آئودیسئات

دوئل آئودی RS3 و سئات لئون کوپرا

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال به کلاس هاچ‌بک‌های اسپرت سگمنت C پرداخته‌ایم. کلاسی که تا حدودی نمایندگان دیگری نسبت به دیگر سگمنت‌ها دارد. بااین‌حال در رقابت‌های ما خودروهای زیر شرکت کرده‌اند:

مرسدس بنز A45 AMG

ب‌ام‌و M140i

آئودی RS3

فولکس‌واگن گلف R

پژو ۳۰۸ GTi

سئات لئون کوپرا

فورد فوکوس RS

هوندا سیویک تایپ R

رنو مگان RS

هیوندای i30 N

سوبارو WRX STI

اشکودا اکتاویا RS

اولین دوئل این گروه بین دو عضو از گروه فولکس‌واگن یعنی آئودی RS3 و سئات لئون کوپرا برگزار شده است.

audi-rs3-vs-seat-leon-cupra

آئودی RS3

audi-rs3_sportback-2018-1024-01

این خودرو کوچک‌ترین عضو خانوادهٔ RS آئودی است و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز به‌تازگی در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است. آئودی RS3 مجهز به یک پیشرانهٔ متفاوت ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو است که در نوع خود منحصربه‌فرد است و با تولید۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور، آئودی RS3 را به قوی‌ترین خودروی کلاس هاچ‌بک‌های اسپرت تبدیل می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند؛ بنابراین آئودی RS3 یکی از مدعیان قدرتمند این کلاس و این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

سئات لئون کوپرا

seat-leon_cupra_290-2016-1024-02

سئات لئون نیز مانند رقیبش یک هاچ‌بک سگمنت C است که پلت‌فرم مشترکی با دیگر خودروهای این سگمنت گروه فولکس‌واگن یعنی اشکودا اکتاویا، فولکس‌واگن گلف و همین آئودی A3 دارد؛ اما سئات هم مانند فولکس‌واگن و آئودی نسخهٔ داغ و اسپرتی از لئون را با نام کوپرا عرضه می‌کند و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز مانند آئودی RS3 به‌تازگی معرفی شده است که بنابراین شاهد رقابت عادلانه‌ای هستیم. لئون کوپرا اما برخلاف RS3 از یک پیشرانهٔ کوچک‌تر ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد یا یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG فقط به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

مشخصات فنی

آئودی RS3 سئات لئون کوپرا
پیشرانه ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۵.۷ ثانیه
مصرف سوخت ۸.۳ لیتر ۶.۶ لیتر
طول ۴.۳۱ متر ۴.۲۶ متر
قیمت پایه ۵۸ هزار دلار ۳۷ هزار دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9727414]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Hamid.Hellcat

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    سئات لئون خیلی ماشین خوبیه ولی در برابر RS3 حرفی واسه گفتن نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      هیچ ماشینی در این کلاس در برابر آئودی RS3 حرفی واسه گفتن نداره. ????❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        این مقایسه درست نیس
        ائودی اندازه مزدا6 از سئات گرونتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مظلوم‌کشی به سبک RS3!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    سئات لئون در واقع خودوری محبوبیه از یک انجین 2 لیتری 290 اسب بخار ارائه میده اما در مقابل آقای خاص “آئودی” نمیتونه صحبتی داشته باشه آئودی فقط با پورشه و بی ام دبلیو قابل قیاسه rs3 یکی از بهترین ساخته های شرکت آئودی از هر جت جذابیت زیادی داره تریم داخلی و هد لایت و دریچه هوا غوغا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    طراحی لئون خوش فرم و بهتره ولی آئودی از لحاظ فنی عالیه
    به نظر من لئون بهترین مدل تو ماشینای سئاته انصافا هر دو ماشینای خیلی خوبین نظر من لئونه با توجه به این که آئودی خیلی گرون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امره Emrah

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    تو همه زمینه ها آئودی بهتره مثل این می مونه که با تفنگ بادی بری به جنگ ژ3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اگر قیمت رو بزاریم کنار قطعا ایودی گزینه بهتریه بدون شک ، قدرت بیشتر ، گشت اور بیشتر و اقای خاص المانی … اما از خوبیه کوپرا هیچ چی کم نمیشه واقعا عالیه مصرف سوخت کم تر طراحی جذابی هم داره ، اما انتخاب من همون ایودیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. silver

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    رای من آئودی بود ولی یه انتقاد بهش دارم
    نمای میانی داشبورد(از پنل کنترل ایرکاندیشن به بالا) زیادی ساده است و به یه هاچبک اسپرت نمیخوره میتونست با بهبود اون قسمت حال و هوای کابین رو کاملا عوض کنه انگار خواستن ساده باشه تا دل همه رو بدست بیارن!
    ولی نمای جلو و عقب و جانبی اش حرف نداره مشخصات فنی هم که دیگه نیازی به گفتن نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرهمایون

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      منم همین اعتقادو دارم زیادی محافظه کارانه است . یاد طراحی داشبورد محصولات رنو افتادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. GTS

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (544 ديدگاه)

    من به خاطر صدا هم که شده RS3 رو انتخاب میکنم?.واقعا نمیدونم صداش چطور انقد عالیه واقعا تفاوتی با R8 نداره پیشنهاد میکنم حتما در این مورد کلیپاشو ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amin

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختی بود.نسبت به دوئل دیروز امروز تصمیم گیری سخت تری داشتم اما در نهایت به دلیل پرفورمنس بالاتر و با اغماض از تفاوت قیمت رای من آئودی است اما از آنجا که مخاطب اینگونه خودروها جوانان هستند فاکتور قیمت میتواند برگ برنده ای برای سئات باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پژمان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (59 ديدگاه)

    پدال به نظر من مقایسه هات ناعادلانه هستش همه میدونن که خودرو های المانی طرفداراش از همه کشور ها زیاد تره پس چرا داری اینکارو میکنی و المانی رو با مثلا اسپانیایی مقایسه میکنی به نظر من آلمانی باید با آلمانی مقایسه شه حالا خود دانی ولی اگه اینجور پیش بره دوئل ها همه بی اعتبار میشن پس خواهش میکنم هر خودرو رو با خودرو کشور خودش مقایسه کن نه بیای مثلا سوناتا رو با ملیبو و اگه بتونی از هر کشوری دو تا خودرو انتخاب کنی که با هم رقابت کنن ویکی بیاد بالا و رقابت از سطح کشوری مثلا برسه به قاره ای و بعد ازاون هم برسه به رقابت جهانی که یکی برنده شه ……….این نظر من بود (((صلاح مملکت خویش خسروان دانند)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام پژمان عزیز. برای انتخاب رقبا به پارامترهای مختلفی توجه شده به عنوان مثال خودروهایی که از یک پلتفرم مشترک استفاده می کنند، در ابتدا در برابر هم قرار می گیرند تا تکلیف ما با خودروهای هم خانواده مشابه معلوم شود. البته صرفا در اینجا ما به دنبال تعیین خودروی بهتر نیستیم بلکه محبوبیت خودرو با معیارهایی چون زیبایی و ارزش در برابر بهای پرداختی تاثیر پذیر می شود. ممنون از مشارکت شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehdi

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        خب تو ی کشور دو تا خودرو با ی پلتفرم پیدا میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mehdi

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        طراحی بیرونی سئاتو خیلی دوست دارم اما داخلیش افتضاحه،در ضمن اختلاف قیمتم زیاده در صورتیکه سئات مصرف سوخته پایین تری داره،سئات خیلی به صرفه و اقتصادیه،هم قیمتی هم مصرف سوخت،اونم در برابر ائودی!!!! این خودش پیشرفت بزرگیه،من اگ خارج بودم انتخابم ائودی بود به خاطره طراحیه داخلیه عالیش،ولی به خاطره پیشرفت سئات به سئات رای میدم.?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. shahin

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به آئودی رای دادم و فکر میکنم در نهایت مرسدس إی ۴۵ برنده این سگمنت بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاسین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    بیچاره جلو حریف گردن کلفتی افتاد راسیتش دوئل خیلی سختیه سریع نگید خب معلومه ائودی واقعیت اینه این دوتا ماشین تو پلتفرم یکین و راسیتش تو بحث طراحی قبول کنید طراحی لئون خیلی دوست داشتنیه یه نکته خیلی مهم اینه من تو دوئل اینفینتی و مرسدس خدایی نظرم این بود با توجه به اینکه فقط تفاوت قیمت حدود 7 هزار دلاره چشم بسته گفتم مرسدس ولی اینجا قضیه فرق میکنه واقعا پارامتر قیمت یه پارامتر بولدیه 21 هزار دلار ارزون تره و مسلما هزینه های نگه داریش برای یه جوون که مثلا این ماشینو میخره خیلی بهتره قبول دارم اون پول اضافه خب قدرت بیشتر سیستم چهار چرخ متحرک و البته ارم قشنگ ائودی رو همراه خودش داره ولی خداییش قبول کنین به قول معروف که میگفت این 21 هزار دلار ارزون تره ولی 21 هزار دلار ماشین کمتری نیست من نظرمه به لئون رای میدم میدونمم که اخرش R3 پیروز این دوئل میشه وقبولم دارم معرکس ولی نظره دیگه من به لئون رای میدونم چون پارامتر قیمت رو درنظر میگیرم یا بهتره بگم ارزش در برابر قیمت لئون رو بیشتر میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. #ali.m#

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    سئات در سطح ائودی نیست واقعا من به ائودی رای دادم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (252 ديدگاه)

    دقیقا مثل وقتی هست که تیم فوتبال برزیل به ژاپن گل بزنه و ببره
    از اول هم معلومه برزیل هم میبره و هم پر طرفدار تره ولی در عین حال هیچی از شایستگی و ارزش تیم ژاپن کم نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Jast bentley continental

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    به نظرم تو این گروه فینال بین گلف و مرسدسه خودم گلفو بیشتر مپسندم تو این مقایسه هم با این که لئونو خیلی دوست دارم ولی ائودی واقعا از هر نظر بهتره و قیمتشم باید بالاتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کارال

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    من ب سئات رای دادم . خدایی عکس سوم رو ببینید چقدر ناره . حالا با مشخصات موتوریش کار ندارم . طراحی بیرونیش ب نظرم بهتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ارمان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بی شک به سعات رای میدم اصلا در حد اندازه اعودی نیست اما به پیشرفتش رای میدم به اراده , کار و تلاشش رای میدم
    در خوش بینانه ترین حالت کسی فکر نمیکرد روزی اسم سعات کناار اعودی بیاد
    اما حالا اون روز رسیده چقدر نتیجه دادن و میوه دادن تلاش شیرین .
    مردم کشور تقریبا ورشکسته اسپانیا این رو دارن و ما روی نفتی میخوابیم که 5تا اسپانیا رو میتونه از ورشکستگی نجات بده و . . . .
    همچی اخرش میرسه به اه و افسوس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. Behrouz .anzali

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ائودی . چون ارزش اون پولو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حمیدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    برای من که به مصرف سوخت و مقرون به صرفه بودن توجه بیشتری دارم سه ات گزینه بهتری بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیرهمایون

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    سئات از نظر طراحی تا ستون A شبیه خوروهای شرقیه و از زبان طراحی جدیدی برخوردار نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کاوه آهنگر

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    هر دو عالی و قابل احترام ولی از آئودی نمیشه گذشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. dice

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    جو گیرا…
    قیمتش هم بیشتره خب… سئات نسبت به قیمتش واقعا عالیه…
    تو مقایسه اینفینیتی و بنز اختلاف ناچیز بود..معلوم بود بنز بهتره..ولی اینجا اختلاف قیمت خیلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آریا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    این دوتا اصلا رقیب هم نیستن
    400 اسب در مقابل 290 اسب؟؟؟!!!
    20 هزار دلار اختلاف قیمت؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهسا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنده هم به شخصه با نظر دوست خوبمون ارمان موافقم…سئات تو این مدت کوتاه واقعا پیشرفت چشمگیری داشته و با توجه به مشکلات اقتصادیه اخیر اسپانیا به راحتی تونستن تو بازار خودرو حرفی واسه گفتن داشته باشن. درود به پشتکارشون.
    ائودی عالی اما رای من سئات.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. پوریا

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کل ماشینایی ک تواین نظرسنجی یا به اصطلاح دوئل قرار دادین توان رقابت با rs3 رو ندارن ولی بااین اوصاف من نظرم سئات لیون کوپرا هست هم طراحیش بیشتر به دلم میشینه هم اینکه احتمال حضورش تو ایران بیشتره و قیمت به صرفه تری داره
    #سئات لیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پوریا

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تو تاپیک اول سئات لیون کوپرا با قدرت 380 اسب بود چرا ازون مدل واسه دوئل استفاده نشد 20اسب قدرت نسبت rs3 کمتر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا