آئودی

اولین تجربه رانندگی با آئودی A4 جدید

” Vorsprung durch Technik” شعار دیرینه‌ی بازاریابی آئودی است. این شعار در فارسی به معنی پیشرو در تکنولوژی است و نسل پنجم آئودی A4 این شعار را به‌صورت مجازی به تصویر می‌کشد. آئودی این خودرو را تا دندان به تکنولوژی مسلح کرده و با این کار به شعار تبلیغاتی‌اش رنگ واقعیت بخشیده است.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
آئودی A4 2017 خودروی هوشمندی است که هم در برند آئودی پیشرو است و هم به‌صورت عمومی در کلاس سدان لوکس. برای مثال این خودرو با ضریب درگ ۰.۲۳ بهترین ضریب را در خودروهای آئودی داراست و با بهترین ضریب درگ این کلاس یعنی مرسدس بنز کلاس CLA تنها ۰.۰۱ اختلاف دارد. طبق گفته‌ی آئودی این ضریب درگ مناسب، با جابه‌جایی آینه‌ها بر روی پنل های درب، تنظیم و یکنواخت کردن سطح زیرین خودرو و دیگر تغییرات جزئی از طریق تست جامع تونل باد به دست آمده است.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
آئودی A4 همچنین به کابین کنترل مجازی آئودی، شارژ القایی تلفن همراه، نور محیطی ۳۰ رنگه و قابلیت اپل کارپلی/آندروید اتو مجهز شده است. لیست سیستم‌های کمکی رانندگی این خودرو هم شامل سیستم کمکی ترافیک (رانندگی نیمه‌خودکار با کنترل فرمان تا ۶۴ کیلومتر بر ساعت بر اساس سیستم راداری) و سیستم هشدار خروج می‌شود. سیستم هشدار خروج با صدا و تصویر سرنشینان در حال خروج از خودرو را از خطر برخورد با خودروها یا موتورسیکلت‌های کناری آگاه می‌کند.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
استایل و طراحی
تغییرات در تمام قسمت‌ها لحاظ نشده اما بااین‌حال خودرو در بهترین استایل ممکن طراحی شده است. در بازسازی ظریف این خودرو، برای این‌که هر قطعه جلوه‌ی بهتری داشته باشد هر قطعه طویل‌تر و عریض‌تر طراحی شده است. برای مثال چهار شیار بر روی کاپوت تاشوی این خودرو نقش بسته و خطوط بسته‌ی این خودرو به خطوط اصطلاحاً گردبادی خودرو ملحق شده است. چراغ‌های جلوی خودرو حالا با زنون دوتایی استاندارد یا ال ای دی‌های آپشنی باریک‌تر و روشن‌تر شده‌اند. آئودی چراغ‌های عقب را عریض‌تر طراحی کرده و چراغ‌های راهنما (گردش) را به‌خوبی به‌صورت نواری در کنار آن قرار داده است. جلوپنجره‌ی گسترده‌تر و درمجموع ظاهر کلی خودرو بیشتر بر روی خودروی کم ارتفاع و یا به تعبیری شکارچی نور تأکید دارد. درنهایت A4 جدید بیش از آن‌که دوباره طراحی شود اصلاح شده است، خودرویی که زیبایی، اصالت و حس درست را به بیننده القا می‌کند. البته شاید این تغییرات و به‌روزرسانی نقطه‌ای منفی برای آئودی باشد چرا که خودروسازانِ دیگر تغییرات زیادی در خودروهای خود لحاظ کرده‌اند.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
فاصله محوری A4 حدوداً ۱.۲۷ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است، طول و عرض این خودرو هم مثل فاصله محوری به ترتیب ۲.۵۴ و ۱.۵۲ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. بااین‌حال آئودی A4 2017 بین ۳۰ تا ۴۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است. طبق گفته‌ی آئودی این کاهش وزن به دلیل استفاده از مواد سبک‌وزن در قسمت‌های کلیدی مثل قطعات سیستم ترمز و سیستم تعلیق حاصل شده است.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
کابین این خودرو هم جادارتر از قبل شده است و فضای سر و شانه‌ها در جلو و فضای پا در عقب افزایش یافته است. داشبورد افقی این خودرو با قطعات تزئینی عریضی پوشیده شده است. هرچند فضای کابین بسیار محبوب نیست اما دریچه‌های هوای قرارگرفته در این قسمت فضای خودرو را جادارتر نشان می‌دهد.

2017 Audi A4 Interior
۲۰۱۷ Audi A4 Interior
کابین خودرویی که برای بررسی در اختیار ما بود با طرح چوب سوراخ‌دار و چرم ناپا زیبایی پوشیده شده بود، این طرح ما را به یاد کابین زیبای A8 انداخت. آئودی برای A4 کابین شیک‌تری هم در نظر گرفته است که در تریم های سطح بالا موجود می‌شود و با طرح آلومینیومی تزیین می‌شود. سیستم سرگرمی قرار گرفته در کنسول وسط این خودرو با صفحه‌نمایشی ۸.۳ اینچی همراه شده که با قابلیت پینج و زوم و هشت دکمه‌ی کاربردی مهم عرضه می‌شود؛ اما مهم‌ترین بخش کابین حضور کنترل مجازی کابین (Virtual Cockpit) در این خودرو است که در نوع خود واقعاً تحسین‌برانگیز است. حالا این خودرو مثل Q7 جدید می‌تواند اطلاعات را بر روی صفحه‌نمایش وسط هم نمایش دهد و سرنشینان دیگر را در جریان کار سیستم سرگرمی اطلاعاتی قرار دهد. (آئودی تابه‌حال برای خودروهای اسپرت با نمایش دیجیتالش مثل TT جدید و R8 حتی صفحه‌نمایش وسط در نظر نمی‌گرفت.)

2017 Audi A4 Interior
۲۰۱۷ Audi A4 Interior
موتورهای ۲.۰ لیتری
آئودی برای این خودرو که از سال آینده وارد نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا می‌شود دو موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری در نظر گرفته است. یک موتور توربوشارژ TFSI بنزینی که ۲۵۲ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، موتور دوم هم یک موتور دیزلی است که ۱۹۰ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. (در پی رسوایی تولید گازهای گلخانه‌ای موتورهای TDI فولکس‌واگن ممکن است موتور دیزلی این خودرو تغییر کند و با تأخیر وارد بازار شود.) هر دو موتور این خودرو با یک گیربکس جدید هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک جفت می‌شوند. به نظر می‌رسد که آئودی یک سال پس از معرفی این خودرو، مدل ۲.۰ لیتری گازسوز این خودرو را هم تولید کند. هرچند این خبر هنوز تأیید نشده است اما بسیار محتمل است که آئودی موتور ضعیف‌تر و کم‌مصرف‌تر این خودرو را با گیربکس شش سرعته دستی و مصرف سوخت جاده‌ای ۵.۸۸ لیتر در صد کیلومتر معرفی کند.

2017 Audi A4 Engine
۲۰۱۷ Audi A4 Engine
آئودی بلافاصله بعد از نمایشگاه فرانکفورت در ونیز ایتالیا خودروی A4 را برای بازبینی در اختیار رسانه‌ها قرار داد. زیر کاپوت A4-ای که بررسی کردیم موتور TFSI کواترو قرار داشت که با گیربکس اتوماتیک DGS جفت می‌شد. بین جاده‌ی فرودگاه ونیز و منظره‌های زیبای اطراف شهر دولومیت موتور TFSI گشتاور مناسب و پیک قدرت در دور بالا را ثابت کرد. تأخیر حداقلی توربو و واکنش موتور به فشار پدال گاز بسیار شگفت‌انگیز بود. گیربکس DGS اتوماتیک این خودرو بیش از آن‌که شبیه به گیربکس DGS فولکس‌واگن GTI باشد شبیه به یک گیربکس اتوماتیک معمولی بود. البته گفته شده که قبل از ورود این خودرو به بازار آمریکا، گیربکس آن دوباره تنظیم می‌شود تا عملکرد بهتری داشته باشد.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
بعد از تست نمونه‌های آزمایشی A4 به این نتیجه رسیده بودیم که این خودرو ترکیبی از کنترل، دقت و تطبیق‌پذیری را در غالب شخصیت خودروهای آئودی کنار هم قرار داده است. حالا بعد از تست نمونه تولیدی این خودرو همین صفات را تأیید می‌کنیم اما نمی‌توانیم تمایز، تعهد و شور و هیجان را در تعریف این خودرو به کار ببریم. حتی با آپشن سپرهای قابل تنظیم و قرار دادن سپرها در تهاجمی‌ترین حالت دینامیک، هندلینگ خودرو چنگی به دل نمی‌زد.مقصر اصلی این هندلینگ بی‌روح و نه‌چندان جالب باید همان فرمان سریع و دقیق خودرو باشد. به‌هرحال خودرو در گردش‌ها به‌خوبی عمل می‌کرد و سیستم تعلیق مستقل multi link جلو هم راندمان بالایی را ثبت می‌کند. عدم وجود محدودیت بازخورد باعث شده که هندلینگ برنامه‌ریزی‌شده کمی خشک به نظر برسد. هرچند در مسیرهای معمولی و مستقیم پایداری خودرو اهمیت بالاتری دارد و A4 در این زمینه یکی از بهترین‌هاست.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
یکی از بهترین قسمت‌های A4 بخش ترمزهای آن است. چهار دیسک در جلو و دو دیسک در عقب باعث شده که ترمز خودرو بسیار خوب و درخشان عمل کند. بیشتر نیروی ترمز با همان فشار اولیه روی پدال ترمز ایجاد می‌شود بااین‌حال این سیستم باعث نشده که پدال سفت باشد و بازخورد آن در طول مسیر شما را شگفت‌زده می‌کند.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
در جاده اتواسترادا و در مسیر بازگشت به ونیز عملکرد خودرو را در سرعت‌های بالاتر از ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت (نهایت سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.) بررسی کردیم. در این سرعت هم خودرو به‌شدت پایدار، فرمان سفت و مطمئن و سواری لذت‌بخش بود. صدای وزوز باد در کمال تعجب در چنین سرعتی هم به داخل کابین راه پیدا نمی‌کرد. این نشانه‌های شگفت‌انگیز تنها نشان‌دهنده‌ی یک خودرو لوکس درجه‌یک است.

سریع، پیچیده و زیبا لغاتی هستند که آئودی A4 2017 را تعریف می‌کنند. این خودرو از لحاظ فنی بسیار سطح بالاست اما کاریزمای بالایی ندارد؛ اما انتظار داریم که مردم بدون در نظر گرفتن چنین شخصیتی بیشتر جذب تکنولوژی‌های جدید این خودرو شوند؛ بنابراین حتی اگر آئودی در بهار سال آینده این خودرو را گران‌تر کند برای فروش گسترده‌ی آن به مشکل برنمی‌خورد. [دانلود ویدئو]


منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ali Reza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    واقعا پیشرو در تکنولوژی!! :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۲۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      Vorsprung durch tecnik AUDI
      هر کی طرفداره بنز و بی ام و هست یه منفی بده
      به زودی می تونین از طرح های بی نظیر ما کپی کنین
      اشکالی نداره بالاخره چینی ها هم همینطوری دارن پیشرفت میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Salfa22xxx

      ۲۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      مدیر لطفا نظر ها رو سانسور نکن زشته بخدا ما چند ساله طرفدار پر و پا قرص این سایتم خرابش نکن دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. M.R.K

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      تنها شرکت خودرو سازی که خودروهاش از نظر طراحی ، جلو و عقب خودرو با هم نا متقارنن همین ایودی هست ، دقت کنید متوجه میشید چه عرض میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        تقارن نزد ایرانیان است و بس …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ali Reza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوستان میشه لطفا یکی به من بگه چطوری عکس پروفایل بذارم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (210 ديدگاه)

      برو قسمت پروفایله خودت انجا قسمتی هست که نوشته انتخاب عکس برای فایل انتخاب کن بعد عکسات میاد از کامپیوتر خودت انتخاب کن یکیو اکی تمام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. vtc

      ۲۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (635 ديدگاه)

      آقا علیرضا به لینک زیر مراجعه کنید

      https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=gravatar.com

      سایت گراواتار با فیلتر شکن باز میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Salfa22xxx

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    تنها میتونم بگم بسیار با ابهت،با اصالت ،تکنولوژیک و فوق العادههه
    مرسی آلمان ، مرسی آیودی
    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خیلی سنگین و با وقار
    تکنولوژی و کیفیت عالی .
    داشبوردش شبیه محصولات بی ام و نشده بنظرتون ؟!!
    ( بدون تعصب لطفا )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hamid...Audi

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    در یک کلام فوق العاده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. 1A1

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    شما بگین دیگه چی میشه گفت.ائودی کامل.به نظر من ائودی به چراغاش تو ماشیناش خیلی اهمییت و صلیقه و زیبایی و دلبرو کور چشمی میده.perfect

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    حرفی باقی نمی مونه.
    فقط من برام سؤاله که خارجیا چطور بین اینمهه گزینه خوب ک جلو روشونه میتونن انتخاب کنن آخه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali ayat

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    لذت بردم از سادگی زیاد در عین جذابیتش از لحاظ دینامیکی و مانور و نیروی جانبی خداییش خیلی خوبه درسته بنزم گفته شد خوبه ولی آئودی خیلی داره ضعیف کار میکنه کم کم باید برگرده به دوران خودش که این محصول خیلی جلو بردتش منظورم a4هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    داشبوردش شبیه BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رهگذر

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    (ورسپرانگ دورچ تکنیک ) یعنی واژه به واژه رو غلط نوشتی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    آخه چرا همه چیز تکمیل باشه ولی داشبورد به این زشتی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ALiHidden

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    خیلی زیباس…

    کم کم داره نظرم درمورد آئودی عوض میشه…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا