آئودی Q7 جدید، یک شاسی‌بلند لوکس تازه‌نفس

نسل دوم آئودی Q7 به عنوان یک SUV لوکس از سال آینده روانه بازار خواهد شد. خودرویی که با وجود جدید و مدرن بودن، چهره ای آشنا دارد.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

این روزها خودروسازان به شدت ایده کاهش وزن خودروها را دنبال می‌کنند. فورد از آلومینیوم استفاده می‌کند تا 318 کیلو از وزن وانت F-150 مدل 2015 کم شود و ب‌ام‌و به سراغ فیبر کربن رفته است تا در خودروهای الکتریکی جدید خود از آن سود ببرد. لندروور هم ادعا می‌کند که 420 کیلوگرم وزن نسل جدید رنجروور را کاهش داده است. در این میان آئودی هم نسل جدید Q7 را با 325 کیلوگرم رژیم وزنی معرفی کرده است. برای رسیدن به این هدف از فولاد با مقاومت بالا در شاسی و آلومینیوم در طیف وسیعی از قسمتهای بدنه و تعلیق استفاده شده است.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

نسل جدید آئودی Q7 از پلتفرم مشترکی با فولکس‌واگن توآرگ و پورشه کاین یعنی MLB سود می‌برد. بدین ترتیب به عنوان یک خودروی لوکس جاده ای از ساختاری بهره می‌برد که می‌توان زمان‌های زیادی را در خارج از جاده و آفرود گذراند.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

در حالی که ابعاد این خودرو کمی کوچک‌تر از نسل قبلی است، اما عریض و طویل‌تر و کم ارتفاع‌تر به نظر می‌رسد. فرم بدنه در نمای پهلویی کاملاً مشابه خودروهای واگن است.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

آئودی از جلوپنجره و چراغ‌های جدیدی در نسل دوم Q7 استفاده کرده که آن را اسپرت تر و خشن‌تر کرده است. طرح جلوپنجره سه بعدی با حاشیه پهن و خطوط افقی موازی از مدل کانسپت Crosslane کوپه به عاریت گرفته شده است. چراغ‌های جلو با لامپ‌های LED و چینش گرافیکی خاص و منحصربه‌فرد نیز با وجود شلوغی و پیچیدگی، تبدیل به امضای جدید آئودی شده‌اند.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

در قسمت عقب خودرو از ویژگی‌های بصری اسپرت، نشان کمتری یافت می‌شود و چراغ‌های مستطیلی، اسپویلر سقفی و درب بزرگ عقب بیشتر تداعی‌گر یک خودروی استیشن می‌باشند. با این وجود این خودرو در مجموع همانند یک Q3 بزرگ‌تر به نظر می‌آید.

2016 Audi Q7 Interior
2016 Audi Q7 Interior

اوضاع در داخل کابین به مراتب بهتر است و طراحی جدید داشبورد با ورودی‌های هوای عریضی که سرتاسر عرض داشبورد را دربر گرفته‌اند، جلب نظر می‌کند. بعلاوه نسل جدید نمایشگرهای دیجیتالی داشبورد نیز بسیار کامل و جامع طراحی شده و تمامی اطلاعات لازم را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد. در قسمت کنسول و داشبورد میانی هم از اصول کاهش پیچیدگی زائد و ساده‌سازی تبعی شده است. یک تاچ پد لمسی نیز کار با نمایشگرها و ابزارهای دیجیتال را آسان‌تر می‌کند.

2016 Audi Q7 Interior
2016 Audi Q7 Interior

فرمان خودرو نیز طراحی زیبایی دارد و طراحی تریم دو رنگ داخلی با حاشیه بسیار باریکی از رنگ قرمز نیز به جذابیت آن افزوده‌اند.

2016 Audi Q7 Interior
2016 Audi Q7 Interior

فضای کابین نسبت به قبل افزوده شده و فضای سر و پا برای ردیف اول و دوم بیشتر شده‌اند. فاصله بین دو محور خودرو هم به 2990 میلی متر رسیده است. هنوز یک جفت صندلی به عنوان ردیف سوم به شکل جمع شونده وجود دارند. فضای بار نیز اندکی افزایش یافته اما به لطف کاهش ارتفاع عرشه بارگیری، می‌توان راحت تر از سابق، وسایل را در خودرو قرار داد. سیستم درب عقب بازشوی خودکار بدون دخالت دست، که با حرکت پا در زیر سپر، درب را باز می‌نماید نیز به صورت اختیاری قابل سفارش است. فضای صندوق عقب با سه ردیف صندلی، 295 لیتر و در پیکره‌بندی 5 نفره 890 لیتر است. تازه با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این فضا تا 2075 لیتر افزایش می‌یابد.

2016 Audi Q7 Interior
2016 Audi Q7 Interior

آئودی Q7 مدل 2016 از پیشرانه‌های متنوع و قدرتمندی سود خواهد برد. مدل اصلی بنزینی از پیشرانه ای شش سیلندر V شکل با حجم 3.0 لیتر و با کمک سوپرشارژر بهره‌مند است که 328 اسب بخار نیرو و 440 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل با گیربکس هشت سرعته خودکار شتابی 6.1 ثانیه ای دارد. در بین دیزلی‌ها هم، مدل توربودیزل 268 اسبی و 600 نیوتن متری در ابتدای فهرست قرار می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این مدل 6.3 ثانیه است. همچنین یک مدل دیزلی 3.0 لیتری TDI با قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر قابل انتخاب است. وزن این مدل به 1995 کیلوگرم می‌رسد.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

در کمال تعجب، برای اولین بار، Q7 را می‌توان با یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو نیز خریداری کرد که نیروی آن 248 اسب بخار و تورک آن 370 نیوتن متر می‌باشد.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

یک مدل پلاگین هیبریدی هم که از ترکیب موتور دیزلی 258 اسبی شش سیلندر و یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند با خروجی مجموع 368 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر، مدل e-tron کواترو را تبدیل به سریع‌ترین عضو این خانواده می‌کند. باتری‌های لیتیوم یون با انرژی ذخیره 17.3 کیلووات ساعت، این خودرو را تا 56 کیلومتر مسافت بدون نیاز به قطره ای سوخت، پشتیبانی می‌کنند. شتاب صفر تا صد مدل e-tron تنها 6 ثانیه است. در حالت الکتریکی خالص در 6.1 ثانیه می‌توان از سکون به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت رسید. نهایت سرعت این مدل هم 225 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مصرف سوخت این مدل در حالت ترکیبی، تنها 1.7 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد و میزان آلاینده تولیدی آن نیز 50 گرم CO2 در هر کیلومتر است.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

سیستم انتقال نیرو با گیربکس هشت سرعته خودکار نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. در بازار آمریکا، انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا کواترو به صورت استاندارد ارائه می‌شود. دیفرانسیل مرکزی با کنترل الکترونیکی باعث انتقال نسبت‌های متفاوت نیرو از 70/30 و 40/60 تا 15/85 بین محورهای جلو و عقب می‌شود. چرخ‌های عقب فرمان پذیر نیز به صورت یک آپشن ارائه می‌شوند که افزایش ثبات در سرعتهای بالا و پارک راحت‌تر خودرو در فضاهای تنگ از مزایای این سیستم است.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

سیستم‌های ایمنی کاملی از جمله هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار و پیشگیری از تصادف و کنترل ثبات تریلر هم در این خودرو مورد استفاده واقع شده‌اند.

2016 Audi Q7
2016 Audi Q7

این خودرو در ماه ژانویه در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی خواهد شد. مشخصات کامل و قیمت این خودرو نیز متعاقباً اعلام می‌شوند.

31 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    نظرسنجی
    آئودیQ7 لایک
    ولوو xc90 دیسلایک

    پاسخ
    1. سپهر
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      به نظر بنده از نظر طراحی خارجی خیلی هماهنگه به خصوص چراغ های عقب وجلو که واقعا هم خونی خاصی باهم دارن وهم میشه گفت چهره ی یک ماشین لوکس رو به آدم القاء میکنه وهم چهره ی یک ماشین اسپرت رو کابینشم به نظرم اصلا نقصی نداره به خصوص این که همه چیز به صورت دیجیتالی عرضه شده من جمله صفحه آمپر ونمایشگرهای عقب هم خیلی بزرگ و زیبا هستند. باتوجه به توضیحات داده شده از موتور قوی هم بهره میبره.

      پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      خودرو عامه پسندی هست.من دوسش دارم.حتی از GL و X6

      پاسخ
      1. E 36
        سوابق: (753 دیدگاه) ,

        MAFIA کلا تو همه تلاشتو میکنی هرچه بیشتر دیس بگیری!
        آخه این حرفه تو میزنی؟؟؟

        پاسخ
    3. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      با عرض پوزش
      ایمان عزیز
      بسیار چلنج هوشمندانه ای رو گذاشتی
      احسنت

      پاسخ
  2. mazaher
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    سلام دست المانیها به هر ماشینی بخوره فوق العاده میشه.

    پاسخ
    1. Frankenstein
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      همه شرکتا واسه این که کم نیارن زدن تو خط هیبردی شدید….

      اون که bmw

      اون از volvo

      اینم از audi

      تویوتا و لکسوس هم که تو هیبریدی ید طولایی دارن

      نمیدونم مرسدس میخواد چیو رو کنه واسه رقابت تو این تیپ از ماشینا

      پاسخ
  3. سام سامی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    در یک کلام “فوق العاده”…
    واقعا جای آیودی کنار باقی هموطن هاش ( بی ام و- بنز- پورشه) تو ایران خالیه…
    درود بر عاشقان خودرو

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      بخصوص ایودی از نوع آئودیش 😀

      پاسخ
  4. نیما
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    عشق است به قول mazaher دست آلمانی ها به هر ماشینی بخوره فوق العاده میشه

    پاسخ
  5. علیرضا
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    دوستان دقت کنن، این ماشین رقبای خفنی داره به نام بنز و بی ام و داره !!!

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    به نظر میاد مثل بقیه ژرمن ها بینهایت با کیفیت باشه . و اینکه طراحی تمام قسمت های ماشین خیلی با هم جوره مخصوصا چراغ ها

    پاسخ
  7. محمدرضا ♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    داخل و جلوش فوق العادس اما عقبش چرا اینجوریه :-/…نمیدونم چرا Audi اندازه Benz و BMW مطرح نیس…

    پاسخ
    1. امیرحسین
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      کی گفته مطرح نیست ؟ آئودی اگه از اینایی که گفتید بیشتر نباشه ابدا کمتر نیست! چون تو ایران نیومده مردم کمتر باهاش اشنایی دارن…

      پاسخ
  8. AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    بسیار عالی و شیک…ضمنا جادار تر از سایر مدل های مشابه هستش لذا گزینه ای است بعنوان خودروی خانواده…

    پاسخ
  9. حمید
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    اون مدل قدیمیه عالی بود.
    خودرو با حال فقط آلمانی.
    نمی دونم چرا جامعه ما همش این کره ایها رو گرفته.
    البته با موج ماشینهایی چینی فکر کنم دلمون برا کره ایها هم تنگ بشه.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    محشره…

    همه چیزش عالیه

    مدل e-tron و سیستم های ایمنیش فوق العاده‌ست که از S7 به ارث برده، مصرف سوختش که دیگه حرفی برا گفتن نمیذاره

    گیربکس 8 سرعته، سیستم کوارتز و سیستم تغییر زاویۀ چرخهای عقب هم عالیه…

    طراحیش هم محشره خصوصاً داخل کابین

    فقط بهتر بود طراحی خارجی بهتر و جسور تری میداشت، یکم خسته است.

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    از نسل قبلیش بیشتر خوشم می اد البته نظردوستان محفوظه

    پاسخ
  12. mahdi
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    این شد یه suvدرست وحسابی واقعا لذت بردم

    پاسخ
  13. E 36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    کاش عکس رنگای دیگشم میزاشت

    پاسخ
  14. AMIN
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی و نمای جلوش زیاد جالب نیست

    پاسخ
  15. کورش
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    باشه . پخشش نکن . ولی خدا همه جا و در هر زمان و مکان هست . همه را میبیند .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.