آئودی

احتمال ساخت آئودی SQ8 با استفاده از پیشرانهٔ SQ7

در نمایشگاه دیترویت امسال آئودی از نسخهٔ کانسپت SUV جدید خود با نام Q8 رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی آن محسوب می‌شود؛ اما احتمال دارد در کنار نسخهٔ معمولی Q8، نسخهٔ عملکرد بالای S آن هم با نام SQ8 تولید شود. عضو هیئت‌مدیرهٔ فروش و بازاریابی آئودی «Dietmar Voggenreiter» دراین‌باره به AutoExpress گفته است:

«Q8 برادر قدبلند A8 خواهد بود پس بنابراین در بالاترین سطح لاکچری در بین محصولات ما قرار خواهد گرفت؛ اما احتمال نسخهٔ عملکرد بالای SQ8 نیز وجود دارد و این کاری است که من انجام آن‌را می‌خواهم».

audi-q8_concept-2017

هنوز خیلی زود است که دربارهٔ اینکه چه موتوری می‌تواند در SQ8 مورداستفاده قرار گیرد صحبت کنیم اما این مجله می‌گوید که احتمال استفاده از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 سه توربوی دیزلی SQ7 در این خودرو وجود خواهد داشت. این پیشرانه هم‌اکنون در SQ7 قدرتی برابر با ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور عظیمی معادل ۹۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند و این SUV اسپرت فول سایز را قادر می‌سازد در ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعتش به‌صورت الکترونیکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. انتظار می‌رود SQ8 هم عملکرد مشابه SQ7 داشته باشد.

audi-sq7_tdi-2017

علاوه بر این، شایعه شده است که ممکن است همین پیشرانهٔ ۴ لیتری TDI در نسخهٔ دیزلی مدل کوچک‌تر SQ5 هم مورداستفاده قرار گیرد اما این گفته‌ها هنوز تأیید نشده است. در همین حال، آئودی چندی پیش در نمایشگاه دیترویت نسل جدید SQ5 را رونمایی کرد که فعلاً بالاترین مدل خانوادهٔ Q5 جدید محسوب می‌شود. این SUV کامپکت لوکس مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

audi-sq5_3-0_tfsi-2018

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Viper ACR

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    900 نیوتن متر و 444 اسب بخار در این موتور قابل ستایشه.
    اما باید کم کم استفاده از پیشرانهدی دیزل رو کاهش بدن. این پیشرانه دیگه آینده ی روشنی نداره و در مدل جدیدی مثل Q8 باید از موتور های جدیدتر استفاده کنن.

    ببینیم ارباب حلقه ها چکار میکنه. هر کاری بکنه، مسلما اون کار بهترین گزینه ی قابل انجام خواهد بود.

    سلطان… 👑👑👑🔝🔝🔝👑👑👑

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اعتمادیان

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (257 ديدگاه)

    Q8 , SQ7 یعنی عشق
    تصمیم گرفتم هر جور شده برم خودمو به ارباب حلقه ها معرفی کنم منتظرم نسخه رسمی Q8 بیاد بیرون بعد .
    حالا سوای مزاح من با این سنم نمیخوام بگم روی آئودی تعصب دارم ولی نمیدونم چرا اینقدر دوستش دارم یه جورایی علاقه قلبی غیر قابل توصیف و مبهمه ، اولین بار با RS7 شروع شد ، هنوزم بعنوان عشق اولم دوستش دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی از بهترین طراحی ها رو در بین محصولات آئودی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا