بررسی آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶

همان‌طور که از بازه قیمتی و امکانات موجود در آئودی A7 انتظار می‌رود، این خودرو شرایط راحتی و عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیار قرار می‌دهد. امّا این ویژگی آن را چندان از رقبای خود متمایز نمی‌کند؛ چرا که خودروهای زیادی در این کلاس وجود دارند که دقیقاً از همین شرایط برخوردارند. چیزی که A7 را از دیگران متمایز می‌کند، یکی از نادرترین طراحی‌های بدنه دنیای اتومبیل با ظاهری بسیار چشم‌نواز است.

2016 Audi A7 3.0T
2016 Audi A7 3.0T

آئودی A7 را در کلاسی در حال رشد با عنوان «چهار در کوپه» ارائه کرده است؛ چیزی که باعث می‌شود که لفظ «کوپه» به همان انعطاف‌پذیری و شاید هم بیهودگی! لفظ «کراس‌اور» برسد. مطابق تعریف وبستر، کوپه یک اتومبیل ۲ در است که فضای بسته‌ای دارد. این در حالی است که این خودرو چهار در دارد و در واقع، مانند برادر دوقلویش، A6، یک سدان است؛ با این حال، یک هاچ در عقب نیز دارد.

2016 Audi A7 3.0T
2016 Audi A7 3.0T

عنصر طراحی‌ای که A7 را از دیگر وسایل نقلیه از این نوع مانند مرسدس‌بنز CLS و ب‌ام‌و سری 6 گرن کوپه متفاوت می‌کند، خط سقف این مدل است که دارای یک شیب تُند به سمت عقب پس از ستون دوم بدنه خودرو است. این حالت از آن طراحی‌هایی است که بیشتر در کوپه‌های جدید مرسوم است و بر این اساس، باعث می‌شود که خودروهایی با چهار در نیز به این تعریف راه پیدا کنند. اقدام آئودی برای انجام این طراحی یکی از بهترین‌ها در نوع خودش است. در همین حال، برخی ویژگی‌های تازه دیگری نیز در نسخه ۲۰۱۶ این محصول اینگولشتات دیده می‌شوند. جلوپنجره به اندازه مدل ۲۰۱۵ خودنمایی نمی‌کند، چراغ‌های جلو و عقب LED با چشم نیمه‌باز ما را نگاه می‌کنند و لوله‌های خروجی اگزوز نیز گوشه‌دار شده‌اند.

2016 Audi A7 3.0T
2016 Audi A7 3.0T

طراحی داخل کابین همیشه یکی از نقاط قوت آئودی بوده و در مدل A7 نیز جلوه و شکوه خاصی در خود دارد. ویژگی‌های سیستم اطلاعات و سرگرمی ارتقا یافته‌اند و در همین حال، در خودروی تست از پکیج «پرستیژ» استفاده شده که در آن امکاناتی مفید مانند نمایشگر رو به بالا اضافه شده است. دیگر ابزار مفید جدیدی که در دسترس قرار گرفته، سیستم استاندارد هشدار نقطه کور است که آئودی به آن دستیار جانبی یا Side Assist می‌گوید. همانند دیگر خودروهایی که شیب زیادی در خط سقف خود دارد، آئودی A7 نیز از دید از پنجره عقب وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

2016 Audi A7 3.0T
2016 Audi A7 3.0T

آئودی برای مدل ۲۰۱۶، تعداد ۲۳ اسب‌بخار به خروجی موتور ۳ لیتری سوپرشارژر V-6 اضافه کرده و در مجموع قدرتی معادل ۳۳۳ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه برای آن ایجاد کرده است. با این حال، حداکثر گشتاور تغییری نکرده و در همان مقدار ۵۲۳ نیوتن‌متر باقی مانده که البته به شکلی مناسب در دور موتور پایین در دسترس قرار می‌گیرد. برای انتقال قدرت، از یک گیربکس آشنای ۸ سرعته اتوماتیک ZF استفاده می‌شود. با اینکه زمان‌بندی شیفت دنده‌ها در آن به مانند گیربکس دوکلاچه آئودی نیست، واکنش آن به پدل‌شیفترها بسیار سریع است و در حالت کاملاً اتوماتیک، بسیار آرام و خونسرد عمل می‌کند.

