بررسی آئودی Q3 کواترو مدل ۲۰۱۵

پس از حدود سه سال حضور در بازارهای دیگر، آئودی Q3 بالاخره در بازار امریکا ظاهر شده است. این در حالی است که مدل ارائه شده در این بازار کاملاً مشابه دیگر Q3 ها نیست و از جمله اینکه در آن به‌جای گیربکس‌های دوکلاچه در جاهای دیگر، از یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مبدّل گشتاور استفاده شده است. آئودی Q3 بسیاری از قابلیت‌های خوب Q5 و Q7 را در یک پکیج جمع‌وجور ارائه می‌دهد.

2015 Audi Q3 Quattro
2015 Audi Q3 Quattro

Q3 که در یک رده پایین‌تر از Q5 قرار می‌گیرد، برند آئودی را در رقابت با مرسدس‌بنز GLA و ب‌ام‌و X1 قرار می‌دهد. این مدل البته هم‌خانواده فولکس‌واگن تیگوآن محسوب می‌شود، ولی در عین حال در شاسی آن از مقدار بیشتری آلومینیوم استفاده شده و همین‌طور فولاد مقاومت بالای بیشتری نسبت به همتای فولکس‌واگنی خود دارد. با این حال، این مدل از ساختار MQB که در آخرین مدل آئودی A3 استفاده شده، بهره‌مند نشده و تا زمان ارائه نسل دوم Q3 باید صبر کند.

2015 Audi Q3 Quattro
2015 Audi Q3 Quattro

قیمت پایه مدل تست با دیفرانسیل چهار چرخ متحرک ۳۵ هزار و ۵۲۵ دلار است که به نظر برای یک خودروی کوچک بسیار گران است. ولی در همین حال، امکانات داخلی، طراحی و کیفیت سطح بالایی را در داخل کابین شاهد هستیم. صندلی‌های با روکش چرم به صورت استاندارد ارائه شده‌اند و Q3 رابط کاربری MMI آئودی را دریافت کرده که در سطح بالای چنین سیستم‌هایی قرار می‌گیرد. این سیستم به همراه راهبری در قالب یک آپشن ۱۹۰۰ دلاری عرضه می‌گردد.

2015 Audi Q3 Quattro
2015 Audi Q3 Quattro

اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، نسخه دو دیفرانسیل ب‌ام‌و X1 دارای شروع قیمتی حدود ۲ هزار دلار کمتر از Q3 است. ولی در عین حال، نباید فراموش کرد که X1 با آپشن‌هایش، هزینه‌های مالکیت آن روز به روز افزایش خواهد یافت. مرسدس‌بنز نیز شروع قیمتی به اندازه ۱۳۰۰ دلار کمتر نسبت به Q3 ارائه می‌دهد. ولی در عین حال، مواردی مانند سیستم کنترل هوای دوناحیه ای، نوربالاهای زنون، گرم‌کن صندلی و سقف آفتابگیر پانوراما که در Q3 به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، را در خود ندارد. اگر بخواهیم این امکانات را به GLA اضافه کنیم، قیمت آن به چند صد دلار بالای قیمت ۳۸۶۲۵ دلاری Q3 تست‌شده در اینجا می‌رسد؛ این در حالی است که در خودروی تست از مواردی مانند سیستم راهبری، چرخ‌های ۱۹ اینچی و درب عقب اتوماتیک نیز استفاده شده است.

2015 Audi Q3 Quattro Interior
2015 Audi Q3 Quattro Interior

در نگاه اول، Q3 کاملاً شبیه به Q3 به نظر می‌رسد. اگر ابعاد این خودرو در تصویر مشخص نباشد، به راحتی می‌توان آن را با برادر بزرگ‌ترش اشتباه گرفت. امّا وقتی یکی از درها یا در عقب را باز کنید، فضای کوچک داخل کابین خود را نشان خواهد داد. فضای راننده و سرنشین کمی بیشتر از حدّ متوسط است، ولی سرنشین بلند قد صندلی جلو مجبور می‌شود، اندکی از فضای پاهای صندلی‌های عقب را اشغال کند. فضای حمل وسایل در عقب نیز نسبتاً کم است. Q3 علی‌رغم جثه نسبتاً کوچکش، موقعیت ارتفاع رانندگی بسیار خوبی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؛ چیزی که ممکن است برخی علاقه زیادی به آن داشته باشند.

2015 Audi Q3 Quattro
2015 Audi Q3 Quattro

Q3 مانند تیگوآن خودروی چندان سریعی محسوب نمی‌شود. در واقع، رقبای مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و، یعنی X1 و GLA مسیر یک‌چهارم مایل را به اندازه چند ثانیه زودتر از Q3 طی می‌کنند. این کُندی آئودی در میان سه خودروی آلمانی به یک سری قوانین ساده فیزیکی نیز برمی‌گردد؛ Q3 با ۲۰۰ اسب‌بخار کمترین قدرت را در بین این سه آلمانی دارد و دومین خودرو از نظر وزن محسوب می‌شود. به‌علاوه، عملکرد مبدّل گشتاور آن شتابی در حدّ و اندازه‌های گیربکس ۸ سرعته ZF در X1 و یا گیربکس دوکلاچه GLA ندارد. در همین حال، استفاده از موتور ۲ لیتری که در ۱۷۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر گشتاور ۲۸۰/۶ نیوتن‌متر می‌رسد، Q3 را پرشتاب‌تر از حالت معمول نشان می‌دهد.

2015 Audi Q3 Quattro
2015 Audi Q3 Quattro

مطابق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، Q3 کواترو در میان بالاترین مصرف سوخت مدل‌های چهار چرخ متحرک کوچک اروپایی قرار می‌گیرد. این مدل، مصرف سوخت ترکیبی برابر ۱۰/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این مقدار حدود ۱/۲ لیتر از X1 ایکس‌درایو و ۱/۵ لیتر از GLA250 فورماتیک بیشتر است. همچنین در تست، مصرف سوخت ۱۰/۷ لیتر از این خودرو مشاهده شده است.

2015 Audi Q3 Quattro
2015 Audi Q3 Quattro

آئودی Q3 شاید سریع‌ترین یا بهینه‌ترین عضو کلاس خودروهای کوچک نباشد، ولی آرامش بیشتری نسبت به تیگوآن دارد و سواری آن نسبت به رقبای خود در ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز بهتر است. رفتار سیستم تعلیق در جاده بسیار مناسب است و از تلاش برای یک حالت اسپورتی غیرضروری خبری نیست؛ یک خودروی کوچک لوکس که می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

2015 Audi Q3 Quattro Interior
2015 Audi Q3 Quattro Interior
2015 Audi Q3 Quattro
2015 Audi Q3 Quattro Interior

2015 Audi Q3 Quattro Interior
2015 Audi Q3 Quattro Interior

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۳۸۶۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۵۵۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۸۴ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۸۰/۶۵ نیوتن‌متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۰۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۳۸۴ متر.
  • عرض: ۱/۸۳۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۷۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۲/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۴۱/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۱/۶۲ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (محدودیت قانونی): ۲۰۲/۷۷ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۶۴۵ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 88g.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

47 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    خیلی خوشکله ولی حیف که کوچیکه

    ببخشید بی ربطه ولی دوتا مسئله
    دقت کردین تاریخ ها میلادی شده؟
    و مسئله ی دوم اینکه دوستان لطف کنن اگه جواب برای یک کامنت بخصوص ندارن تو قسمت پاسخ اون چیزی نویسن
    همه یاد گرفتن برای اینکه نظرشون بالاتر ثبت بشه میرن تو قسمت پاسخ کامنت اول حرفاشون رو میزنن
    بازم عذر میخام

    پاسخ
    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      این آئودی جزئ SUV های متوسط هست و یه خودرو اقتصادی و زیبا و مناسب خانواده.اما بیشتر رنج روور و تویوتا و بنز رو در زمینه SUV قبول دارم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        دوست عزیز
        الان شما دقت کردین من بالا چی نوشتم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        اگه سختته همشو بخونی فقط مورد دومو بخون

        پاسخ
        1. MAFIA
          سوابق: (435 دیدگاه) ,

          نوید برو تعداد کامنت هاتو زیاد کن.

          dragonborn عزیز!!!

        2. MAFIA
          سوابق: (435 دیدگاه) ,

          آقا نوید خود شما 10 تا کامنت کوتاه و مسخره میزارین.که اصلا لزرومی به جواب دادن نیست به کامنت اون فرد.ولی به خاطر عشق به تعداد کامنت و ایجاد پیشینه ای کاذب را خودت تو سایت میخوای به هر قیمتی تعداد کامنت هاتو بالا ببری.

          اصلا کامنت های من مال تو تا تو به هدف والایی که داری برسی.

          بعد فقط 1 نظر بلند می نویسین تا نگن که نوید 1 کامنت رو تو 20 تا کامنت می نویسه.

          فهمیدن نیت قلبی تو کار سختی نیست…نوید جان
          جوانی و جویای نام

        3. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          حالا خوبه همه کامنت های مارو خوندن و خبر دارن
          اصلا نیازی به این حرفا نیست
          فقط میتونی یه سر به مطالب قبل که توش کامنت گذاشتی بزنی و ببینی که هرچی نوشتی چقد دیس خورده
          بعدشم ما اینجا که با هم دعوا نداریم
          من گفتم که حق کسایی که کامنت میزارن و بعد با این حرکتا کامنتاشون میره پایین پایین ضایع میشه

        4. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          من هر جا که نیاز باشه کامنت بلند و هرجا که لازم باشه کوتاه میزارم کوتاه ترین کامنتم رو هم پایین تر میتونی ببینی چون نیاز به توضیح اضافه نداشت
          چرا وقتی که میشه یه چیزیو تو یه خط نوشت الکی کشش بدیم تا هم وقت خودمون و هم وقت بقیه تلف بشه
          کامنت کوتاه بد نیست
          چند تا کامنت کوتاه بی معنی و پشت سر هم گذاشتن بده
          بعدشم الان میتونی به من بگی که این کجاش جویای نام بودنه؟
          آخه اینجا که هیچ نامی از من نیست و کسی هم منو نمیشناسه

          کامنت بلند چه ارزشی داره وقتی وسط بحث ماشین در مورد داعش و … حرف بزنم

      2. erfan
        سوابق: (60 دیدگاه) ,

        آقای سیاستمدار (MAFIA) نوید راست میگه دیگه.الان واسه چی نظرتو آوردی تو قسمت پاسخ نوید نوشتی.واسه اینکه بالا باشه دیگه

        پاسخ
        1. MAFIA
          سوابق: (435 دیدگاه) ,

          واسه اینکه خوشم میاد.

        2. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          واقعا چه دلیل خوب و قانع کننده ای
          اینجا یه محیط عمومیه دل بخواهی نیست
          مثل اینه کا شما بری تو یه اتوبوس سیگار بکشی

  2. mahdi
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    چرا 202 کیلومتر سرعت نهاییشه آیا در آمریکا محدودیت سرعت همینقدره کسی میدونه آیا؟یا به مایل چقدر میشه؟

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    ازش خوشم نمیاد نه قیافه داره نه کابین ، لکسس nx200t خیلی از این سرتره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      البته درسته که NX خیلی عالیه و از اینم بهتره
      ولی آءودی هم کارش درسته

      پاسخ
    2. سجاد
      سوابق: (203 دیدگاه) ,

      دقیقاً نظر تورو دارم داداش .. نمی دونم اصن فاز این ماشین الان چیه ؟؟! آئودی ماشین زیبایی هستش ولی انصافاً بعضی وقتا به قول یکی از بچه های سایت ، اصالت خودش رو فراموش می کنه //
      من خودم از آئودی خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی خوشم میاد ولی این مدل به هیچ وجه بهم نچسبید !!!

      مرسی عزیز

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    نوید دقیقا داری درست می گی من دقت نکردم که تاریخ ها میلادی شده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      ممنون داداش از تاییدت
      خودمونیم چی شد که شما برای یه بار. هم که شده مارو تایید کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    بااین که ازGLAخوشم نمی اد ولی GLAازاین خیلی بهتره خداییش

    پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    ميگه ٣٥٠٠٠دلار خيلي گرونه هه بياد اينجا ببينه با اين قيمت چه ماشيني ميكنند توي پاچت

    پاسخ
  7. E 36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    آئودی فقط اندازه های متفاوت داره ، همه ماشیناش یه شکلن!

    پاسخ
      1. عرفان
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        نوید جان حتما ب نظر شما یه مزیت هم هست؟؟؟خب مثلا:
        تو انتخاب محصولاتش دچار سردرگمی نمی شید؟؟؟
        یا مثلا با خرید A1 حسRS7 بهتون دست میده؟؟؟؟
        احتمالا آئودی A7 میخرید و به جای RS7 به یکی دیگه میندازید؟؟؟مثال بارز خر رو رنگ میکنن جای قناری میفروشن ولی در این مورد نیازی به تغییر رنگ نیست.فقط باید نوشته پشت ماشینو عوض کنید.
        کلا برای کلاه برداری خیلی کارآمده.دمشون گرم

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          چه ربطی داره
          یعنی همه ی بی ام دبلیو ها که جلو پنجرشون دوتایه یکی هستن
          و مثلا داخل z4 میشینی فک میکنی تو x6 هستی؟
          خب این که من میگه یکم مربوط به اینه که شرکت میخواد بگه من اصالت در طراحی دارم
          شما یه فکر اشتباه میکنید بعد همیجور میگیرید و میرید برای خودتون جلو

        2. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          بعدشم من نگفتم که خوبه یا بد
          من گفتم ضعف نیست

        3. عرفان
          سوابق: (53 دیدگاه) ,

          نوید جان من اصالت طراحی هیچ برندی رو انکار نمیکنم.هر خودرویی هم در سطح خودش براش ارزش قائلم ولی اصالت در طراحی باید با اعتدال خاصی پیش بره.
          این که شما همه ی طرحات یکی باشه و به قول دوستمون فقط سایزش تغییر کنه اسمش اصالت نیست.زیاده روی تو هیچ چیزی خوب نیست.
          مثالی که شما از Z4 و X6 زدی کاملا یک قیاس مع الفارقه و به مثال من هیچ ربطی نداره.نمیخوام بحثو کشش بدم ولی این کاری که آئودی داره میکنه فقط برای کم کردن هزینه هاست.نه برای اصالت.

        4. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          قربونت داش عرفان
          من این مثال رو زدم که بگم خیلی تند رفتی
          الان که آروم تر گفتی قبول

  8. farzad
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    audiاز اون کمپانی هایی است که فکر نکنم کسی ازش بدش بیاد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      هیچ کس از آءودی بدش نمیاد
      ولی برند اول تقریبا هیچ کس هم نیست
      البته خیلی عالیه
      ولی ما طرفدار همه ی برندارو تو این جمع حداقل دو سه تا داریم
      هیچکس هم نداریم که از آءودی بدش بیاد
      ولی هیچ کس هم فقط از آءودی طرفداری نمیکنه
      شایدم به خاطر این باشه که به قول دوستان متعصب نیستند
      حالا هرکی بند اولش آءودیه خودشو معرفی کنه ببینیم کیا هستن

      پاسخ
      1. احمدرضا ب ام و
        سوابق: (394 دیدگاه) ,

        من از آوودی بیشتر از همه ی خودرو سازها خوشم می آید و به اندازه ی ب ام و

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          شما هم که گفتید به اندازه ی …
          من گفتم برند اول و بدون رقیب

        2. تصویر پروفایل باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          سوابق: (811 دیدگاه) ,

          نوید جان من یکی از اون کسایی هستم که دنبالش میگردی.شاید برات جالب باشه که من طرفدار پر و پا قرص آمریکایی هام ولی تنها دلیلی که اسمم رو نوشتم فقط شورولت فقط کامارو به خاطر خود شورولت کامارو هست که با هیچ خودرویی عوضش نمیکنم.
          ولی وقتی صحبت از یک برند و نه یک خودرو میشه اون موقع است که بی برو برگرد برند آودی رو انتخاب میکنم.
          ارادتمندم

        3. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          پس دیگه شما نباید مینوشتی شورولت یا فقط باید کامارو رو مینوشتی و یا فقط کامارو فقط آئودی

          در ضمن معمولا کسی که یه برند رو دوست داره ماشین مورد علاقش هم از هون برنده
          البته خب استثنا هم وجود داره

  9. عرفان
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    35 هزار دلار چه خبره؟؟؟؟؟؟توش که کاملا ساده ست،قدرتش هم که نسبتا کمه،تاپ اسپیدش هم که از سمند هم کمتره.
    با 2000 سی سی حجم موتور مصرف سوختش از کوروت 6.2 لیتری هم بیشتره
    بازم بگین آلمان آلمان

    پاسخ
  10. عرفان
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    آقا یا اشتباه از منه یا پدال!!!
    آیا واحد چسبندگی به سطح g نام دارد؟؟؟؟
    مگه تو این موارد حداکثر شتاب جانبی رو با g بیان نمیکنن؟؟؟
    پس چرا تو متن نوشته:چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 88g؟؟؟؟
    یکی منو روشن کنه لطفا

    پاسخ
      1. عرفان
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        نه من منظورم به واحدشه
        واحد چسبندگی که g نیست
        g واحد شتاب جانبیه نه چسبندگی

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل 4MATIC
        4MATIC
        سوابق: (1057 دیدگاه) ,

        واقعا برات متاسفم که داری سمندروباایودی مقایسه می کنی

        پاسخ
        1. عرفان
          سوابق: (53 دیدگاه) ,

          4MATIC جان من سمند رو تو یه ویژگی خاص با آئودی مقایسه کردم.و همچنین حرفم بارِ کنایی داشت.امیدوارم بتونی درکش کنی.

  11. احمدرضا ب ام و
    سوابق: (394 دیدگاه) ,

    اینجور که من شنیدم میخوان q1 رو هم بزنن به نظر من باید اسم این رو q1 و یک q3 توی کلاس x3 بزنن

    پاسخ
  12. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    از بغل که نگاهش کنی مشخصه داداش پورشه ماکانه

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    تو خودروهای آلمانی طراحی خارجی آودی رو با هیچی عوض نمیکنم ولی طراحی داخلیشو نمیگم بده اصلاً نیست ولی حس میکنم همیشه یه چیزی کم داره.
    البته خب این سلیقه ی شخصی منه ولی احساس میکنم یه ذره دلگیره کابینش نسبت به پورشه و بنز و ب ام و ولی با این حال تمام مدلاش رو دوست دارم.

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل Reza.bs.
    Reza.bs.
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    ارزش خرید q5 از این بهتره در مورد q7 هم چون اطلاعات زیادی ندارم چیزی نمیگم
    در کل خیلی به q5 نزدیکه هم از نظر قیمت و هم پیشرانه ولی q5 قوی تر هست
    قیافه این از q5 قشنگ و اسپرت هست
    فکر کنم q5 از این بزرگ تره
    درکل از نظر موتور و گیربکس و در کل پیشرانه q5 از این بهتر با اختلاف کم قیمتی q5 ماشین بهتری به نظر میاد

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    اقا عرفان مگه این جا کلاس ادبیاته که داری با کنایه حرف می زنی؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.