آئودی

برنامه آئودی برای آماده‌سازی یک ماه نورد

سال گذشته، آئودی از کار بر روی یک ماه نورد با همکاری گروهی موسوم به دانشمندان پاره‌وقت یا “Part-Time Scientists” خبر داده بود و به گفته این کمپانی، اینک مرحله طراحی «لونار کواترو» به پایان رسیده است. تنها کار باقیمانده، تست نهایی این وسیله نقلیه است که قبل از آماده کردن آن برای سفر به ماه انجام می‌شود. پس از درگیر شدن آئودی و ۱۶ مهندس از این کمپانی در این پروژه، ابعاد این ماه نورد افزایش یافته و تایرهای مخصوص به خودش را پیدا کرده است. به گفته کمپانی، این موارد برای ایجاد پایداری بیشتر، در طراحی لحاظ شده‌اند. علاوه بر افزایش ابعاد ماه نورد، این وسیله وزن کمتری نیز پیدا کرده و از ۳۸ به ۳۰ کیلوگرم رسیده است.

audi-lunar-rover-09-1
در سایر موارد، ماه نورد آئودی تفاوت عمده‌ای با مدل سال قبل ندارد. تمام چرخ‌ها هنوز هم دارای پیشرانه الکتریکی هستند و بنابراین آئودی آن را به عنوان یک وسیله نقلیه «کواترو» و «ای-ترون» درنظر گرفته است. این ماه نورد آخرین مراحل تست را در خاورمیانه تجربه خواهد کرد؛ جایی شرایط «مأموریت» در آن شبیه‌سازی شده است. برای آنهایی که کمتر با این «مأموریت» آشنا هستند، باید گفت که پارامترهای آن توسط گوگل برای جایزه موسوم به «گوگل لونار ایکس‌پرایز» مشخص شده‌اند. این جایزه برابر ۳۰ میلیون دلار خواهد بود به اولین تیمی تعلّق خواهد گرفت که از بودجه خصوصی، یک ماه نورد را بر روی سطح این کره فرود آورد، با آن در مسافت ۵۰۰ متر حرکت کند و به زمین، عکس مخابره نماید. اگر این مأموریت با موفقیت انجام شود، احتمالاً برخی تصاویر با کیفیت سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه را از محل ماه نورد آپولو ۱۷ که مأموریت خود را در سال ۱۹۷۲ در سطح ماه داشته، شاهد خواهیم بود؛ چرا که فرود در محلی نزدیک به محل فرود آپولو درنظر گرفته شده است.

audi-lunar-rover-10-1

audi-lunar-rover-11-1
تیم Part-Time Scientists که آئودی با آنها همکاری داشته، دارای نوبت برای پرتاب فضاپیمای ALINA هستند که قرار است یک جفت «لونار کواترو» را بر روی سطح کره ماه بنشاند. این پرتاب توسط شرکت «صنایع اسپیس‌فایت» برای پایان سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است. صنایع اسپیس‌فایت شرکتی است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، به تعداد ۱۱ موشک برای مشتریان مختلف ارسال کرده و قرار است که در سال آینده نیز یک کاوشگر برای SpaceIL با موشک اسپیس‌ایکس فالکون ۹ به ماه پرتاب کند؛ کاوشگری که باز هم در صدد انجام مأموریت ایکس‌پرایز گوگل خواهد بود.

audi-lunar-rover-13-1

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امپراتور لامبورگینی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ???
    آئودی اینقدر خفن شده بود و ما نمیدونستیم.؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رو کاغذ ما ۱۳۹۵ شمسی هستیم، اونا ۲۰۱۶ میلادی اما در‌واقعیت هم تو خیلی چیزا به اندازه همین ۶۲۱ سال ازشون عقب‌تریم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا