آئودی R8 ای-ترون، نسخهٔ الکتریکی یک سوپراسپرت

نمایشگاه ژنو 2015: آئودی مدت‌ها روی مدل E-TRON خودروی سوپراسپرت R8 خود کار می‌کرد تا بتواند به گستره مسافت قابل پیمایش مقبولی دست یابد. سرانجام نسل جدید R8 توانسته به اهداف آئودی در این زمینه جامه عمل بپوشاند.

2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON

آئودی R8 ای-ترون با کمک دو موتور الکتریکی خود، نیروی 456 اسب بخار (462ps) و گشتاور 920 نیوتن متر را در اختیار دارد. با چنین قدرتی، این خودروی برقی قادر است صفر تا صد را در 3.9 ثانیه ثبت کند. اما نکته مهم‌تر در این خودرو، برد مسافت آن است که به 450 کیلومتر با هر بار شارژ رسیده است.

2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON

برد مسافت این خودرو دو برابر نسل پیشین آن است که تنها 215 کیلومتر بود. ظرفیت باتری‌ها هم با افزودن تراکم و بدون افزایش حجم از 49 به 92 کیلووات ساعت رسیده‌اند. شارژ کامل باتری‌های این خودرو با شارژر ترکیبی انحصاری (CCS) کمتر از دو ساعت طول می‌کشد. ساختار باتری‌ها به شکل T بوده و از تونل مرکزی کابین تا پشت کابین به صورت یکپارچه قرار می‌گیرد. این ساختار باعث پایین آمدن مرکز ثقل خودرو و بهبود دینامیک آن می‌شود.

2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON

آئودی تغییراتی هدفمند در این خودرو نسبت به نسخه بنزینی انجام داده که باعث بهبود آئرودینامیک آن و رسیدن ضریب درگ آئرودینامیکی (CD) به 0.28 شده است. شاسی و قسمت‌های فیبر کربنی همانند مدل بنزینی جدید R8 می‌باشند. آئودی این خودرو را با کیفیتی دست‌ساز توصیف نموده است.

2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON

2015 Audi R8 E-TRON
2015 Audi R8 E-TRON

نسل دوم R8 E-TRON می‌تواند گامی بلندتر در جهت ساخت یک خودروی سوپراسپرت الکتریکی باشد. آئودی نیز از تجارب خود در این خودرو برای ساخت سدانی برای رقابت با تسلا و BMW i5 آینده بهره خواهد برد.

44 دیدگاه

  1. مهران72
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    نسل قبلش تو دل بروتر بود.نسبت به دوران خودش یه پله بالا تر بود
    ولی این نسل تو این زمان خیلی متفاوت نیست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل BMW4ever
      BMW4ever
      سوابق: (151 دیدگاه) ,

      درسته این جدیده عقبش قشنگ نیست ولی هر چی بشه R8 رو خیلی دوست دارم

      پاسخ
    2. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      طراحی ظاهری خوب و عالی نسبت به نسل قبل
      طراحی داخلی مزخرف نسبت به نسل قبل.
      مخصوصا دریچه های هواش.که شبیه تویوتا سوپرا یا هیوندا آوانته هست.

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل علی آهنگر
      علی آهنگر
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      دوست عزیز تجربه ثابت کرده ماشین های آلمانی از آنچه در تصویر میبینید زیبا تر هسنتد

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        شما لازم نکرده از این ابر کمپانی ایراد طراحی بگیری ،تو چمیدونی از سیاست های wolks wagon …
        به نظر من این این نسل از نظر طراحی خیلی خاص تر و مربوط تره …ایول داره آئودی …

        پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    ,الان مخالفان تکنولوژِی باید به نشانه ی تعظیم سر فرود بیاورند. بیش از 400 کیلومتر برد!!! مخالفی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. h112
      سوابق: (301 دیدگاه) ,

      صدای موتور سوپر اسپورت هارو نداره…..که این مایوس کننده است….

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        مایوس کننده اون ماشین مثلا هیبریدی که ازش رونمایی شد شما اگه خیلی حالیته خودت یه اختراعی بکن تا هموطنات آشغال سوار نشن

        پاسخ
        1. h112
          سوابق: (301 دیدگاه) ,

          تو دیگه چی میگی….؟؟
          شما انقدر مغرضانه نظر دادی که من از جواب دادن منصرف شدم….

      2. حامد
        سوابق: (216 دیدگاه) ,

        دوست عزیز صدا برای خیلی ها مثل من مهم نیست و هرچه کم صداتر برای من محبوب تر است. واقعا صدای خشن و به قول دوستان اسپرت برای من چندش آور و غیرقابل تحمل است. اما خب هرکسی سلیقه ای دارد!

        پاسخ
        1. h112
          سوابق: (301 دیدگاه) ,

          شما درست میگید….من خودمم خودرو های با صدای کم یا اصلا بی صدارو دوست دارم…اما این برای وقتی که با یه ماشین خانوادگی ومعمولی طرفم نه برای سوپر اسپرت…هر کسی دوست داره خودروی اسپرتش صدای خفن داشته باشه….هیجانی تره…
          در کل نظرات متفاوت هست…

  3. تصویر پروفایل اریک
    اریک
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    اینجا باید نویسنده توزیح می داد که PS در اسب بخار برای ماشین های بنزینی و الکتریکی چه فرقی می کنه! convert PS to horsepower
    PS در واحد متریک یا” اسب بخار متریک ” یک جایگزین تجاری برای واژه کیلو وات در موتور های الکتریکی است که واحد انرژی الکتریکی مولد آنها است به جای اسب بخار HP در موتور های بنزینی که معمولا هر HP مساوی 746 وات است.
    تعریف یک اسب بخار متریک به عنوان قدرت ب برابر نیروی جاذبه زمین در فاصله یک متر در یک ثانیه است این معادل 735.49875 W یا 98.6٪ از اسب بخار مکانیکی سنتی می باشد. چرا که در موتور های الکتریکی تشکیل جریان مثل موتور های بنزینی ثابت نیست و مقدار جریان با تراکم وضعیت تسلا ( واحد انرژی مگنتیک) در هر زمان تغییر می کند.

    بصورتی دیگر میشه گفت که چرخه در موتور های ترمودینامیک به بازده گرمایی یا ترمودینامیک سیالات برمیکرده برای بالا رفتن آن شما بالا یا حجم چرخه ترمودینامیک را بالا ببرید ( حجم بارگیری مثلا از 1000 سی سی به 2000 سی سی) یا ترکیب چرخه را ببرید از 4 سیلند به 6 یا 8 سیلندر ،
    ولی در چرخه الکتریکی چون مقدار قدرت ار حالت الکترو یونی به نیروی القایی تسلا برای به حرکت در آوردن روتور استفاده می شود و بازده در آن تقریبا 100% است مقدار آن را به متر بر ثانیه نسبت به جرمی که به آن نیرو وارد می کند را می سنجند. این برای این است که از تبدیل نیروی الکتریکی تاجنبشی سیکل چرقه انرژی القایی است و زمان در چرخه فاکتور است نه بازده دهی و فاکتور هایی مانند حجم و سیکل ترمودینامیک سیالات!

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل اریک
    اریک
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    یک چیزی رو که مبینم اکثرا توجه نمی کنن مثلا تو این ماشین چطور می شود با 456 اسب بخار 920 نیتون بر متر گشتاور ایجاد کرد درحالی که موتور درون سوز یا ترمودینامیکی به زور کنترل الکترونیکی و … به 500 می رسد!!؟؟
    این بخاط اینکه که در موتور های درون سوز بخش عظیمی از انرژی آزاد شده به گرما تبدیل می شود و بای اینکه یه چرخه ترمودینامیک بیشترین مقدار قدرت را داشته باشیم باید مقدار حجم سیکل را افزایش بدیم که این می شود گپ(تاخیر) بازدهی ترمودینامیکی به حرکتی و دیگر اینکه در موتور های درون سوز انرژی حرکتی در حالت توقف نیروی پسای N به ازای هر گردش میل لنگ انجام می شود که 2 رادیکال در مجموع گردش بر ثانیه است.

    ولی تو موتور های الکتریکی وقتی انرژی الکترویونی الکتریکی به جاذبه تسلا یا محیط فرار مگنتیک تبدیل می شود اولا از اول حرکت دورانی است و بازده انرژی بسیار بالاست، دوما مقدار هر وات می تواند 4 تسلا نیروی عمودی تولید کند که از 9 جی زمین بیشتر است برای همین انرژی کاملا در خلا رها می شود و بازده موتور الکتریکی تا 2 یا 3 برابر بیشتر است.

    پاسخ
  5. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    با توجه به اینکه این ماشین هیبریدیه و دوتا موتور الکتریکى داره قدرت 456 اسب بخاریه اون و شتاب 3.8 ثانیه ایش چیز زیاد فوق العاده اى نیست و میتونست خیلى بهتر از این باشه

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (216 دیدگاه) ,

      دوست عزیز کجا نوشته هیبریدیه؟؟؟؟
      این مدل کاملا برقی است تا جایی که من میدانم.

      پاسخ
      1. شلبى
        سوابق: (563 دیدگاه) ,

        درسته اقا حامد این ماشین برقیه اشتباه نوشتم،ولى حرف من اینه که با توجه به اینکه این ماشین عنوان سوپر اسپرت رو یدک میکشه میتونست شتاب و قدرتش بهتر از این باشه،الان عملکرد این ماشین مثل تسلا S معمولى میمونه با توجه به اینکه تسلا یه ماشین سدان،
        ارادت

        پاسخ
        1. حامد
          سوابق: (216 دیدگاه) ,

          خب بله میشد بیشتر بشه و خب به برد هم باید فکر کرد دیگه! اگر قوی تر بود بردش کمتر می شد . در ضمن این به نظرم سوپر اسپرت نیست و بیشتر یک اسپرت جاده ایست برای کسانی که اهل پیست نیستند اما هبجان رو دوست دارند!

      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        همون دیگه از پشت مانیتور همه علامه دهرن ولی به عمل که میرسه میشه ماشین آب دوغ برقی

        پاسخ
      2. شلبى
        سوابق: (563 دیدگاه) ,

        الان اینو گفتى که یه چیزى پرونده باشى دیگه،فقط یه چیزى گفته باشى،

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          نه اصلا اتفاقا عینه حقیقته شما نمیتونه موتوره پیکانو حتی تحلیل کنی بعد میای عیب میذاری رویه این

      3. شلبى
        سوابق: (563 دیدگاه) ,

        شایان جان کامنتم در جواب دوستمون على اهنگر بود،یه خرده کامنتامون جابجا شد

        پاسخ
  6. احسان
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    عجیب چرا r8 با این که سوپر اسپرته عملکردش از سدان های اسپرت این شرکت با اون همه وزن واپشن ظعیف تره بنظر من ایودی و بی ام دبیلو میتونن سوپر اسپرت های عالی بسازن که با لامبورگینی و فراری به راحتی رقابت کنند ولی نمیدونم چرا این کارو نمیکنن باز دم بنز گرم که جسارت وارد شدن تو این عرصه رو داشت

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      بی ام و رو نمیدونم اما مثه این که شما نمی دونین لامبورگینی خودش زیرمجموعه ی آیودیه !! آخه چرا باید آیودی برا زیرمجموعه ی خودش شاخ و شونه بکشه تازه وقتی که اسم و رسم بیشتری هم تو این زمینه داره 🙂

      پاسخ
  7. Zora
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه…
    ولی حتی رانندگی با سوپراسپرت بی صدا حال نداره .

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    بچه ها به نظرتون لامبورگینی جدیدم خوشکله ؟http://eddie22.persiangig.com/WP_20150305_014.jpg
    نگید نه که ناراحت میشم کلی پول بابتش دادما

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    اگه این مدل کاملا برقیه میتونن یه موتور بنزینی بزارن روش و یه مدل هیبریدی هم بسازن تا یه سوپراسپرت هیبریدی قدرتمند بشه یا حتی لامبورگینی از این موتورای برقی استفاده کنه

    پاسخ
  10. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    آر 8…و رنگ آبیش….خیلی این خودرو رو دوست دارم…
    یه نکته این که با اضافه کردن باطری وزن خودرو زیاد میشه وبه خاطر اینه که صفر تا صدش اینقدره…

    پاسخ
  11. بهنام
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    چیزی در توضیحات ذکر نشده این که ظرف چند دقیقه شارژ میشه؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      ((شارژ کامل باتری‌های این خودرو با شارژر ترکیبی انحصاری (CCS) کمتر از دو ساعت طول می‌کشد))

      پاسخ
  12. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
    امین قوام‌ صفری
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    حس یه سوپر اسپورت برقی و در عین حال با عملکرد خیلی خوب رو به آدم میده
    به نظرم ارزش خریدن داره، مخصوصاً با برد مسافت 450 کیلومتریش و زمان کم مورد نیاز برای شارژ کاملش.
    به توانایی آئودی تو خودروهای الکتریکیش بیشتر ایمان دارم
    اما فکر کنم اگه پای مقایسه بیاد وسط تسلا سر تر باشه.

    پاسخ
  13. امیدبرتر
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    در آسفالت8 این ماشین صدای جاروبرقی میده.
    این یکی هم جاروبرقیه.

    پاسخ
  14. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    ایول کل تسلا رو خابوند

    آینده خوبی برای ماشین پیشبینی میشه

    عاشق ماشینای برقی ام

    پاسخ
    1. امين
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      میشه دقیقا بگین چیش در مقابل تسلا بهتره ؟! :/
      گاهی اوقات دوستان یه حرفایی میزنن آدم از تعجب شاخ درمیاره !!

      پاسخ
  15. Behzad
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    نسبت به نسخه قبلی اش کمی بهتر شیک تر و جذاب تر شده ولی باید تغییرات زیادی روش اعمال میشد اما بازم ائودی هست و باید بهش احترام گذاشت.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.