آئودی

نسل جدید آئودی RS4 چگونه خواهد بود؟

RS4 قدرتمندترین عضو و همین‌طور پرچم‌دار خانوادهٔ A4 آئودی است. این سری اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و در نسل دوم که در سال ۲۰۰۶ به بازار آمد در دو نوع سدان و استیشن عرضه شد؛ اما در نسل بعدی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد آئودی RS4 را فقط به‌صورت استیشن ارائه کرد و نسخهٔ سدان آن را تولید نکرد. حال پس‌ازاینکه چندی پیش نسل پنجم A4 معرفی شد، آئودی در حال آماده‌سازی نسخهٔ RS4 این نسل بوده و تصاویر جاسوسی زیادی از آن منتشرشده است.

2017-audi-rs4-avant-spy3

آئودی قصد دارد نسل جدید RS4 را به‌طور کامل متمایز از S4 طراحی کند و نمی‌خواهد برخلاف گذشته گرگی در لباس میش باشد. RS4 جدید همان ظاهری را خواهد داشت که از یک استیشن حدود ۵۰۰ اسب بخاری انتظار داریم. در رابطه با پیشرانه و قدرت نیز مدیر فنی سابق آئودی «Ulrich Hackenberg» در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که RS4 جدید ازلحاظ قدرت تطابقی با مرسدس بنز C63 AMG S که با پیشرانهٔ V8 قدرتی معادل ۵۱۰ اسب بخار دارد نخواهد داشت.

بااین‌حال طبق سیاست کوچک‌سازی موتورهای آئودی، در نسل جدید RS4 خبری از پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نسل قبلی که ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشت نخواهد بود و جای آن را یک پیشرانهٔ کوچک‌تر توربوشارژ خواهد گرفت. به‌احتمال‌زیاد این موتور همان موتور ۳ لیتری V6 متعلق به S4 خواهد بود که احتمالاً به یک توربوشارژر اضافه و یا شاید یک توربوشارژر برقی همانند مدل SQ7 مجهز خواهد بود. این نیروگاه قدرتی در حدود ۴۸۰ اسب بخار خواهد داشت که کاملاً در مقابل مرسدس بنز C63 AMG با ۴۷۰ اسب بخار و ب ام و M3 با ۴۲۵ اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد.

2017-audi-rs4-avant-render

خبر خوب برای کسانی که علاقه‌ای به استیشن‌ها نداشته و خودروهای سدان را دوست دارند اینکه آئودی قصد دارد در نسل جدید RS4 نسخهٔ سدان آن را مجدداً بازگرداند. انتظار می‌رود RS4 جدید در سال ۲۰۱۷ و پس از مدت کوتاهی از معرفی RS5 رونمایی شود. تصاویر جاسوسی که ملاحظه می‌کنید متعلق به RS4 جدید هستند و رندری که بر اساس آن‌ها طراحی‌شده نزدیک‌ترین تصویر به نسخهٔ نهایی و تولیدی RS4 است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر مرادی

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خیلی خوبه..بیگ لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. كاپيتاليسم

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (194 ديدگاه)

    دوستان دیروز سایت ایرانجیب اعلام کرد قرار شد ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 لغو و بجای اون ممنوعیت واردات خودرو بالای 100 هزار دلار تصویب بشه ، جدا از اینکه واقعا خسته نباشند که ۴ سال طول کشید تا بفهمند حجم موتور معیار لوکس بودن نیست ولی باز هم جای شکرش باقیه که حداقل بعد از ۴ سال فهمیدند! و مثل سایر مسائل نشد ، البته تجربه ثابت کرده هر قانونی که عوض میشه پای سود یک نفر در میان هست ! ( فقط تصور کنید سودی رو که ” نماینده های تویوتا ” ! از فروش لندکروز و پرادو بدست میارن! ) ، این قضیه روی قیمت خودروهای زیر 2500 هم تاثیر داره ، به هر حال اگر قصد خرید خودرو رو دارید یکم صبر کنید … ضرر نمیکنید

    ببخشید که کامنت ربطی به مقاله نداشت ، خواستم فقط اطلاع رسانی کرده باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      خوش به حال کسایی که میتونن بخرن من که واسه رسیدن بهش نا امیدم تا جایی که یادمه هی دنبالش میدویدم ………
      ما به یه مزدا 3 هم قانع بودیم والا اگه قیمتش اندازه سمند بود …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. كوروش

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      نه زده بود فقط مناطق ازاد قراره وضع بشه
      ولی اگه بشه که عالی میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امير علي

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    دوست من کاپیتالیسم منم این خبر و شنیدم ولی اینم شنیدم که قراره گمرکی ماشینای بالای ٢۵٠٠ صد و چهل درصد بشه تازه این تعرفه گمرکیه پول پلاک و مالیات و خودروی فرسوده و …. هم اگه باش جمع شه میره رو ٢٠٠درصد این یعنی یه جنسیس ١۵٠هزار درهمی و اینجا باید 400میلیون خرید و یه لندکروز ٢٠٠ هزار درهمی میشه ۶٠٠ میلیون ازاد نمیکردن بهتر نبود؟????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad Ahmadi

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کمپین راه انداختن برای ممنوعیت 2500، حالا هم میشه یکی راه انداخت برای آزاد شدن ورود ماشین.
    البته شاید دوباره مثل جریان وام پیش بیاد ولی خوب هنوز یه امیدی هست چون پولدارا هم دلشون با آزاد شدن راه ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قیافه اش کمی بهتر از قبل شده، اینجوری خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یو اس اس اینترپرایز

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت موتورش حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا