بررسی آئودی RS7 استیج یک APR

خودروهای تیونر، پروژه‌های علمی‌مهندسی هستند که باعث حالتی دیوانه‌وار در خودروهای سریع می‌شوند. البته گاهی این کار دردسر دارد که ممکن است ارزشش را نداشته باشد. ولی تصور کنید که بتوانید یک سدان اسپورت را که وزنی بیش از ۲ تُن دارد، تنها با یک آپگرید ساده کامپیوتری در کمتر از ۱۱ ثانیه از خط یک‌چهارم مایل بگذرانید؛‌ آیا این کار ارزشش را ندارد؟

2014 APR Audi RS7 Stage 1
2014 APR Audi RS7 Stage 1

این کاری است که تیونینگ ARP واقع در «اپلیکا» در ایالت آلابامای امریکا در نسخه استیج 1 از آئودی RS7 انجام داده است. البته آئودی خودش هم چندان نیازی به این تیونر قدیمی فولکس‌واگن ندارد. RS7، خودش با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم کواترو، در مدت ۳/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای طی کردن مسافت یک‌چهارم مایل تنها به ۱۱/۶ ثانیه زمان نیاز دارد و سرعت نهایی آن در انتهای این مسیر ۱۹۷/۹ کیلومتر بر ساعت است.

2014 APR Audi RS7 Stage 1
2014 APR Audi RS7 Stage 1

با این حال، در تیونینگ APR استیج 1 از RS7 که در اینجا تست‌شده و هزینه‌ای برابر ۱۲۹۳۷۴ دلار دربر داشته، خروجی موتور ۴ لیتری دو توربوی V8 از ۵۶۰ اسب‌بخار و ۶۹۹/۶ نیوتن‌متر به ۶۷۴ اسب‌بخار و ۹۴۹ نیوتن‌متر برای بنزین با اوکتان ۹۳ رسیده است. اگر هنوز هم این تیونینگ نسبتاً آرام است، یک برنامه تیونینگ دوم با اصلاح سیستم کروز کنترل نیز در دسترس است که می‌تواند قدرتی برابر ۷۲۸ اسب‌بخار و ۱۰۰۸ نیوتن‌متر با بنزین مسابقه‌ای اکتان ۱۰۰ برای شما تولید کند. تنها کافی است که یک اصلاح نرم‌افزاری برای کامپیوتر موتور (با هزینه نصب ۲۹۹۹ دلار) انجام گیرد. این کار در بیش از ۴۰۰ نمایندگی آئودی که با APR همکاری دارند، می‌تواند صورت گیرد.

2014 APR Audi RS7 Stage 1
2014 APR Audi RS7 Stage 1

البته تست این خودرو، چندان بدون مشکل نبوده است. در این میان، یک مهندس از APR بایستی یک مشکل از کامپیوتر خودرو را برطرف می‌کرد. امّا باید گفت که پیشرانه اضافی باعث شده که این آئودی ۲۰۴۴ کیلوگرمی واقعاً از جا کنده شود و در زمان خارق‌العاده ۲/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همین‌طور مسافت یک‌چهارم مایل در زمان ۱۱ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت طی شد. البته این زمان به پای مان قهرمان‌های ۱۰ ثانیه‌ای APR نمی‌رسد، ولی باز هم شتاب فوق‌العاده‌ای است.

2014 APR Audi RS7 Stage 1 Interior
2014 APR Audi RS7 Stage 1 Interior

برنامه جدید موجب افزایش واکنش پدال گاز نیز می‌شود و محدودیت الکترونیکی RS7 را از ۳۰۵/۷ به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. البته در داخل کابین، هیچ نشانه‌ای مبنی بر قدرت اضافه‌شده در زیر کاپوت به چشم نمی‌خورد و کنترل‌های برنامه‌های مختلف سیستم کروز کنترل آئودی پیوند خورده است. در همین حال، کنترل بیشتری با استفاده از سیستم APR Mobile با قیمت ۲۰۰ دلار می‌تواند در دسترس قرار گیرد؛ در این سیستم، یک دانگل بلوتوث در پورت OBD II قرار داده می‌شود تا اطلاعات را به برنامه گوشی هوشمند منتقل کند.

2014 APR Audi RS7 Stage 1
2014 APR Audi RS7 Stage 1

تنظیمات APR استیج برای RS7 به به اندازه آپشن طراحی سقف آلکانتار هزینه دارد. امّا در همین حال، باید به خاطر داشته باشید که همانند دیگر اصلاحات پیشرانه افترمارکتی، گارانتی کمپانی شامل آن نخواهد شد. در ادامه مشخصات این خودرو را مرور می‌کنیم.

2014 APR Audi RS7 Stage 1
2014 APR Audi RS7 Stage 1

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۱۲۹۳۷۴ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۱۰۴۲۴ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۳۲ سوپاپ V8 با دو توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۳۹۹۳ سی‌سی.
  • قدرت: ۶۷۴ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۹۴۹ نیوتن‌متر در ۳۴۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

2014 APR Audi RS7 Stage 1 twin-turbocharged 4.0-liter V-8 engine
2014 APR Audi RS7 Stage 1 twin-turbocharged 4.0-liter V-8 engine

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۹۱۶ متر.
  • طول ماشین: ۵/۰۱۱ متر.
  • عرض: ۱/۹۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۱۷ متر.
  • وزن کلی: ۲۰۴۵ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۶/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۹ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۱ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۳۷۸ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 92g.

مصرف سوخت:

مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

39 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    صفر تا صد زیر سه ثانیه…
    صفر تا صدوشصت زیر هفت ثانیه…
    عالیه…

    پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      درود
      نمی دونم آئودی برای چی از بنز و بی ام و و پورش عقب مونده…

      پاسخ
        1. hero
          سوابق: (78 دیدگاه) ,

          سلام مرتضی جان
          پورش همون پورشه است به صورت مخفف!
          مثل خورش که مخفف خورشته!

      1. mahbod.s
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        چون تو ایران نیست و ندیدیش اینو میگی ولی اگه دقت کنی سیاست مدارا و افراد مهم بیشتر ائودی دارن کلاسه کاراشم از بنز و بیمر ی سروگردن بالا تره
        بایدم اینو بدونی که اینایی که میگی همشون ماله خوده ائودی و ولکس واگن هستن

        پاسخ
        1. E 36
          سوابق: (753 دیدگاه) ,

          ماشین با پرستیژیه

  2. علی
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    جالبه قدرت و شتابش از سوپر اسپرت آئودی یعنیr8 خیلی خیلی بهتره!!!!

    پاسخ
    1. Arash66
      سوابق: (299 دیدگاه) ,

      توجه داشته باشید که موتور آر اس 7 توربو هست ولی R8 تنفس طبیعی

      پاسخ
  3. yavooz
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    یعنی یک روز میشه نمایندگی رسمیشو وارد خاک ایران کنم… ؟
    محبوبترین شرکت خودرو سازی آلمان با وجود BENZ,BMW

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت سردبیر گرامی
    من که کاره ای نیستم ولی دارم میبینم از اون وقت که سایت تغییر کرده تعداد کامنت ها کم شده
    همون طور که قبلا هم گفته بودم من با این چیدمان اصلا مشکلی ندارم (در پیج تغییر سایت) ولی مثل اینکه این باعث شده بازدید کننده ها کم بشن
    ببخشید ولی این واقعیت هست تصمیم گیرنده شما هستین ولی مثل اینکه بسیاری از کاربران با این رابط کاربری مشکل دارن
    با تشکر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام. در حال رفع کردن مشکلات هستیم. انشاالله با رفع نواقص، از سایت لذت بیشتری خواهید برد. ممنون از همراهی شما

      پاسخ
      1. CBR400
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        جناب سردبیر من حدودا سه ماهه که پیشنهادهای مختلفی دادم . مثلا یکبار گفتم درباره تاریخچه پونتیاک و برترین خودروهای اسپرت این کمپانی مقاله ای در پدال بزارید . یا یکبار دیگه گفتم درباره نوآوریهای کدیلاک مطلبی در پدال بگذارید . البته من می دانم که اگر این مطلب در صفحه اصلی پدال گذاشته بشه بدون شک و قطعا بازدیدکنندگان از این کار استقبال میکنند و با این کار سطح اطلاعات عمومی افراد هم به میزان غیر قابل انکاری افزایش پیدا میکنه . معرفی این نوآوریها مثل مطلب اولینهای لکسس باشه خیلی خوبه . http://www.pedal.ir/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-25-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9/ نوآوریهای کدیلاک خیلی زیاده . تنها خواهشی که ازتون داشتم اینه که لطفا در مورد این نوآوریها مطلبی در پدال گذاشته بشه . میبخشید که وقتتان را گرفتم .

        پاسخ
    2. CBR400
      سوابق: (584 دیدگاه) ,

      آقای retolex لوگویی که برای آواتارت گذاشتی رو عشقه . من چندین بار سعی کردم آواتار برای خودم درست کنم ولی تا الان نتونستم این کارو انجام بدم . برای انجام این کار منو راهنمایی میکنی ؟؟

      پاسخ
      1. شروین
        سوابق: (517 دیدگاه) ,

        سلام CBR 400 عزیز. خوبی؟ من با فیلتر شکن رفتم تو سایت گراواتار و انجامش دادم. شما هم یه امتحان بکن.

        پاسخ
        1. CBR400
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          سلام . ممنون .چطوری ؟ خیلی ممنون منو راهنمایی کردی . حتما امتحان میکنم .

  5. امیر
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    من خوره ماشینم
    به این سایت علاقه قلبی دارم ولی داره قلبم درد میگیره از اولین مقاله اش طرفدارش بودم اون روزایی که تعداد مطالب جدید در هفته 10تا نبود تا الان که در بعضی روزا 10تاست با این رابط کاربری (اینترفیس) جدید احساس سردر گمی و خفهگی دارم
    سردبیر کجایی؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام. البته به عقیده بنده، طراحی جدید این قدر هم پیچیده و شاق نیست که دوستان می فرمایند. اما ایرادات آن را نیز قبول دارم و انشاالله با پیشنهادات شما، به زودی برطرف خواهد شد. در حال حاضر از آدرس بایگانی به محتوی اخیر با نظم متوالی و سادگی بیشتر، دسترسی خواهید داشت که شاید بیشتر مد نظر دوستان باشد.
      ممنون از همراهی شما

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        سر دبیر جان الن برای کامپیوتر خیلی بهتر شده ولی برای موبایل خیلی بد شده
        یه فکری برای اون کنید خواهشا
        پیشاپیش ممنون

        پاسخ
  6. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    پدال جان با عرض معذرت و با احترام به زحماتى که براى تغییر فضاى سایت کشیدید اما من واقعاً نمیتونم با محیط جدید سایت کنار بیام و کار کردن باهاش و دسترسى به همه ى مطالب جدید کار مشکل و وقت گیریه و همچنین این دسته بندى هایى که ایجاد کردین باعث پراکندگى مطالب و پراکندگى کاربران و در نتیجه سوت و کور شدن مطالب شده!
    خوبى سیستم قبل این بود که مطالب از تمام موضوعات و حوضه هاى تخصصى به صورت خطى پشت سر هم قرار داده میشدن و کاربران با قرار داده شدن یک مطلب جدید همگى خواه ناخواه اون رو مطالعه میکردن و بحث و تبادل نظر روى اون مطلب شکل میگرفت که خیلى عالى بود و در ضمن استفاده از مطالب خیلى راحت تر بود،اما این سیستم جدید صادقانه اصلاً به مذاق من خوش نیومده و باعث پراکندگى کاربرها شده!
    پیشنهاد من اینه که یا مثل خیلى از سایت ها امکان نمایش سایت با فرمت قبلى رو در کنار فرمت جدید قرار بدید تا کاربرایى که با فضاى جدید مشکل دارن(مثل من) از همون فضاى قبلى استفاده کنن،یا اینکه در قسمتى ازهمین سایت جدید علاوه بر صورت تفکیکى،مطالب به صورت گذشته و پشت سر هم و قاطى قرار داده بشن تا کاربرا راحت تر از همه ى مطالب جدید مطلع بشن و بهشون دسترسى داشته باشن.
    با تشکر

    پاسخ
  7. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    اخر دیوونه میشیم از دست این امریکایی ها

    پاسخ
  8. walid
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    پدال جان بخدا این قالب جالب نیست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اریک
      اریک
      سوابق: (103 دیدگاه) ,

      موافقم ، شما از سیستم وردپرس استفاده می کنید خیلی از قابلیت های وردپرس 4.1 را ندارید ، من برنامه نویس هستم اگر خواستید می تونم یک قالب خوب براتون بنویسم.

      پاسخ
  9. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    چراغای عقبش وحشیه ولی به دل نمیشینه!
    انگار جلوش دیروز و عقبش سال 1990 طراحی شده!

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    هرچی که بیرونش و طراحی خارجیش قشنگه داخلش اصلا خوب نیست

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    عقبش خیلی تغییری نکرده
    البته خوبه
    ولی جلوش خیلی خوب شده

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    فهمیدم چرا انقدر جلوش خوب شده
    چون از روی دنا کپی زده

    پاسخ
  13. behdad
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    سر دبیر جان من گفتم که اینقالب جالب نیست البتهمن کاره ای نیستم ولی از اون موقع که قالب عوض شده هم صفحه سایت سنگیت تر شده و هم انگار به مزاج کاربرا خوب نیومده اگه میشه لطفا به شکل قبل برشگردونین که دوباره سایت حال و هوایی بگیره

    ممنون

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام. شما سرور ما هستید. در مورد سنگینی سایت حق با شماست و در حال بهینه سازی آن هستیم. در مورد برگشت به فرم قبلی، شاید بتوانیم کمی ساده سازی را در همین پوسته پیاده کنیم اما بازگشت به پوسته قبلی، همانند تولید دوباره پیکان است (: بسیاری از امکانات یک سایت امروزی روی قالب قبلی قابل پیاده سازی نبود. به تدریج که این ویژگی ها را در سایت و مطالب اعمال کنیم، به کاربردی بودن و همچنین مزایای آنها پی خواهید برد. انشاالله با بهبود و رفع مشکلات در خدمت شما دوستان گرامی باشیم.
      ممنون

      پاسخ
  14. Mehdi
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    سر دبیر ممنون بابت پیگیریتون، هوای ما را داشته باش،این فضا یکم برامون سنگینه همه با فضای ساده بیشتر موافقند ی فکریم به حال اونایی کن ک دیر به دیر میتونند به پدال سر بزنند ولی به خاطره پشت سرهم نبودن مطالب مطالب قبلی رو از دست میدند به نظر من اگ امکانش هس روی عنوان اخرین مطالب ی لینک باز کن که هر کی میره توش بتونه وارد صفحه ای مثه پدال قبلی بشه تا بتونه از اولین تا اخرین مطالب پشت سرهم داشته باشه هرکیم خواست تو همین صفحه به صورت دسته بندی داشته باشه البته این نظر من بود امیدوارم بتونید با به کار گیری بهترین نظرات بهترین فضا را درست کنید و همیشه موفق باشید ممنون بابت پیگیریتون،من خودم خیلی وقت میان پدال اما خیلی کم حتی میشه گفت نسبت به زمانی ک میام اینجا اصن نظر نمیدم،ابیشتر از نظر بقیه دوستان استفائه میکنم ،به هر حال امیدوارم نظرم تونسه باشه کمکتون کنه و ی فکری به حال ما بکنید ممنون.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.