آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

آئودی برای اولین بار در نمایشگاه پکن در سال 2012 از کانسپت A6 الکتریکی هیبریدی خود رونمایی کرد. پس از سه سال نسخه تولیدی آن همانند کانسپت اولیه با فاصله محوری زیاد در چین ساخته و فروخته خواهد شد. این خودرو یک هیبرید پلاگین است که این توانایی را در ماشین ایجاد می‌کند که خودرو با هرکدام از سیستم‌های احتراق داخلی یا الکتریکی یا هر دو باهم حرکت کند.

2015 Audi A6L e-tron
2015 Audi A6L e-tron

دولت چین برای کاهش آلودگی هوا متعهد به افزایش فروش خودروهای الکتریکی شده است و یارانه قابل‌توجهی را برای وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست در نظر گرفته است به همین دلیل خودروسازان نیز تلاش خود را جهت افزایش تولید وسایل نقلیه الکتریکی در بازار چین به‌کار برده‌اند تا حدی که خودروهای زیادی مثل A6 هیبریدی الکتریکی در بازارهای دیگر حتی به فروش نمی‌رسند.

2015 Audi A6L e-tron
2015 Audi A6L e-tron

A6 الکتریکی هیبریدی مثل Q7 الکتریکی هیبریدی جدید از موتوری 2.0 لیتری توربوشارژر همراه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. هرچند قدرت تولیدی A6 کمتر از Q7 است اما A6 در حالت ترکیبی 245 اسب بخار نیرو و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در 8.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند.

2015 Audi A6L e-tron
2015 Audi A6L e-tron

2015 Audi A6L e-tron
2015 Audi A6L e-tron

با توجه به اندازه‌گیری‌هایی که در چین انجام شده این خودرو فقط با مصرف 2.2 لیتر سوخت 100 کیلومتر را طی می‌کند و در هر کیلومتر 52 گرم CO2 تولید می‌کند. باتری لیتیوم یونی آن با 104 سلول، 14.1 کیلووات ساعت انرژی ذخیره می‌کند که زیر محفظه بار واقع شده و حجم کم باتری فضای زیادی از صندوق را اشغال نکرده و صندوق ظرفیتی 340 لیتری دارد.

2015 Audi A6L e-tron
2015 Audi A6L e-tron

خودرو در حالت تمام الکتریکی 50 کیلومتر را بدون تولید هیچ‌گونه گاز گلخانه ای طی کند. بنابراین این ماشین مطابق با تعریف چین وسیله نقلیه با انرژی جدید است که در حالت ترکیبی 880 کیلومتر را طی می‌کند.

2015 Audi A6L e-tron
Audi A6L e-tron

سیستم مدیریت هیبریدی هوشمند عملکرد A6 را به عهده می‌گیرد و راننده چهار حالت رانندگی را پیش روی خود می‌بیند.”EV” که مخفف خودروی الکتریکی است و خودرو می‌تواند تا 135 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد، “Hybrid” که در این حالت سیستم مدیریت هیبرید، حالت رانندگی را با بهترین باردهی ممکن انتخاب می‌کند. “Battery hold” که سیستم انرژی الکتریکی را ذخیره می‌کند و حالت “Battery charge” که باتری را شارژ می‌کند.


وقتی راننده پا را از پدال گاز برمی‌دارد هر دو موتور غیر فعال شده و این سدان بدون استفاده از نیرو در حالت هیبرید حرکت می‌کند. سیستم احیای الکتریکی بیشتر نیرویی که برای ترمز به‌کار می‌رود را صرف شارژ کردن باتری می‌کند و ترمزهای هیدرولیکی فقط در ترمزهای شدید بکار می‌رود.

Audi A6L e-tron
Audi A6L e-tron

Audi A6L e-tron
Audi A6L e-tron

صفحه نمایش‌های A6 اطلاعات کاملی در مورد وضعیت پیشرانه و شارژ باتری نشان می‌دهد که کنترل سیستم چندرسانه‌ای ناوبری بعلاوه جریان انرژی در سیستم هیبرید -نمودارهای محدوده و مصرف برق و بنزین- در سیستم اطلاعات راننده نمایش داده می‌شود.


تعدادی از ویژگی‌های ظاهری مدل‌های هیبریدی پلاگینی آئودی را متمایز می‌کند. چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی ظریف و مسیر LED در ورودی هوا که مخصوص A6 هیبریدی الکتریکی است. نشانه‌های هیبریدی الکتریکی این خودرو گلگیرها و درب صندوق عقب را زیبا کرده و دیفیوزر خودرو سیستم اگزوز خودرو را پنهان می‌کند.

Audi A6L e-tron
Audi A6L e-tron

طراحی زیبا، فضای داخلی بزرگ و جدید، سواری راحت و لوازمی مجهز و پیشرفته، قدرت و موفقیت مدل‌های پیشین را برای مدل الکتریکی هیبریدی آن به ارمغان می‌آورد. این خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک آئودی و فولکس‌واگن در شمال چین -شهر چانگچون- تولید و در سال 2016 وارد بازار چین می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

10 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    درب موتور (کاپوت) را هم اگه بردارن بازم مشکلی پیش نمیاد.
    تصویر آخرومیگم(چقدر زیباست)
    و حالا که از کاپوت حرف زدم، این مطلب را هم بخونین:اختراع سامانه هوشمند کاپوت خودرو در شیراز
    به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس، مسعود تمدن جوان 22 ساله اهل فیروزآباد فارس این سامانه را طراحی کرده است.
    رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت : این سامانه متشکل از سنسور نوری ، سنسور گرمایی، تربومتر ، رله ، میکرو سوئیچ ، بوش ، سیستم هشدار دهنده گویا ، led ، دریچه ، موتور دریچه ، دوبل ، سرو موتور ، تایمر دیجیتال ، میکرو سوئیچ ، موتور سامانه هوشمند ، میکروکنترلر و سیستم کاهش سرعت است .
    این سامانه با نصب بر روی خودرو ، از باز شدن ناگهانی در کاپوت در حین حرکت و تصادفات ناشی از آن خودداری کرده و در صورتی که در کاپوت باز باشد ، از طریق سیستم هشدار دهنده گویا به راننده هشدار می دهد و در صورتی که راننده به هشدار توجهی نکند ، با استفاده از میکروکنترلر و سیستم کاهش سرعت ، خودرو را به تدریج متوقف می کند .
    خلفی افزود : این سامانه همچنین در فصول گرم مثل تابستان ، هنگامی که موتور داغ شده از طریق سنسور گرمایی و حرارتی ، متوجه بالا رفتن آمپر آب خودرو شده و با استفاده از میکروکنترلر و تربومتر ، سبب باز شدن دریچه تعبیه شده بر روی کاپوت شده و هوای مستقیم را از طریق فن به موتور می رساند .
    این عمل علاوه بر کاهش دمای موتور از مصرف زیاد بنزین نیز جلوگیری می کند .
    مسعود تمدن مبتکر این سامانه گفت : این سامانه با هزینه ای کمتر از 100 هزار تومان بر روی خودروهای سبک و سنگین ایرانی قابل نصب است.
    این اختراع به شماره 70114 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.
    این اختراع از سوی شرکت ایران خودرو نیز دارای تأییدیه فنی است .

    سپاس از مهدی نیک سیرت

    پاسخ
  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    این مدل رینگ خییییییییییییییییلی برازندشه.پوشش زیر کاپوتش عالیه

    پاسخ
  3. رامکال
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    الحق و الانصاف آئوی داره سنگ تموم میگذاره امیدوارم که همیشه موفق و پیروز باشه.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    آقای نیک سیرت ممنون

    آئودی محشره

    مصرف 2.2 لیتر و 245 اسب بخار و شتاب 8 ثانیه…!!

    واقعاً آئودی رو قبول دارم، در عین سادگی، مهندسی رو تکنولوژِ رو به اوج خودش رسونده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.