بررسی آئودی Q7 مدل ۲۰۱۷

آئودی Q7 مدل ۲۰۱۷ یک نمونه واقعی از «مهندسی» است. این خودرو تنها در برگه مشخصاتش شما را شگفت‌زده نمی‌کند، بلکه در جاده نیز بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. این خودروی بزرگ ۳ ردیفه ۷ سرنشینه با وزنی بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم، آن‌چنان قابلیت مانوری دارد که برای این سگمنت کم‌نظیر است. در این کلاس خودرویی، دینامیک رانندگی چیزی است که معمولاً در ردیف سوم صندلی‌ها به استراحت می‌پردازد.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017

امّا راز این هندلینگ استثنایی در آپشن سیستم فرمان چهار چرخ به همراه دیفرانسیل استاندارد تمام‌چرخ محرکه «کواترو» است. در نتیجه، Q7 می‌تواند دایره گردشی به قطر ۱۲/۴ متر داشته باشد؛ یعنی کمتر از مدل‌های بزرگی چون ب‌ام‌و X5.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017

در سرعت‌های بزرگراهی، چرخ‌های عقب نیز به طرف راستای چرخ‌های جلو تغییر جهت می‌دهند. باید اعتراف کرد که سرعت و تیزی فرمان نسبت به یک سیستم فرمان دو چرخ معمولی در شاسی‌بلندهای دیگر، ملموس است و هندلینگ بهتری را ایجاد می‌کند. در عین حال، در سرعت‌های پایین‌تر، چرخ‌های عقب در خلاف جهت چرخ‌های جلو چرخش می‌کنند و به این وسیله، ابعاد دایره گردش را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. در نتیجه، گذر از پیچ‌های تندی که در سر راهتان قرار دارند، آسان‌تر از قبل خواهند بود.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017

عنصر دیگری که باعث سواری فوق‌العاده و ویژگی‌های خاص هندلینگ می‌شود، آپشن سیستم تعلیق گازی است. البته سیستم تعلیق استاندارد مشکلی ندارد و در حالت «داینامیک» نیز دارای یک شرایط بسیار خوبی است، ولی سیستم تعلیق گازی فوق‌العاده است. این سیستم برخلاف تعلیق استاندارد Q7 می‌تواند همراه با مؤلفه‌هایی مانند نسبت انتقال پدال گاز و وزن فرمان نیز تنظیم شود. در پکیج «شاسی انطباقی» به ارزش ۴ هزار دلار، آئودی هر دو سیستم فرمان چهار چرخ و تعلیق گازی را ارائه می‌کند که انتخاب این آپشن، بسیار توصیه می‌شود.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017

Q7 با سرعت بالا، بدون هیچ مشکلی از پیچ‌ها عبور می‌کند و حالتی چابک و روان دارد. اعتماد به نفس بیشتر راننده در کنار سیستم الکترو مکانیکی فرمان، تایرهای تمام‌فصل گودیر ایگل اسپورت هستند که تماس مناسبی را با سطح جاده برقرار می‌کنند.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017

فاکتور سوم در قابلیت گردش مناسب Q7 جدید، وزن آن است؛ جایی که آئودی نسبت به مدل قبلی به اندازه ۲۱۵ کیلوگرم صرفه‌جویی کرده است.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017

علاوه بر اضافه‌کردن سبکی، سیستم فرمان چهار چرخ و سیستم تعلیق گازی که برای خودرویی که ظاهرش به خودروهای «چابک» نمی‌خورد، سرعت و چابکی به ارمغان آورده‌اند، نقش نسخه جدید موتور سوپرشارژر ۳ لیتری V6 آئودی را نباید نادیده گرفت. این موتور با قدرتی به میزان ۳۳۳ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۴۴۰/۶ نیوتن‌متر در بازه ۲۹۰۰ تا ۵۳۰۰ دور بر دقیقه، آئودی ۲۲۵۱ کیلوگرمی را در عرض ۵/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و همین روند را تا رسیدن به سقف سرعت ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت ادامه می‌دهد. هیچ ضعفی در عملکرد سوپرشارژر مشاهده نمی‌شود و در همین حال، در زمان مناسب خود را از میل‌لنگ جدا می‌کند تا در مصرف سوخت خودرو صرفه‌جویی شود.


در همین حال، شاید شرایط گیربکس ۸ سرعته تیپ‌ترونیک تأثیرگذارتر از موتور باشد. عملکرد این سیستم، چندان محسوس نیست. بیشتر مواقع در هنگام صحبت از گیربکس‌های اتوماتیک به ضعف عملکرد آنها اشاره می‌شود؛ اینکه آنها نمی‌توانند دنده مناسب را پیدا کنند و نقطه شیفت دنده‌ها در آنها جالب نیست. ولی گیربکس ۸ سرعته آئودی به وظیفه خود عمل می‌کند و آن را به خوبی انجام می‌دهد.


واکنش پدال گاز درست به همان صورتی است که انتظار می‌رود؛ خشکی مناسب و بیشتر از آن در حالت «داینامیک». پدال ترمز نیز کمابیش انعکاسی از پدال گاز است و هیچ حالت اسفنجی در خود ندارد. ترمزهای آئودی اعتماد به نفس لازم را برای حرکت در جاده‌های مه گرفته فراهم می‌کنند.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017

در همین حال، اگر یک عابر پیاده و یا حتی یک راننده حواس‌پرت ناگهان بر سر راه شما ظاهر شود، باعث ایجاد هشدار در سیستم‌های هوشمند ایمنی مورد استفاده در Q7 می‌شوند و در نهایت می‌توانند این کراس‌اور ۷ سرنشینه را کاملاً متوقف کنند. بسته به سرعت خودرو (بیشتر نزدیک به ۴۰ کیلومتر بر ساعت تا سرعت‌هایی مانند ۸۰ کیلومتر بر ساعت)، اگر حسگرهای راداری Q7 شکل یک وسیله نقلیه یا یک انسان را در جلوی خودرو تشخیص دهند، یک هشدار اولیه برای راننده نمایش داده می‌شود و در گام بعدی، یک پالس به سیستم ترمز ارسال می‌گردد. پس از آن، کمربندهای ایمنی به صورت خودکار، تنگ‌تر می‌شوند و شیشه‌ پنجره‌ها نیز اگر پایین باشند، به بالا حرکت می‌کنند. سوس ترمز اضطراری اعمال می‌شود. همه اینها در حالتی خوشبینانه، در مدت‌زمانی صورت می‌گیرند که یک راننده برای جلوگیری از یک برخورد احتیاج دارد. آئودی کاربرد این تکنولوژی ایمنی را در یک هوای صاف و در روشنایی روز نشان داده است. ممکن است این سیستم در این شرایط کنترل‌شده کارآیی داشته باشد، ولی مطمئناً‌ کسی در دنیای واقعی همه‌چیز را به عهده این سیستم واگذار نمی‌کند.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017

همچنین یک سیستم هوشمند نگهداری مسیر حرکت در بین خطوط نیز در این خودرو وجود دارد. این سیستم وقتی با کروز کنترل انطباقی راداری در Q7 هماهنگ شود، در واقع می‌تواند خودش همه‌چیز را در وسط یک ترافیک شلوغ به عهده بگیرد. البته لازم به یادآوری است که این یک ویژگی رانندگی خودکار محسوب نمی‌شود و وقتی احساس کند که دست‌های راننده برای چند لحظه از روی فرمان آزاد شده، هشدار را به صدا درمی‌آورد.


در همین حال، سیستم دستیار حرکت در بین خطوط در مسیرهای آزادتر، بیشتر از آنچه که لازم باشد، مداخله انجام می‌دهد. در واقع، مسیر حرکت فقط دقیقاً در وسط خطوط اجازه داده می‌شود؛ موضوعی که مخصوصاً در هنگام خالی‌کردن بیشتر فضا برای خودروهای مقابل یا ایجاد بیشترین فضا در ورودی و خروجی یک بزرگراه، بسیار آزاردهنده است. ضمن اینکه در هنگام بررسی این خودرو، چیز خاصی برای غیرفعال کردن این ویژگی در Q7 مشاهده نشده است.


تجربه فضای داخل کابین، انعکاسی از شرایط رانندگی در خود دارد. آئودی بار دیگر ثابت کرده که «طراحی کابین» یکی از نقاط قوتش است. در این کابین، به لطف طراحی مناسب و ارتفاع پایین داشبورد، دید بسیار خوبی نسبت به محیط اطراف ایجاد شده است. همچنین در کابین Q7 هیچ قطعه یا متریالی پیدا نمی‌کنید که حسّ یک شیء اضافی یا ارزان‌قیمت را داشته باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی آئودی MMI همچنان به عنوان ساده‌ترین سیستم برای استفاده در هنگام رانندگی، باقی‌ مانده است. راهبری نقشه‌های گوگل و ویژگی جدید «کابین دیجیتال» آئودی، در کنار معرفی «اپل کار پلی» از دیگر مواردی هستند که به تجربه کار با این سیستم اضافه شده‌اند (اندروید اتو احتمالاً در بهار سال آینده اضافه خواهد شد). برای علاقه‌مندان به موسیقی، یک آپشن سیستم صوتی پیشرفته Bang and Olufsen 3D درنظر گرفته شده که دارای ۲۳ اسپیکر است و توانی برابر ۱۹۰۰ وات دارد. البته برای داشتن این آپشن باید ۵ هزار دلار هزینه کرد، ولی سیستمی است که نمی‌توان آن را با چیز دیگر مقایسه کرد. همچنین یک سیستم روشنایی داخلی LED برای کابین Q7 استفاد شده که امکان ۹۰۰ ترکیب رنگی مختلف را در نورپردازی فراهم می‌کند.


قیمت آئودی Q7 مدل ۲۰۱۷ که قرار است در ماه ژانویه ۲۰۱۶ در بازار امریکا ارائه شود، از ۵۴ هزار و ۸۰۰ دلار برای تریم «پرمیوم» آغاز می‌گردد. برای سطح متوسط «پرمیوم پلاس» از Q7 باید مبلغی برابر ۵۸۸۰۰ دلار پرداخت و قیمت مدل سطح بالای «پرستیژ» به ۶۴۳۰۰ دلار می‌رسد. مطابق شرایطی که برای آپشن‌های برندهای لوس سراغ داریم، آپشن‌های Q7 نیز می‌توانند به سرعت قیمت نهایی خودرو را افزایش دهند و بدون آن که متوجه شوید، یک Q7 جدید را با تجهیزات کامل با قیمت نزدیک به ۹۰ هزار دلار خریداری کنید. با این حال، نمی‌توان گفت که این خودرو شرایط بازار را درنظر نگرفته است. شاید با همین سطح قیمت نیز به عنوان یک شاسی‌بلند بزرگ با این شرایط رانندگی، معامله چندان بدی هم نباشد.

Audi Q7 2017
Audi Q7 2017
مشخصات
موتور سوپر شارژر ۳ لیتری V-6
خروجی 333 hp, 440 Nm
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت اعلام نشده
وزن 2240 kg
0-96.6 kmh 5.7s
حداکثر سرعت 209.2 kmh
ظرفیت یدک‌کشی 3493 kg
قیمت پایه $54,800
قیمت تست $70,000 (تخمین)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

38 دیدگاه

  1. موسی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    باز هم سندی دیگر بر اعتلا و برتری مهندسی المانی
    مهندسی یعنی این
    از نظر فنی عالی
    طراحی ساده و شیک و با پرستیژ جوری که مجبور نشده برای جلب توجه به شکل های عجیب غریب رو بیاره
    همه چیز عالی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل shahab
      shahab
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      خیلی عالیه. من برام مهمترین چیز قابلیت های فنی و دینامیک رانندگیه که ماشینای آلمانی دارن کولاک میکنن
      حالا طراحی کره رو ببینید داشبورد هیوندا رو ببینید و این آءودی روهم ببینید
      این ماشین طراحی ساده تری داره اما 100برابر اونا ارزش داره

      پاسخ
  2. مهدی 911
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    ائودی یکی از برترین خودرو سازانه جهانه ولی نمیدونم چرا به اندازه بنز و بی ام و اعتبار نداره ائودی تو تستها اکثرا بهتر از بنز و بی ام و بوده ولی هیچوقت کلاس بنز و زیبایی بی ام و رو نداشته

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ali ayat
      ali ayat
      سوابق: (719 دیدگاه) ,

      اگه بهتر بود دوست عزیز فروش پایین تر نبود البته فروش پایین به علت خرابی های بود که داره و دارن مخصوصا تو سیستم کواترو ولی شهرتش از بنز پاین تر نیست چون اونش بستگی به مکانش داره تو هر شهر و کشوری شهرت فرق میکنه

      پاسخ
      1. arash66
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        این رقابت است، فروش بالای رقبای آلمانی به علت بازار گسترده آنهاست نه برتری کلی.
        کی گفته فروش کمش به علت خرابی اونم کواتترو بوده، آقا بیخود اطلاعات غلط نده !

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل ali ayat
          ali ayat
          سوابق: (719 دیدگاه) ,

          الان طبق آخرین آمار ارزش برند بنز 25/438mio euro هست و اول در ارزش برند در آلمان و آئودی با ارزش7/283mio euroرتبه ششم رو داره
          خب از طرفی از لحاظ کیفیت و اعتماد به برند همیشه با اختلاف از این دوتا شرکت بنز و بی ام و قرار داشته
          خب حالا من نمیدنم شما که میدونی اطلاع بده دلیل این همه اختلاف زیاد چیه منم بدونم و از این جهل در بیام

        2. arash66
          سوابق: (298 دیدگاه) ,

          ali ayat عزیز باز هم میگم به علت بازار گسترده تر بنز و بی ام و هست که فروش انها بالاتر است.
          اینکه این دو برند عالی هستن شکی نیست، ولی آئودی هم در رقابت شدید با این دو برند است و کیفیت پایینتری نیز ندارد.
          الا در ایران خودمون آئودی بازار داره ؟
          هر سه برند طرفدارای خودش رو داره ولی بنز چون قدیمی تر هست مدل های خیلی بیشتری داره محبوبیت بیشتری داره.
          هیچوقت آلمانی ها نباید با هم کل کل کنن هر سه برند نقاط مثبت و ضعف هایی در مقابل یکدیگر دارند.

        3. تصویر پروفایل ali ayat
          ali ayat
          سوابق: (719 دیدگاه) ,

          قبول ولی ایران رو ولش کن منظور یه بازار رقابتی سالم است ایران که اصلا بازارش حساب نیست

        4. تصویر پروفایل Hamid...Audi
          Hamid...Audi
          سوابق: (281 دیدگاه) ,

          طبق آماری که تا اینجا ارائه شده فروش جهانی ائودی از مرسدس بنز بیشتر بیشتر بوده و اختلاف خیلی کمی با صدر نشین ب ام و داره…

    2. arash66
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      این نظر شخصی شما که کلاس ائودی پایینتر از رقباست !
      مدل به مدل رو باید نسبت به قیمت تمام شدش مقایسه کنی و بعد قضاوت کنی

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
      احمدرضا خواجه زاده
      سوابق: (1029 دیدگاه) ,

      یک بار آوودی رو از نزدیک ببینی میبینی کدوم کلاسش پایین تره
      چند مدت پیش توی یکی از نمایشگاه های اهواز یک a8 و یک s class 2015 و رولزرویس ریث کنار هم بود رولز که هیچی فوق العاده بود
      اما بین آوودی a8 و بنز اس کلاس 2015
      A8بود که با کلاس تر و شیک تر بود

      پاسخ
      1. arash66
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        دقیقا !
        آئودی تی تی نسل دوم رو از نزدیک که ببینی میفهمی زیبایی و خاص بودن در سادگیست !

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    نمای بیرونی بسیار ساده ولی بسیار ایمن ..پیشرفته ..با کیفیت و قدرت مانور بالا و قطعا سواری عالی داره

    پاسخ
      1. king
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        والا نمای عکس خیلی بده اینفینیتی شبیه فیل شده ائودی انگار بچه فیله
        در کل هر کدوم زیبایی خاص خودشون رو دارن به نظر من ائودی جالب تره

        پاسخ
  4. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    خیلی حال کردم قسمت گیر بکس رو نگاه کنین خیلی قشنگ شده ………..
    اما 70 هزار دلار گرونه گزینه های بهتری هم هست با این قیمت ……………………..

    پاسخ
    1. موسی
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      این ماشین تو رنکینگ گروه خودش با اقتدار اوله
      پس گزینه بهتری وجود نداره

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        موسی جان منظورم فقط گروه خودش نیس کلا با 70 هزار دلار گزینه های بهتری وجود داره ……..

        پاسخ
        1. king 918
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          مثلا ماکان gts با قدرت 360 اسب بخار و صفر تا صد 4.7 قیمت 67 هزار دلار ( البته درسته همه چی قدرت و شتاب نیست اما از بقیه جهات هم کم از ائودی نداره )
          اینو به عنوان مثال گفتم

        2. arash66
          سوابق: (298 دیدگاه) ,

          دوست عزیز ماکان رقیب Q5 هست و ;کاین رقیب Q7
          ماکان وزن کمتری داره، توجه داشته باشید که پورشه قیمت بالاتر و موتور های قوی تری داره … این سیاست پورش هست

        3. king
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          arash66 برادر از نظر قیمت میگم

      2. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        با X4 بیشتر حال میکنم

        پاسخ
      3. محمود
        سوابق: (212 دیدگاه) ,

        فعلا که تو رکینگ شاسی بلند ها اول ولوو xc90 بعد ائودی q7.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل ali ayat
          ali ayat
          سوابق: (719 دیدگاه) ,

          در رنکینگ کجا ؟ البته من تو رنکینگ کار اند درایور پاس کاری قدرت رو بین این مدل و مدل ولوو دیده بودم ولی با یان مدلی که آئودی زد فعلا اولی برای خود آئودی میشه

  5. efk
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    نسل قبلش خیلی قشنگ تر بود،البته شاید تو عکس اینطور بنظر میاد

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Kamran.k
    Kamran.k
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    Q7 همیشه رقبا ش رو به چالش میکشه اینم اومده که همین کار رو بکنه اینو در نظر داشته باشید که آعودی تو کشور آلمان و اروپا بزرگترین دغدغه بی ام و هست

    پاسخ
  7. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    پدال با جدول مشخصات حال کردم لایک

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل mehran.Jy
    mehran.Jy
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    تو چراغ عقب نسبت دورش با اونتادور موج میزنه
    🙂

    پاسخ
  9. 1A1
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خرس قطبی.
    همه چیز سر جاش.بی حرف.

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4286 دیدگاه) ,

    این ماشین، دیگه مرزهای تکنولوژی رو در نوردیده و قابلیتهای فراوانی داره، ولی طراحیش به اندازه تکنولوژیهایی که داره، دلچسب نیست، البته طراحی داخل کابینش خیلی عالیه.

    پاسخ
  11. ارمان
    سوابق: (996 دیدگاه) ,

    ایرادی بهش وارد نیست

    پاسخ
  12. V.D.T
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مشخصات برای این رنج عالیه. البته با توجه به طرح های مفهومی Q5 2017 شخصا Q5 رو بیشتر دوست دارم. طراحی هم میتونست ظریف تر باشه. اقا اون تصاویر a8 برام بفرست دمت هات! دیوونشم؛)

    پاسخ
  13. پویان
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    چقدر داشبوردش ساده و خوبه

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل رضا س
    رضا س
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    تا جایی که میدونم آئودی خودش اولین سیستم کواترو رو ابداع کرده

    پاسخ
    1. arash66
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      دوست عزیز سیستم کواتترو یک نام گذاری برای سیستم AWD مختص ائودی هست.

      پاسخ
  15. اکبر خزائی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام پدال جون چرادر مورد مدل دیزلی این خودرو مطلب نمیزاری؟راستی ظرفیت مخزن سوخت این خودرو چقدره؟با تشکر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.