آئودی

استفاده از ساختار و بدنه سبک‌وزن در آئودی A8 جدید

آئودی مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های سبک‌وزن جدید را در نسل بعدی A8 که اواخر امسال عرضه خواهد شد به همگان نشان خواهد داد.

photo_no-20
زیر پوست A8 جدید ساختار فریم فضایی آئودی به همراه پلتفرم MLB EVO فولکس‌واگن قرار خواهد گرفت که ترکیبی از آلومینیوم، فولاد، منیزیم و فیبر کربن است.

photo_no-25
ساختار سبک‌وزن این خودرو افزایش وزن بدنه‌ی A8 2018 را خنثی خواهد کرد. این افزایش وزن به علت اضافه شدن ساختارهای جاذب تصادف به منظور برآورده کردن قوانین سفت‌وسخت و معیارهای محافظتی قوای محرکه‌ی هیبریدی آینده است.

photo_no-31
اتوکار می‌گوید که بدنه‌ی A8 جدید ۵۱ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل فعلی خواهد بود. هرچند این موضوع تأثیری منفی روی دینامیک خودرو نخواهد داشت زیرا پلتفرم آن ۲۴ درصد مستحکم‌تر می‌باشد.

photo_no-24
سخنگوی آئودی گفته است:

ما احتمال تولید نسخه‌ی پلاگین هیبریدی A8 را نیز در نظر گرفته‌ایم.

او همچنین تأیید کرده که نسل جدید این خودرو خیلی بزرگ‌تر از نسل فعلی نخواهد بود.

ورای ساختار و بدنه‌ای جدید، انتظار می‌رود چهارمین نسل آئودی A8 از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متعددی بهره ببرد و فول ترین نسخه از آن نیز با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری ۵۶۵ اسب بخاری ارائه شود.

نسل جدید آئودی A8 2018 در یازدهم جولای (بیستم تیر) و در گردهمایی آئودی در بارسلونای اسپانیا معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حسين

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    آئودی گفته که A8 تکنولوژیک ترین ماشین در سگمنت خودش خواهد بود. سیستم خودران پیشرفته، مواد سبک وزن و خیلی تکنولوژی های دیگه. باید انتظار یه رقابت داغ رو داشته باشیم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      رقابتی که برنده ی اون بدون شک ، خودروساز محبوب من ، آئودی خواهد بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامکال

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (594 ديدگاه)

        مجید تبریک میگم.
        نخست:
        وقتی که 6000 تایی شدی و من یادم رفت که بهت تبریک بگم.
        دوم:
        حالا که 7000 تا رو هم مثل لامبورگینی ردکردی.
        سوم:
        به خاطر کولاک آئودی در این مدل.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رامکال

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (594 ديدگاه)

        یک چیز دیگه مجید جان اونم اینه که شما یا با از ما بهترون رابطه داری و یا به منابع با ارزشی دسترسی داری.
        هم اینجا که هی میگفتی آئودی آ8 خیلی خفن خواهد شد(که درست از آب در اومد)
        هم در مورد استون والکری که اگر یادت باشه تو میگفتی که قدرتش احتمالا کمتر خواهد بود (موقع رونمایی). خوب با توجه به چند تا مقاله ایی که پدال تا حالا درج کرده با استفاده از سیستم های بازیابی انرژی به 1000 تا میرسه و بدون اونها 840/50 تاست.
        و احتمالا چیز های دیگه ایی که گفتی.
        پس باید از تو ترسید مجیییییید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آئودی صبر کرد ب ام وسری ۷ ، مرسدس اس کلاس ، و حتی لکسوس ال اس عرضه بشه و بعد میخواد نسل بعد آ۸ رو معرفی کنه ، چون میخواد آ۸ مدلی باشه که رودست همه ی رقبا بزنه.
          .
          .
          در مورد تعداد کامنت یک زمانی که خودم ۱۰۰ یا ۲۰۰ تا داشتم با خودم فکر می کردم بعضی از دوستان چجوری ۳۰۰۰ یا ۶۵۰۰ کامنت دارن ، بعد از یه مدت تعداد کامنت اهمیت خودش رو برات کاملا از دست میده.

          یکی از ویژگی های خوب پدال همین نمایش تعداد کامنته که باعث میشه آدم بتونه کاربرای سایت رو‌ بشناسه و هر کسی نتونه با استفاده از اسم بقیه هر چیزی دوست داشت بنویسه. از پدال میخوام این ویژگی رو‌حفظ کنه.

          تعداد کامنت باید وسیله ی شناسیایی کاربران سایت توسط همدیگه باشه ، غیر از اون از نظر من به دردی نمیخوره و بین یک‌کاربر ۱ کامنتی با ۱۰۰۰۰ کامنتی هیچ فرقی نیست . به هیچ عنوان هم نشانه ی سواد نیست. تاکید می‌کنم ، به هیچ عنوان .
          خیلی راحت میشه فِرت و فِرت کامنت گذاشت و هیچ‌چیز یاد نگرفت و ‌به بقیه هم چیزی یاد نداد. ‌

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          آقا مجید سلام
          پاراگراف اول کامنتت یه اشکالی داره.
          آئودی صبر نکرد تا اینا رونمایی بشن بعد A8 رو بسازه. هر ماشینی یه دوره تولیدی داره. آئودی 3 سال پیش نمیتونست A8 جدید رو بسازه، چون براش به صرفه نبود ماشینی که هنوز مدت زیادی از عمرش نمیگذره رو جایگزین براش بسازه. در واقع دوره تولیدشون رو طوری تنظیم میکنن که همزمان با رقبا رونمایی نشن. توی این سگمنت ما S کلاس رو داریم، سری 7 رو داریم، LS داریم و A8، که تقربیا با فاصله یکی دو سال از هم رونمایی میشن و به بازار اومدن یکیشون (که الان A8 و LS میشن) همزمان میشه با فیس لیفت میان دوره یکی دیگه (S کلاس) و سال 2019 احتمالا سری 7 فیس لیفت بشه. خلاصه اصلا براشون به صرفه نیست که زودتر از موعد نسل جدید رو تولید کنن. و ضمناً زمان به بازار دادنش رو طوری تنظیم میکنن که همزمان با دیگران نشه.
          مثال دیگه رقبای سری 3 هستن. سال 2012 سری 3 اومد، 2014 Cکلاس، 2016 آئودی A4 و فیس لیفت سری 3، 2018 فیس لیفت C کلاس، 2019 نسل جدید سری 3 و …

          استثنا هم داریم. مثلا Eکلاس و سری 5 همزمان اومدن و رقابتشون الان خیلی شدید شده. ولی نسل قبلشون یک سال اختلاف داشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          حسین آقا آئودی اولین نسل از A8 رو‌سال ۱۹۹۴ معرفی‌ کرد ، ۳ سال بعد از مرسدس اس کلاس با کد شاسی W140 ، از اون زمان این فاصله ایجاد شد و آئودی برای هر نسل از آ۸ از تجربیات اس کلاس استفاده میکنه.
          .
          .
          شما میگی هر ماشینی دوره ی تولیدی داره … منم قبول دارم … ولی تا حالا فکر کردی دلیل این اختلاف فاز آئودی با مرسدس چیه ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حسين

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          بله دیگه، دلیلش همین استفاده از تجربیات بنز بوده. اما خب نمیشه گفت آئودی همیشه صبر میکنه تا دیگران ماشیناشونو بسازن، بعد از تجربیاتشون استفاده کنه. درسته، از تجربیاتشون استفاده میکنه، همونطور که سری 7 هم از S کلاس الگو گرفته (طبق گفته خودِ ب ام و) اما نمیشه گفت آئودی و ب ام و عمدا تولید A8 و سری 7 رو عقب میندازن و صبر میکنن تا S کلاس رونمایی بشه. در واقع آئودی و ب ام و راه دیگه ای ندارن. از نسل اولشون این اختلاف زمانی ایجاد شده و حالا هم باید دوره تولیدشون تموم شه تا بتونن نسل جدید رو تولید کنن. مزیتی که براشون به وجود اومده اینه که با استفاده از همین اختلاف زمانی ایجاد شده، میتونن همیشه از تجارب رقبا استفاده کنن. S کلاس هم توی فیس لیفتش از تجربه سری 7 در بکار گیری تبلت بین صندلی های عقب استفاده کرده. فیس لیفت سری 7 هم از تجربیات A8 استفاده میکنه. کلا دایره واره میچرخن اما S کلاسه که مسیر حرکت سگمنت رو مشخص میکنه.

          فک میکنم هر دومون یه نظر داریم و نکته نامفهوم یا نتاقضی نیست بینمون. ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. reza-a

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    یک سوال اون عکس چهارم موزه چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    متورش با بدنش بخونه تمومه یه چیز خاص ازش درمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا