سرانجام کیا استینگر (GT سابق) رسماً معرفی شد

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای فراوان و همین‌طور وعده‌ووعیدهای بسیار، کیا رسماً خودروی جدید خود که پیش‌ازاین با نام GT شناخته می‌شد را رونمایی کرد. کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2011 با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام کرد و حالا پس از گذشت پنج سال کیا GT نهایتاً برای تولید آماده شده است. البته کیا نام استینگر را برای این سدان اسپرت انتخاب کرده است. همچنین استینگر نخستین سدان دیفرانسیل عقب کیا نیست چراکه قبل از این سدان لوکس دیفرانسیل عقب K900 را معرفی کرده است اما استینگر برخلاف K900 خودرویی کاملاً جوان‌پسندتر است.

kia-stinger-2018-1600-04

با نگاه به استینگر و کانسپت GT، ارتباط میان این دو کاملاً آشکار است به‌گونه‌ای که استینگر به‌جز درهای موسوم به خودکشی که در نسخهٔ کانسپت وجود داشت، در دیگر قسمت‌ها به کانسپت GT وفادار مانده است. خودروهایی چون ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک و اینفینیتی Q50 از رقبای استینگر محسوب می‌شوند درحالی‌که فرزند جدید کیا با 4.8 متر طول و 1.87 متر عرض، یکی از بزرگ‌ترین خودروها در کلاس خود و بین این رقبا محسوب می‌شود و همچنین با فاصلهٔ بین دو محور معادل 2.9 متر نیز یکی از طولانی‌ترین فاصله محوری‌ها را در بین رقبای خود دارد. این امر به‌وضوح موجب افزایش فضای داخلی و ظرفیت صندوق بار خودرو شده است که کیا ادعا می‌کند از بسیاری از همکلاسان آن بزرگ‌تر است.

2018-kia-stinger-gt-officially-revealed_23

 

کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند که توسعهٔ شاسی این ماشین در اروپا توسعه یافته و زمان زیادی را هم در پیست نوربرگ‌رینگ صرف کرده است. استینگر اولین سدان کیا به‌حساب می‌آید که با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. نسخهٔ دیفرانسیل عقب مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است درحالی‌که نمونهٔ چهارچرخ محرک از یک سیستم کنترل پویای گشتاور که به‌تازگی توسعه یافته استفاده می‌کند. این سیستم به‌طور مداوم بر شرایط جاده و رانندگی راننده نظارت کرده و برای افزایش کشش و پایداری، قدرت یا ترمز مناسب را بر روی هر چرخ اعمال می‌کند.

2018-kia-stinger-gt_012

kia-stinger-2018-1024-10

در نسخه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده، برای استینگر دو پیشرانهٔ بنزینی در نظر گرفته شده است. تیپ پایهٔ این خودرو با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که 255 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که از مدل پرچم‌دار K900 قرض گرفته شده به چرخ‌های عقب یا به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ اما تیپ بالا ردهٔ این سدان اسپرت کره‌ای که GT نام دارد، مجهز به یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 بای‌توربو خواهد بود که 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه نیز از جنسیس G90 به عاریه گرفته شده است و نیروی آن مانند تیپ پایه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال میابد.

kia-stinger-2018-1024-33

کیا گفته است که استینگر با این موتور می‌تواند ظرف 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافته و نهایتاً رسیدن به حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت را تجربه کند. بدین ترتیب استینگر سریع‌ترین خودروی تاریخ کیا لقب خواهد گرفت. نسخهٔ پایهٔ این ماشین دارای رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و لاستیک‌های 225 است درحالی‌که نسخهٔ GT به رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های 225 در جلو و 255 در عقب مجهز شده است و ترمزهای آن نیز به‌صورت استاندارد دیسکی تهویه شونده ساخت برمبو است که در جلو دارای کالیپرهای چهار پیستونه و در عقب دو پیستونه هستند. همچنین کیا برای بازار اروپا که پیشرانهٔ دیزلی را هم برای استینگر در نظر گرفته است که جزئیات آن در نمایشگاه ژنو آینده اعلام خواهد شد.

ازلحاظ طراحی بیرونی، کیا استینگر خودرویی کاملاً تهاجمی و شیک به نظر می‌رسد که تا حدودی از سدان اپتیما هم الهام گرفته است به‌گونه‌ای که فرم قسمت جانبی آن بسیار به اپتیما شباهت دارد. اما سبک طراحی کلی استینگر خصوصاً در قسمت عقب و فرم چراغ‌ها، به‌شدت ما را به یاد آئودی A7 می‌اندازد که احتمالاً به خاطر این است که سر طراح کنونی کیا یعنی پیتر شرایر پیش‌ازاین در آئودی آر می‌کرده است. نمونه‌ای که فعلاً تصاویر آن منتشر شده است از نوع تیپ بالای GT است که با برخورداری از یک دیفیوزر با چهار سر اگزوز و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، ظاهری کاملاً اسپرت و تهاجمی دارد. در جلوی خودرو هم جلوپنجرهٔ معروف پوزهٔ ببر کیا به همراه ورودی‌های هوای عمودی بیش از همه خودنمایی می‌کنند.

kia-stinger-2018-1024-20

کیا استینگر در داخل دارای صندلی‌های عمیق با روکش چرم ناپا، فرمان ضخیم پوشیده از چرم و ترکیبی از صفحه‌نمایش‌های آنالوگ و دیجیتال است. به‌منظور افزایش حس اسپرت نیز عقربهٔ سنجش‌گرها به رنگ قرمز درآمده‌اند و همچنین صفحه‌نمایش TFT آن نیز نیروی G وارده به خودرو را نشان می‌دهد. استینگر همچنین چند ویژگی را برای اولین بار در محصولات کیا معرفی کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان سیستم تعلیق الکترونیکی قابل تنظیم با پنج حالت رانندگی مختلف، ساب ووفر نصب شده در زیر صندلی (این بخشی از سیستم صوتی سفارشی 720 واتی هارمن کاردون با 15 بلندگو است) و سیستم هشدار توجه راننده را نام برد. این سیستم، همواره رفتار راننده را تحت نظر داشته و اگر حس کند که سطح توجه و هوشیاری او کاهش یافته به‌صورت خودکار با پخش صدای هشدار و یک نمایش گرافیکی در صفحه آمپر به راننده توجه به جلو را تذکر می‌دهد.

stinger-49

 

stinger-10

stinger-30

از دیگر تجهیزات این خودرو نیز می‌توان به سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی 7 اینچی لمسی اشاره کرد. کیا برای اولین بار استینگر را در نمایشگاه دیترویت 2017 به نمایش عمومی درآورده و رسماً معرفی خواهد کرد. سپس این خودرو در اواخر سال جاری برای فروش در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. قیمت‌گذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

 

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

93 دیدگاه

  1. Pony car
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    یعنی اگر یه نفر بکه این ماشین خوبی نیست با جفت پا میام تو چشش .من باب مزاح گفتم کیا تو با من چی کار کردی فقط نگران اینم که جلوی واردات بگیرند و نزارن وارد شه .فکر کنید سایپا هم مثل بهمن موتور به خاطر تولید دوتا محصول کیا بیاد جلوی واردات بگیره

    پاسخ
    1. فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (128 دیدگاه) ,

      آره من میگم خوب نیس چون همش کپیه. جرعتشو داری دست به من بزن. صد سال سیاه تویوتا پریوس رو که به نظر همه زشته با این کپی پیست شده عوض نمی کنم. تویوتا پریوس هرچیم باشه لااقل طراحی خود تویوتا هستش و کاملاً متمایز از بقیه ماشینا. نه مثه این که هرجاشو نگاه میکنی یاد یه ماشین میفتی. پریوس هرچیم که باشه پر تکنولوژیه به نسبت قیمتش اونم تکنولوژی خود تویوتا که الگویی برای بهترین خودروسازای دنیا شده. نه مثه اینکه معلوم نیس تکنولوژی موتور و …. شو از کدوم شرکت دیگه ای گرفته. البته اینم بگم که شاید اگه یه روزی کیا رو پای خودش ایستاد منم طرفدار پرو پا قرصش شدم. ولی فعلاً کی این طور نیس و حالا حالا هم نخواهد بود.

      پاسخ
  2. Omid622
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    عالیه چند ساعته تو کف طراحی داخلیش موندم چندین مرتبه بالاتر و با کیفیت تر از اپتیما

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (128 دیدگاه) ,

      تو کف طراحی این یا بنز و آئودی؟

      پاسخ
  3. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (686 دیدگاه) ,

    آفرین به کیا 🙂
    رازیم ازت 🙂
    این دقیقا همون بخشیه که تمام خودرو سازها باید بودجه و عملیات اسپرت سازی رو تو اون انجام بدن.

    سدان اسپرت ، کار آمد، مفید ، جادار . خوراک مسافرت.

    پاسخ
  4. sunmartin
    سوابق: (1584 دیدگاه) ,

    افراد مغرض با نظرات بی محتوی وارد سایت شدند با نام های کاربری نامعتبر و درفشانی هاشون شروع شده از مدیریت سایت درخواست دارم اسپم های نامربوط و ناشی از حسادت و نظرات بی محتوی را ازین سایت تخصصی بزداید با تشکر از درج این مقاله

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
    Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
    سوابق: (495 دیدگاه) ,

    واقعا عالی دمشون گرم کره جنوبی چقدر پیشرفت کرد و ما با صنعت عقب افتادمون داریم از کیا و هیوندای ایراد میگیریم واقعا مسخره این کار.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    من طرفدار یا دشمن کره ای ها نیستم ولی اولین بار طرحشو که دیدم به نظرم اومد کپی شدس ولی بعد راجع به طراحی این ماشین خوندم که طراحش المانیه به همین دلیل یه الهام از طرحهای اروپایی داره و به نظرم خوب کار کرده

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Mehdi TuRbO
    Mehdi TuRbO
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    حسمو اینجوری میتونم بیان کنم
    وقتی به خودروهای کره ای نگاه میکردم بعد ی چند دقیقه ک میگذشت ازش سیر میشدم اما اینو هر چی نگاه میکنمو سایت میبندم بازم دلم تنگش میشه و میخوام نگاش کنم این میتونه ی پیشرفت خیلی بزرگ برا کیا و کره باشه و میدونم خیلی حمایت میشه ازش وقتی کیا اسپورتیج جزو پر فروش ترینای ۲۰۱۶ استرلیاست این دیگ جای خود دارد شاید ی جور انقلاب باشه تو صعنت موتوری عالی طراحی عالی فضا عالی کاش خودروسازای ما به اسم البته تو شرایط رقابتی بودندو تحت فشار بودند اونجوری مطمئنم حتی بیشتر پول تو جیبشون میرفت واقعن اگ ی خودروی ایرانی با قیمت خوب و کیفیت خوب باشه چرا برم خارجی بخرم تو قیمت پایین اگ همین چینیام نبودند مطمینم ایرانخودرو همین دنام نمیساخت خداییش این سری جدید توربوش بهتر بعضی از ماشینای هم رده قیمت خودشه من ک ی خودروی خارجی تو اون رده داشتم فروختم اما یکی فامیلامون دنا خرید داره و هنوز راضیه حالا ببینید اگ رقیبش فقط چینیا نبودند و بازار رقابتی بود شاید خودروسازی مام هم رده کره بود تازه ما تو طراحی ک زبان زدیم از قدیم عشق ماشینم تو ایرانیا خیلی زیاد طراحای خوب ی صنعتی ک اگ جا افتاده بود مثل فرشمون معروف بود افسوس

    پاسخ
  8. بهداد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    قیمت این ماشین خیلی میتونه تعیین کنندخ باشه تو میزان و تعداد فروشش

    پاسخ
  9. آریا
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    برام جالبه یه شرکت با شرایط نامناسب که فورد فستیوا به اسم کیا پراید مونتاژ میکرد حالا اینقدر پیشرفت کرده که همچین شاهکاری معرفی میکنه
    خدایا تا کی میخوایم سرمونو زیر برف کنیم و بگیم شرایط خیلیم خوبه
    به امید روزی که…

    پاسخ
  10. حسین
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    چراغای عقبش یه تلفیقیه از وایپر و چلنجر
    مگه نه دوستان؟؟؟
    بگین آره آره!!!

    پاسخ
  11. فقط آمریکایی
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی رو از آئودی و بنز کپی کرده

    پاسخ
  12. pony car
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    تصویر نیم رخ چراغ جلو رو دقت کنید چقدر زیبا از یک شاهینی که خیز گرفته برای شکار الهام گرفته تا حالا چنین چیزی ندیده بودم افرین کیا و افرین پیتر این یک طراحی نیست این یک اثر هنری متحرک

    پاسخ
    1. sunmartin
      سوابق: (1584 دیدگاه) ,

      “پونی کار” کامنتت عالی بود همین خودور را سایت مجاور معرفی نموده که میدونی چ سایتی است و متاسفانه مملو شده از کامنت های بی محتوی کاربران پراید سواری که در آرزوی جک و لیفان و چری دست و پا میزنند ولی در حال انتقاد ازین ساخته بی نقص و زیبای کیا هستند و باز هم متاسفانه سایت همسایه آنچنان نظارتی بر کامنت های ضد و نقیض نداره اما خوشبختانه در سایت پدال ازین خبرها نیست و یک سایت واقعا خودوریی است

      پاسخ
  13. قشقایی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اگر با قیمت مناسبی عرضه بشه( که احتمالش هم زیاده) گزینه خیلی خوبیه .
    ماشین های دیفرانسیل عقب جذابترین هستن البته به نظر من .
    من اصلا از ماشین های کره ای خوشم نمیومد ولی دارن تلاش میکنن که خودرو های جذابی تولید کنن و نسبتاً موفق هم شدن .
    به نظر من که عالیه و امیدوارم وارد ایران هم بشه . که بتونیم حداقل از نزدیک ببینم

    پاسخ
  14. خسرو
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    دشبورد و کنسول از مرسدس// جلو از ب ام و// چراغ عقب از مازراتی// استایل کلی جگوار// خسته نباشی دلاور

    پاسخ
  15. soroush
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    استایلش ترکیب پورشه پانامرا و آئودی rs7
    جلو داشبورد بنز

    پاسخ
  16. امین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    فتبارک الله احسن الخالقین
    با آئودی بودم

    پاسخ
  17. سپهر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ضمن احترام به نظر عزیزان
    عرض می کنم دیگر زمان 40 سال پیش نیست که تو ایران میگفتند ماشین فقط بنز بی ام و
    و تویوتا، امروزه قرار نیست یک ماشینی رو 20 سال سوار شیم، که آنقدر نگران دوامش هستیم، تازه میدونیم یک برندی مثل بنز اتفاقاً هم بسیار پر استهلاک و هم بسیار گران است. آیا نباید از رخ اتومبیلی که سوار می شویم لذت کافی ببریم، اتومبیلی که آبشن و فیس نداشته باشه پس چه چیزش لذتبخش است ؟
    وقتی اپتیما سوار میشی هم از نظر نرمی، هم کیفیت متریال استفاده شده در آن، هم قدرت موتور و هم آبشن های متنوع و هم دوام (چون واقعاً کیا روی دوام اتوموبیلهاش حسابش را پس داده، و ایرانی ها قبلاً پرایداصل (مدل 1992 کره ای) و ریو اصل را تجربه کردند که چه دوامی داشت) و هم از نظر قیافه و رخ که به نظرم رؤیایه.
    توصیه می کنم اگر دنبال یک سدان مطمئن با حجم موتور 2400 سی سی با قیمت حدود زیر 200 میلیون هستید حتماً نیوفیسش رو امتحان کنید تا لذت رانندگی را لمس کنید …
    البته عرضم این است انتخاب کاملاً سلیقه ای و همه سلایق قابل احترام است.

    پاسخ
  18. Alireza parsa
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین توسط پیتر شریر طراح معروف شرکت ائودی طراحی شده داخل ماشین از بنز الهام گرفته شده و از ائودی و بی ام دبیلو و لکسوس وحتی بنز الهام گرفته ماشین خوب و قدرتمندی حداقل قیمتش ۲۵۰ میلیون توی ایران باید باشه و ینی در حد قیمت یک کادنزا و شایدم قیمتش زیادتر شه امیدوارم این ماشین اسپرت ۶ سیلندری قیمتش پایینتر دربیاد تا بشه استفادش کرد و تا سرعت ۲۷۰ کیلومتر رسیده کیا همیشه پیشرفت کرده با شرکتای بزرگ و طراحان بزرگ کار کرد تا به اینجا رسید اما ایرانخودرو سایپا فقط بلدن پراید چراغاشو عوض کنند درباره رانا و دنا و کلا از ۲۰۶ و پرشیا کپی شدن و چیزه جدیدی تولید نکردن فقط شکل ماشینای قبلی عوض شده و یکم تیوتون شدن همون ماشینا ،ایران هرچی تولید کرده از سمندش تا تیبا و غیره از خودش نیس نمونش سمند ک ساخت روسیه و انگلیس بوده ک توی تلوزیونم گفتن خودشون
    ایران اگ میخاد توی خودروسازی پیشرفت کنه باید دزدی و باندبازی و مافیابازی خودرویی رو کم کنه و تیکه کنه به دانش و اعتماد به جونان ایرانی کنه ن اینک بره با سیتروئن و پژو قرار داد ببنده اونام بگن اگ قرار داد نبندی افشات میکنیم.موفق باشید پاینده باد ایرانم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.