دیدار با آئودی S8 پلاس، موشک زمین به زمین آلمانی

-دیترویت، میشیگان

در اینجا چیزی برای جلب‌توجه من وجود دارد. 85 اسب بخار اضافی در یکی از سدان‌های سریع موردعلاقهٔ من با یک رنگ نقره‌ای مات. این آئودی S8 پلاس است. خودرویی با 605 اسب بخار قدرت که بسیار بالاتر از دیگر اعضای کنونی خانوادهٔ A8 قرار می‌گیرد؛ اما کم‌کم صدای خداحافظی S8 پلاس به‌عنوان سدان پرچم‌دار آئودی به گوش می‌رسد چراکه نسل جدید A8 سال آینده معرفی خواهد شد.

2016-audi-s8-plus-review

محاسن

نسل فعلی A8 در اواخر سال 2010 معرفی شد و در طول این سال‌ها با تعدادی از به‌روزرسانی‌ها و فیس‌لیفت‌ها همچنان روی خط تولید باقی مانده است و نمونه‌ای که امروز در اختیار من است ازلحاظ طراحی بهتر از همیشه است. من عاشق چراغ‌های LED و رینگ‌های بزرگ 21 اینچی آن هستم. بعلاوه پکیج مشکی سفارشی هم برای آن ارائه شده که برخی اجزاء بیرونی خودرو را به رنگ مشکی درمی‌آورد. تمامی این موارد بسیار زیبا و مدرن هستند و نشان‌دهندهٔ رویکرد زیبا و جذاب این سوپر سدان آلمانی می‌باشند.

مورد تعجب‌آور در S8 پلاس موتور آن است. من با پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربوی آئودی آشنا هستم زیرا در مدل‌های اسپرت مختلف S8، S7 و S6 استفاده می‌شود اما در اینجا این پیشرانه برای تولید قدرت عظیم 605 اسب بخار و گشتاور فوق‌العادهٔ 700 نیوتن متر تنظیم شده است. البته S8 پایه هم‌اکنون خودروی قدرتمندی به‌حساب می‌آید بنابراین شاید 85 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور اضافی S8 پلاس غیرضروری به نظر برسد اما وقتی پا را روی پدال گاز فشار می‌دهید همه‌چیز عوض می‌شود. این نیروگاه عظیم 8 سیلندر، S8 پلاس سنگین‌وزن 2.1 تنی را همچون موشک شلیک می‌کند و ظرف تنها 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. این آئودی لعنتی خیلی سریع است!

2016-audi-s8-plus-review11

S8 پلاس در هر دنده‌ای از کشش لازم برخوردار است و با صلابت در جاده پیش می‌رود. هندلینگ آن نیز برای خودرویی با این وزن و سایز عالی است و کاملاً زیرک و چابک احساس می‌شود؛ بنابراین می‌توان با قاطعیت گفت که آئودی S8 پلاس کاملاً حریف رقبای سرسختی چون مرسدس بنز S63 AMG و جگوار XJ R می‌شود.

کاملاً شبیه به طراحی بیرونی، کابین S8 هم به‌خوبی از زمان معرفی تاکنون بروز مانده است. S8 یکی از بهترین کابین‌ها را دارد و من دوخت قرمز روی صندلی‌های آن‌را دوست دارم. حتی تریم مشکی پیانو که سراسر کنسول وسط را پوشانده است هم در برابر لکه و اثرانگشت مقاوم است. فضای داخلی این خودرو کاملاً آرام و راحت است درحالی‌که هنوز هم هاله‌ای از اسپرت بودن را دارد.

2016-audi-s8-plus-review12

معایب

هرچند من رینگ‌های بزرگ 21 اینچی این اتومبیل را دوست دارم اما برای رانندگی روزانه مناسب نیستند و لاستیک‌های فاق کوتاه 275 دانلوپ SP اسپرت هم مزید بر علت می‌شود. به همین دلیل حتی در تنظیمات Comfort یا راحتِ تعلیق، غالباً کیفیت سواری ماشین خشن و نامطلوب است و در سرعت‌های بالا حد زیادی از صدای تایرها به گوش می‌رسد. البته من میدانم که این لاستیک‌ها برای پیچیدن بهتر و ارائهٔ حداکثر چسبندگی مناسب هستند اما این‌یک سدان بزرگ لوکس است و باید کمی راحت‌تر و نرم‌تر باشد.

2016-audi-s8-plus-review3

هرچند این قوی‌ترین نسخهٔ موتور 4 لیتری V8 آئودی است اما صدای آن هرگز چنین چیزی را نشان نمی‌دهد زیرا این ‌یکی از آرام‌ترین موتورهای اسپرتی است که من تاکنون آزمایش کرده‌ام. موتور تنها هنگامی‌که پدال گاز را تا انتها فشار دهید کمی غرغر می‌کند حتی باوجودی که مجهز به سیستم اگزوز پویا شده است. من در یک ماشین اسپرت قدرتمند صدای بیشتر و جذاب‌تری می‌خواهم و بنابراین ازلحاظ کیفیت شنیداری، مرسدس S65 و جگوار XJ R این آئودی را مغلوب می‌کنند.

2016-audi-s8-plus-review4

تکنولوژی‌های نسبتاً قدیمی S8، سن و سال بالای آن‌را نشان می‌دهند. مثلاً این کاملاً عجیب است که صفحه آمپر مجازی دیجیتالی آئودی در یک A4 سدان 40 هزار دلاری ارائه می‌شود اما در این S8 پلاس 115 هزار دلاری وجود ندارد. البته همهٔ این موارد در نسل جدید A8 که سال آینده به بازار می‌آید رفع خواهند شد. تا آن زمان این معایب جزئی S8 پلاس را فراموش کرد و با تاختن آن در جاده لذت می‌برم.

رقبا

ب‌ام‌و آلپینا B7، جگوار XJ R، مرسدس بنز S63 AMG

2016-audi-s8-plus-review2

مشخصات فنی

Audi S8 Plus 2016
پیشرانه 4 لیتری V8 بای‌توربو
قدرت 605 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد 3.7 ثانیه
حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 12.4 لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن 2125 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 402 لیتر
قیمت پایه 114,900 دلار
قیمت تست‌شده 152,975 دلار

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

23 دیدگاه

  1. Daniel
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    خیلی خفنه و البته گرون
    توانایی مالی من که نمیرسه.
    مجید واسه خودته… .

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Hamid...Audi
    Hamid...Audi
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    قدرت تولیدی این پیشرانه 605 اسب بخاره که توی جدول به اشتباه 405 اسب نوشته شده.

    پاسخ
    1. Daniel
      سوابق: (249 دیدگاه) ,

      راس میگه تو جدول اشتباه نوشته شده
      درستش اینه : ۶۰۵ اسب بخار در ۶۸۰۰ rpm
      با تشکر از دقتت دوست عزیز

      پاسخ
  3. ونوم
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    امیر دهقان تو جدول قدرتشو 200 اسب کم زدی ممنون بابت مقاله عالی

    پاسخ
  4. ونوم
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    واقعا طراحی ماشین باید اینجوری باشه با اینکه تو متن گفته نسخه ی جدیدش میاد ولی هنوز به نظرم جذابیت روز اولشو داره هر چی ماشین طراحیش شلوغ الکی باشه زود جلب توجه میکنه زودم از مد میفته ( زیبایی واقعی در تناسب و سادگیست )

    پاسخ
    1. audi sq7
      سوابق: (50 دیدگاه) ,

      احتمالا ایودی برای نسل جدید A8 علاوه بر کابین جدید از موتورهای جدید پورشه استفاده می کنه

      پاسخ
  5. میثم
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    آئودی جز بهترین خودرو هاست

    پاسخ
  6. حسین
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    فقط ی لحظه فکر کن پا رو بزاری رو گاز و 600 اسب بخار نیرو به چهار چرخ برسه. 😍😍😍

    پاسخ
  7. Saied
    سوابق: (817 دیدگاه) ,

    جالب. مگه مرسدسه s63 رو بخاطر سرعتش میخرن ؟؟؟؟

    پاسخ
  8. ferrari
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    به نظر من تو کلاس خودش بهترین اتومبیله. خیلی عالیه

    پاسخ
  9. ارمان
    سوابق: (993 دیدگاه) ,

    به اندازه مرسدس اس و بی ام و سری ۷ لوکس نیست اما اونا هم مثل این اسپورت نیستن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      این نسل سال 2010 معرفی شد…
      شما ماشین های سال 2010 رو بیار از لحاظ لوکسی با اس8 مقایسه کنیم ببینیم کی بهتره…

      پاسخ
  10. Erfan
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    عالیییییییییی!
    فقط دوستان داشبوردش خیلی شبیه Bmw نیست؟؟؟

    پاسخ
  11. shahin
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی ماشین خوبیه و احتمالا هم قسمت نمیشه هیچکدوممون بخریمش:)) اما اگر هم روزی توانایی پرداخت ١٢٠ هزار دلار برای ماشین داشته باشم شک ندارم که ماشینی از پورشه یا بنز یا حداقل ب ام و میخرم .نه اینکه ائودی بد باشه ولی …

    پاسخ
  12. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    همه چی داره
    اصالت
    زیبایی
    اشرافیت
    خاص

    پاسخ
  13. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    انصافن چقد خوشگله
    عقبش خیلیییییی خوشگله
    به قول همدانیا آلمانه دیه

    پاسخ
  14. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    همین جوری که هست خیلی هم خوبه .
    الکی ایراد میگیره طرف.
    دست بزنن گند میخوره بهش.
    اس 8+
    :-*

    پاسخ
  15. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    من با ابن مدل مانیتور جدا که جدیدا مد شده هر کاری میکنم نمیتونم کنار بیام انگار طرف تبلتشو چسبونده رو داشبر خداوکیلی استایل آئودی از بنز و بی ام و بهتره شاید اونا تو بعضی از قسمتهای طراحی بهتر باشن ولی ابعاد بدنه یجوری تو آئودی حساب شده تره مثلا نیمرخشونو مقایسه کنید

    پاسخ
  16. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    در بین محصولات آئودی، این طراحی و همچنین، طراحی r8 از بقیه بهترن.

    پاسخ
  17. یاس ی
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    آئودی از قدیم ی طراحی ساده توی دل برویی داشت، دهه 90 میلادی یدونه a8 طرف ما بود واقعا زیبا و خواستنی بود، زمانی که هنوز واردات خودرو ممنوع نشده بود آدم این انتظار داشت که در آینده ماشین خارجی سوار میشه، خداییش من فکرشم نمیکردم یروزی ماشین خارجی ی آرزو میشه واسه خیلی از ایرانی ها !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.