آئودی A7 در برابر پورشه پانامرا، رقابت دیزلی

در این بررسی از دو خودروی مجلل و رده‌بالای بازار استفاده کرده‌ایم؛ فیس‌لیفت جدید آئودی A7 بیشتر به مجلل بودن خودرو کمک کرده است، و رقیب قدرتمندی چون پورشه پانامرا را به مبارزه طلبیده است.

Audi A7 vs Porsche Panamera
Audi A7 vs Porsche Panamera

مدل اجرایی A7 آخرین نسخهٔ به‌روز شده از این خودرو است که با یک ظاهر به‌روز شده و اسپرت، همراه با نشاط بیشتر نسبت به A7 Sportback آمده است. فروش مدل قبلی از این آئودی به مدت چهار سال بوده، که در حال حاضر هم با نام تجاری A7 فیس لیفت به فروش می‌رسد. راه‌اندازی نسخه فیس لیفت، با چراغ‌های جدید و پیشرانه دیزلی و البته کارآمد، و همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک کواترو می‌باشد که در این آزمون از مدل توربو دیزل S با عملکرد بالا استفاده شده است و به نظر می‌رسد با هندلینگ اسپرت و چالاکی که دارد، رقیب قدرتمند و اسپرت خود، پورشه پانامرای دیزل را به چالش بکشد.

Audi A7 vs Porsche Panamera
Audi A7 vs Porsche Panamera

همانند آئودی، پانامرا نیز در اوایل سال جاری به‌روزرسانی شده است، و کابین باشکوه آن باعث می‌شود از نظر راحتی، موقعیت آئودی را در خطر قرار دهد. واژه Porsche MotorSport به این معنی است که یک خودروی با عملکرد بالا را در اختیار دارید که با آن قادر خواهید بود، چه در جاده‌های پر پیچ‌وخم و چه در بزرگراه با سرعت بالا رانندگی کنید و این کنایه از عملکرد و هندلینگ بالای خودروهای پورشه است.

با این حال، قیمت پانامرا تقریباً 10,000 پوند بالاتر از آئودی A7 است و در اینجا این پرسش به وجود می‌آید: آیا پورشه از استعدادهای بالایی برخوردار است و توجیه هزینه بالاتر خود را به‌اندازه کافی دارد یا خیر؟

Audi A7 vs Porsche Panamera
Audi A7 vs Porsche Panamera

شاخ به شاخ

صندلی‌ها و محل نشستن
هر دو خودرو از ویژگی کابین جادار برخوردارند، اما فقط آئودی پنج نفره است. با این حال، برآمدگی کف خودرو که ناشی از سیستم انتقال قدرت است باعث می‌شود که صندلی وسط فقط برای استفاده گاه و بی گاه، مناسب باشد. در مقابل، پورشه بهترین وضعیت صندلی را برای چهار نفر ارائه کرده است که سفت و سخت سرنشینان را در بر می‌گیرد. هر سرنشین عقب یک صندلی اسپرت و محکم را در اختیار دارد، در حالی که محفظهٔ میل‌گاردان کوچک و محصور است، جا فنجانی‌ها و سیستم کنترل هوای عقب به خوبی این قسمت را پوشانیده‌اند و فضای اسپرت در عین حال مجلل را فراهم آورده اند.

Audi A7 Interior
Audi A7 Interior

Porsche Panamera Interior
Porsche Panamera Interior

اسپویلرها
به‌منظور حفظ ظاهر لوکس و پر زرق‌وبرق خود در عین بهبود وضعیت آئرودینامیک بدنه، هر دو خودرو از اسپویلرهای عقب فعال بهره می‌برند که به زیبایی در بدنه مخفی می‌شوند. در آئودی این باله به‌طور خودکار در سرعت 130 کیلومتر در ساعت بالا می‌رود و هنگامی که سرعت را به زیر 80 کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهید پایین می‌آید. در حالی که پانامرا در سرعت 120 کیلومتر در ساعت باز شده و در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پایین می‌آید. همچنین در هر دو خودرو می‌توان در هر سرعتی، از طریق دکمه‌های روی داشبورد این باله را فعال یا غیرفعال نمایید.

Audi A7 Spoiler
Audi A7 Spoiler

Porsche Panamera Spoiler
Porsche Panamera Spoiler

آپشن
رقبای ما در کیت استاندارد با تعداد زیادی از آپشن‌های مفید می‌آیند، همچنین شما می‌توانید تعداد زیادی از آپشن‌های اضافی و اختیاری دیگر را به هردو خودرو اضافه کنید. با این حال، A7 ما با آپشن‌های به ارزش 14,310 پوند، اشک‌آور است در حالی که این آپشنها در پورشه 11,054 پوند قیمت خورده است. از طرفی دیگر در پورشه باید برای بلوتوث 429 پوند بپردازید! یک آپشن ساده که قطعاً باید به‌عنوان استاندارد بر روی یک ماشین 65,000 پوندی نصب شده باشد.

Audi A7 Dashboard
Audi A7 Dashboard
Porsche Panamera Dashboard
Porsche Panamera Dashboard

حکم

جایگاه اول پورشه پانامرا

تصمیم برای جدا کردن یکی از این دو خودروی فوق‌العاده بسیار سخت است، چرا که هر دو خودرو، لوکس و کروزرهای پالایش شده‌ای هستند. اما پانامرا به لطف رانندگی گیراتر و با عملکرد بالای خود، جایگاه بهتری را کسب می‌کند. پانامرا دارای همان روح و شخصیتی است خودروهای اسپرت پورشه به خوبی از آن بهره برده‌اند. ارتباط راننده با فرمان و سیستم انتقال قدرت بسیار عالی است. پانامرا در یک بسته کامل، عملکرد بالا و هزینه‌های در حال اجرای کمتری را نسبت به آئودی ارائه می‌دهد، همچنین ارزش پانامرا پس از سه سال بسیار بهتر از آئودی خواهد بود که همین موارد به انتخاب یک پانامرای دیزلی فوق‌العاده، کمک شایانی می‌کند.

Porsche Panamera Diesel
Porsche Panamera Diesel

Porsche Panamera Diesel
Porsche Panamera Diesel

جایگاه دوم آئودی A7

آئودی A7 اسپرت‌بک، یک خودروی اجرایی رده‌بالا و بسیار جذاب بوده که هم عملی و هم شگفت‌انگیز است. این در حالی که کیفیت قطعات و راحتی کابین، بسیار بالا و هم‌تراز با پورشه پانامرا می‌باشد. در سیستم QUATTRO هم چسبندگی بیش از حدی وجود دارد و هزینه‌های در حال اجرا معقول هستند. با این حال، در حالی که A7 در بزرگراه سریع و پالایش شده است، فاقد شخصیت رانندگی است که در پانامرا می‌توان یافت، و درمجموع صرفهٔ اقتصادی کمتری نسبت به پانامرا دارد که این امور باعث شد در این آزمون جایگاه پایین‌تر را کسب می‌کند.

Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic
Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic

Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic
Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic

مشخصات کلیدی

مشخصات Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic Porsche Panamera Diesel
قیمت پایه / قیمت مدل تست £56,575/£70,885 £65,634/£76,688
ارزش باقیمانده پس از (3 سال/36.000) £25,911/45.8% £35,311/53.8%
استهلاک £30,664 £30,323
مالیات سالانه / نرخ بالاتر £3155/£6,310 £3,787/£7,574
طول / فاصله ی دو محور 4,974/2,914mm 5,015/2,920mm
ارتفاع / عرض 1,420/1,911mm 1,418/1,931mm
موتور / حجم 6 سیلندر خورجینی توربو / 2967 سی سی 6 سیلندر خورجینی / 2976 سی سی
بیشینهٔ قدرت 316 اسب بخار 296 اسب بخار
بیشینهٔ گشتاور 650 نیوتن متر 650 نیوتن متر
گیربکس و دیفرانسیل 8 سرعته اتوماتیک / 4WD 8 سرعته اتوماتیک / RWD
حجم باک 73 لیتر 80 لیتر
حجم صندوق عقب 535 لیتر 445 لیتر
وزن خودرو / حمل بار 1,895/535kg 1,900/600kg
دایره دور زدن خودرو 11.9 متر 12 متر
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی 3 سال (60.000 کیلومتر) / 3 سال 3 سال (نامحدود) / 2 سال
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده 12 / 26 6 / 3
0 تا 60 مایل 5.1 ثانیه 5.7 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر 258 کیلومتر
مسافت ترمز از سرعت 112 تا 0 کیلومتر 46.8 متر 42.8 متر
میزان نویز کابین در سرعت 112 کیلومتر 69 دسی‌بل 64 دسی‌بل
مصرف سوخت میانگین طبق ادعای کمپانی 6.15 لیتر 6.4 لیتر
مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس 6.8 لیتر 6.4 لیتر
تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات 221/162g/km/28% 206/169g/km/29%
ایربگ / ISOFIX / سنسور پارک / دوربین 6 عدد / دارد / دارد / 810 پوند 8 عدد / دارد / دارد / 473 پوند
تشخیص باران/ کروز/ کروز کنترل فعال 2.000 پوند / دارد / 1.330 پوند 1.116 پوند / دارد / 4.589 پوند
رنگ متالیک / چراغ LED 655 پوند / دارد 851 پوند / 1.907 پوند
صندلی الکتریکی / چرم / گرم‌کن صندلی دارد / دارد / دارد دارد / نیمه‌کامل / دارد
ماهواره ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث دارد / دارد / دارد / دارد دارد / 224 پوند / دارد / 429 پوند


منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

32 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      شایان جان فدات

      بله دقیقاً، واقعاً انتخاب سخته من به هر دو علاقه زیادی دارم و البته احترام خاصی قائلم…

      پاسخ
  1. farid
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    خدایش پورش بی نظیره من هیچ وقت علاقه ای به داشتن یه سوپر اسپرت ندارم ولی هر دفه یه 911 میبینم کلی ذوغ میکنم

    پاسخ
    1. AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      داخل پورشه های کلا شبیه کابین هواپیماست با اون ردیف دگمه های بغل دنده..و از نظر 50% قضیه ست طراحی داخلی زیبا…

      پاسخ
  2. ELDORADO
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    تاحالا یمدته دقت کردین بجای نقدو بررسی گزارش هرصفحه به بحث های بیهوده ومسخره کردن خودروسازای وطنی میپردازیم…..
    وقتی گوش نمیدن بابا به بحث های خودمون بپردازیمو حال خودمونو خراب نکنیم

    پاسخ
  3. ELDORADO
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    من تو ین کلاس CLSرو بیشتر دوست دارم اما پانامرا ابهت گیراییش تو هیچ خودروی دیگه ای نیست

    پاسخ
  4. ELDORADO
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    پدال جان چرا درمورد نمایندگی جدید شورولت توایران مطلب نمیزنی

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
    احمدرضا خواجه زاده
    سوابق: (1029 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا دیگه پورشه ها به دلم نمیشینن
    البته خب این مشکل منه نه پورشه (با عرض ارادت به طرفدارای پورشه )
    ولی انتخابم آوودی هست چون به نظر من هم زیباتره هم شتاب بهتری داره و…

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      تو آوودی دوست داری ولی من آئودی رو ترجیح میدم اینجا طرفدارای ایتالیا زاپن و امریکا سعی میکنند تلفظ صحیح رو یادتون بدند حتی دیگه لجه انگلیسی رو به طرز مضحکی موقع نوشتن میارن اما طرفدارای آلمان بعضیاشون اصلا تلفظ صحیح رو رعایت نمیکنند هیچ در برابر تلفظ های مسخره مثل بی ام دابیلو هیچ عکس العملی ندارن اگه واقعا نمیدونین خوب من و چند تای دیگه حاضریم یادتون بدیم ایراد نداره بهتر از اینه که مثل یه جهان سومی اصیل به فولکس بگیم وولکس! چرا؟ چون میگن!

      پاسخ
      1. zippo
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        با ارزوی شفای عاجل همه رهگذر ها
        اینجا انجمن و گلوپ املا و انشاء و عاموظش زبان فارسی نیصت داداش
        این جا صایت خودرویی هست
        بی ام دابالیوو و لکصوص و طویتا و مرصدث رو هر کی هر جور بخود تایپ میکنه

        در ضمن اشتباه تایپی همیشه پیش میادنیازی به این جور جبهه گرفتن نیست

        پاسخ
  6. farbod
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام

    منظور از” بارنگویی ” چیه که یه سری تو آگهی فروش خودرو زدن؟!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درود آقا فربد

      آقا فربد من یه سرچی تو نت زدم ولی متاسفانه معنی لغوی براش نتونستم پیدا کنم

      ولی همینطوری که به آگهی هایی که از کلمه ی “بارنگویی” استفاده کرده بودن، نگاه انداختم، ماشینایی صفر بودن که توسط شرکتای بازرگانی و نمایشگا ها به فروش میرسیدن

      مخصوصا توی باما تا اونجا که دیدم کلمه ی بارنگو برای شرکت بازرگانی پارسیس خودرو استفاده شده بود

      از بچه ها اگه کسی اطلاعات دقبق تری داری، ممنون میشم بگه

      ارادت

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    احمد، دادا، دمت گرم

    راستش انتخابش سخته، ولی شاید آئودی رو بردارم

    درسته که نظر سنجی پورشه رو برتر میدونه، ولی برتری هایی که اینجا آئودی داره، احساس میکنم بیشتر به درد من میخورن