2016 Audi A7 3.0T
2016 Audi A7 3.0T

شاید با خود فکر کنید که اضافه‌کردن ۲۳ اسب‌بخار به یک سدان ۲ تُنی فرق چندانی در آمار سرعت و شتاب‌گیری آن ایجاد نخواهد کرد؛ ولی باید گفت که چنین چیزی چندان درست نیست. در مقایسه با آخرین A7 تست‌شده مدل ۲۰۱۲، این مدل ۲۰۱۶ تقریباً به اندازه نیم‌ثانیه زودتر، یعنی در ۴/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حدود یک ثانیه زودتر مرز سرعت ۱۰۰ مایل (۱۶۰/۹ کیلومتر) بر ساعت را رد می‌کند. این خودرو همچنین نسبت به مدل قبلی خود، ۰/۳ ثانیه زودتر مسیر یک‌چهارم مایل را پشت‌سر می‌گذارد (۱۳/۴ ثانیه) و در همین حال، سرعت نهایی آن در این مسیر ۱۶۸/۹۸ کیلومتر بر ساعت است؛ سرعتی که حدود ۳ کیلومتر بر ساعت بیشتر از مدل قبلی است. همه این آمار در حالی به‌دست آمده که مدل ۲۰۱۶ با وزن ۱۹۲۰ کیلوگرمی خود، حدود ۲۶ کیلوگرم نیز نسبت به مدل ۲۰۱۲ سنگین‌تر است.

2016 Audi A7 3.0T
2016 Audi A7 3.0T

مدل ۲۰۱۶ از نظر مصرف سوخت طبق آمار سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، در وضعیتی بهتر نسبت به مدل ۲۰۱۵ قرار دارد. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۱/۸ لیتر و در جاده ۷/۸۴ لیتر مصرف می‌کند. این در حالی است که مدل ۲۰۱۵ مصرفی معادل ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده داشته است. با این وجود، مصرف سوخت مشاهده شده در مدل ۲۰۱۶ تست‌شده در اینجا برابر ۱۱/۸ لیتر است که در سطحی بالاتر از مصرف ۹/۸ لیتری مدل قبلی قرار می‌گیرد. البته رانندگان محتاط تر بدون‌شک مصرف سوخت بهتری از خود بر جای می‌گذارند.

2016 Audi A7 3.0T
2016 Audi A7 3.0T

نویز داخل کابین از دیگر مواردی است که در این مدل بهبود قابل‌ملاحظه‌ای یافته است. A7 خودروی بزرگی است و همین حس را نیز القا می‌کند. واکنش‌های این خودرو نسبت به فرمان بسیار سریع هستند و لغزش بدنه نیز در متعادل‌ترین حالت خود قرار دارد. همچنین اگر سیستم فرمان در پارکینگ حالت چندان دل‌چسبی ندارد، سطح نیروی مناسبی در این شرایط می‌طلبد و هرچقدر سرعت افزایش می‌یابد، دقت مناسب‌تری پیدا می‌کند. A7 در هنگام پیچیدن‌های سخت به مانند خودروهای بزرگ و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک معمولی دچار کم‌فرمانی می‌شود. البته باید توجه داشت که این خودرو برای مسابقات اتو کراس ساخته نشده است. ولی در مجموع یک خودروی کاملاً قابل‌پیش‌بینی است و حتی در مسیرهای پر پیچ‌وخم نیز بسیار نرم و آرام عبور می‌کند.


سیستم ترمز نیز بسیار قدرتمند و مطمئن عمل می‌کند و فاصله توقف نسبتاً خوبی دارد (۵۰/۶ متر از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت). البته عملکرد بهتری را در A7 های دیگر شاهد بوده‌ایم. یکی از عوامل تأثیرگذار در این موضوع، احتمالاً تایرهای کانتیننتال پرو کانتکت TX تمام‌فصل با اندازه 265/35-20 بوده‌اند. چیزی که در تست لغزش در پیچ نیز با چسبندگی 0.84 g خود را نشان داده است؛ این عملکرد اگر چه شرایط بدی ندارد، ولی در تست مدل‌های قبلی چسبندگی 0.91 g از این خودرو مشاهده شده است.

2016 Audi A7 Interior
2016 Audi A7 Interior

بدیهی است که آئودی A7 مدل ۲۰۱۶ با قیمت پایه‌ای برابر ۶۹ هزار و ۲۲۵ دلار، خودروی چندان ارزانی به حساب نمی‌آید. در همین حال، خودروی تست شده با ۶۲۰۰ هزینه برای آپشن‌ها سطح قیمتی آن را افزایش داده است. این آپشن‌ها شامل پکیج پرستیج به ارزش ۲۶۵۰ دلار (نمایشگر رو به بالا، سیستم صوتی Bose با صدای پیرامونی، تهویه صندلی‌های جلو و طراحی روشنایی داخلی LED)، پکیج بلک اپتیک به ارزش ۱۵۰۰ دلار (چرخ‌های ۲۰ اینچی با طرح تیتانیوم مات و تایرهای تمام‌فصل)، پکیج اس لاین اسپورت به ارزش ۱۰۰۰ دلار (سیستم تعلیق اسپرت، تریم طراحی ظاهری اس لاین)، پکیج هوای سرد به ارزش ۵۰۰ دلار (گرم‌کن غربیلک فرمان و صندلی‌های عقب) و رنگ‌آمیزی متالیک نقره‌ای به ارزش ۵۵۰ دلار بوده‌اند.

2016 Audi A7 Interior
2016 Audi A7 Interior

برای خودرویی مانند این، ۷۵۴۲۵ دلار، مبلغ بسیار هنگفتی است که با ۱۰ هزار دلار کمتر از آن می‌توانید به سطح عملکردی مشابه در مدل محافظه‌کارتر A6 دست پیدا کنید. از طرف دیگر، A7 خودرویی است که به میزان قابل‌توجهی از رقیب «چهار در کوپه‌اش» از ب‌ام‌و ارزان‌تر تمام می‌شود؛ آن هم با ظاهری جذاب که کمتر کسی می‌تواند با آن مطابقت کند.


مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۷۵۴۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۶۹۲۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC۲۴ سوپاپ V-6، سوپرشارژر و خنک‌کننده داخلی، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۹۵ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۳۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۴۰/۶۴ نیوتن‌متر در ۲۹۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

2016 Audi A7 engine
2016 Audi A7 engine

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۹۱۳ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۸۳ متر.
  • عرض: ۱/۹۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۲ متر.
  • وزن کلی: ۱۹۲۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۸/۹۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۵۹۷ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 84g.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

34 دیدگاه

  1. RAYAN
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    آئودی این ماشینو برای رقابت با cls به بازار آورد که بعضی سایت ها به آئودی رای دادن و بعضیام به بنز…. شما به کدوم رای میدین؟؟؟؟
    AUDI A7=LIKE
    MERCEDES BENZ CLS=DISLIKE

    پاسخ
    1. saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      باعرض معذرت که کامنتمو بالا میزارم فقط یه سوال داشتم دوستان منو از جهل بیرون بیارن
      الان این تو کنسول وسط اهرم ترمز دستی نداشت چجوری با این ماشینا میشه دستی کشید؟

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3138 دیدگاه) ,

        فکر نکنم بشه دستی کشید 😐

        پاسخ
      2. mohamad reza
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        پدال ترمز رو که تا آخر به صورت ناگهانی فشار بدی به عنوان ترمز دستی عمل میکنه . در بعضی شرکت ها هم مانند بی ام دابلیو ترمز دستی مانند یک دکمه در وسط کنسول قرار گرفته .

        پاسخ
      3. تصویر پروفایل علی
        علی
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        دوست عزیز ترمز دستی این ماشین به صورت کاملا الکترونیکی هستش.ینی فقط یه دکمه است و خبری از اون دسته که میکشیش خرررررت صدا میده نیستD:

        پاسخ
      4. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1443 دیدگاه) ,

        دستی ماشینا (بیشتر آلمانی) پدالیه با پا میگیری و شاسی بغلش ک میزنی آزادی میشه

        پاسخ
      5. ارمان
        سوابق: (996 دیدگاه) ,

        خدایی با این ماشین میری سر سرعت گیر دستی بکشی؟ بیخیال

        پاسخ
        1. saeed.shariati
          سوابق: (477 دیدگاه) ,

          با تشکر از داداشای گل که مارو از جهل هر کدام به گونه ای در اوردن
          هروقت خریدمش قول میدم بدم شمام باش دستی بکشین الته حواستون باشه فقط یه دفعه دست هر نفر نکه اینا لاستیکاش گرونه واس اون گفتم….
          چه رویای شیرینی بود;-)

    2. آندرا آنیلی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      دوستان یه بحث بی ربط.منم قبول دارم کره به ژاپن نمریسه.منم قبول دارم هیوندای در برابر ژاپنی ها چیزی نیست.من خودم طرفدار ایتالیا و نیسان هستم.ولی جنسیس 2015 رو که میبینم همه چیز از یادم میره.واقعا چرا نباید این خودرو رو نخرید؟

      پاسخ
      1. آرمااااان
        سوابق: (335 دیدگاه) ,

        جنسیس و جنسیس کوپه و سنتنیال با عملکردهایی که دارن نسبت به قیمتشون فروشه زیادی رو تو دنیا دارن کافیه یه نگاه به امار فروش هیوندای توی امریکا بندازی

        پاسخ
  2. AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    رینگ های منحصر بفردی داره…فرمونشم ک عشقه 🙂

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      دوستان به چراغ عقبش دقت کنید!!!
      نوار لیزر وسط چراغا خیلی شبیه لامبورگینی وننو و هوراکان هست!!!!
      یعنی به نظر من همونه فقط از led تبدیل به لیزر شده!!!!
      خدایی دقت کنید

      پاسخ
  3. ویکی
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    آدم با دیدنش لذت میبره. وای به حال اینکه پشت فرمونش بشینه باش رانندگی کنه…!!!

    پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    این ماشین ژاوی هرنادز هستش

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Jon Snow
    Jon Snow
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    به نظره شما آدم یکی از اینا داشته باشه پیر میشه ؟!! 😀

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    منتظرم تا مقایسه اش با CLS بیاد و ببینیم کی برنده میشه … واقعا ماشین زیباییه … واقعا ساختن ماشین توی همچین کلاسی مهارت میخواد که آئودی مثه مرسدس و بی ام و ، این دفعه هم فوق العاده عمل کرده … ولی موتورش یه مقداری ضعیفه … بهتر بود یه مدل قدرتمند تر V8 کنار این مدل میساختن …
    روز خوش …

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      ی مقایسش مال دوره قبلی بود بین این و پانامرا وCLS که پانامرا اول و آئودی دوم و CLS سوم شده بود. اما امتیازا خیلی نزدیک ب هم بود.

      پاسخ
  7. gotham
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    من نمیدونم این چه رسمیه که بنز و بی ام و میان تو ایران ولی این آئودی نمیاد
    البته به حال ما ک فرقی نداره باید آشغالای ایرانخودرو و سایپا رو سوار شیم

    پاسخ
  8. ارمان
    سوابق: (996 دیدگاه) ,

    چراغای عقبش یه اثر هنریه

    پاسخ
  9. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    زیبا و لوکس
    آئودی یکی از اضلاع مثلث قدرت آلمان…

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      مثلث یا مربع یا شایدم پنج ضلعی

      پاسخ
    2. سجاد
      سوابق: (203 دیدگاه) ,

      داداش خداوکیلی میشه 5ضلعی !!
      Audi – Mercedes Benz – BMW – Porsche – VW

      پاسخ
  10. حسن
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونش رو واقعا دوست دارم
    ولی نمیدونم آئودی کی میخواد دست از این طراحی داخلی خسته کننده و قدیمی و نور های یکدست قرمزش برداره
    قشنگه ولی دیگه خیلی تکراری شده
    فورم دست دنده قبلی هم خیلی بهتر بود
    و همینطور از نظر امکانات و لاگژری بودن واسه رقابت تو این کلاس نسبت به cls کم میاره
    حیفم میاد وقتی میبینم یه همچین ماشینی این همه ساله داره درجا میزنه و تا مرز قدیمی شدن پیش میره …
    در بخش پایداری پورشه پاناراما میگیرتش و البته درمقابل روند طراحی خسته تر بی ام دابلیو سری 6 جایگاه بهتری رو داره

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      شما چی کی میخوای از این انتقادهایه مسخره دست برداری پورشه بی ام و بنز و آئودی چهار غول اتومبیلهایه لوکس دنیا هستن که هنرشون اینکه فروش بالایی دارن هنری که که خیلی ها ندارن در واقع هیچ لوکس سازی غیر اینا شاید نداشته باشه پس اینا خیلی جلوتر از بقیه هستن مطمئن باش بهتر از شما میدونن دارن چه کار میکنن ضمنا عکس آواتارتم خیلی […]

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (52 دیدگاه) ,

        این موارد چیزی هست که در اکثر ریویو ها گفته شده و همچنین بسیاری از کارشناس های دنیای اتومبیل بهش اذعان دارند، نمیدونم چرا بیانشون شما رو عصبی کرده …
        متاسفانه دیدن حقایق (حتی در سایه ویژگی های مثبت بسیار) کمی سخته!

        و این موارد چه ربطی به بقیه و اینکه این 4 تا لوکس ساز پیشتاز هستند داره؟
        بله رو روال خودشون دارن راه میرن ولی بازم چه ربطی داره؟
        اگر دقت کنید متوجه میشید که عرایض بنده هم در جهت همین لوکس سازی و پیشروی بود
        اونها خودشون به VOA اعتقاد دارند اونوقت شما شکایت دارید؟

        راجب اظهار نظرتون نسبت به آواتار هم از متن کامنتتون مشخصه که چطور فکر میکنید

        مانا باشید

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (996 دیدگاه) ,

          حسن جان کامنتت شایان توجه بود
          ضمن اینکه دوستان اینقدر به خودشون جسارت میدم که در مورد اواتار و فرم صورت ادم هم نظر میدن
          حتی نمیتونیم نظرات و انتقادات هم رو با ادب جواب بدیم متاسفانه

        2. arash66
          سوابق: (298 دیدگاه) ,

          میشه یکی از اون ریوو هارو به ما نشان بدی ؟!

  11. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    از لحاظ قیافه بگیم خیلی قشنگه اما ب ام و گرن گوپه خیلی خوشکلتره

    پاسخ
  12. Mercedes-Benz
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    Audi یکی از بهترین کمپانی های خودروسازیه. فقط توی طراحی داخلی بعضی موقع‌ها به مشکل می خوره که توی این مدل این مشکل وجود نداره!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.