آئودیبنتلیبوگاتیرولز رویسسایر خودروهای اروپاییکادیلاک

غول های 16 سیلندر دنیای خودرو

در دنیای اتومبیل، قانونی وجود داشت که خودروهای سوپر لوکس و سوپر اسپرت باید با موتورهای قوی و سیلندرهای بیشتری تولید و عرضه شوند. این کار علاوه بر ارزش خودرو باعث نشان دادن توانایی شرکت سازنده در تولید موتورهای حجیم با تعداد سیلندر بالا می‌شد.
به خاطر همین مسئله، خودروسازها تلاش می‌کردند تا خودروهای سوپر لوکس و سوپر اسپرت خود را به موتورهایی که حداقل ۱۲ سیلندر و در بعضی موارد، بدون سیستم های سوپر شارژر و توربو شارژر، مجهز کنند. اما امروزه به خاطر قیمت بالای سوخت، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و هزینه های سر سام آور این پیشرانه ها، کمتر خودروسازی از این موتورها استفاده می‌کند و سراغ آنها می‌رود.

Bugatti Veyron Engine
Bugatti Veyron Engine

با این وجود هنوز هم یک موتور v12 نماد شکوه و قدرت و اصالت یک خودرو ساز است. حالا می‌خواهیم شما را با خودروهایی که طی چند سال اخیر با موتورهای v16 تولید شدند، آشنا کنیم:

  • چیزتا V16T

مطمئناً کمتر کسی نام این خودرو را شنیده است. خودرویی که در دهه ی ۹۰ میلادی به یک موتور ۱۶v با حجم ۶۰۰۰ سی سی، ۵۴۰ اسب بخار قدرت داشت. هدف این شرکت ایتالیایی از طراحی و تولید این سوپر اسپرت متفاوت در آن زمان، رقابت و نشان دادن برتری این اتومبیل بر رقبای بازار آن دوران بود. طراحی این خودرو توسط آقای مارچلو گاندینی که یکی از طراحان شرکت لامبورگینی بود، انجام گرفت به همین خاطر شاهد شباهت هایی میان این اتومبیل و لامبورگینی دیابلو هستیم. موتور این سوپر اسپرت هم دست پرورده ی مهندسان سابق شرکت لامبورگینی می‌باشد. آنها دو موتور ۸ سیلندر v شکل را با یکدیگر ترکیب کرده و یک موتور v16 را پدید آوردند. این موتور که در قسمت عقب ماشین، به صورت عرضی نصب شده بود، قادر بود با گیربکس تعریف شده سرعتی معادل ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را بپیماید.

Cizeta v16t 1991
Cizeta v16t 1991

اما دیری نپایید که به علت سیاست غلط در قیمت گذاری این خودرو نسبت به رقبای مطرح بازار آن زمان، از میدان رقابت کنار رفت.

لازم به ذکر است که قیمت این خودرو در اوایل دهه ی ۹۰ میلادی بیش از ۳۰۰ هزار دلار بود.

  • کادیلاک V16

کادیلاک در سال ۲۰۰۳ برای بازگشتن به دوران اوج و رقابت با خودروهای لوکس، چند مدل مفهومی را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد، تا پایه ای برای تولید محصولات جدید این شرکت باشد. در میان این خودروهای مفهومی، یک خودروی چهار درب غول پیکر و هیجان انگیز خودنمایی می‌کرد. این خودرو با موتور v16 به حجم ۶۱۳۰ سی سی، می‌توانست ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

Cadillac Sixteen
Cadillac Sixteen

مهندسان شرکت کادیلاک برای کاهش مصرف سوخت این موتور، سیستمی را تعبیه کرده بودند که در زمان توقف یا حرکت در سرعت های پایین ۸ سیلندر آن از کار می افتادند. هرچند که این کادیلاک یک نمونه ی مفهومی بود ولی از امکانات چیزی کم نداشت. حتی اگر تولید می‌شد و به رقابت با بزرگان می‌پرداخت.

اما این ماشین به خاطر هزینه های بالا هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید و به موزه ی کادیلاک فرستاده شد تا جزو کارهای خارق العاده ی کادیلاک محسوب شود.

  • رولزرویس V16

همان‌طور که میدانید شرکت رولزرویس، خودروساز لوکس انگلستان، تحت مالکیت ب ام و است. تلاش شرکت رولزرویس همیشه در لوکس بودن و دوام و کیفیت بوده و تا به الآن هم موفق شده است.
اما در سال ۲۰۰۴ شرکت ب ام و اولین خودرو مفهومی رولزرویس را با مدل ای ایکس ۱۰۰ تولید کرد. این نسخه ی مفهومی که به مناسبت یکصدمین سال روز آشنایی و ملاقات چارلز رویس با هنری رویس بود ساخته شد. موتور این رولزرویس که ب ام و برای ان تدارک دید، یک موتور v16 با حجم ۹۰۰۰ سی سی بود که می‌توانست ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتارور را در اختیار راننده بگذارد.

Rolls-Royce 100EX Centenary
Rolls-Royce 100EX Centenary

رولزرویس دیگری که ب ام و برای ان موتور v16 گذاشت، یک رولزرویس فانتوم بود. این رولزرویس در فیلم جانی انگلیش حضور داشت که به سفارش بازیگر انگلیسی، روان اتکینسون (مستر بین) از مدیران شرکت ب ام و، این موتور بر روی آن نصب شد.

علت پایین بودن قدرت این موتور نسبت به همتایان خود، عدم استفاده از توربو شارژر و سوپر شارژر بوده و کمتر پیش آمده که رولزرویس وارد جنگ قدرت موتور و گشتاور بشود.

  • بنتلی hunaudieres

کمپانی بنتلی هم یک خودروساز انگلیسی است که از سال ۱۹۹۸ تحت مالکیت شرکت فولکس واگن در آمده است. یکی از عواملی که باعث شد شهرت بنتلی فراگیر شود، تولید خودروهای لوکس و دست ساز و خاص بود. البته در سوابق این شرکت نمونه های اسپرت هم وجود دارد. زمانی که بنتلی به طور کامل زیر نظر فولکس واگن در امد، فولکس واگن تولید یک مدل سوپر اسپورت را در برنامه ی خود قرار داد که با نشان بنتلی باشد. فولکس با این تصمیم هوشمندانه دو هدف را نشانه گرفت:
۱_ ارتقای اعتبار برند بنتلی
۲_ به نمایش گذاشتن موتور w16 که ساخته ی خود فولکس واگن بود.
همان موتور آشنایی که بعد ها با ایجاد تغییرات و تقویت آن وارد جسم بوگاتی شد. این موتور با حجم ۸۰۰۰ سی سی و بدون استفاده از سیستم پرخوران، قادر بود ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. سرنوشت این خودرو هم شبیه کادیلاک ۱۶ بود و هیچ گاه به تولید انبوه نرسید.

bentley sportscar concept
Bentley Sportscar Concept

البته این کار فولکس نه تنها لطمه ای به برند بنتلی نزد، بلکه به موضوع شماره یک نشریات جهان تبدیل شد.

  • آئودی rosemeyer

کمپانی آئودی هم یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن است. فولکس واگن این بار هم قصد داشت تا بازخورد مردم را نسبت به یک خودروی گران قیمت با موتور w16 بسنجد. به همین خاطر یک سال بعد از بنتلی hunaudiers موتور w 16 را روی یک آئودی مفهومی قرار داد. با تغییرات و بهینه سازی هایی که روی این موتور انجام داده بود، خروجی موتور به ۷۸۰ اسب بخار و حداکثر سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود.

این خودرو از طراحی نا معلومی پیروی می‌کرد، به همین دلیل تولید این ماشین با طراحی عجیب و لوگوی آئودی بسیار بعید بود و همان‌طور هم شد و این اتومبیل رنگ خیابان ها را هم به خود ندید. اما باز فولکس واگن علاوه بر افزودن اعتبار به برند آئودی، قدرت خودش را در تولید موتورهای ۱۶ سیلندر به رخ دیگر کمپانی ها کشید. این کار باعث خلق خودرویی خاص به نام آئودی ار ۸ با لوگوی آئودی شد.

  • بوگاتی های w18

کمپانی بوگاتی هم که در اصل یک سوپر اسپرت ساز فرانسوی بود، که چند سالی است که تحت مالکیت فولکس واگن قرار دارد. زمانی که تصمیم فولکس واگن برای تولید بوگاتی جدی شد، یک موتور w18 برای ان در نظر گرفت. این موتور غول پیکر از تشکیل سه موتور ۶ سیلندر خطی تشکیل می‌شد که با یک میل لنگ مشترک به حرکت در می آمدند. حجم این پیشرانه ۳.۶ لیتر بود که ۵۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت. به همین خاطر فولکس واگن ۳ الی ۴ طرح مفهومی را معرفی کرد که همگی موتور یکسانی داشتند. طراحی یکی از این مفهومی ها بر عهده ی شرکت ایتال دیزاین بود. این شرکت یک مدل چهار در هم در سال ۱۹۹۹ برای فولکس طراحی کرده بود که قرار بود از همین موتور w18 استفاده کند. اما باز هم هیچ یک از این مفهومی به تولید نرسید و موتور ۱۸ سیلندر هم در حد نمونه باقی ماند.

زمانی که مهندسان فولکس واگن از کارایی و توان موتور ۱۸ سیلندر نا امید شدند ، ترجیح دادند که با یکسری اصلاحات انقلابی موتوری قوی‌تر از نمونه ۱۸ سیلندر را طراحی کنند. مدیران ارشد فولکس واگن که به نوعی مالک برند بوگاتی بودند، درخواست طراحی مجدد یک موتور قویتر و بهتر از نمونه ی ۱۸ سیلندر را از مهندسان فنی این شرکت خواستار شدند.
مهندسان هم بدون فوت وقت و با استفاده از تجربیات گذشته و مهندسی بی عیب و نقص المانی، یک موتور ۱۶ سیلندر با حجم ۸۰۰۰ سی سی و با قدرت ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر طراحی کردند. قدرت بالای این موتور مدیون ۴ توربوشارژر بسیار قوی بود. این موتور از بلوک ۴ موتور ۴ سیلندر خطی تشکیل می‌شد.

Bugatti Veyron 2005
Bugatti Veyron 2005

قطعاً این بوگاتی به موتور مجهز نبود، بلکه به یک نیروگاه مجهز شده بود. برای خنک کاری این نیروگاه از سه رادیاتور بزرگ، کمک گرفته می‌شد. حداکثر سرعت این بوگاتی ۴۰۷ کیلومتر در ساعت اعلام شد.

این بوگاتی برای چندین سال عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا را با خود یدک می‌کشید ، تا اینکه رقیبانی از دیگر کشور ها پدید آمدند. فولکس واگن هم بیکار ننشست و یک نمونه ی قوی‌تر را تولید کرد. این بوگاتی ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت. حداکثر سرعت این بوگاتی با تست های انجام شده ۴۳۱ کیلومتر اعلام شد و بار دیگر رکورد سریعترین خودروی جهان را از آن خود کرد. این خودرو تنها سوپر اسپرت ۱۶ سیلندر تولیدی دنیاست و به نوعی میتوان گفت که تاج پادشاهی سوپر اسپرت ها را بر سر دارد. بدون شک معروف ترین و جنجالی ترین سوپر اسپرت دنیا همین بوگاتی ویرون است که برای سال های متمادی خبر ساز ترین خودرو در شبکه ها و نشریات جهان بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

میلاد ساسانی. دیپلم مکانیک خودرو. عاشق دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. 50-GTR

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    کادیلاک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. امید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    اه همش حسرت باید بخوریم سهم من از تو هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (999 ديدگاه)

      عجب موتورایی
      اکثرشون هم تولید فولگس هستن
      ممنون میلاد جان مطلب جالبی بود.
      P E U G E O T

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        خواهش میکنم . منتظر مطالب بعدی باشید .

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مجتبی

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (49 ديدگاه)

          سلام به همه.
          اول تشکر میکنم از آقا میلاد چون مطلب جالب و مفیدی بود(حداقل برای منی که اطلاعات چندانی ندارم)!
          دوم،بی صبرانه منتظر مطالب بعدیت هستم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیدبرتر

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (15 ديدگاه)

        خدا بگم فولکس واگنو چی کارکنه!
        پدر همه شرکتارو در آورده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (290 ديدگاه)

          من که همیشه میگم( پرچم بالاسسسسسسسسسسسسسسسسسسست)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. شروین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    کادیلاک

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      دست آقا میلاد درد نکنه . مطلب زیبا و بسیار جالبی بود .من خیلی منتظر أین مطلب بودم که خدارو شکر أین مطلب کذاشته شد ولی باز من هنسی و koenigsegg Agra r رو بیشتر از ویرون دوست دارم!!!!!!!!!محمد حسین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        خب هرکس سلیقه ای داره .

        من من اول بوگاتی بعدشم کادیلاک .

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ALi.sd

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (51 ديدگاه)

          میلاد میگم فولکس واگن فازش چیه انقد قوی کار میکنه ؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. SALAR

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    خیلی جالب بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. spm

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بوگاتی = شاهکار مهندسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      من شنیدم قدرتی که موتور بوگاتی تولید میکنه بسیار بیشتر از اونیه که اعلام میکنن یا بهتر بگم که قدرتشو محدود کردند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        احسا گل بله درست شنیدی .

        موتور بوگاتی ویرون 3000 اسب بخار قدرت تولید میکند .

        1000 اسب بخار ان توسط گرمایی که به ابو و هوا داده میشود هدر

        میرود و 1000 اسب بخار ان از اگزوز خارج میشود .

        فقط 1000 اسب بخار ان مورد استفاده ی موتور واقع میشود .

        منم این مطلب رو حدود 4 الی 5 سال پیش در مجله ماشین خوندم .

        البته همه ی موتور ها این هدر رفتن های قدرت رو دارند .

        حالا کمتر یا بیشتر .

        موفق باشی .

        ایران و المان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saied

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1262 ديدگاه)

          اق میلاد ماشین بوگات ١٠ تا رادیات داره! نکه ٣ تا! این ٣. تا که شما نوشتین فقط ماله خنک کاری موتورشه! ما بقی ماله کولر و گیربکس و چیزای دیگست!
          خسته نباشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. زیگما

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    میلاد کار توئه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      کار خودته داداش.

      قابلی نداره.

      اشکالات مارو بگیر :) :) :)

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        ببخشیداااااااا.یک سری ایرادات مفهومی وجود داره.” مهندسی بی عیب و نقص المانی” . این یک تعبیر شخصی است وخواننده دل اش نمیخواهد نویسنده به جایش تصمیم بگیرد که مهندسی آلمانی چگونه است.
        16 بار هم از نام فولکس واگن در این متن استفاده شده.سعی کن از کلمات تکراری کمتر استفاده کنی.
        البته خودت از من خواستی ایراد بگیرم و من هم به حرف شما احترام گذاشتم و ایراد گرفتم! وگرنه من اصلا نویسنده نیستم و فقط نظر شخصیمو گفتم….

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          واااااااااااااااااای زیگما چه ایرادی گرفتی ، پس

          مطالب بعدیو چیکار کنم؟؟؟

          ولی به تو باشه ، تو تصمیم نمیگیری که مهندسیه المان

          بهتره !!!! :) :)
          اسم فولکس هم کاریش نمیشد کرد . چون تومت مادر بود و

          باید ترجمه میشد .

          حرفتم کاملا درسته . چشم ازین به بعد انجام میدم .

          ایران و المان .

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          زیگما جوابتو دادم ولی نمیدونم چرا غیب شد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Edi♪♫

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (95 ديدگاه)

          مرسی میلاد جان، واقعا خوب بود. اما واسه اولین بار با نظر زیگما موافقم. اندازه سیلندرهای بوگاتی نوشته فولکس واگن،،

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. SPM

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (52 ديدگاه)

        میلاد جون مگه چیزتا و مکلارن f1 توی یه دهه نبودن و قیمت چیزتا سیصد هزار دلار و قیمت مکلارن یک میلیون؟پس چرا قیمت باعث شکستش شد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          اس پی ام جان چرا بودند ، ولی یکی از فاکتور های ان

          زمان ، برند شناخته شده بود . که سیزتا از ان بی بهره

          بود و فقط مهندسیه مدیران سابق لامبورگینی را یدک

          میکشید . در ضمن دست اورد های مکلارن اصلا قابل مقایسه

          با سیزتا نیست .

          موفق باشی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. saied

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        اقا میلاد بوگاتی ۱۰ تا رادیات داره نه که ۳ تا . اون ۳ تارو فقط واسه خنک کاری ماتورش بکار بردن . ما بقی شم واسه کولر و گیر بکس و چیزای دیگه است .:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          سعید تو دشمن هستی . :) :)

          برای اینکه این موتور 64 سوپاپه پاسخگوی نیاز راننده

          چه در رانندگی روزمره و چه در پیستهای مسابقه باشد،

          سیستم خنک کننده آن چندین بار مورد بازنگری و بهینه

          سازی قرار گرفته است. موتور ویرون به 2 مدار گردش آب

          مجهز شده. مدار بزرگتر 40 لیتر آب را در خود جای

          داده و سیال درون خود را از 3 رادیاتور واقع در جلوی

          اتومبیل عبور میدهد. مدار دوم برای مواقع معمولی در

          نظر گرفته شده که 15 لیتر آب را درون خود جای داده و

          دارای یک پمپ آب جداگانه است. ولی اون مدار بزرگ تر

          کار اصلی را انجام میدهد . با این حال حرف شما هم

          کاملا درس است . ممنون از اطلاعات خوبت .

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. saied

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1262 ديدگاه)

          راستی اقا میلاد علان من چند ماهه که حی از پدال خواهش میکنم که در مورد تیون های اقای بیژن پاکزاد هم یه مطلب بزاره . ولی متاسفانه تا علان که خبری نشده. اگه میشه خودت یه کاری بکن در مودرش ! به هر حال یه ایرانیه . و قابل افتخاره.
          در ضمن در مورد نظر های تکراریم معذرت میخوام! تقسیره من نبود. تقسیره پدال جونه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          چشم . حتما انجام میدم .

          مخصوصا چون ایرانیه .

          یک وجب خاک ایرانو با هزار تا المان و ماشیناش عوض نمیکنم .

          ایراااااااااااان و المان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Saied

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1262 ديدگاه)

          دمت گرم! اقایی :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. carbonado aventador

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          یه جرخ آونتادور رو با کل إیران عوض نمى کنم!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. saied

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بزرگان رو اینجا جمع کردی پدال . خیلی عالین . درود به مهندس های با غیرت که شاید خودشون پولشو نداشتن که یه بوگاتی سوار بشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      میلاد جان داشتیم!!! من کجا دشمنم! فقط طرف دار حق! همین! دوس ندارم بعضی چیزا رو که اکثرا دوس ندارن بد جلوه کنن! خودمم به شخصه در مورد ماشین طرف دار ماشین های خاص و میشه گفت اتیغه هستم. مثل پگانی! بوگاتی! One-77. رولز رویس……بعضی هام که از اینا بد میگن! شمام که تشویق میکنی! اصلا در نظر نمیگیری که بابا اینجور ماشینا ماله ادم های خاصه! به خاطر اون باهم مخالفیم! وگرنه من میدونم که اطلاعات شما ١٠ برابر منه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        من اونهارو بد جلوه ندادم .

        ولشون کن اصلا بگذریم . ولی منم اطلاعاتی نداشتم ، هر چی دارم از

        پدر و نشریات بوده .

        موفق باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ali agha

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی خوشگله،ولی عشق است بوگاتی.دقت کردین همه چی به فلوکس واگن ختم میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. توفیقی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    بوگاتی بهترینه ولی در مورد موتور W18 چطور میشه یه موتور W18 باشه در حالی که باید مظربی از 4 باشه یعنی فقط ماشینهای 8 و 12 و 16 و 20 سیلندر رو میشه به شکل W درآورد چون در مورد
    W18 16 سیلندر به صورت W قرار می گیره و 2 سیلندر به صورت V خورجینی
    که این هم خلاف مهندسی هست.3 موتور 6 سیلندر با چه آرایش موتوری قرار گرفتن که شده 18 سیلندر!!!!!یکی میدونه توضیح بده.الکی نه ها.توضیح درست و حسابی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. توفیقی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    بوگاتی بهترینه ولی در مورد موتور W18 چطور میشه یه موتور W18 باشه در حالی که باید مظربی از 4 باشه یعنی فقط ماشینهای 8 و 12 و 16 و 20 سیلندر رو میشه به شکل W درآورد چون در مورد
    W18 16 سیلندر به صورت W قرار می گیره و 2 سیلندر به صورت V خورجینی
    که این هم خلاف مهندسی هست.3 موتور 6 سیلندر با چه آرایش موتوری قرار گرفتن که شده 18 سیلندر!!!!!یکی میدونه توضیح بده.الکی نه ها.توضیح درست و حسابی.313

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. saied

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    یعنی فراری تو اینجا نیست ! ولی یه زمان هایی رقیب جدی بوگتی فقط انزو فراری بود .
    ولی عشق است بوگاتی در .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      کلاس لامبو و فراری خیلی بالاتر از أین حرفاست که برأی کمی قدرت بیشتر موتور 16 و 18 سیلندر بزنه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. توفیقی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    انزو 12 سیلندره نه 16 سیلندر در ضمن بوگاتی تپل و با نمک بابا کجا و فراری انزو شبیه موش فاضلاب کجا>>>>>>!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad XX

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (201 ديدگاه)

      :-|
      عج‍‍‍‍ب!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Saied

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      واسه طرز فکرت متاسفم برات :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      توفیقی جان به طرز فکرت کاری ندارم ولی یه لایک بهت دادم به خاطر تشبیه زیبات .
      (پرچم بالاست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ahmad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      حالا خوبه هایپر کارای فراری که تولیدشون محدوده مثل انزو یا لافراری همه پیش فروش میشن و سر ثبت نامشون صف میکشن.آدمی که انزو رو موش فاضلاب میبینه باید سلیقشو گل گرفت .زیبایی که سوپر اسپرتای ایتالیایی دارن تو دنیا زبون زده همست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. carbonado aventador

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        من نمى خواستم نظر بدم ، ولی دوستان بدانند با نظر آقای توفیقی هیجی از ارزش های انزو و فراری کم نمیشه!!!!!!محمد حسین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. امیدبرتر

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      پس کونیگ چی میشه؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (615 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      توفیقی جدابتو داده بودم ولی حیف که پدال پاکش کرد افسوس افسوس افسوس.

      پدال توهم زورت به ما میرسه یارو میگه انزو موشه کامنت اونو پاک نمی کنی میای کامنت مااااااااااااااااارو پااااااااااااک میکنیییییییییییییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    کادیلاک=تلفیقی از علم و هنر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    فک کنم می باخ excelero هم 16 سیلندر بود.نه بچه ها؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TIGER

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      نه عزیز. 12 سیلندره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    ایول . عالی بود . بااین مطلب خیلی حال کردم . دمت گرم اقا میلاد

    من بین همه بوگاتی رو اتنخاب می کنم .

    ولی اینجاهم پرچم فولوکس رفت بالا حال کردم

    _________________________(پرچم بالاست)_________________________

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. توفیقی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    مایباخ هم 12 سلندره عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    باز هم مثل همیشه عالی و به روز .تحریریه سایت پدال ممنون.ممنون به خاطر مطالب آموزشی/ویدئوها/اخبار/رونمایی هاو… واقعا ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. kamyar

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقط کادیلاک
    اولین موتور های 8 و 12 و 16 سیلندر دنیا رو ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      ای کاش می فرمودید “اولین”موتور های 12 و 16 رو ساخته . البته 14سیلندر رو دقیق یادم نمیاد!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    میلادجان دستت دردنکنه.من چندسال بود که عکس چیزتا رو داشتم اما نمیدونستم چه شرکتی هست؟! فکر میکردم یه مدل ناشناخته از لامبورگینیه!

    اون آئودی هم جالب بود که شباهت عجیبی به بوگاتی داشته!

    ولی در نهایت، من آگرا رو خیلی بیشتر از بوگاتی قبول دارم :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. saied

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    میلاد دستت درد کنه ! از این کارا زیاد بکن . فقط یکم علمی ترش کن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      چشم حتما .

      ایران و المان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. رامتین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    کادیلاک در بینشون فوق العاده بود. عجب گشتاوری!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. AMIN

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    به نظرم فن آوری ای بدون نقص میشه که اونم نمیشه که قبلش نقص هاشو برطرف کنه… پس همیشه نقص وجود داره ولو کم باشه… لااقل بگو مهندسی عالی نه بدون نقص…فکر کنم هیتلر اینقد به آلمان و آلمانی تعصب نداشت که نویسنده عزیز ما تعصب داره…
    ولی در بین اینها به نظرم بنتلی خیلی خاصه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    خیلی ممنون میلاد جان
    مطلب عالی ای بود … هم از نظر فنی هم از نظر تاریخ شرکت های خودروسازی و هم از نظم و ترتیب و نظم نوشته ها و عکسهات

    امیدوارم شاهد مطالب بیشتری ازت باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    شما میتونید بگید ماشین یا اتومبیل خودرو یا هر چیز دیگه ای اما من بهشون میگم غول های موتوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. parsa

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ای ول بوگاتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    پس با این حساب رولزرویس،بنتلی،آئودی و بوگاتی همه مدیون آلمانن بغیر از کادیلاک و چیزتا.

    نویسنده ی عزیز آقا میلاد دستت درد نکنه مطلبت خیلی چیزا بهم فهموند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. توفیقی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    سینا من خودم عاشق برند فراری ام.چرا به 458 ایراد نمیگیرم ؟؟؟ چرا به کالیفرنیا ایراد نمیگیرم.چرا به برلنیتا چرا به 599 چرا به لافراری ایراد نمیگیرم.>>؟؟؟ولی قبول کن به مسائل فنی کاری ندارمفراری انزو یکی از مزخرفترین قیافه ها رو داره.واقعا حال منو به هم میزنه ولی 599 GTO جاش تو دل منه.برلنیتا هم همینطور.ولی انزو!!!توهینت هم رو نشنیده میگیرم این بار به خاطر همشهری بودنت ولی دفعه بعد…..!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    بوگاتی….”سلطان بی چون وچرای امپراتوری خودروهای درون سوز”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من که زیاد وارد نیستم ولی شکل وطراحی موتور کادیلاک خیلی زیباتر از بوگاتیه .فقط کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    هیولاشون فقط کادیلاک بود ابهتو عشقه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا