آئودی Q7 e-tron در برابر ولوو XC90 T8 هیبرید

ولوو XC90 T8 و آئودی Q7 e-tron در تلاش‌اند تا ترکیب مناسبی از راحتی یک شاسی‌بلند بزرگ و هزینه‌های کم یک هاچبک هیبریدی کوچک را ارائه کنند. سیستم‌های هیبرید پیشرفته‌ی این خودروها مصرف سوخت کمی داشته و در حالت تمام الکتریکی می‌توانند پاسخگوی مسافت‌های کوتاه باشند. خب در مبارزه‌ی این دو برند آلمانی و سوئدی کدام‌یک برنده خواهد بود؟

  • استایل و نمای ظاهری

e-tron-vs-t8-lead
هیچ‌یک از دو خودروی موردبحث ظاهر بدی ندارند و طول هر یک حدود 5 متر بوده و ظاهر با هیبت آن‌ها در جاده حس گیرایی ایجاد می‌کند. به لطف نسبت‌های طراحی مناسب هر دو خودرو ابعاد و فضای مناسبی دارند.

2016 Volvo XC90 T8
2016 Volvo XC90 T8

در چشمان ما ولوو XC90 دلپذیر تر از Q7 e-tron است البته جلوپنجره‌ی بزرگ آئودی نیز ظاهری گیراتر دارد. چراغ‌های LED چکشی ولوو که امضای این کمپانی است به همراه رینگ های 19 اینچی آلیاژی آئودی حس متمایز و گران‌بهایی را برای دو خودرو به ارمغان آورده است.

Audi Q7 e-tron TDI Quattro
Audi Q7 e-tron TDI Quattro

خودرویی که در نهایت انتخاب می‌کنید به ترجیحات شخصی شما بازمی‌گردد اما ولوو به احتمال زیاد برای افراد جذاب‌تر خواهد بود.

  • کابین

e-tron-vs-t8-interior
کنسول میانی عریض Q7 فضای بین راننده و سرنشین جلویی را جدا می‌کند. داشبورد نرم این خودرو با حداقل دکمه‌ها دارای صفحه‌نمایش قرار گرفته در بخش بالایی است. کیفیت مواد بکار رفته و هماهنگی آن‌ها با یکدیگر فوق‌العاده بوده و این خودرو به‌صورت استاندارد از کاکپیت مجازی عالی آئودی سود می‌برد.

e-tron-vs-t8-value
جدای از دسته‌دنده‌ی خاص، تمایزهای بسیار کمی میان ولوو XC90 T8 و مدل‌های عادی این خودرو وجود دارد. استفاده از مواد با رنگ روشن در کابین ولوو باعث شده که این خودرو جادارتر از آئودی به نظر بیاید هرچند استفاده از تریم فلز پولیش خورده و برخی جزئیات دیگر کابینی مدرن را به ارمغان آورده‌اند.

e-tron-vs-t8-engines
هر دو خودرو به آسانی 7 نفر را حمل می‌کنند اما ولوو کمی جادارتر است. در بحث فضای صندوق‌عقب، تعیین برنده به نوع انتخاب آرایش صندلی‌ها بستگی دارد. اگر همه‌ی صندلی‌ها مورد استفاده قرار گیرند فضای بار آئودی 405 و ولوو 347 لیتر است اما با تا کردن صندلی‌های پشتی این فضا در ولوو به 998 لیتر می‌رسد که از فضای 890 لیتری آئودی بیشتر است.

  • سواری

e-tron-vs-t8-conclusion
با استانداردهای شاسی بلندهای بزرگ،Q7 یکی از بهترین خودروهایی است که می‌توانید بخرید چراکه در هنگام سواری ثابت‌قدم و پایدار احساس می‌شود. زمانی که این خودرو با سیستم تعلیق بادی سفارشی انتخاب شود راحتی و آسایش فوق‌العاده‌ای به همراه دارد.

e-tron-t8-driving
XC90 نیز از فلسفه‌ی مشابهی در امر راحتی استفاده می‌کند. دوری از رینگ‌های 21 اینچی باعث شده که سواری خودرو نرم باشد و برای شاسی‌بلندی با این اندازه، هنگام عبور از پیچ‌ها نبود تکان‌های بدنه امری بسیار خوب به نظر می‌رسد.

2016-Volvo-XC90-T8-2
آئودی با سیستم سفارشی فرمان پذیری چهارچرخ عرضه می‌شود که نه‌تنها پایداری خودرو در سرعت‌های بالا را افزایش می‌دهد بلکه به‌طور قابل‌توجهی دایره‌ی گردش را کمتر کرده و مانور پذیری خودرو در سرعت‌های پایین را بهبود می‌بخشد که وِیژگی مفیدی در شهر است.

Audi Q7 e-tron TDI Quattro
هر دو خودرو در حالت تمام الکتریکی آرام و ساکت هستند. حتی با استفاده از پیشرانه ی احتراق داخلی نیز آرامش خودروها حتی در سرعت‌های بالا به هم نمی‌خورد.

  • پیشرانه‌ها

این شاسی بلندهای بسیار کم‌مصرف روشی نسبتاً متفاوت را در سیستم‌های هیبریدی خود بکار گرفته‌اند. هر دو خودرو از پیشرانه‌های الکتریکی برای بهبود راندمان خود بهره برده‌اند اما ولوو از پیشرانه‌ی بنزینی و آئودی از پیشرانه‌ی دیزلی استفاده می‌کنند.

پیشرانه‌ی دیزلی 3 لیتری توربوی آئودی در سایر ساخته‌های این کمپانی نیز بکار رفته اما به لطف پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو تنها در 6 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو و سوپرشارژردار بنزینی ولوو 39 اسب بخار بیش از قدرت 368 اسب بخاری آئودی تولید می‌کند و به عنوان نتیجه ولوو می‌تواند در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

The all-new XC90 T8
در بحث مصرف سوخت آئودی اعداد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. مصرف سوخت 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر ولوو خیلی خوب است اما در برابر مصرف 1.7 لیتری آئودی حرفی برای گفتن ندارد. باتری هر دو خودرو را می‌توان از طریق سوکت خانگی شارژ کرد اما تا زمانی که شارژر سریع را انتخاب نکنید باید تا 8 ساعت منتظر شارژ باتری‌ها بمانید.

  • ارزش در برابر مبلغ پرداختی

محدوده‌ی حرکتی الکتریکی آئودی Q7 e-tron فوق‌العاده بوده و در استفاده‌های روزمره اقتصادی‌تر از ولوو نشان می‌دهد مخصوصاً اگر تنها مسافت‌های کوتاه را طی کنید. هر دو خودرو کمترین نرخ مالیات را دارند بنابراین در برابر شاسی بلندهای معمولی کمی ارزان‌تر هستند.

2015 Audi Q7 E-TRON TDI
مصرف سوخت فوق‌العاده‌ی آئودی با قیمت آغازی کمتر ولوو تلافی می‌شود. مدل سطح پایه‌ی تریم Momentum ولوو بهای 59995 دارد درحالی‌که آئودی حداقل بهای 65 هزار دلاری را طلب می‌کند. سیستم تعلیق بادی راحت و سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ آئودی به ترتیب بهای 2 و 110 پوندی را به بهای کلی اضافه می‌کند.

2016-Volvo-XC90-T8-3

  • قضاوت نهایی

انتخاب خودروی برتر در این مقایسه کار آسانی نیست. هر دو خودرو ترکیب مناسبی از کاربردی بودن، اشرافیت و راحتی مورد انتظار از یک شاسی‌بلند 60 هزار پوندی را ارائه می‌دهند.

e-tron-vs-t8-styling
برای برخی افراد انتخاب خودروی برتر در مدلی زیباتر خلاصه می‌شود. برند آئودی برای بسیاری از افراد جذاب‌تر است اما ولووی ارزان‌تر نیز قطعاً ارزش نگاه کردن را داراست.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

43 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3642 دیدگاه) ,

    هر دو عالین.
    انتخاب من ائودی
    ولی XC90 تو نمایندگی دیدم خیلی عالی بود.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      میدونی چیه…
      انتخاب بین آئودی و ولوو
      دقیقا مثل اینه که بین چلو کباب و جوجه کباب یدونه رو انتخاب کنی!!
      خدایی خیلی سخته!
      جفتشون هم عالین!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3642 دیدگاه) ,

        عالی گفتی.
        البته یکم اشتباه داشت.
        باید میگفتی بین کباب برگ و جوجه کباب.
        چون اگر گشنم باشه چلو کباب رو انتهاب میکنم. بدون برنج که سیر نمیشی.

        پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مقایسه سختی و هردو رو واقعا قبول دارم
      ولی اینجا ائودی انتخاب میکنم

      پاسخ
  2. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    متاسفانه خیلی ها گول تبلیغ بسیار قوی خودروی وولو xc90 رو با توجه به مالک چینی اون میخورن . و به نظر من آئودی از همه نظر سر تر از ولوو. من این ولوو رو بلاخره تست کردم و باور کنید چیزی که من تجربه کردم با عکسها و تبلیغات خیلی متفاوت بود. و اصلا کیفیت داشبورد در حد ی خودروی به ظاهر سوئدی نبود. من بطور قاطع اطمینان دارم آئودی Q7 بهتر خواهد بود حتی با توجه به اینکه خودرو مورد نظر را تست نکردم ولی آئودی Q5 اتاق قبلی را امتحان کردم.
    با تچکر

    پاسخ
    1. armaaaaan
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      انتخاب من ولوو،ولی دوستیمون به نکته ی زیبایی اشاره کرد کسایی که از نزدیک مدلایی از ولوو دیده باشن میدونن که کیفیت داشبورد زیاد تعریفی نبوده و حس و حال یه خودروی لوکس رو به آدم نمیده،خودم از کسایی ام که با اولین بار دیدن جا خوردم
      ولی انتخابم اول ولوو بعد آئودی
      Q7یه خودرو کامل و فوق العادست برادر بنتلی…..

      پاسخ
      1. bab
        سوابق: (13 دیدگاه) ,

        با توجه با قیمت اصلی ماشین در خارج کشورکیفیت داخلش لوکس حساب میشه اما با توجه به قیمت داخل ایران که 500 به بالاست داخل لوکس حساب نمیشه شما باید با توجه به قیمت خارج ایران و هم رده هاش مقایسه کنی بطور مثال ولووVolvo XC90 T6 320hp Momentum Plus
        در مقابلTOYOTA LAND CRUISER 5.7L VXS 2016
        iهر دو قیمت معادل 250 هزار درهم (قیمت دبی)
        توی جفتشم نشستم کاری به قسمت موتوری ندارم و بحث افرود بحثش جداست در مورد اتاق و کیفیت داخلش صحبت میکنم
        که کیفیت داخل ولوو خیلی لوکس تر از لندکروزه با قیمت 250 هزار درهمی
        حالا اگه همین ماشین رو تو ایران 550 میلیون بخری 100 درصد انتظارت بالاست از کیفیت چون 550 پول دادی و ولوو این انتظارو تو ایران و این قیمت تامین نمیکنه چون قیمت و کیفیت در حد ماشیت 250 تومانیه

        پاسخ
      2. Sina
        سوابق: (46 دیدگاه) ,

        دوست عزیز نسخه هایی که‌میاد ایران مول پایه هستین و فاقد داشبورد چرم ان من مدل داشبورد ماشیند دیدم فوق العاده کیفیتش بالاتره اونی که میبینی نسخه ارزان قیمت ولوو هستش که هیچی نداره داشبورد چرم چرم طبیعی صندلی سفارشی هستن که نمایندگی یکم خساست برای اوردنش کرد که البته تو بازار نسخه های کاملش هست

        پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      گول تبلیغ؟؟؟؟؟؟؟؟
      ول کن ها

      پاسخ
    3. رضا
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      از دیسلایک هات معلومه که چی گفتی

      پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    با احترامی که برای ولوو قائلم . انتخاب من آیودی هست

    پاسخ
  4. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    خودروی سال ایالات متحده آمریکا، کانادا، آلمان، انگلستان و تحسین شده از سوی برترین کارشناسان اتومبیل در کنار کلکسیونی از افتخارات دیگر نظیر کسب بالاترین رتبه ایمنی در میان تمامی خودروهایی که تاکنون ساخته شده و بالاترین قدرت موتور در بین ۴ سیلندرهای ۲۰۰۰ سی سی و برخورداری از سیستم تطبیق پذیر ویژه ولوو با تولیدات آینده آنها تنها بخشی از برتری های بی چون و چرای ولوو است که در کنار صندلی های راحت و ممتاز آن خصوصا در سری inscription جایی برای تردید نمی گذارد و این تازه برای افرادی است که آن را تست نکرده باشند و تفاوت و لذت رانندگی آرامش بخش و مطمئن آن را نچشیده باشند و هرچند آئودی همواره خودروساز عالی و اقتصادی بوده ولی هیچگاه نتوانسته محصولی تولید نماید که در حد رقابت با مرسدس و ب ام و قرار گیرند در حالی که اتومبیل های جدید ولوو رقابت جدی را با برترین ها آغاز کرده اند. لازم به ذکر است هیچ یک از قطعات ولوو طراحی و ساخت چین نبوده و همانطوری که خود آئودی زیرمجموعه فولکس واگن است جیلی هم بزرگترین سهام دار ولوو است.

    پاسخ
    1. arash66
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      محسن جان این مطلب شما هم می تواند به عنوان جوک سال کاندید بشه !
      آئودی نمیتونه با بنز بی ام و رقابت کنه ؟ نزنید این حرفارو دیگه بعد از این همه مدت
      تست بهترین شاسی بلند های لوکس سایز بزرگ رو تو سایت های معتبر خوندی ؟
      (فقط دو تاش رو برات میارم)
      لینک اول از بین suv لوکس بالاترین امتیاز رو گرفته !

      http://www.caradvice.com.au/470932/luxury-suv-comparison-audi-q7-v-bmw-x5-v-jaguar-f-pace-v-lexus-rx350-v-mercedes-benz-gle-v-porsche-cayenne-v-range-rover-sport-v-volvo-xc90/

      http://www.caranddriver.com/comparisons/2017-audi-q7-30t-vs-2015-bmw-x5-xdrive35i-2015-land-rover-range-rover-sport-hse-2016-volvo-xc90-t6-awd-inscription-comparison-test

      پاسخ
    2. Pooyan
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      “”آئودی همواره خودروساز عالی و اقتصادی بوده ولی هیچگاه نتوانسته محصولی تولید نماید که در حد رقابت با مرسدس و ب ام و قرار گیرند””
      آئودی خودرو ساز اقتصادیه از نظر شما؟
      حتما A8 هم رقیبه هیوندای آزرائه پس!

      پاسخ
      1. arash66
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        متاسفانه نظرات رو که میخونی متوجه میشی که اکثرا چیزی از ماشین نمیدونن و فقط مثل بچه ها اظهار نظر میکنن !
        برید اول مطالعه کنید از نزدیک ببنید سوار بشید بعد بیاین اظهار نظر کنید !

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3642 دیدگاه) ,

      .
      دوست گرامی چرا چیزی که نمیدونی اظهار نظر میکنی ؟؟!
      در اروپا آئودی ، امریکا ، چین و هند آئودی دقیقا مثل گوشی Apple میمونه.
      خیلی از ماشین هاش گرون ترین ها در کلاسش هستن
      خود اروپایی ها به کنایه میگن آئودی برای هر کدوم از 4 حلقش 5 هزار یورو میگیره. یعنی شما 20000 یورو فقط بابت برند میپردازی.
      آئودی معروفه به قیمت های بالا و سرسام آور. که البته باعث خاص بودنش میشه.

      هیچ کس نمیتونه بگه بنز بهتره یا ب ام و یا ائودی. بعد شما میای با قاطعیت میگی … . ؟!؟

      پاسخ
    4. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ائودی هم قدری برای خودش

      پاسخ
  5. سیاوش
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    بدون کوچکترین شکی آئودی

    پاسخ
  6. Hadi
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    حتی اگر بجای ولوو بنز هم بود بازم انتخاب من آئودیه…
    با احترام به ولوو و بنز عزیز

    پاسخ
  7. Efk
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    بنظرم آئودی اگه برای طراحی نسل جدیدq7 چیزی شبیه به نسل قبلی منتها به روز شده ارائه میداد خیلی خوشگل تر بود،نسل قبلی واقعا محشر بود بخصوص از جلو

    پاسخ
  8. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    چقدر از جلو شبیه هم شدن ها
    اما کلا ائودی //////
    از نمای عقب ولوو افتضاحه ….

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      طراحی ائودی قشنگ تر

      پاسخ
  9. C ar love
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    من با مانیتور ولوو حال کردم

    پاسخ
  10. C ar love
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    آودی پشتش قشنگ تره ومضزف سوخت 2.5 لیتری

    پاسخ
  11. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اکثرا در ایران ولوو XC60 را دیده اند یا سوار شده اند که از سری نسل گذشته ولوو است و تفاوت بسیار زیادی با مدل XC90 جدید دارد و در این مدل هم برای برخورداری از امکانات کامل و صندلی ها و داشبورد از چرم طبیعی Napa باید سری inscription را ببینید و البته بزودی سری لوکس Excellence عرضه می شود.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3642 دیدگاه) ,

      .حرفات در مورد ولوو کاملا قبول دارم.
      من نشستم داخلش.
      راحتی و کیفیت بی نقص.
      .
      اما بالا در مورد ائودی بی انصافی کردی.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        دقیقا
        تعریفش درباره ولوو درست ولی ائودی ن

        پاسخ
  12. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    واقعا وقتی ا یؤ دی رو ادم میبینه یک حس متمایز بودن با طراحی بی نظیر رو داره
    ولو پشتش زشته تازه چینی هم که هست

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ن مثل بعضی دوستان از ائودی بد میگن و ن مثل شما که میگی ولوو چینی یا افتضاح

      پاسخ
  13. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    تا 1-2 سال پیش ولوو به عنوان برندی خسته کننده شناخته میشد در حالیکه الان به عنوان برندی لوکس و جذاب معروفه

    پاسخ
  14. hamid
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    با سلام.
    ولوو هیچ وقت برندی خسته کننده نبوده بلکه حداقل تو 25سال گذشته برندی با نو آوری های بزرگ و نیزطرحهایی رادیکال و خودروهایی خاص برای
    طبقه ای خاص(مدیران و اساتید دانشگاهی) بوده.خود من همیشه عاشق فرمها و طراحی خارجی و داخلی ولوو بودم.اتاقهای استیشن و هاچبک و نماهای جلو و عقب ،قاب گلگیر و داشبوردهای ولوو خصوصا تو قسمت کنسول میانی و شکل غربالک فرمان قابل ذکرن.

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    صرف نظر از مساله قیمت و همچنین پیشرانه به نظرم ولوو بیشتر به یک خودروی خانوادگی کامل نزدیک تره و برای خانواده ها انتخاب بهتری ..دیزاین داخلی نسبتا بی نقص و امکانات فراوان.. برعکس آئودی حس شور و اشتیاق جوانی رو زنده میکنه که البته در این زمینه شاید بی ام و یک برند انتخابی بهتر باشه تا آئودی (امری سلیقه ایه)
    در هر صورت ولوو رو ترجیح میدم در این مقایسه به دلیل طراحی زیباتر و کابین دل نشین تر و ساده (و در عین حال زیباتر) و البته فضای بیشتر

    پاسخ
  16. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر میرسه ولوو جذابتر و به روز تر هست و اون کسایی که میگن چینیه سخت در اشتباه هستن هر دو کمپانی سهامدار دارن !

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      میگن ولوو چینی که بهونه بیخودی ولی ولوو جذاب تر هم نیست

      پاسخ
  17. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    دوستان گرامی سلام . برای نخستین بار در جمع شما بودم و همانطوری که شما نظرات خود را نوشتید من هم نه به استناد نظر خود بلکه بر مبنای آرا و نظرات حائزصلاحیت ترین مراجع در مقایسه این دو خودرو مطلبی حضورتان عرض کردم و همینطور نقدهایی را که بر من داشتید و سایت هایی را که فرمودید مطالعه کردم و خود می بینید که چقدر در ارزیابی ها فاصله این دو اتومبیل به هم نزدیک است هرچند که با توجه به موتور ولوو باید آئودی در تست های بیشتری حائز برتری می شد که اینگونه نشده است و اختلاف ناچیز است.
    تعجبی ندارد ما در همه چیز صاحب نظر باشیم و فقط منتظر باشیم شخصی مغایر نظرمان بنویسد و او را مورد حمله قرار دهیم زیرا در واقعیت تقریبا هیچ یک این اتومبیل ها را در اختیار نداشته ایم و فقط وصف آن ها را شنیده ایم ولی باید بیاموزیم که جایگاه یکدیگر را محترم بشماریم و جایگاه خودروسازان بزرگ جهان را نیز بشناسیم .
    شما همگی بیش از من می دانید و بسیار علاقه مند و مطلع هستید ولی همانگونه که مردم هر نقطه ای از جهان با هم متفاوت هستند این تفاوت های در نگرش و زندگی شان را در آنچه که می سازند نیز بروز می دهند و هرچند هر سایتی برای اهداف خودش مقایسه هایی را انجام می دهد ولی نهایتا هیچ کدام برای مصرف کنندگان معیار قطعی نیست و اینطور نیست که اگر در این تست گروهی آئودی اول شد آمار فروش آن به شدت بالا رود و کسی بنز و ب ام و نخرد .
    شما در نگاه به یک ماشین آمریکایی اولین چیزی که حس می کنید ابهت و قدرت است ، یک ماشین آلمانی تکامل و تکنولوژی برتر را به شما القا می کند ، یک ماشین ژاپنی دوام و اقتصادی بودن را ، یک ماشین ایتالیایی هیجان و سرعت را ، یک ماشین انگلیسی مجلل بودن و خاص بودن را و یک ماشین سوئدی ایمنی و لذت آرامش را
    من و شما هم نهایتا آن چیزی را انتخاب می کنیم که بیشتر می پسندیم
    امیدوارم همگی بتوانید بهترین ماشینی را که دوست دارید بخرید و از سوار شدن آن لذت ببرید .

    پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    والا من نمیدونم این پدال قیمت ها رو از کجا در میاره
    تو اروپا آیودی از 66 هزارتا شروع میشه تا 100 هزارتا
    اما این ولوو از 70 هزار تا 120 هزار یورو

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.