آئودی علیه تسلا: E-tron به جنگ X می‌رود!

سرانجام و پس از انتشار تیزرهای متعدد، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت و طی مراسمی باشکوه آئودی از شاسی‌بلند مفهومی و الکتریکی خود E-tron Quattro رونمایی کرد. آئودی با رونمایی از این مفهومی زیبا، شیپور جنگ علیه تسلا و شاسی‌بلند تمام الکتریکی این شرکت را به صدا درآورد.

Audi E-tron Quattro Concept
Audi E-tron Quattro Concept

E-tron کواترو که به سه موتور الکتریکی مجهز است از سیستم تولید نیروی جالبی بهره می‌گیرد به‌گونه‌ای که یکی از سه موتور به چرخ‌های جلو و دو موتور دیگر به چرخ‌های عقب نیرو می‌رسانند و در مجموع و در حالت عادی 425 اسب بخار و در حالت تقویتی یا Boost تا 500 اسب بخار قدرت و 813 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این اعداد و ارقام باعث شده‌اند تا آئودی E-tron کواترو درزمانی معادل 4 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و درنهایت تا مرز 209 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. آئودی در نظر دارد تا گستره حرکت این مدل به مرز 500 کیلومتر با یک بار شارژ کامل برسد که در نوع خود و در مقایسه با اصلی‌ترین رقیب آن، تسلا مدل X نوعی برتری محسوب می‌گردد.

Audi E-tron Quattro Concept
Audi E-tron Quattro Concept

آئودی در ساختار و مهندسی E-tron شباهت‌های بسیاری به تسلا X دارد و همانند این خودرو از باتری‌های 95 کیلووات ساعتی سود می‌برد که در کف خودرو جای گرفته‌اند. کابل شارژ DC این خودرو از گونه 150 کیلوواتی است که تنها به 50 دقیقه زمان برای شارژ احتیاج دارد. البته اطلاعاتی در خصوص مدت زمان لازم برای شارژ با کابل AC وجود ندارد گرچه مباحثی درباره شارژ خودرو از طریق وایرلس و بدون سیم نیز وجود دارد و گفته می‌شود احتمالاً E-tron همچون فولکس‌واگن تیگوان GTE از طریق پنلهای خورشیدی سقف شارژ گردد. البته این خبر از سوی آئودی هنوز تأیید نشده است.

Audi E-tron Quattro Concept
Electric drivetrain with up to 370 kW

در مورد طراحی آئودی می‌توان به یک کلمه اکتفا کرد و آن” آینده‌نگرانه” است. آئودی در مفهومی جدید خود از یک بدنه تیز و در عین حال کاملاً صیقلی بهره برده که با موج‌هایی ملایم خطوط را به دماغه‌ای هشت ضلعی و 4 حلقه کرومی متصل می‌کند. شیشه‌های جلو و عقب با زاویه تندی از سقف به قسمت میانی متصل شده‌اند و خبر از آسودگی راننده برای شکافت هوای اطراف در سرعت‌های بالا، مصرف سوخت کمتر و پایداری بهتر می‌دهند. جای‌جای خودرو در قیاس با مدل‌های تولیدشده و کنونی آئودی به‌روزرسانی و آئرودینامیک‌تر شده و چراغ‌ها باریک‌تر و کشیده‌تر شده‌اند. چراغ‌ها در جلو و عقب به یک حاشیه عمودی در کناره‌ها مزین شده تا چهره خودرو از یکنواختی خارج گردد. همچنین جلوپنجره برخلاف همیشه کاملاً بازطراحی شده و علاوه بر بخش‌بندی قسمت پایینی به سه مربع کرومی، بخش میانی با نوارهایی ظریف، عرضی و چندگانه، جلوپنجره را به دونیم تقسیم کرده است.

Audi E-tron Quattro
Audi E-tron Quattro

رنگ‌آمیزی دوگانه بدنه به E-tron کمک شایانی نموده تا چهره‌ای مفهومی و آینده‌نگرانه پیدا کند به گونه‌ای که ترکیب دو رنگ آبی و کربنی و تضاد حاصل شده از این تلاقی در کنار لاستیک‌های جذاب و بزرگ و رینگ‌های برجسته به کواترو هویتی ملموس و البته جسورانه بخشیده است. آئودی قول داده است تا کراس اوور الکتریکی خود را تا اوایل 2018 به بازارهای جهانی عرضه کند. این شاسی‌بلند لوکس و اسپرت، 4 متر و 88 سانتی‌متر طول و 193 سانتی‌متر عرض دارد و با 154 سانتی‌متر ارتفاع از جادارترین محصولات در این کلاس خودرویی است. آئودی با دقت مثال‌زدنی E-tron را به گونه‌ای ساخته که باید منتظر جنگی تمام‌عیار با تسلا مدل X باشیم، خودرویی که تسلا امید بسیاری به موفقیت آن دارد.

Audi E-tron Quattro Concept Interior
Audi E-tron Quattro Concept Interior

Audi E-tron Quattro Concept
Audi E-tron Quattro Concept Interior

تأکید آئودی درباره طراحی داخلی خودرو بر زیبایی، ارگونومی و آینده‌نگری بوده است و به‌وضوح نشانه‌های این سه مورد را می‌توان در جای‌جای کابین دید. پروفسور اولریخ هاخنبرگ عضو هیئت‌مدیره آئودی درباره E-tron گفته است:

E-tron ترکیبی برجسته از رانندگی لذت‌بخش در گستره‌ای وسیع است، با طراحی عالی و رفاه کم‌نظیر، چیزی شبیه یک بتون مستحکم و قابل پیش‌بینی.


منبع: detroitnews carscoopsleftlanenews

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

23 دیدگاه

    1. شلبى
      سوابق: (563 دیدگاه) ,

      این کانسپته اقا سعید،با محصول نهایى تولید شده تفاوت داره،باید دید محصول نهایى چه شکلى میشه،
      ائودى کارش درسته و قابل احترام،این خیلى عالیه که رقابت در زمینه خودرهاى الکتریکى داره زیاد میشه
      اگر مشخصات فنیش همینى باشه که نوشته شده تسلا مدل X از نظر فنى برترى داره به ائودى،شتاب و حداکثر سرعتش بهتره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سعید
        سعید
        سوابق: (477 دیدگاه) ,

        شلبی جان برادر عزیزم
        بخدا منم میدونم کانسپت چیه میدونم فقط یه پیش نمایش از مدل اصلی هس (-:
        ولی عزیزم اینجور ماشینا که الکتریکی ان قیافشون نباید زیاد معمولی باشه و بخاطر رقابت با پورشه و تسلا که خیلی خوشگلن این باید با کمترین تغییرات ممکن نسبت به مدل کانسپتش به بازار بره تا رقابتش رو حفظ کنه از این رو من گفتم خوشگلتره چون میدونم تغییرات زیادی نمیکنه
        البته ممنونم که یه چیزی بهم یاد دادی شاید من نمیدونستم کانسپت چیه (-:

        پاسخ
  1. فرشید
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    تسلا یه چیزه دیگس…چون تخصصش خودرو های تمام الکتریکی هستش و تجربش هم زیاد تره.

    پاسخ
    1. Farzam
      سوابق: (105 دیدگاه) ,

      تجربش که از آئودی بیشتر نیست یه چیز گفتیا!؟!؟
      اون موقعی که تسلا اون ماشین اسپرت کوچیک بر پایه لوتوس ساخت آئودی داشت رو سوخت هیدروژنی و سیستم های بازیابی انرژی امتحان میکرد. و اینکه R8 E-tron نسل اول زودتر رفت رو تط تولید ولی فروش نداشت. همین چراغ جلوهایی که آئودی به عنوان فیس لیفت برا R8 داد ماله E tron بود.

      ولی تسلا هم شرکت فوق العاده قویه تو زمینه خودرو های هیبرید و برقی. هرچند من Fisker Karma رو میپسندم

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        Farzam گرامی درسته آودی به حالت کلی تجربه ی بیشتری داره ولی در زمینه ی ساخت خودروهای الکتریکی فعلاً تسلا داره یکه تازی میکنه چون خودت میدونی داداش عملکردش خاص خودروهای الکتریکیه.البته انصافا باید از آودی هم ترسید.به خصوص اخیراً که نقش E Tron داره پر رنگ تر از قبل میشه.
        من که تسلا رو بیشتر دوست دارم ولی به واقع نباید تسلا، آودی رو دست کم بگیره.

        پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    واقعا توی این چند سال اخیر دنیای خودروسازی خیلی شلوغ شده، البته باعث رقابت و پیشرفت هم میشه ولی اگه همینجوری پیش بره، معلون نیست کدوم خودروسازها زیادی متضرر بشن. همین دو سال اخیر رو نگاه کنید ببینید چند برند قدیمی دوباره به دنیایی خودروسازی برگشتن.

    پاسخ
    1. ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      تنها فرقش این میشه که 30 سال اختلاف خودروسازی ما با این پیشرفت های خارجی ها به 70 سال اختلاف میرسه

      پاسخ
  3. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    از المانیها باید ترسید!
    هیچ وقت کم نمیارن

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    آئودی واقعا ماشین آیندس از چراغاش میشه فهمید
    ولی این مدل کانسبته معلومه بهتره از هرلحاظ به خط تولید برسه بعد

    پاسخ
  5. ali
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    الانه که چشم بادومی های کره ای دوباره از این کمپانی تقلید کنند، بیجاره کردن خودروسازهای اروپایی رو صنعت نوپای کره ای ها

    پاسخ
  6. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    از همون اولا فهمیدم ائودی خاصه.تکنولوژی های بروز بخشیش از ائودی هست… اینده در دست ائودی!!!چراغاش چراغاش.

    پاسخ
  7. وحید
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    این همه خطوط شکسته واسه چیه
    این تیتر هم اغراق امیزه علیه تسلا
    حداقل سه سال راه داره عملیاتی بشه

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل DRIVER
    DRIVER
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    خیلی شیک و مجلسی. نه انصافا خیلی قشنگه طراحی داخلیش از تسلا جذابتره.
    اما و اما هنوز این کشور دوست و همسایه مون(چین) ندیدتش یه کپی ازش میده بیرون که انگار خود ماشین همنوعشو زاییده

    پاسخ
  9. dawood
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    کلا آینه بقل بزارن حتی اگه از دوربین با دید 360 درجه استفاده می کنن اینطوری آدم فک می کنه یه چیزیش کمه 😐

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل mehran.Jy
    mehran.Jy
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    من که با ماشین هایی که آینه بغل ندارن ارتباط برقرار نمی کنم.انگار یه چی کم دارن.مثل آدمی که گوش نداشته باشه.
    البته اون ماشیناهم با من هیچ ارتباطی بر قرار نخواهند کرد 🙁

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    به عنوان یه کانسپت عالیه برخلاف اون ماشین زشت و بدقیافه ی سانگ یانگ
    فقط جلو پنجره خوب نیست که حتما در نمونه اصلی درستش میکنن

    پاسخ
  12. محمدرضا
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    این تا بخواد بیاد تسلا X فروشش رو کرده و روی مدل بعدیش کار می کنه!تازه مدل X این همه تاخیر خورده که امسال به فروش می رسه. 2017 هم که قراره مدل 3 بیاد که قراره لوکس نباشه و با قیمت معقول همه بتونن ازش استفاده کنن.کمپانی های قدیمی جز بنز و ب ام و یکم دارن دیر می جنبن.موج ماشین های تمام الکتریکی خوب می تونه مثل موج گوشی های هوشمند که شرکت های قدیمی رد متضرر کرد،حسابی بهشون اسیب بزنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.