قدمت ۷۵ ساله تست تصادف در آئودی

کمپانی ولوو به عنوان یکی از پیشگامان ایمنی خودروهای امروزی شناخته می‌شود و این در حالی است که آئودی از ۷۵ سال قبل، در زمینه ایمنی، مطالعات انجام داده است. آئودی که در آن زمان با عنوان DKW شناخته می‌شد، یک مدل F7 را از بالای یک تپه برای بررسی مقاومت خودرو، رها کرد. البته این تست اولیه، بیشتر برای ایجاد یک نمایش عمومی بود تا جمع‌آوری اطلاعات ایمنی خودرو. مهندسان کمپانی می‌خواستند نشان دهند که محصول کارشان می‌تواند شرایط سخت را نیز تحمل کند. خودروی F7 از تپه پایین آمد و به حرکت خود ادامه می‌داد. وقتی بالاخره از حرکت ایستاد، موتور آن هنوز می‌توانست کار کند و بدنه‌ی آن نیز، ظاهراً آسیبی ندیده بود.

audi crash tests
Audi crash tests

آئودی، اولین خودروسازی بود که «ناحیه‌های مچاله شدگی» را معرفی کرد، چیزی که بعدها یکی از ویژگی‌های استاندارد 1958 NSU پرینز شد. همچنین، این آئودی بود که استفاده از آدمک‌ها را در تست‌های تصادف رایج کرد و اولین مرکز تست تصادف را در سال ۱۹۷۰ در اینگولشتات آلمان راه‌اندازی کرد. البته آئودی، سیستم کیسه هوا را اختراع نکرد. به جای آن، در سال ۱۹۸۶ سیستمی با عنوان پروکون-تن (Procon-ten) معرفی کرد که به صورت خودکار فرمان را حرکت داده و باعث کشیدگی در کمربندهای ایمنی می‌شد. کنترلر این سیستم، هنگام تصادف از ناحیه جلو، عمل می‌کرد. با این حال، خودروهای امروزی آئودی، از همان سیستم معمول، یعنی کیسه هوا، استفاده می‌کنند.

audi crash tests
تمام کارهایی که آئودی برای ایمنی خودروهایش انجام می‌دهد، برای بهتر کردن وجهه خود در بازارهای جهانی است. آئودی، همچنین در سال ۱۹۹۸، آئودی بخش ویژه تحقیقات تصادف (AARU) را در کمپانی خود، راه‌اندازی کرد و داده‌های واقعی را از تصادفات روزمره، مورد بررسی قرار داد. با این وجود، آئودی، همچنان باید تلاش بیشتری به خرج دهد؛ تنها سدان‌های A4 و A6 و کراس‌آور Q5 توانسته از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا، نمره قبولی بگیرند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

33 دیدگاه

    1. SALAR
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      تا یه حدی باهات موافقم.

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        دست آئودی درد نکنه . الان هر کسی که تصادف می کنه و زنده می مونه مدیون این خودرو ساز ها نظیر بنز و آئودی و کادیلاک و شورولت و……که هر کدام به دنیای خودرو سازی خدمت کرده اند!!!!!!!!!

        پاسخ
        1. ASTON MARTin
          سوابق: (825 دیدگاه) ,

          با وجود این که قدمتش در تست تصادف بالاس ولی واقعا ماشیناش از امنیت کامل برخوردار نیستن! به جز r8 البته که واقعا شاهکاره

    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      پرچم AUDI همیشه همیشه همیشه بالا بوده…

      لامصب یه جور طراحی میکنه که بعد 10 سال وقتی نگاش میکنی باز به دل میشینه…

      هنوزم بهترین سیستم های night vision داره…

      پاسخ
      1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.

        بله.من هم با شما موافقم اس ال ار جان.

        البته خودرو ساز ها باید خودروهای جدیدشونو با استاندارد های

        جدید وفق بدهند.

        و جا داره که از اقای نویسنده بابت این جملشون توضیحات بیشتر

        در خواست کنم.

        ((( ایران و المان )))

        پاسخ
  1. e.scamp
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    یعنی بقیه مدل ها ایمن نیستن؟

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (742 دیدگاه) ,

      تست های خیلی زیادی اضافه شده که مقاومت خیلی از قسمت های بدنه رو آزمایش میکنن. به عنوان مثال جلوی خودرو یا قسمتی از اون رو در سرعت های مختلف به پشت کامیون هایی با ارتفاع مختلف میکوبن. خیلی از خودروها که ستون آ ضعیف تری داشتن تست مربوط به ارتفاع زیاد رو رد شدن چون سپر و کاپوت با چیزی برخورد نمیکنه که جلوی صدمات به اتاق رو بگیره و سر آدمک توسط پشت کامیون له میشه!

      پاسخ
  2. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    هر چقدر هم تکنولوژی بزارن عجل که اومد چه تو پراید باشی چه بنز می میری.

    پاسخ
  3. احسان1
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    یک سوال داشتم ؟؟؟ استرس بار چیه ؟ چه کارایی داره؟ کجای ماشین نصب میشه؟ با تشکر

    پاسخ
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.

      اولا احسان جان اون سایت تابناک نبود.یک سایت دیگه بود.

      دوما استرس بار یک میله ای است که بین سر کمک های چرخ های جلو قرار

      میگیرد.

      یعنی داخل کاپوت.زمانی که کاپوت رو بالا میزنی یک میله است که از سر

      کمک سمت چپ تا به سر کمک سمت راست رقته.

      این قطعه در همه ی ماشین ها وجود ندارد.در پروتون و پیکان به صورت

      فابریک موجود است.از بقیه ماشین ها اطلاعی ندارم.

      البته این قطعه را میتوانی در مراکز تیونینگ تهیه کنی.

      مزایایی که داره:

      1- هندلینگ بهتر.

      2-تعادل در سرعت.

      3- حفظ شاسی و جلوبندی و عدم تغییر فرم در ترمز ها و تصادفات ناگهانیو

      شدید.البته در تصادفات مقدار جا به جاییه کمک رو کمتر میکنه.

      و…..

      قابل نصب بر روی بیشتر اتومبیل ها .

      موفق باشی.

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
      1. احسان1
        سوابق: (115 دیدگاه) ,

        میلاد دستت درد نکنه خیلی ممنون جوابمو دادی برا اون سایت تابناک قصدی نداشتم بازم ببخشید

        پاسخ
        1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم.

          شما اختیار داری.

          اینجا نمیتونستم اسم اون سایت رو بیارم.

          ((( ایران و المان )))

  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    75 سال زور زدن نتیجش شده قبولی سه مدل!!

    پاسخ
  5. hoseyn
    سوابق: (1161 دیدگاه) ,

    عجل معلق ميدونيد چیه؟ميشه دورش کرد و نمرد!!!
    از تو حرکت و از خدا برکت!!!

    پاسخ
  6. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    میلاد کارت چیه میری سرو؟؟؟
    تو خرید و فروش لوازم خانگی مشغول به کاری.یا عین من باید هر روز با نمونه های ایدز و هپاتیت وسفلیس و آنمی باید سر و کار داشته باشی.؟؟؟
    چند سالته داداشی؟؟؟تا این پست هم نکردم دفتر خاطرات بگو

    پاسخ
    1. sahand
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      اوووووووووووو
      شما کار هم داری,من فکر کردم بیکاری:-)

      پاسخ
      1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.

        سهند جان منظورت چه کسی هست؟؟؟

        (((( ایران و المان ))))

        پاسخ
  7. zondar
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    F.A
    فقط می دونم اگر دست این اقایون داخلی بود رو خر ایربگ می زاشتن میگفتن خر ملی تولید کردیم .
    تلاش این کمپانی هایی مثل audi قابل تحسینه

    پاسخ
  8. zondar
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    F.A
    البته منظورم اشغال سازها بود .

    پاسخ
  9. Arash66
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    با سپاس از نویسنده

    DKW دکاو یکی از برند های تشکیل دهنده اتحادیه خودرو یا Auto uinon هست (Audi)، نه اینکه آئودی رو دکاوه می گفتند.

    در پاراگراف آخر هم اشاره کردین که تنها سه مدل توانسته از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا نمره قبولی بگیرید، که این اصلا شفاف توضیح داده نشده، بهتر هست دقیق تر توضیح دهید.

    تمام مدل های آئودی ایمنی بالایی دارند و توانسته اند از موسسه Euro NCAP 4 و 5 ستاره بگیرند.

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      یوروانکاپ تستاش آسونه.برای این حرفم هم سند دارم.وقتی جیلی از یوروانکاپ 4 ستاره میگیره.وقتی یه ماشین چینی دیگه ازش 5 ستاره میگیره.وقتی وانت های گریت وال توی تستاش سربلند بیرون میان. اینا نشون میده چقدر تستاشون آسونه! پس آئودی معلومه 5 ستاره میگیره!

      پاسخ
      1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.

        جیلی از زمانی که صاحب برند ولوو شد تونست خوب عمل کنه.

        البته که دید متفاوت خود کارخانه ی جیلی هم بی تاثییری نبود.

        دوست نداشت مثل بقیه اشغال ساز ها باشه.

        یورو انکپ از بزرگترین و معروفترین شرکت های تست ایمنی هست.

        ((( ایران و المان )))

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          یورو انکاپ در مقایسه با iihl که به زور چند تا ماشین ازش سربلند بیرون میان ، تستاش هیچه! همون بنزی که تو عاشقشی تو یورو انکاپ اکثرا 5 ستاره رو گرفته ولی تو iihl تا جایی که من میدونم فقط یک مدلش نمره ی کامل رو گرفته!
          در ضمن .جیلی با ولوو همکاری کرده.قبول.گریت وال چی؟چری چی؟(چری توی ایتالیا خودرو تولید میکنه)اینا نشون میده قوانین یویوانکاپ خیلی ساده هست نسبت به nhtsa یا iihl!!!

        2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          زیگما با ادب باش.

          هرکسی بلده ازین حرف ها بزنه.

          بعدشم تمام شرکت هایی که تومیگی بهترین چینی هایی

          هستند که درصدد جهانی شدن هستند.

          بعدشم جیلی صاحب کارخونه ی ولوو هست.اون رو به طور

          کامل از جنرال موتورز خریده.

          حرفت کاملا اشتباهه.

          ((( ایران و المان )))

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          1.کسی میبینه من گفته باشم جیلی مال جنرال موتورز بوده؟میلاد مطمئنی منو با کسی اشتباه نگرفتی؟جیلی هیچ رابطه ای با جی ام نداره.
          2.من با ادب بودم شما اول بی ادب شدی 🙂
          3.یعنی چی هر کسی بلده از این حرفا بزنه؟
          4.جیلی با ولوو همکاری میکنه و این باعث موفقیت در امنیت شده.این حرف قبول.گریت وال چی؟چری؟
          5.من میگم تست های یورو انکاپ نسبت به بقیه تستر ها ساده تره.
          […]من یه چیز دیگه میگم تو یه چیز دیگه میگی که اصلا منظور من نبوده!

  10. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    به قول یه شخصی این تستها ت.. ت… هستش که خیلی از ماشینهای الحق خوب نمره نمیگیرن بارها تو اخبار تصادفات دیدیم و خوندیم طرف با ائودی تصادف کرده ماشین نصف شده ولی خودش صحیح و سالم ازش اومده بیرون! یه جستجوی ساده اینترنتی!!

    پاسخ
  11. علی
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    دقت کردین تنها ماشینی که ازش هیچ موقع تست تصادف نگرفتن پرایدِ؟؟؟
    البته فک نکینید کمپانی بزرگ سایپا بیکار نشسته ها
    فعلا با کلی تلاش قابل تقدیر انیمیشنشو ساختن

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (742 دیدگاه) ,

      اینا از یه ماشین هم نمیگذرن که بخوان تستش کنن. تا وقتی مردم صف وامیستن واسه همین پراید و هر روز بیشتر پول میدن و تستش میکنن، چه انتظاری میشه از این مفت خورها داشت؟

      پاسخ
  12. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    وقتی تست های ایمنی شون از 75 سال پیش شروع شده و تواین 75 سال حتی یک روز بدون تحقیق و تست نداشتن!، بایدم العان اینجا باشن!

    پاسخ
  13. saied
    سوابق: (818 دیدگاه) ,

    به نظرتون چرا ما این قد عقب موندیم 🙁 ؟

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ایمنی فقط پراید
    باب کادو به دشمنه

    پاسخ
  15. yasin
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    منم auide!!!!!ld o,hl]هرکی تونست بخونه جایزه نداره!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.