آئودیفولکس واگن

رقابت عموزادگان: فولکس‌واگن پاسات آلتراک در برابر آئودی A4 آلرود

فولکس پاسات آلتراک ثابت می‌کند که شما برای به دست آوردن کاربرد زیاد و توانایی آفرود نیازی به یک شاسی‌بلند ندارید. این خودرو جادار بوده، به خوبی ساخته شده و از سیستم چهارچرخ محرک هوشمندی سود می‌برد که برای گذر از مسیرهای سخت و همچنین کشیدن تریلرهای سنگین مناسب است.

Volkswagen Passat Alltrack vs Audi A4
Volkswagen Passat Alltrack vs Audi A4 Allroad
خودروهای استیت با قابلیت آفرود (همانند آلتراک) کمیاب هستند اما در این میان آئودی با A4 آلرود جایگزینی را برای خریداران پاسات ارائه کرده است. همانند همه‌ی A4 ها، این خودرو از نمایی تیز، کابینی لوکس و در مورد آلرود از سیستم چهارچرخ محرک کواتروی بهبود یافته بهره می‌برد. با ما باشید تا ببینیم هر خودرو چگونه در میدان رقابت عمل می‌کند.

استایل و طراحی
این خودروها در نظر خریداران جذاب خواهند بود زیرا به اندازه‌ی شاسی بلندها بزرگ و خشن نبوده و در مورد پاسات آلتراک ما شاهد همان نمای صاف و یکدست و جاافتاده‌ی پاسات استاندارد هستیم. البته ظاهر آلتراک همان پاسات استاندارد نیست و شاهد سپرهای بزرگ‌تر با محافظ‌های استفاده شده در قوس چرخ‌ها هستیم. رینگ‌های بکار رفته نیز جدید بوده و ارتفاع خودرو افزایش یافته که به توانایی‌های آفرود خودرو اشاره دارد.

Volkswagen Passat Alltrack vs Audi A4
A4 آلرود مسلماً خوش‌قیافه‌تر بوده و از همان نوع رکاب‌های جانبی و محافظ‌های استفاده شده در پاسات بهره می‌برد اما به لطف چراغ‌های گوشه‌دار و سپر جلوی بازطراحی شده، هدفمندتر از پاسات احساس می‌شود. در مقایسه با A4 معمولی، آلرود دارای میله‌های عمودی در جلوپنجره است تا اطمینان حاصل گردد که این مدل را با نسخه‌های معمولی اشتباه نمی‌گیرید.

Audi A4 Allroad
Audi A4 Allroad
هر دو خودروساز بدون اینکه از ماهیت خود دور شوند نمایی کاربردی به خودروهایشان بخشیده‌اند. اگر استایل و طراحی تنها اولویت باشد،A4 فولکس را شکست می‌دهد. خطوط واضح و نمای جلوی گیرا، آئودی را خاص‌تر از پاسات نشان می‌دهند.

Volkswagen Passat Alltrack
Volkswagen Passat Alltrack
نمای داخلی
با قدم گذاشتن به کابین پاسات مشاهده می‌شود که این خودرو بالاترین نسخه است. استیت استاندارد کیفیت کابین خوبی دارد اما در آن از برخی مواد پلاستیکی استفاده شده اما در آلتراک شاهد تریم جذاب فلز هستیم. داخل کابین شاهد سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی ۶.۵ اینچی و سیستم تهویه هستیم. در کل نمای داخلی خودرو یکی از بهترین‌های کلاس بوده و حس خودرویی گران‌بها را ایجاد می‌کند.

Volkswagen Passat Alltrack vs Audi A4
A4 آلرود از همان کابین مدل عادی بهره می‌برد اما یکی از بهترین‌ها است. کیفیت ساخت و احساس موجود در کابین استثنایی بوده و برخی از خودروهای گران‌تر را نیز شرمنده می‌کند. اگر از سواری و رانندگی لذت می‌برید،A4 از پاسات پیشی می‌گیرد و از نظر ارگونومیکی اولویت با راننده است. صفحه‌نمایش ۷ اینچی این خودرو نیز بزرگ‌تر از نمونه‌ی موجود در پاسات می‌باشد.

Volkswagen Passat Alltrack vs Audi A4
در بحث فضای کابین، فولکس تلافی می‌کند و در بخش فضای سرنشینان و صندوق تقریباً در صدر کلاس قرار می‌گیرد. در بخش عقب فضای کافی برای ۳ سرنشین بزرگ‌سال وجود دارد و فضای صندوق ۶۳۹ لیتری تنها ۱۱ لیتر کمتر از نمونه‌ی استیت عادی است. فضای صندوق آئودی ۴۹۰ لیتر بوده اما فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم است هرچند که نمی‌تواند در این بخش با فولکس رقابت نماید.

سواری
پاسات تقریباً ۳۰ میلی‌متر بلندتر از مدل استاندارد است اما به لطف برخی ریزه‌کاری‌های انجام شده در سیستم تعلیق و وجود سیستم چهارچرخ محرک، قدبلندتر احساس می‌شود. موقعیت رانندگی بالاتر باعث رانندگی آسان در شهر می‌شود. اگرچه مقدار کمی تکان‌های بدنه وجود دارد اما سیستم چهارچرخ محرک چسبندگی خوبی را ایجاد می‌کند. برای آفرود، ارزشش را دارد که سیستم کنترل شاسی دینامیک را سفارش دهید.

Volkswagen Passat Alltrack vs Audi A4
A4 آلرود اولین مدل آئودی است که از جدیدترین سیستم کواترو یعنی “اولترا” بهره می‌برد. خودرو کامپیوتری دارد که می‌تواند شرایط جاده را درک کرده و حداکثر چسبندگی را ایجاد نماید. در شرایط معمولی،۹۰ درصد قدرت به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد اما در زمان نیاز این سیستم هوشمند قدرت را به چرخ‌های عقب نیز می‌فرستد. در گذشته انتقادهایی وجود داشت مبنی بر اینکه این خودرو از سواری سفتی در رنج است اما هم‌اکنون به لطف اضافه شدن دامپرها تطبیق شونده، خودروی جدید از این ضعف در امان است.

پیشرانه‌ها
پاسات تنها از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربودیزل با خروجی‌های متفاوت ۱۴۲ یا ۱۸۷ اسب بخاری استفاده می‌کند که به صورت سفارشی به گیربکس اتوماتیک DSG متصل است. پیشرانه‌ی ۱۴۲ اسبی شاید قدرتمند به نظر نیاید اما ماهیت گشتاوری آن به این معنی است که در استفاده‌های روزمره بسیار توانمند نشان می‌دهد. بهترین نسخه ازنظر مصرف سوخت مدل ۱۴۲ اسب بخاری با گیربکس دستی است که مصرف ۴.۱ لیتری دارد.

Volkswagen Passat Alltrack
آئودی نیز به گروه فولکس‌واگن تعلق دارد و بنابراین مدل سطح پایه‌ی آلرود از همان پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل موجود در پاسات استفاده می‌کند. ازآنجایی‌که در این خودرو عمده‌ی تمرکز بر روی راننده است، برخی پیشرانه‌های قوی‌تر دیگر نیز در دسترس هستند از جمله پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با دو خروجی ۲۱۵ و ۲۶۸ اسب بخار. این پیشرانه‌ی آخری تنها با گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک قابل سفارش است. درحالی‌که پیشرانه‌های دیزل محبوب اکثر افراد هستند اما پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی توربو هم در دسترس است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای را به A4 آلرود اعطا می‌نماید.

Audi A4 Allroad
ارزش در برابر پول پرداختی
پاسات آلتراک برچسب قیمتی ۳۱ هزار پوندی دارد اما انتخاب گیربکس اتوماتیک بهای آن را به بیش از ۳۴ هزار پوند می‌رساند. برخی آپشن های دیگر نیز وجود دارند از جمله دامپرهای تطبیق شونده‌ی ۷۰۵ پوندی و دستیار تریلر ۵۰۰ پوندی.

هنوز قیمت رسمی آئودی A4 آلرود اعلام نشده اما انتظار داریم قیمت آن بین ۳۳ تا ۳۵ هزار پوند باشد. درحالی‌که باید بهای مشابهی با پاسات را برای گیربکس اتوماتیک و دیگر آپشن ها در آئودی بپردازید اما باید گفت که سیستم کواتروی آئودی راضی‌کننده‌تر از فولکس بوده و ارزش آئودی به‌طور معقولی بالاتر است.

قضاوت نهایی
این خودروها سطوح مشابهی از راحتی، فضا و سیستم چهارچرخ محرک را پیشنهاد می‌کنند. هر کدام را که انتخاب کنید ضرر نمی‌کنید.

Volkswagen Passat Alltrack vs Audi A4
اگر جادار بودن اولویت اصلی شماست، پاسات در صدر قرار می‌گیرد. این خودرو تقریباً ارزان‌تر بوده و فضای داخلی و صندوق بزرگ‌تری دارد؛ اما اگر دنبال خودرویی با حس گران‌بهاتر هستید، نمای تیز A4 و سیستم چهارچرخ محرک فوق‌العاده‌ی این خودرو می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

Volkswagen Passat Alltrack vs Audi A4

امتیاز کلی فولکس‌واگن پاسات آلتراک

            ۸

امتیاز کلی آئودی A4 آلرود

۷.۸

[polldaddy poll=”9446267″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. SCUDERIA - اسکودریا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آئودی خیلی زیباتره. وقتی عملکرد هر دو عالیه دیگه ظاهر هم مهم میشه وآئودی همیشه از این نظر جزو برترین ها بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    اصلا باورم نمیشه آئودی all road تو این آزمون امتیازش پایین تر باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ممنون شاهین خان!بازم آئودی!بله خب اکثریت آئودی رو انتخاب می کنن،اما من آئودی رو تو تیپ استیشن دوس ندارم،مثه یه مدیر شرکت می مونه که کت وشلواری سورمه ای با کروات و کمربند خال خالی زده،که اصلا بهش نمیاد.بگذریم بنده ترجیح میدم همون پاسات سوار شم،حداقل خیالم راحت که قطعاتش ارزونتره وبیشتر تو دسترسه!البته طبیعتا هم همین جوره!چون آئودی مثه مازراتی و کادیلاک و میباخ و جگوار و رولز رویس و….با تیراژ محدوده ساخته میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو خوبن، قابل کسی رو ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ولی من با ائودی حال کردم.رخ زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    صفحه کیلومتره یا گوگل ارت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا