برنامه آئودی برای استفاده از سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی

آئودی از یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولت در خودروهای آیندهٔ خود استفاده خواهد کرد که کاملاً فراتر از سیستم ۱۲ ولتی استاندارد مورد استفاده در صنعت خودرو خواهد بود. عامل حرکت آئودی به سمت سیستم با ولتاژ بالاتر، به گفته آئودی، این است که سیستم‌های کنونی ۱۲ ولتی توانایی تأمین انرژی تجهیزات الکترونیکی خودروهای مدرن را ندارند.

AUDI RS5 TDI
AUDI RS5 TDI

پرفسور اولریش هاکنبرگ، عضو کمیته توسعه فنی آئودی در این زمینه می‌گوید:

استفاده از این سیستم باعث می‌شود که انرژی بیشتری را در اختیار داشته باشیم. در نتیجه راه برای تکنولوژی‌های جدید باز می‌شود و خودروهای ما را اسپورتی‌تر، مقرون به‌صرفه‌تر و با کاربرد ساده‌تر می‌کند.

در خودروهای آینده آئودی، در سیستم الکتریکی ۴۸ ولت از یک باتری لیتیومی و یک ژنراتور جریان متناوب جدید که می‌تواند به‌عنوان استارتر موتور عمل کند، استفاده می‌شود. یک مبدّل مخصوص نیز برای المان‌های مشخصی از خودرو، برق ۱۲ ولت تأمین خواهد کرد. همچنین خودرو باتری ۱۲ ولتی را برای عملکردهای معیّن حفظ خواهد کرد. آئودی در این زمینه می‌گوید که طراحی ژنراتور جریان متناوب به‌گونه‌ای است که می‌تواند تا ۱۰ کیلووات انرژی را در زمان ترمزگیری در سرعتهای بالا، بازیابی کند. در نتیجه، در زمینه سوخت، صرفه‌جویی نسبتاً خوبی انجام خواهد شد.

AUDI RS5 TDI
AUDI RS5 TDI

بزرگ‌ترین تأثیر سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی، استفادهٔ آئودی از قدرت بیشتر در توربو شارژرهای الکتریکی است. این توربو شارژرها به سرعت موتور وابسته نیستند و بنابراین می‌توانند کارکرد سریع‌تری داشته و تأخیر اولیه را کاهش دهند.

AUDI RS5 TDI
AUDI RS5 TDI

سال گذشته، جورج کاچر، از رؤسای اروپایی کمپانی، گزارش داد که آئودی برنامه دارد که یک موتور ۳ لیتری دیزل V6 با توربوهای دوقلو معرفی کند که دارای یک توربو شارژر سوم الکتریکی خواهد بود. این کمپانی قبلاً خودروهای کانسپت با این طراحی موتور در اروپا به نمایش گذاشته است. مدل RS5 TDI یکی از نمونه‌های آن است که با این‌که هنوز زمان تولید آن مشخص نشده، ولی به خط تولید آئودی بسیار نزدیک شده است.

AUDI RS5 TDI
AUDI RS5 TDI

آئودی می‌گوید که سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی امکان استفاده از سیستم کنترل دینامیکی شاسی و تکنولوژی‌هایی از این دست را فراهم می‌کند. سیستم‌های تعلیق که برای برخی از عملکردهای خود نیاز به انرژی الکتریکی زیادی دارند، می‌توانند با استفاده از سیستم ولتاژ بالاتر کارایی بهتری داشته باشند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

25 دیدگاه

    1. amin
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      آینده در دستان تسلاست ! اینو خود کمپانی های اروپایی هم فهمیدن که مدام برای خرید سهام این شرکت اقدام می کنن

      پاسخ
  1. فرید
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    همیشه عاشق خودرو های المانی بودم و هستم

    پاسخ
  2. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    به این میگن خودرو ساز دائم در حال بهتر شدن و پیشرفته

    پاسخ
  3. omid
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    با تشکر از آقای انیس حسینی مطلب بسیار جالبی بود بی زحمت درباره توربو شارژر الکتریکی ونحوه کارکردش مطلب بذارید .

    پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    استیو جابز:نواوری در نقطه تقاطع علم و هنر قرار داره و اونجا همونجایی هست که بهترین و عالترین محصولات بوجود میاد
    بنظرم المانی ها مصداق این حرف استیو جابز هستن

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    من دقیقا نفهمیدم چی شد میخاد یه خودرو الکتریکی هیبریدی بسازه یا نه میخاد برق 12ولت رو به 48 افزایش بده. مگه برق خودرو جریان مستقیم نیست چرا از ژنراتور جریان متناوب استفاد میکنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      داتسون جان

      به منظور افزایش کارایی توربوشارژرها و بقیه المان‌های الکتریکی برق ولتاژ بالا وارد مدار میشه

      ولی بقیه قسمت ها که به 12 ولت نیاز دارن توسط یک مبدّل، ولتاژ 12 رو بهشون میرسونه

      عملکرد سیستم تعلیق، توربوها، داینامیک شاسی و بقیه قسمت‌ها هم با ولتاژ بالا بهتر کار میکنن

      حالا یه ژنراتور جریان متناوب طراحی کردن که میتونه مانند خودروهای هایبرید، با ترمز گرفتن انرژی تلف شده رو به لیتیوم ها برگردونه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        محمد حسین اشتباه نکن

        آئودی از همه نظر خودرو های خوبی میزنه

        بیشتر تحقیق کنی عاشقش میشی

        RS7 نمونه اسپرت شده‌ی خود آئودی با اون وزن و هیکل بزرگش شتاب 3.7 ثانیه رو داره

        از تکنولوژی هم که دیگه نگو….

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          خب شما باید قبول کنی که اصلاً حیطه‌ی کاری این دو کمپانی باهم فرق میکنه

  6. من
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    برق 48 ولتی خطرناک نیست برای انسان؟ بگیره چی میشه؟

    پاسخ
  7. overclock
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    اینا دارن خودرو های هیبریدی بهینه رو….. بیهنه سازی وبروز رسانی میکنن و خودرو سازان ایران هم به فکر دزدی و کم گذاشتن تو کیفیت خودروهایی که از رده خارج شدن که هنوز دارن تولید میشن و هر روز بدتر میشن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.