    ارادت

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل آرش
    آرش
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    سلام دوستان! من تازه عضو پدال شدم× امیدوارم به کمک اساتید اطلاعاتمو بالا ببرم
    اسپویلر دقیقا کارش چیه؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Mamas
      Mamas
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      هم برای ظاهر اسپورت تر هم برای کمک به ائرودینامیک خوردرو در سرعت های بالاست، یعنی هم کاربرد فنی داره هم ظاهری برای همون علاوه بر اتوماتیک کار کردن در سرعت های بالا دکمه هم گذاشتن برات تو حالت بود بدیش بالا خوشکل تر شه ماشینت

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    هر دو ماشین خیلی عالی هستن،هم عملکرد خوبی دارن و هم طراحی زیبایی،نمای جلوی آئودی خیلی جذاب و زیباست ولی پانامرا رو بیشتر دوست دارم،طراحی کلی و ظاهرش رو بیشتر میپسندم،کابینش لوکستر و قشنگتر از آئودیه،البته شاید به خاطر این باشه که پانامرا رو زیاد دیدم ولی این مدل آئودی رو تاحالا از نزدیک ندیدم.
    اگه قصد انتخاب داشته باشم…
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    CLS رو انتخاب میکنم 😀

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    هر دوتاشون خیلی خوبن ولی من اوودی را به دلیل جادارتر بودن و خانواده پسندتر بودن انتخاب میکنم . (با احترام و عرض ادب خدمت دوستداران پورشه)

    پاسخ
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .
    واقعا انتخاب سخته .
    اما من فکر کنم آئودی رو انتخاب کنم .

    پاسخ
  12. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    تو رو خدا کابین و داشبورد این دو تا با ماشین های پیزوری فراخوان بده مقایسه کنین تفاوت از زمین تا اسمونه ولی بعضیا نمیفهمن یعنی نمیخوان بفهمن

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل BMW7
    BMW7
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    هر دو ماشین خیلی بهم نزدیکن و برااکثر آپشن ها(بلوتوز)! باید هزینه پرداخت کنی! ولی با احترام به پورشه و اینکه یه وسیله وقتی همش پیش چشمت باشه یه طوری دنبال یه چیز تازه تر میگردی من فک کنم آئودی شکل و قیافه خوشکلتری تو فیس لیفت پیدا کرده و شاید پورشه بهتر باشه ولی خیلی وقته شکل و قیافش همین طور مونده!!

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل Mamas
    Mamas
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    کابین پورشه نمی دونم چرا نمیگیره منو ائودی رو بیشتر دلم می خواد ، اما رخخخخ پورشه دیوانت می کنه :)خیلی جذاب تره

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل hamid reza
    hamid reza
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    انتخاب من اقای خاص ائودی. ماشینای ائودی یه جوری خیلی به دل میشینن نمیدونم چرا 🙂

    پاسخ
  16. ali
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    پورشه عزیز واقعا یه ماشینه فوق العاده خاصه…یعنی تاحالا صدتا فیلم دیدم که توش پورشه یه ماشین واسه افراد پولدار و باکلاس بوده که نشون میده تو بقیه کشور ها هم پورشه یه ماشین خاصه و لاکچریه

    پاسخ
  17. بهراد
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    انصافا پراید خیلی تکنولوژی بالایی داره فک نکنم آلمانی ها هیچ وقت بتونن بهش برسن حجم موتورش 1300هست و وزنش هم 800کیلو مصرف بنزینش 8لیتر هست ولی پانامرا و a7 حجم موتور شون 3000 و وزنشون هم 1900 کیلو ولی مصرف بنزینشون 6.8لیتر هست.بعدش مسولین میگن واردات ماشین های بالای 2500cc ممنوعه چون لوکسه و مصرف بنزینش زیاده! حالا از این هم که بگذریم یه چیزی که خیلی مهمه و توی دنیا خیلی بهش اهمیت میدن میزان آلایندگی هست که خیلی مهم تر از مصرف سوخته!

    پاسخ
  18. علی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من پورشه رو بیشتر دوس دارم اما انتخاب خیلی خیلی خیلی خیلی……………. سخته اما چون هم اینجا نوشته و من میدونستم که بهتره به پورشه رای دادم

    پاسخ
  19. فقط انگلیش
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    من ماشین های زیر دوازده سیلندرو دوست ندارم دوازده سیلندر ها مثل رولزرویس واستون مارتین ولامبورگینی وفراری و….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.