آئودی و ساخت یک خودروی هیدروژنی لوکس

چند روزی است که در تحریریه پدال برای نوشتن مقاله‌ای در مورد آینده خودروهای هیدروژنی و برگ برنده آن‌ها در برابر سایر گزینه‌ها، فکر می‌کردیم و دنبال این پاسخ بودیم که آیا خودروسازان، سلول‌های سوختی را نیز جدی خواهند گرفت یا خیر، که ناگهان با سیل ورود خودروهای پیل سوختی از ژاپن و آلمان پاسخ خود را یافتیم. در سالهای آینده، ب‌ام‌و، هوندا، هیوندای، رنو، نیسان، فورد، تویوتا و دایملر خودروهای هیدروژنی خود را در بازار کالیفرنیا به عنوان محلی که برای این منظور زیرساخت‌های لازم را آماده می کند، به فروش خواهند رسید.

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron

آئودی A7 اسپرت‌بک H-Tron کواترو پیل سوختی کانسپت با این نام طویل خود، تنها چیزی که از خود ساتع می‌کند، بخار آب است.

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron

در ظاهر این خودرو تفاوت چندانی با مدل‌های عادی نمی‌بینید. اما در زیر پوسته خبرهای دیگری در جریان است. یک موتور الکتریکی روی محور جلو و یکی هم روی محور عقب که از A3 e-tron به عاریه گرفته شده‌اند، قرار می‌گیرند. خروجی ترکیبی این دو موتور مجموعاً 228 اسب بخار و گشتاور آن‌ها 540 نیوتن متر می‌باشد. هیچ اتصال مکانیکی هم بین محورهای جلو و عقب وجود ندارد. با این وجود این یک خودروی کواترو یا چهار چرخ محرک نسل جدید محسوب می‌شود.

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron

اما سلول‌های سوختی نیز که از هیدروژن استفاده می‌کنند، با هر کیلوگرم حدود 100 کیلومتر مسافت را می‌توان طی نمود و با 5 کیلوگرم هیدروژن که در دو مخزن ذخیره می‌شوند، 500 کیلومتر مسافت را می‌توان طی کرد. البته 50 کیلومتر دیگر را هم می‌توان با تکیه بر انرژی ذخیره شده در باتری 8.8 کیلووات ساعتی طی کرد. این باتری را می‌توان توسط پریز برق در زمانی بین 2 تا 4 ساعت شارژ کرد. البته یک سیستم احیای انرژی ترمزها هم برای شارژ باتری مورد استفاده قرار گرفته است. پیل سوختی نیز شامل 300 سلول قرار گرفته در یک مجموعه است که اجازه ترکیب هیدروژن و اکسیژن و تولید آب در کنار آزادسازی الکترون را می‌دهند.

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron

آئودی می‌گوید که صفر تا صد این مدل هیدروژنی A7 تنها 7.9 ثانیه می‌باشد. نهایت سرعت آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. به نظر می‌رسد که این آئودی، بهترین خودروی هیدروژنی باشد که تاکنون ساخته شده است.

10 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل "Amir"
    "Amir"
    سوابق: (448 دیدگاه) ,

    تا هيدروژن بخواد تو كشوراي مختلف جا بيفته كار زيادي داره

    پاسخ
  2. AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا طراحی داخلی آئودی و بی ام و انقذ شبیه همن..ضمنا طراحی خارجی شون هم از لحاظ قیافه جدی مشابه…آیا نکنه همکاری تنگاتنگی دارن باهم!؟

    پاسخ
  3. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    تنها برندی که فقط و فقط با سادگی خودش خریدارو جذب خودش میکنه آئودیه

    پاسخ
    1. me84
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      کاملا باهات موافقم Just germany. هیچ وقت طراحی آئودی در عین سادگی همیشگی برام خسته کننده و یکنواخت نبوده.

      پاسخ
  4. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    بار ها گفتم و بازم میگم که تو آلمانی ها آودی رو از همه بیشتر دوست دارم. واقعاً طراحیش محکم و با وقاره.
    تنها ایرادی که از این خودرو میتونم بگیرم(البته بنابر سلیقه ی خودم)طراحی عقبشه.به نظرم میتونست بهتر باشه.
    از نظر تکنولوژی که آودی چیزی کم نگذاشته برای این A7.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل sirus
      sirus
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      با شما موافقم.خیلی عقبش نا جوره البته این نوع در طراحی در بنز هم در یکی از مدل های جدیدش دیده میشه که بیشتر داره شکل پورشه رو به خودش میگیره البته در عقب

      پاسخ
      1. me84
        سوابق: (399 دیدگاه) ,

        نظر دوستان در مورد طراحی عقبش کاملا قابل احترامه. این نوع طراحی بیشتر برای بهبود آیرودینامیک ماشینه تا ظاهر متفاوت. البته من این نوع طراحی عقب رو خیلی دوست دارم. بخصوص یه بار یه فولکس پاسات CC رو از نزدیک دیدم و واقعا خوشم اومد. جسارتی به نظر دوستان نباشه.

        پاسخ
  5. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    واقعا اونها قدر سوخت های فسیلی را میدانند که هر روز به فکر یک جایگزین برای آن هستند

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (158 دیدگاه) ,

      قدر عافیت کسی داند که دچار مسیبتی شود برای همین راحت هدرش میدیم بجای اینکه حمل و نقل عمومی و رایگان کنیم و مردمو تشویق به استفاده ازشون قیمت بنزینو میبریم بالا مدیریت در حد صفر(جلبک)

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.