اولین تجربه رانندگی با آئودی A4 جدید

اولین تجربه رانندگی با آئودی A4 جدید

” Vorsprung durch Technik” شعار دیرینه‌ی بازاریابی آئودی است. این شعار در فارسی به معنی پیشرو در تکنولوژی است و نسل پنجم آئودی A4 این شعار را به‌صورت مجازی به تصویر می‌کشد. آئودی این خودرو را تا دندان به تکنولوژی مسلح کرده و با این کار به شعار تبلیغاتی‌اش رنگ واقعیت بخشیده است.

2017 Audi A4
2017 Audi A4

آئودی A4 2017 خودروی هوشمندی است که هم در برند آئودی پیشرو است و هم به‌صورت عمومی در کلاس سدان لوکس. برای مثال این خودرو با ضریب درگ 0.23 بهترین ضریب را در خودروهای آئودی داراست و با بهترین ضریب درگ این کلاس یعنی مرسدس بنز کلاس CLA تنها 0.01 اختلاف دارد. طبق گفته‌ی آئودی این ضریب درگ مناسب، با جابه‌جایی آینه‌ها بر روی پنل های درب، تنظیم و یکنواخت کردن سطح زیرین خودرو و دیگر تغییرات جزئی از طریق تست جامع تونل باد به دست آمده است.

2017 Audi A4
2017 Audi A4

آئودی A4 همچنین به کابین کنترل مجازی آئودی، شارژ القایی تلفن همراه، نور محیطی 30 رنگه و قابلیت اپل کارپلی/آندروید اتو مجهز شده است. لیست سیستم‌های کمکی رانندگی این خودرو هم شامل سیستم کمکی ترافیک (رانندگی نیمه‌خودکار با کنترل فرمان تا 64 کیلومتر بر ساعت بر اساس سیستم راداری) و سیستم هشدار خروج می‌شود. سیستم هشدار خروج با صدا و تصویر سرنشینان در حال خروج از خودرو را از خطر برخورد با خودروها یا موتورسیکلت‌های کناری آگاه می‌کند.

2017 Audi A4
2017 Audi A4

استایل و طراحی
تغییرات در تمام قسمت‌ها لحاظ نشده اما بااین‌حال خودرو در بهترین استایل ممکن طراحی شده است. در بازسازی ظریف این خودرو، برای این‌که هر قطعه جلوه‌ی بهتری داشته باشد هر قطعه طویل‌تر و عریض‌تر طراحی شده است. برای مثال چهار شیار بر روی کاپوت تاشوی این خودرو نقش بسته و خطوط بسته‌ی این خودرو به خطوط اصطلاحاً گردبادی خودرو ملحق شده است. چراغ‌های جلوی خودرو حالا با زنون دوتایی استاندارد یا ال ای دی‌های آپشنی باریک‌تر و روشن‌تر شده‌اند. آئودی چراغ‌های عقب را عریض‌تر طراحی کرده و چراغ‌های راهنما (گردش) را به‌خوبی به‌صورت نواری در کنار آن قرار داده است. جلوپنجره‌ی گسترده‌تر و درمجموع ظاهر کلی خودرو بیشتر بر روی خودروی کم ارتفاع و یا به تعبیری شکارچی نور تأکید دارد. درنهایت A4 جدید بیش از آن‌که دوباره طراحی شود اصلاح شده است، خودرویی که زیبایی، اصالت و حس درست را به بیننده القا می‌کند. البته شاید این تغییرات و به‌روزرسانی نقطه‌ای منفی برای آئودی باشد چرا که خودروسازانِ دیگر تغییرات زیادی در خودروهای خود لحاظ کرده‌اند.

2017 Audi A4
2017 Audi A4

فاصله محوری A4 حدوداً 1.27 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است، طول و عرض این خودرو هم مثل فاصله محوری به ترتیب 2.54 و 1.52 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. بااین‌حال آئودی A4 2017 بین 30 تا 45 کیلوگرم سبک‌تر شده است. طبق گفته‌ی آئودی این کاهش وزن به دلیل استفاده از مواد سبک‌وزن در قسمت‌های کلیدی مثل قطعات سیستم ترمز و سیستم تعلیق حاصل شده است.

2017 Audi A4
2017 Audi A4

کابین این خودرو هم جادارتر از قبل شده است و فضای سر و شانه‌ها در جلو و فضای پا در عقب افزایش یافته است. داشبورد افقی این خودرو با قطعات تزئینی عریضی پوشیده شده است. هرچند فضای کابین بسیار محبوب نیست اما دریچه‌های هوای قرارگرفته در این قسمت فضای خودرو را جادارتر نشان می‌دهد.

2017 Audi A4 Interior
2017 Audi A4 Interior

کابین خودرویی که برای بررسی در اختیار ما بود با طرح چوب سوراخ‌دار و چرم ناپا زیبایی پوشیده شده بود، این طرح ما را به یاد کابین زیبای A8 انداخت. آئودی برای A4 کابین شیک‌تری هم در نظر گرفته است که در تریم های سطح بالا موجود می‌شود و با طرح آلومینیومی تزیین می‌شود. سیستم سرگرمی قرار گرفته در کنسول وسط این خودرو با صفحه‌نمایشی 8.3 اینچی همراه شده که با قابلیت پینج و زوم و هشت دکمه‌ی کاربردی مهم عرضه می‌شود؛ اما مهم‌ترین بخش کابین حضور کنترل مجازی کابین (Virtual Cockpit) در این خودرو است که در نوع خود واقعاً تحسین‌برانگیز است. حالا این خودرو مثل Q7 جدید می‌تواند اطلاعات را بر روی صفحه‌نمایش وسط هم نمایش دهد و سرنشینان دیگر را در جریان کار سیستم سرگرمی اطلاعاتی قرار دهد. (آئودی تابه‌حال برای خودروهای اسپرت با نمایش دیجیتالش مثل TT جدید و R8 حتی صفحه‌نمایش وسط در نظر نمی‌گرفت.)

2017 Audi A4 Interior
2017 Audi A4 Interior

موتورهای 2.0 لیتری
آئودی برای این خودرو که از سال آینده وارد نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا می‌شود دو موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری در نظر گرفته است. یک موتور توربوشارژ TFSI بنزینی که 252 اسب بخار نیرو و 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، موتور دوم هم یک موتور دیزلی است که 190 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. (در پی رسوایی تولید گازهای گلخانه‌ای موتورهای TDI فولکس‌واگن ممکن است موتور دیزلی این خودرو تغییر کند و با تأخیر وارد بازار شود.) هر دو موتور این خودرو با یک گیربکس جدید هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک جفت می‌شوند. به نظر می‌رسد که آئودی یک سال پس از معرفی این خودرو، مدل 2.0 لیتری گازسوز این خودرو را هم تولید کند. هرچند این خبر هنوز تأیید نشده است اما بسیار محتمل است که آئودی موتور ضعیف‌تر و کم‌مصرف‌تر این خودرو را با گیربکس شش سرعته دستی و مصرف سوخت جاده‌ای 5.88 لیتر در صد کیلومتر معرفی کند.

2017 Audi A4 Engine
2017 Audi A4 Engine

آئودی بلافاصله بعد از نمایشگاه فرانکفورت در ونیز ایتالیا خودروی A4 را برای بازبینی در اختیار رسانه‌ها قرار داد. زیر کاپوت A4-ای که بررسی کردیم موتور TFSI کواترو قرار داشت که با گیربکس اتوماتیک DGS جفت می‌شد. بین جاده‌ی فرودگاه ونیز و منظره‌های زیبای اطراف شهر دولومیت موتور TFSI گشتاور مناسب و پیک قدرت در دور بالا را ثابت کرد. تأخیر حداقلی توربو و واکنش موتور به فشار پدال گاز بسیار شگفت‌انگیز بود. گیربکس DGS اتوماتیک این خودرو بیش از آن‌که شبیه به گیربکس DGS فولکس‌واگن GTI باشد شبیه به یک گیربکس اتوماتیک معمولی بود. البته گفته شده که قبل از ورود این خودرو به بازار آمریکا، گیربکس آن دوباره تنظیم می‌شود تا عملکرد بهتری داشته باشد.

2017 Audi A4
2017 Audi A4

بعد از تست نمونه‌های آزمایشی A4 به این نتیجه رسیده بودیم که این خودرو ترکیبی از کنترل، دقت و تطبیق‌پذیری را در غالب شخصیت خودروهای آئودی کنار هم قرار داده است. حالا بعد از تست نمونه تولیدی این خودرو همین صفات را تأیید می‌کنیم اما نمی‌توانیم تمایز، تعهد و شور و هیجان را در تعریف این خودرو به کار ببریم. حتی با آپشن سپرهای قابل تنظیم و قرار دادن سپرها در تهاجمی‌ترین حالت دینامیک، هندلینگ خودرو چنگی به دل نمی‌زد.مقصر اصلی این هندلینگ بی‌روح و نه‌چندان جالب باید همان فرمان سریع و دقیق خودرو باشد. به‌هرحال خودرو در گردش‌ها به‌خوبی عمل می‌کرد و سیستم تعلیق مستقل multi link جلو هم راندمان بالایی را ثبت می‌کند. عدم وجود محدودیت بازخورد باعث شده که هندلینگ برنامه‌ریزی‌شده کمی خشک به نظر برسد. هرچند در مسیرهای معمولی و مستقیم پایداری خودرو اهمیت بالاتری دارد و A4 در این زمینه یکی از بهترین‌هاست.

2017 Audi A4
2017 Audi A4

یکی از بهترین قسمت‌های A4 بخش ترمزهای آن است. چهار دیسک در جلو و دو دیسک در عقب باعث شده که ترمز خودرو بسیار خوب و درخشان عمل کند. بیشتر نیروی ترمز با همان فشار اولیه روی پدال ترمز ایجاد می‌شود بااین‌حال این سیستم باعث نشده که پدال سفت باشد و بازخورد آن در طول مسیر شما را شگفت‌زده می‌کند.

2017 Audi A4
2017 Audi A4

در جاده اتواسترادا و در مسیر بازگشت به ونیز عملکرد خودرو را در سرعت‌های بالاتر از 225 کیلومتر بر ساعت (نهایت سرعت این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.) بررسی کردیم. در این سرعت هم خودرو به‌شدت پایدار، فرمان سفت و مطمئن و سواری لذت‌بخش بود. صدای وزوز باد در کمال تعجب در چنین سرعتی هم به داخل کابین راه پیدا نمی‌کرد. این نشانه‌های شگفت‌انگیز تنها نشان‌دهنده‌ی یک خودرو لوکس درجه‌یک است.


سریع، پیچیده و زیبا لغاتی هستند که آئودی A4 2017 را تعریف می‌کنند. این خودرو از لحاظ فنی بسیار سطح بالاست اما کاریزمای بالایی ندارد؛ اما انتظار داریم که مردم بدون در نظر گرفتن چنین شخصیتی بیشتر جذب تکنولوژی‌های جدید این خودرو شوند؛ بنابراین حتی اگر آئودی در بهار سال آینده این خودرو را گران‌تر کند برای فروش گسترده‌ی آن به مشکل برنمی‌خورد. [دانلود ویدئو]


منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. Ali Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    واقعا پیشرو در تکنولوژی!! 🙂

    پاسخ
    1. سیاوش
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      Vorsprung durch tecnik AUDI
      هر کی طرفداره بنز و بی ام و هست یه منفی بده
      به زودی می تونین از طرح های بی نظیر ما کپی کنین
      اشکالی نداره بالاخره چینی ها هم همینطوری دارن پیشرفت میکنن

      پاسخ
    2. Salfa22xxx
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      مدیر لطفا نظر ها رو سانسور نکن زشته بخدا ما چند ساله طرفدار پر و پا قرص این سایتم خرابش نکن دیگه

      پاسخ
    3. M.R.K
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      تنها شرکت خودرو سازی که خودروهاش از نظر طراحی ، جلو و عقب خودرو با هم نا متقارنن همین ایودی هست ، دقت کنید متوجه میشید چه عرض میکنم

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        تقارن نزد ایرانیان است و بس …

        پاسخ
  2. Ali Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    دوستان میشه لطفا یکی به من بگه چطوری عکس پروفایل بذارم؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل علی
      علی
      سوابق: (179 دیدگاه) ,

      برو قسمت پروفایله خودت انجا قسمتی هست که نوشته انتخاب عکس برای فایل انتخاب کن بعد عکسات میاد از کامپیوتر خودت انتخاب کن یکیو اکی تمام

      پاسخ
  3. Salfa22xxx
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    تنها میتونم بگم بسیار با ابهت،با اصالت ،تکنولوژیک و فوق العادههه
    مرسی آلمان ، مرسی آیودی
    ***

    پاسخ
  4. Archi KHAN
    سوابق: (1660 دیدگاه) ,

    خیلی سنگین و با وقار
    تکنولوژی و کیفیت عالی .
    داشبوردش شبیه محصولات بی ام و نشده بنظرتون ؟!!
    ( بدون تعصب لطفا )

    پاسخ
  5. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    شما بگین دیگه چی میشه گفت.ائودی کامل.به نظر من ائودی به چراغاش تو ماشیناش خیلی اهمییت و صلیقه و زیبایی و دلبرو کور چشمی میده.perfect

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1472 دیدگاه) ,

    حرفی باقی نمی مونه.
    فقط من برام سؤاله که خارجیا چطور بین اینمهه گزینه خوب ک جلو روشونه میتونن انتخاب کنن آخه؟

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    لذت بردم از سادگی زیاد در عین جذابیتش از لحاظ دینامیکی و مانور و نیروی جانبی خداییش خیلی خوبه درسته بنزم گفته شد خوبه ولی آئودی خیلی داره ضعیف کار میکنه کم کم باید برگرده به دوران خودش که این محصول خیلی جلو بردتش منظورم a4هست

    پاسخ
  8. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    (ورسپرانگ دورچ تکنیک ) یعنی واژه به واژه رو غلط نوشتی!!

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    آخه چرا همه چیز تکمیل باشه ولی داشبورد به این زشتی داره؟

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل ALiHidden
    ALiHidden
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    خیلی زیباس…

    کم کم داره نظرم درمورد آئودی عوض میشه…!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.