مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که دیزل جدید اینفینیتی Q70 می‌تواند در کنار دیزل آئودی A6 قد علم کند و ادعای برتری خود را ثابت کند یا خیر؟

Infiniti Q70 vs Audi A6
Infiniti Q70 vs Audi A6

اینفینیتی در سال 2009 به بریتانیا وارد شد و همواره تلاش خود را کرده است که حضور موثری در این کشور داشته باشد. این در حالی است که رقیب قدرتمندی همچون لکسس در این کشور به چشم می‌خورد و همین امر فروش خودروهای لوکس نیسان را به خطر می‌اندازد.

Infiniti Q70
Infiniti Q70

با این حال، اینفینیتی عقب‌نشینی نکرده است و در حال حاضر با به‌روزرسانی سالن لوکس خود، یعنی Q70، خود را در حد و اندازهٔ آئودی A6 دانسته و ادعای برتری هم دارد. این به‌روزرسانی شامل موتور 2.2 لیتری دیزلی چهار سیلندر خطی جدید و برخی اقدامات ظاهری می‌باشد که اینفینیتی امیدوار است خودرویی جذاب‌تر، مقرون‌به‌صرفه تر و با ارزش‌تر در مقابل پول پرداختی، به خریداران ارائه دهد.

 Audi A6
Audi A6

آئودی A6 هم که بیش از پیش از همه لحاظ سابقهٔ درخشان خود را به همگان ثابت کرده و چه از نظر کیفیت و چه از نظر عملکرد فنی، امتحان خود را پس داده است. آئودی هم بروز رسانی‌هایی برای این مدل نسبت به سال گذشته انجام داده است که از جملهٔ آنها می‌توان به پیشرانهٔ 2.0 لیتری TDI دیزلی فوق‌العاده، که ادعای انتشار آلودگی کمتر و بهره‌وری بیشتر از هر زمان دیگری را دارد اشاره کرد.

Infiniti Q70 vs Audi A6
Infiniti Q70 vs Audi A6

شاخ به شاخ

فضای سرنشین

فضای عقب هر دو خودرو قابل قبول است، اما A6 احساس راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد، همچنین شیشه‌های بزرگ‌تر و ویژگی کنترل دو منطقه‌ای تهویه در ردیف پشت، به‌عنوان آپشن استاندارد در A6 برتری به وجود می آورد. آئودی همچنین از تودوزی چرمی به رنگ خاکستری روشن برای صندلی‌ها بهره می‌برد که البته می‌توان بدون هیچ‌گونه هزینهٔ اضافی چرم مشکی را برای تریم داخلی جایگزین کرد.

Audi A6 Interior
Audi A6 Interior

آپشن های اضافی اختیاری

تنها آپشن اضافی موجود در Q70 اسپرت، رنگ متالیک به ارزش 680 پوند و سانروف به ارزش 950 پوند می‌باشد. در حالی که آئودی یک لیست طولانی از آپشن های اضافی اختیاری را ارائه می‌دهد؛ از جمله رنگ متالیک 655 پوند، چرخ‌های متنوع 630 تا 2500 پوند، یک مجموعه TV جلو و عقب 3645 پوند، صندلی‌های بادی ماساژور دار 1600 پوند، سیستم دید در شب 1750 پوند و سیستم صوتی حرفه ای Bang & Olufsen با 15 بلندگو به ارزش 6300 پوند در دسترس خریداران هستند.

Infiniti Q70 Interior
Infiniti Q70 Interior

تغییرات اسپرتی

Audi A6 Interior
Audi A6 Interior

اینفینیتیQ70 در حالی که نام اسپرت را به دوش می‌کشد و انتظارات مردم را در بحث عملکرد بالا می‌برد و آرم قرمز S را بر روی درب صندوق خود حمل می‌کند، تنها تفاوتش با مدل‌های پریمیوم دیگر ضربه‌گیر جدید و چرخ‌های 20 اینچی می‌باشد و دیگر هیچ. تنظیمات A6 اسپرت جدای از اقدامات مدل SE اسپرت، به کیت بدنه، چرخ‌های 18 اینچی و به‌علاوه چراغ‌های جلوی LED به‌صورت استاندارد محدود گردیده است.

Audi A6
Audi A6

Infiniti Q70
Infiniti Q70

حکم

جایگاه نخست: آئودی A6

پیدا کردن برنده در این آزمون آسان بود. آئودی کارآمدتر، سریع‌تر، و بهینه‌تر ساخته شده است و همچنین به عنوان یک سدان خانوادگی راحت‌تر است. سواری A6 به‌مراتب بهتر و تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تر از Q70 می‌باشد، سیستم تعلیق پیشرفتهٔ استاندارد یک آپشن محسوب می‌شود که این هم بدون هزینه است. همهٔ این آپشن ها و مزیت‌های برتر نسبت به اینفینیتی، قیمت کل کمتری هم ارائه می‌دهد. کیت بدنه استاندارد آئودی هم یک مزیت است که اینفینیتی در سطح آن نیست، اما تنها آپشن حذفی که بارز است، کروز کنترل تطبیقی است که عدم وجودش خودنمایی می‌کند.

جایگاه دوم: اینفینیتی Q70

در اینفینیتی دیزل قدیمی V6 اقتصاد بهتری برقرار بود که استثنائاً در مدل جدیدتر بازگشت یک گام به عقب کاملاً احساس می‌شود. در واقع می‌توان گفت، افزودن یک پیشرانه دیزل 2.2 لیتری در اینفینیتی Q70 جدید جهشی به جلو حساب نمی‌شود و این کار اصلاً نیاز نبوده است. موتور خشن است ولی آن طور که باید سریع و دارای عکس‌العمل سریع نیست، این در حالی است که جعبه‌دنده خودرو نیز تنبل و سنگین است که در کنار شاسی قدیمی و برخی وسایل کمکی رانندگی، اجازهٔ مانور زیاد را به خودرو نمی‌دهد و دسترسی کامل راننده به امور رانندگی را محدود کرده است. تنها نکتهٔ برجسته دربارهٔ رانندگی Q70، کروز کنترل تطبیقی پیشرفته با عملکرد روان آن است.


مشخصات کلیدی:

مشخصات Infiniti Q70 2.2d Sport Tech Audi A6 2.0 TDI Ultra S tronic S line
قیمت پایه/ قیمت مدل تست £38,200/£39,830 £35,935/£39,650
ارزش باقیمانده پس از (3 سال/3.000) £15,127/39.6% £16,207/45.1%
طول / فاصله ی دو محور 4,980/2,900mm 4,933/2,912mm
ارتفاع/ عرض 1,493/1,845mm 1,455/1,874mm
موتور / حجم 4 سیلندر خطی 2143cc / 4 سیلندر خطی 1968cc /
بیشینهٔ قدرت 168/3,200 bhp/rpm 190/3,800 bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور 400/1,600 Nm/rpm 400/1,750 Nm/rpm
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک RWD/ 7 سرعته اتوماتیک FWD/
حجم باک 74 لیتر 73 لیتر
حجم صندوق عقب 450 لیتر 530 لیتر
وزن خودرو/ حمل بار 1,910/495/1,500kg 1,660/580/2,000kg
دایره دور زدن خودرو 11.2 11.9
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی 3 سال (60.000) / 3 سال 3 سال (60.000)/ 3 سال
رتبهٔ تولیدکننده/ فروشنده 12/26
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره 91/83/41/5 (2011)
0 تا 60 مایل/ 30 تا 70 مایل 8.4/8.8 ثانیه 7.9/7.2 ثانیه
حداکثر سرعت (کیلومتر) 220 235
مسافت ترمز از سرعت 70/ 60/ 30 مایل 46.7/33.9/8.9 متر 53.8/39.7/10.2 متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین 4.91 /3.66 /4.08 لیتر 3.91 /3.24 /3.49 لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات 184/129g/km/21% 169/110g/km/18%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین 6 عدد/ دارد/ دارد/ دارد 6 عدد/ دارد/ دارد/ 810 پوند
کروز کنترل / ESC / سانروف Yes/yes/£950 £3,500/yes/£990
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی Yes/yes/yes Yes/yes/no
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید £680/yes/yes £655/yes/yes
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث Yes/yes/no/yes Yes/yes/yes/yes

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

50 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل مجتبی
    مجتبی
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    دوباره شاهد رقابت دو خودروی خانوادگی با چاشنی اسپرت هستیم.
    و دوباره خارج از تعصبات بایستی گفت از نظر ظاهری هرکدام ویژگی های مختص خو را دارند و نمی توان زیاد برآن تکیه کرد.
    اما از لحاظ وزن طبق گزارشات نوشته شده آئودی سنگین تر است ولی از نظر شتاب و میزان سوخت و آلایندگی نیز بایستی در نظر گرفت که آئودی از اینیفینیتی خیلی جلوتر است به تناسب وزن بیشترش.
    این شتاب بیشتر و وزن زیاد نشان دهنده قدرت برتر طراحی آیرودینامیکی آئودی نسبت به رقیبش است که صد البته همین بدنه نسبتا سبک ولی تنبل اینیفینیتی باعث عقب افتادن از رقیب شده است.

    پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      طرفدار آئودی نیستم ولی اینفینیتی هیچیش به آئودی نمی خوره…

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      دوستان با عرض پوزش!

      به دلیل نقص در قالب بندی جدول، یک سری از اطلاعات جدول، ناقص یا نادرست نمایش

      داده شده که در اولین فرصت این مشکل برطرف میشه.

      پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      چطور به این نتیجه رسیدی؟ فقط از سر تعصب یه چیزی گفتی جدول رو نگاه کن ببین اینفینیتی عملا بیخود با آئودی مقایسه شده! همه جوره بازندست

      پاسخ
      1. سجاد
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        تو فقط بگو ساعت وسط داشبرد اینفینیتی رو دیدی؟
        با وجود ساعت وسط داشبرد اینفینیتی ، فک نمیکنم حرفی برای گفتن باقی بمونه . . .

        پاسخ
        1. Mahdi
          سوابق: (63 دیدگاه) ,

          منطق گم شده،
          مردمی که یک ساعت وسط داشبورد نطرشون رو تغییر بده…

      2. CBR400
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        آقای رهگذر همه چیز را نباید به تعصب ربط داد . با استناد به گفته های چه نشریه یا فردی به این نتیجه رسیدی که میگی _ اینفینیتی عملا بیخود با آئودی مقایسه شده! _ ؟ همین حرفت معانی زیادی داره . یکیش اینه که اینفینیتی نباید با آئودی مقایسه میشد . یکی دیگه هم اینه که اینفینیتی بیخود کرده با آئودی رقابت میکنه . اگه هم نمیگفتی اینفینیتی همه جوره بازنده است همه بازدیدکنندگان این مقاله از ابتدا تا انتها مقاله را میخواندند و متوجه میشدند برنده کیه . دیروز که برادرم نظرهای منو در صفحه ای که مربوط به تست مدل جدید بنز جی کلاس بود خوند در انتها به من گفت فلانی با همه دعوا و مشکل داری . درصورتیکه نه از کسی طلبکارم و نه با کسی دعوا و … دارم .

        پاسخ
      3. AliZeus
        سوابق: (418 دیدگاه) ,

        دوست عزیز از کجای جدول شما فهمیدی آئودی خیلی سر تره؟؟
        گمونم خودتم جدول رو نخوندی!

        پاسخ
  2. سام
    سوابق: (779 دیدگاه) ,

    با سلام
    مطلب بسیار جالب و پرمحتوایی بود.این نوبهار را به شما احمد عزیز و گرامی تبریک می گویم و امیدوارم که سال پر خیر و برکتی را پیش رو داشته باشید.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      ممنون از لطفت سام عزیز

      من هم به نوبۀ خودم نو شدن سال رو به شما تبریک میگم، انشاألله که سالی سراسر شادی و تندرستی و برکت داشته باشی

      پاسخ
  3. Ali mtr
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    ببخشید ایودى a6 دیفرانسیل جلو ه داخل جدول مشخصات اینو نوشتید

    پاسخ
      1. Ali mtr
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        جدا اخه ایودى اى شش همکلاس سرى پنج و اى کلاسه دیفرانسیل جلو نمی تونه باشه و rs6 موتور هشت سیلندر و این موتور نمیتونه موازی محور جاشه

        پاسخ
        1. Ali mtr
          سوابق: (56 دیدگاه) ,

          احمد جان من عذر میخوام یه جا اشتباه کردم منظورم اینه که اگه دیفرانسیل جلو باشه موتور باید در عرض قرار بگیره یعنى اگه چهار سیلندر باشه ردیف سیلندر ها موازیه محور جلوه حالا توى ایودیه RS6 یه موتور هشت سیلندر هستش که اصلا نمیشه ردیف سیلندر رو موازیه محور قرار داد اصلا موتور هشت سیلندر جا نمیشه و ما یه هشت سیلندر دیفرانسیل جلو نداریم پس این ماشین یا دیف عقبه یا دو دیفرانسیل و این که a6 رقیب و همکلاس سری5 و e class که دیفرانسیل عقب ان ببخشید از این که وقتت رو گرفتم احمد جان با تشکر از تو بابت مطلب خوبت

        2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          درود علی جان ، خواهش میکنم، ممنون از توجهت داداش

          آهان متوجه شدم چی میگی

          بله درسته، در مدل های 4 سیلندر به این صورت هستش

          و به عنوان مثال در مدل های S6 یا RS6، به صورت سیستم

          کواترو است، که حرف شما کاملاً درسته

  4. k-sh
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    انتخاب بین این دو مثل اینه که بگن پدرتو بیشتر دوس داری یا مادرتو……..انتخب سختیه و من اگه پول داشتم هر دوشو با هم میخریدم

    پاسخ
  5. k-sh
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    داشبورآئودی چقدر شبیه مزدا 6new یا بهتر بگم داشبورد مزدا چقدر شبیه این آئودی

    پاسخ
  6. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    در سایت Car And Driver مقایسه ای بین چند مدل از سدان های لوکس متوسط انجام شده بود
    آئودی A6 — مرسدس بنز E Class — کادیلاک CTS — بی ام و سری 5 — جگوار XF — مازراتی گیبلی — اینفینیتی Q70 — لکسوس GS و هیوندای جنسیس سدان جدید .
    / البته بهضی ها بی ربط مقایسه شدند مثلا هیوندای جنسیس که اصلا در حد مرسدس و سایر برند های باسابقه نیست ولی امتیاز بیشتری از اینفینیتی آورده !!
    رتبه ها به شرح زیر هستند :
    1/ آئودی A6
    2/ کادیلاک CTS
    3/ مرسدس بنز کلاس E
    4/ بی ام و سری 5
    5/ جگوار XF
    6/ مازراتی گیبلی
    7/ لکسوس GS
    8/ هیوندای جنسیس
    9/ اینفینیتی Q70 !!!

    واقعا تعجب آوره که زیر مجموعه لوکس نیسان رتبه کمتری از کره ای تازه کار گرفته !

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      چه مقایسه خوبی،تقریبا همه سرآمدان این کلاس هستن،اون پنج تای اول همشون عالین،یکی از یکی بهتر،انتخاب بینشون خیلی سخته،هرکدوم رو انتخاب کنی اشتباه نکردی و کاملا ارزشش رو داره.
      انتخاب شخصی من E کلاسه.

      پاسخ
    2. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      با تشکر از احمد عزیز دوست خوبم
      و تبریک سال 94
      حالا تفاوت هزینه Rd که کمپانی ها میکنن مشخص میشه
      که چقدر تحقیقات موثره
      انتخاب من a6 هستش

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        قربونت برم فرزاد جان ممنونم از لطفت

        سال خوب و پر برکتی داشته باشی

        پاسخ
  7. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    معلوم هست که ائودی بهتره
    همیشه المانی ها بهتر بودن ولی قیمت زیادی. داشتن ( نسبت به رقیبشون) اما حالا که قیمت هر دو مساوی هست صد در صد انتخاب افراد عاقل ائودی هست
    شاید بشه گفت اینفینیتی جوون پسندتر هست
    از نظر من بزرگ ترین مشکل اینفینیتی موتورش هست که ساخت بنز هست
    اینفینیتی باید روپای خودش واسه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      نه دوست عزیز

      این موتور از مرسدس نیست

      در حال حاضر فقط موتورهای 211 اسب بخاری 4 سیلندر مرسدس برای اینفینیتی Q50 استفاده شده.

      پاسخ
    2. CBR400
      سوابق: (584 دیدگاه) ,

      آقا رضا منظورت از – صد در صد انتخاب افراد عاقل ائودی هست – اینه که دیوانه ها اینفینیتی میخرند ؟ در مورد اینکه میگی اینفینیتی جوان پسنده باهات موافقم . ولی به نظرم آئودی هم ماشین جوون پسند میسازه که تعدادشان هم نسبتا زیاده . مثل سری rs و آر8 و چند مدل دیگه .

      پاسخ
      1. CBR400
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        آقا رضا بد نیست بدونی عاقلها هم اینفینیتی میخرند .

        پاسخ
  8. سامان از تبریر
    سوابق: (1482 دیدگاه) ,

    قیمت بعد از 3 سال فقط 15 هزار دلار
    یا خدا
    چی میشه تو ایرانم همچین قیمتهایی بود

    پاسخ
  9. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    در طراحی اینفینیتی غلو به شدت زیاده کمی سخته با این طراحی غلو آمیز مرسوم در بین ماشین های ژاپنی کنار اومد .آئودی تقریبا در همه موارد برتره حتی قیمت!

    پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    این یکی اینفینیتی واقعا زیباست.اما ائودی پرستیژ بالایی داره و کار بازاریاب های اینفینیتی رو چند برابر سخت کرده

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    در خوب بودن آئودی شک ندارم ولی نمیدونم چرا برندهای لوکس ژاپنی اینقدر افت کردند

    پاسخ
  12. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    با سلام به دوستان
    مهم نیست که کدام بهتره مهم این هستش که ما نمیتونیم فعلا سوار این ماشینها بشیم

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    آئودی تقریبا تو همه چیز سرتره مخصوصا طراحی خارجی،البته من طراحی داخلی اینفینیتی رو بیشتر میپسندم،توی این عکسا که قشنگتر به نظر میاد،فرمون آئودی یکم ساده هست

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده
    فرید حنیفه زاده
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    سلام
    احمد عزیز مطلب به واقع جالب و پرباری بود و من از خواندنش مشعوف شدم .
    احمد عزیز سال جدید رو هم خدمت شما دوست عزیز تبریک میگم انشالله سال پر خیروبرکتی برای شما دوست عزیز باشه . انشاالله ☺

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      قربونت برم فرید جان لطف داری داداش

      من هم سال جدید رو خدمتت تبریک و تهنیت عرض میکنم انشاالله همیشه موفق و سربلند باشی

      پاسخ
  15. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    ممنون احمد جان

    راستش من تا حالا نقد و تستی در مورد Q70 نخوند بودم و درست باهاش آشنا نیستم ولی اینفینیتی باید بدونه جایی که رقیبش یعنی لکسس هست فرصتی برای عقبگرد و پسرفت نداره

    اگه اینفینیتی توی سدان های نیمه لوکس اینجوری بخواد پیش بره تا 2 سال دیگه باید بارش رو از بریتانیا ببنده

    (البته از حق نگذریم اینفینیتی توی SUV ها و کراس آور ها داره خوب پیش میره )

    ارادت

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      مخلصیم صادق جااان

      والا چه عرض کنم، لمسی برای نیسان زنگ خطر بزرگیه قبول دارم

      پاسخ
  16. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
    امین قوام‌ صفری
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    یکم در حق اینفینیتی اچهاف شده به نظرم!
    دیگه اینقدم داغون نیست!
    بیشتر از آئودی دوسش دارم اما اونقدری که برای رسیدن به امثال آئودی لازمه کار نمیکنه
    با یه تغییر موتور و اینا که کار پیش نمیره!
    چطوری بدون حتی چندتا آپشن درست حسابی ماشینو روونه بازار میکنه اونم بازاری که اینهمه رقیب توش حضور دارن!!
    با تشکر از احمد عزیز.

    پاسخ
  17. CBR400
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    احمد آقا دستت درد نکنه . مقاله خوبی بود و به موارد جدیدی اشاره شد . سال نو مبارک باشه .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      قربان شما CBR جان، ممنونم از توجهت، سال خوب و پر برکتی داشته باشی داداش

      پاسخ
  18. جواد
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    با سلام و تبریک سال نو
    خدایی ماشین خوشگلتر از آئودی وجود نداره!
    مخصوصا اون آرم قشنگش

    پاسخ
  19. فقط انگلیش
    سوابق: (441 دیدگاه) ,

    خودرو المانی وژاپنی چی هستش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.