرخ اعمال می‌کند.

2018-kia-stinger-gt_012

kia-stinger-2018-1024-10

در نسخه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده، برای استینگر دو پیشرانهٔ بنزینی در نظر گرفته شده است. تیپ پایهٔ این خودرو با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که از مدل پرچم‌دار K900 قرض گرفته شده به چرخ‌های عقب یا به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ اما تیپ بالا ردهٔ این سدان اسپرت کره‌ای که GT نام دارد، مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 بای‌توربو خواهد بود که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه نیز از جنسیس G90 به عاریه گرفته شده است و نیروی آن مانند تیپ پایه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال میابد.

kia-stinger-2018-1024-33

کیا گفته است که استینگر با این موتور می‌تواند ظرف ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافته و نهایتاً رسیدن به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کند. بدین ترتیب استینگر سریع‌ترین خودروی تاریخ کیا لقب خواهد گرفت. نسخهٔ پایهٔ این ماشین دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و لاستیک‌های ۲۲۵ است درحالی‌که نسخهٔ GT به رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های ۲۲۵ در جلو و ۲۵۵ در عقب مجهز شده است و ترمزهای آن نیز به‌صورت استاندارد دیسکی تهویه شونده ساخت برمبو است که در جلو دارای کالیپرهای چهار پیستونه و در عقب دو پیستونه هستند. همچنین کیا برای بازار اروپا که پیشرانهٔ دیزلی را هم برای استینگر در نظر گرفته است که جزئیات آن در نمایشگاه ژنو آینده اعلام خواهد شد.

ازلحاظ طراحی بیرونی، کیا استینگر خودرویی کاملاً تهاجمی و شیک به نظر می‌رسد که تا حدودی از سدان اپتیما هم الهام گرفته است به‌گونه‌ای که فرم قسمت جانبی آن بسیار به اپتیما شباهت دارد. اما سبک طراحی کلی استینگر خصوصاً در قسمت عقب و فرم چراغ‌ها، به‌شدت ما را به یاد آئودی A7 می‌اندازد که احتمالاً به خاطر این است که سر طراح کنونی کیا یعنی پیتر شرایر پیش‌ازاین در آئودی آر می‌کرده است. نمونه‌ای که فعلاً تصاویر آن منتشر شده است از نوع تیپ بالای GT است که با برخورداری از یک دیفیوزر با چهار سر اگزوز و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، ظاهری کاملاً اسپرت و تهاجمی دارد. در جلوی خودرو هم جلوپنجرهٔ معروف پوزهٔ ببر کیا به همراه ورودی‌های هوای عمودی بیش از همه خودنمایی می‌کنند.

kia-stinger-2018-1024-20

کیا استینگر در داخل دارای صندلی‌های عمیق با روکش چرم ناپا، فرمان ضخیم پوشیده از چرم و ترکیبی از صفحه‌نمایش‌های آنالوگ و دیجیتال است. به‌منظور افزایش حس اسپرت نیز عقربهٔ سنجش‌گرها به رنگ قرمز درآمده‌اند و همچنین صفحه‌نمایش TFT آن نیز نیروی G وارده به خودرو را نشان می‌دهد. استینگر همچنین چند ویژگی را برای اولین بار در محصولات کیا معرفی کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان سیستم تعلیق الکترونیکی قابل تنظیم با پنج حالت رانندگی مختلف، ساب ووفر نصب شده در زیر صندلی (این بخشی از سیستم صوتی سفارشی ۷۲۰ واتی هارمن کاردون با ۱۵ بلندگو است) و سیستم هشدار توجه راننده را نام برد. این سیستم، همواره رفتار راننده را تحت نظر داشته و اگر حس کند که سطح توجه و هوشیاری او کاهش یافته به‌صورت خودکار با پخش صدای هشدار و یک نمایش گرافیکی در صفحه آمپر به راننده توجه به جلو را تذکر می‌دهد.

stinger-49

 

stinger-10

stinger-30

از دیگر تجهیزات این خودرو نیز می‌توان به سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی ۷ اینچی لمسی اشاره کرد. کیا برای اولین بار استینگر را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ به نمایش عمومی درآورده و رسماً معرفی خواهد کرد. سپس این خودرو در اواخر سال جاری برای فروش در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. قیمت‌گذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

 

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. Pony car

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    یعنی اگر یه نفر بکه این ماشین خوبی نیست با جفت پا میام تو چشش .من باب مزاح گفتم کیا تو با من چی کار کردی فقط نگران اینم که جلوی واردات بگیرند و نزارن وارد شه .فکر کنید سایپا هم مثل بهمن موتور به خاطر تولید دوتا محصول کیا بیاد جلوی واردات بگیره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آره من میگم خوب نیس چون همش کپیه. جرعتشو داری دست به من بزن. صد سال سیاه تویوتا پریوس رو که به نظر همه زشته با این کپی پیست شده عوض نمی کنم. تویوتا پریوس هرچیم باشه لااقل طراحی خود تویوتا هستش و کاملاً متمایز از بقیه ماشینا. نه مثه این که هرجاشو نگاه میکنی یاد یه ماشین میفتی. پریوس هرچیم که باشه پر تکنولوژیه به نسبت قیمتش اونم تکنولوژی خود تویوتا که الگویی برای بهترین خودروسازای دنیا شده. نه مثه اینکه معلوم نیس تکنولوژی موتور و …. شو از کدوم شرکت دیگه ای گرفته. البته اینم بگم که شاید اگه یه روزی کیا رو پای خودش ایستاد منم طرفدار پرو پا قرصش شدم. ولی فعلاً کی این طور نیس و حالا حالا هم نخواهد بود.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Omid622

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    عالیه چند ساعته تو کف طراحی داخلیش موندم چندین مرتبه بالاتر و با کیفیت تر از اپتیما

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      تو کف طراحی این یا بنز و آئودی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. GOD BLESS AMERICA

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    آفرین به کیا :-)
    رازیم ازت :-)
    این دقیقا همون بخشیه که تمام خودرو سازها باید بودجه و عملیات اسپرت سازی رو تو اون انجام بدن.

    سدان اسپرت ، کار آمد، مفید ، جادار . خوراک مسافرت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    افراد مغرض با نظرات بی محتوی وارد سایت شدند با نام های کاربری نامعتبر و درفشانی هاشون شروع شده از مدیریت سایت درخواست دارم اسپم های نامربوط و ناشی از حسادت و نظرات بی محتوی را ازین سایت تخصصی بزداید با تشکر از درج این مقاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. انگلستان = سلطان مکلارن

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    واقعا عالی دمشون گرم کره جنوبی چقدر پیشرفت کرد و ما با صنعت عقب افتادمون داریم از کیا و هیوندای ایراد میگیریم واقعا مسخره این کار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاسین

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من طرفدار یا دشمن کره ای ها نیستم ولی اولین بار طرحشو که دیدم به نظرم اومد کپی شدس ولی بعد راجع به طراحی این ماشین خوندم که طراحش المانیه به همین دلیل یه الهام از طرحهای اروپایی داره و به نظرم خوب کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mehdi TuRbO

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    حسمو اینجوری میتونم بیان کنم
    وقتی به خودروهای کره ای نگاه میکردم بعد ی چند دقیقه ک میگذشت ازش سیر میشدم اما اینو هر چی نگاه میکنمو سایت میبندم بازم دلم تنگش میشه و میخوام نگاش کنم این میتونه ی پیشرفت خیلی بزرگ برا کیا و کره باشه و میدونم خیلی حمایت میشه ازش وقتی کیا اسپورتیج جزو پر فروش ترینای ۲۰۱۶ استرلیاست این دیگ جای خود دارد شاید ی جور انقلاب باشه تو صعنت موتوری عالی طراحی عالی فضا عالی کاش خودروسازای ما به اسم البته تو شرایط رقابتی بودندو تحت فشار بودند اونجوری مطمئنم حتی بیشتر پول تو جیبشون میرفت واقعن اگ ی خودروی ایرانی با قیمت خوب و کیفیت خوب باشه چرا برم خارجی بخرم تو قیمت پایین اگ همین چینیام نبودند مطمینم ایرانخودرو همین دنام نمیساخت خداییش این سری جدید توربوش بهتر بعضی از ماشینای هم رده قیمت خودشه من ک ی خودروی خارجی تو اون رده داشتم فروختم اما یکی فامیلامون دنا خرید داره و هنوز راضیه حالا ببینید اگ رقیبش فقط چینیا نبودند و بازار رقابتی بود شاید خودروسازی مام هم رده کره بود تازه ما تو طراحی ک زبان زدیم از قدیم عشق ماشینم تو ایرانیا خیلی زیاد طراحای خوب ی صنعتی ک اگ جا افتاده بود مثل فرشمون معروف بود افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهداد

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    قیمت این ماشین خیلی میتونه تعیین کنندخ باشه تو میزان و تعداد فروشش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آریا

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    برام جالبه یه شرکت با شرایط نامناسب که فورد فستیوا به اسم کیا پراید مونتاژ میکرد حالا اینقدر پیشرفت کرده که همچین شاهکاری معرفی میکنه
    خدایا تا کی میخوایم سرمونو زیر برف کنیم و بگیم شرایط خیلیم خوبه
    به امید روزی که…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چراغای عقبش یه تلفیقیه از وایپر و چلنجر
    مگه نه دوستان؟؟؟
    بگین آره آره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فقط آمریکایی

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    طراحی داخلی رو از آئودی و بنز کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. pony car

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    تصویر نیم رخ چراغ جلو رو دقت کنید چقدر زیبا از یک شاهینی که خیز گرفته برای شکار الهام گرفته تا حالا چنین چیزی ندیده بودم افرین کیا و افرین پیتر این یک طراحی نیست این یک اثر هنری متحرک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sunmartin

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1915 ديدگاه)

      “پونی کار” کامنتت عالی بود همین خودور را سایت مجاور معرفی نموده که میدونی چ سایتی است و متاسفانه مملو شده از کامنت های بی محتوی کاربران پراید سواری که در آرزوی جک و لیفان و چری دست و پا میزنند ولی در حال انتقاد ازین ساخته بی نقص و زیبای کیا هستند و باز هم متاسفانه سایت همسایه آنچنان نظارتی بر کامنت های ضد و نقیض نداره اما خوشبختانه در سایت پدال ازین خبرها نیست و یک سایت واقعا خودوریی است

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. قشقایی

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر با قیمت مناسبی عرضه بشه( که احتمالش هم زیاده) گزینه خیلی خوبیه .
    ماشین های دیفرانسیل عقب جذابترین هستن البته به نظر من .
    من اصلا از ماشین های کره ای خوشم نمیومد ولی دارن تلاش میکنن که خودرو های جذابی تولید کنن و نسبتاً موفق هم شدن .
    به نظر من که عالیه و امیدوارم وارد ایران هم بشه . که بتونیم حداقل از نزدیک ببینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. خسرو

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    دشبورد و کنسول از مرسدس// جلو از ب ام و// چراغ عقب از مازراتی// استایل کلی جگوار// خسته نباشی دلاور

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. انگلستان = سلطان مکلارن

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      اوهوم اوهوم همون که شما میگی.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. محمد متین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تازه پلت فورمش هم از هیوندای جنسیس گرفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. soroush

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    استایلش ترکیب پورشه پانامرا و آئودی rs7
    جلو داشبورد بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امین

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    فتبارک الله احسن الخالقین
    با آئودی بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سپهر

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمن احترام به نظر عزیزان
    عرض می کنم دیگر زمان 40 سال پیش نیست که تو ایران میگفتند ماشین فقط بنز بی ام و
    و تویوتا، امروزه قرار نیست یک ماشینی رو 20 سال سوار شیم، که آنقدر نگران دوامش هستیم، تازه میدونیم یک برندی مثل بنز اتفاقاً هم بسیار پر استهلاک و هم بسیار گران است. آیا نباید از رخ اتومبیلی که سوار می شویم لذت کافی ببریم، اتومبیلی که آبشن و فیس نداشته باشه پس چه چیزش لذتبخش است ؟
    وقتی اپتیما سوار میشی هم از نظر نرمی، هم کیفیت متریال استفاده شده در آن، هم قدرت موتور و هم آبشن های متنوع و هم دوام (چون واقعاً کیا روی دوام اتوموبیلهاش حسابش را پس داده، و ایرانی ها قبلاً پرایداصل (مدل 1992 کره ای) و ریو اصل را تجربه کردند که چه دوامی داشت) و هم از نظر قیافه و رخ که به نظرم رؤیایه.
    توصیه می کنم اگر دنبال یک سدان مطمئن با حجم موتور 2400 سی سی با قیمت حدود زیر 200 میلیون هستید حتماً نیوفیسش رو امتحان کنید تا لذت رانندگی را لمس کنید …
    البته عرضم این است انتخاب کاملاً سلیقه ای و همه سلایق قابل احترام است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Alireza parsa

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین توسط پیتر شریر طراح معروف شرکت ائودی طراحی شده داخل ماشین از بنز الهام گرفته شده و از ائودی و بی ام دبیلو و لکسوس وحتی بنز الهام گرفته ماشین خوب و قدرتمندی حداقل قیمتش ۲۵۰ میلیون توی ایران باید باشه و ینی در حد قیمت یک کادنزا و شایدم قیمتش زیادتر شه امیدوارم این ماشین اسپرت ۶ سیلندری قیمتش پایینتر دربیاد تا بشه استفادش کرد و تا سرعت ۲۷۰ کیلومتر رسیده کیا همیشه پیشرفت کرده با شرکتای بزرگ و طراحان بزرگ کار کرد تا به اینجا رسید اما ایرانخودرو سایپا فقط بلدن پراید چراغاشو عوض کنند درباره رانا و دنا و کلا از ۲۰۶ و پرشیا کپی شدن و چیزه جدیدی تولید نکردن فقط شکل ماشینای قبلی عوض شده و یکم تیوتون شدن همون ماشینا ،ایران هرچی تولید کرده از سمندش تا تیبا و غیره از خودش نیس نمونش سمند ک ساخت روسیه و انگلیس بوده ک توی تلوزیونم گفتن خودشون
    ایران اگ میخاد توی خودروسازی پیشرفت کنه باید دزدی و باندبازی و مافیابازی خودرویی رو کم کنه و تیکه کنه به دانش و اعتماد به جونان ایرانی کنه ن اینک بره با سیتروئن و پژو قرار داد ببنده اونام بگن اگ قرار داد نبندی افشات میکنیم.موفق باشید پاینده باد ایرانم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زور آدم میاد که همچین کشوری که صنعت خودرو سازیش 8سال بعد از صنعت خودرو سازی ما استارت خورده 25درصد از بازار جهانی اتوموبیل رو به خودش اختصاص داده اما ما چی؟ فقط یاد داریم 40سال پیکان تولید به 206صندوق اضاف کنیم 405 فیس لیفت کنیم اسم روز بزاریم پژو پارس 17سال تولید کنیم (هنوز خدا میدونه چقد دیگ مونده…) چراغ ماشینرو عوض کنیم 10تومن بکشیم روش و در آخر هم پراید وانت تولید کنیم…
    واقعا من نمیدونم تاکی قراره ما اینجوری پیش بریم. خدایش آدم تعجب میکنه وقتی میبینیم آمار 8سال جنگ ما از آمار تصادفات ما کمتره.
    آقا اصلا کپی کردن ماشینو نمیدونم از روی ائودی یا مرسدس یا بی ام دبلیو دمشون گرم شهامت اینکه کپی کنن خودروی خوب تحویل مردمشون بدن رو داشتن چرا ما همیشه نیمه خالی لیوان رو نگاه میکنیم؟
    اینهمه جون پر انرژی و با استعداد داریم چرا استفاده نمیکنیم از نیروی کار مثبت اینهمه طرح میدن جوونا چرا انقد رد میکنن؟ خدا میدونه.
    با آرزوی بهتر شدن اوضاع که فکر نکنم باز هم اتفاق خاصی بیفته… دنا وانت هم تولید خواهیم کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا