برنامه رژیمی آئودی برای کم‌کردن هزینه‌ها

تلاش آئودی برای نوآوری و ساخت تکنولوژی‌های پیشرفته، چندان برای این کمپانی ارزان تمام نشده است. در نتیجه، این خودروساز برای حفظ موقعیت اقتصادی‌اش به یک سری «برنامه رژیمی» با کاهش هزینه در برخی از بخش‌ها روی آورده است.

Audi R8 e-tron concept
Audi R8 e-tron concept

مطابق گزارش بلومبرگ، آئودی به دنبال کاهش هزینه‌هایش تا ۲/۵ میلیارد دلار در سال است. این صرفه‌جویی هزینه‌ها به این کمپانی اجازه می‌دهد که همچنان به سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌هایی مانند وسایل نقلیه الکتریکی، خودروهای راننده خودکار و سیستم اطلاعات و سرگرمی ادامه دهد و در همین حال، بودجه کافی برای کارخانه‌های جدید داشته باشد. از جمله این کارخانه‌ها، کارخانه قرار گرفته در مکزیک است که قرار است نسل سوم کراس‌اور Q5 را در سال ۲۰۱۶ تولید کند.

Audi Q5 2016
Audi Q5 2016

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی در ماه جولای در نامه‌ای جزئیات «برنامه رژیمی» برای این کمپانی را ارائه کرده است. این نامه می‌گوید که از این پس آئودی در هزینه‌های اضافی در خرید تجهیزات و تولید و همین‌طور توسعه محدودیت قائل می‌شود.

Audi RS7 Autonomous car concept
Audi RS7 Autonomous car concept

گزارش اقتصادی آئودی می‌گوید که این کمپانی در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۲/۷ میلیارد دلار را صرف تحقیقات و توسعه کرده است. این مبلغ با توجه به اخبار متعددی که در مورد نوآوری‌های آئودی در سال‌های گذشته به گوش می‌رسد، چندان هم جای تعجبی ندارد. علاوه بر سیستم روشنایی LED هوشمند، آئودی سخت مشغول کار بر روی تکنولوژی وسایل نقلیه با راننده خودکار است. آئودی همچنین در حال گسترش مدل‌های هیبرید و تمام‌الکتریکی خود است. نسخه الکتریکی نسل بعد آئودی R8 سوپرکار یکی از نمونه‌های آن است.

Audi R8 e-tron concept
Audi R8 e-tron concept

Audi R8 e-tron concept
Audi R8 e-tron concept

تأثیر کاهش هزینه‌ها بر آمار فروش چندان مشخص نیست. این در حالی است که آئودی به لطف مدل‌های جدیدی مانند A3، در حال رسیدن به مرز فروش ۱/۷ میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

29 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    چرا هیچوقت خودروسازان نمی یان تو ایران شرکت بزنن؟حالا جایی بهتر از مکزیک نبود؟

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      مکزیک؟
      بهشته خودروسازاس بعد از چین
      کارگر ارزان
      مالیات های کم
      تولید ارزان
      بهترین مکان برای مونتاژ ماشینه
      با امریکا هم مرزه و صادرات به این بازار بزرگ از مکزیک کار بسیار اسونیه
      از طرفیم میتونه بازار امریکای جنوبی رو تغذیه کنه
      ایرانم میتونه قطب مونتاژ بشه
      ایران در میان بازار بزرگ خاورمیانه قرار داره
      زیرساخت های لازم برای مونتاژ خودرو در کشور موجوده و نیاز به سرمایه گذاری سنگین برای مونتاژ خودرو در ایران نیست چون زیرساختاشو داریم
      ایران بهترین کشور منطقه است برای مونتاژ و صادرات خودرو ولی شرایط سیاسی حاکم این امکان بزرگ رو از کشور گرفته(دقیقا منظورم هموناییه که اسمشونو نمیتونم بیارم)
      مونتاژ خودرو در ایران به خودروسازان این امکان رو میده که خودروهاشون رو با هزینه کمتری به کشور های ثالث بفروشن
      برای مثال به علت دوری بسیاری از کارخانه های مونتاژ خودرو به پاکستان، قیمت خودرو های روز دنیا در این کشور خیلی گرون در میاد و در صورت مونتاژ همون خودرو ها در ایران این هزینه بسیار کم میشه
      افغانستانم به علت محصور بودن در خشکی، ایران میتونه صادر کننده خودرو بهش باشه ضمن اینکه این کشور در سال های آینده به یه بازار مناسب و جذاب برای خودروسازان تبدیل میشه
      بازار عراق عربستان و امارات هم همین طور
      بسیاری از ماشین هایی که به کشور های عربی صادر میشه در کشور های دور مونتاژ میشه چون در این کشور های عربی هیچ زیر ساختی برای مونتاژ خودرو وجود نداره و ایران باز میتونه بازیگر اصلی باشه در این داستان….
      خودرو های معمولی مثل کمری و کرولا و راو4 و کروز و گلف و…. مناسب ترین خودرو ها برای مونتاژ در ایران هستند چون هم بازار صادراتش وجود داره هم بازار داخلیش.
      ایران الان رو نگاه نکنید
      ما یه زمانی ژیان به امارات صادر میکردیم و تنها مونتاژ کننده غیر امریکایی کادیلاک بودیم
      امیدوارم به شکوه قبل بازگردیم چون ملت تنبلی نیستیم
      فقط شرایط خوب برامون فراهم نیست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        فکر کنم بعد مکزیک تایلند باشه. خیلی از خودروسازها تو تایلند کارخونه دارن

        پاسخ
      2. seyyed
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        مرسی زیگما.اطلاعاتت واقعا مفیده.اگه بعضی تنگ نظری ها نباشه,ایران به جایگاه واقعیش میرسه.

        پاسخ
      3. ASTON MARTin
        سوابق: (828 دیدگاه) ,

        همین سوال برا من در ابتدای دیدن تاپیک شکل گرفت 😀

        توضیحات خوبی بود زیگما 🙂
        حرفی نزاشت

        پاسخ
    2. asadi
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      تو سایت پدال چجوری باید ثبت نام کرد؟؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        اسدی جان تو همین صفحه سمت راست صفحه یه گزینه هست: “ایجاد یک حساب کاربری” . برو اونجا اگه بازم مشکلی داشتی بگو…

        پاسخ
        1. asadi
          سوابق: (266 دیدگاه) ,

          ممنون وحید

    3. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      آئودی همیشه بهترین تصمیما رو میگیره

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    پیشرفت دو چندان آئودی توی چند سال اخیر غیر قابل انکاره…
    کم کردن هزینه شوخی نیست، این که بتوان در این سطح از تولید و در حالی که فروش صعودی کاملا واضحه از هزینه ها کم کرد یک معنی دارد، مدیریت فوق العاده در کنار استراتژی بلند مدت و جلوتر از از هدف ها حرکت کردن…

    پاسخ
  3. masoud v12
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    درسته آينده خطرناك محيط زيست و به اتمام رسيدن ذخاير نفتي دنيا داشتن اتومبيلهاي برقي رو مخصوصا براي آينده حتمي كرده ولي بنده شخصا ماشينهاي بنزين سوز اروپايي رو با داشتن كمترين آلايندگي به نمونه هاي هيبريديش ترجيح ميدم چون هرگز شما ماشينهايي چون بي ام و ام5 يا بنز سري آ ام جي يا سوپر اسپرتهايي چون كونيخ زك و بوگاتي ويرون را هيبريدي نخواهين ديد ماشينهاي هيبريدي اكثرا از عملكرد ضعيفتري نسبت به نمونه هاي بنزينيش دارند.

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      مگه ماشینای اولیه بنزینی کارایی ماشینای امروزی رو داشتن؟

      پاسخ
    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      کم مصرف ترین سوپراسپرت ها مال این شرکته

      پاسخ
    3. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      ائودی زیر مجموعه شایسه وولکس واگن

      پاسخ
  4. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    ای کاش بجای مکزیک یه سری به ایران میزدن

    ائودی Audi R8 e-tron concept خیلی زیباست
    مخصوصا رنگ و رینگش

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      برنامه رژیمی
      انگار متخصص تغذیه رفته

      پاسخ
  5. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    کاهش هزینه ها تماما به خاطر پیشرفت نیست بلکه بخش بزرگی از اون مربوط به بالا بردن حاشیه سود هست.
    کمپانی AUDI بخش بزرگی از بازارش مربوط به اروپاست و بعد از اون در چین بیشترین تمرکز را دارد و هرکدام از این بازارها به دلایلی نسبت به سایر نقاط جهان از حاشیه سود کمتری برخوردارند.
    در اروپا به خاطر اوضاع اقتصادی و کاهش قیمت ها برای فروش باعث پایین آمدن حاشیه سود شده و در چین هم به خاطر قوانین تولید که به خارجی ها اجازه نمیده بیشتر از 50 درصد سهم داشته باشند و بخش بزرگی از تولید قطعه در دست چینی هاست و سود هم بین شرکای چینی تقسیم میشه باعث میشه تا این شرکت تغییر استراتژی بده و به دنبال کاهش هزینه ها بره و اگر این روند همچنان ادامه دار باشه در دراز مدت از نوآوری audi کاسته خواهد شد و خبری خوبی برای علاقه مندان نیست.
    همانطور که مشاهده میکنید هزینه های سنگین در پلتفرم و توسعه و تحقیق گروه vw موجب کاهش حاشیه سود شده و شاید بشه این شعر رو به این عملکرد ربط داد:
    ره رو آنست که آهسته و پیوسته رود
    به نظر میرسه استراتژی هایی که دوست دارند خیلی زود به نتیجه برسند به همان شدت هم امکان گره خوردن رو هم فراهم کنند و البته شکی وجود نداره که مدیران آلمانی قادر خواهند بود از تلاطم ها به خوبی عبور کنند و وارد عرصه های تازه ای بشنوند.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    آئودی کمپانی خوبی هست فقط نمیدونم چرا یه مدل جدید تولید نمیکنه… احتمالا
    تو وضعیت اقتصادی مناسبی نیست…

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    آائودی با تولی ائودی RS7 بدون راننده با اون حداکثر سرعت واقعا ترکوند. کلا
    مدل نمیده نمیده نمیده… یهو میترکونه!

    پاسخ
  8. مصطفی ...
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    اقا من دیوونه ی r8 هستم…
    ماشالا آئودی هم که داره درو میکنه تکنولوژیهارو !!
    دمش گرم

    زنده باد آلمان 😉

    پاسخ
  9. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    مکزیک هم شد کشور
    همون بهتر ماری جوانا تولید کنن نه ماشین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.