آئودیپورشه

همکاری پورشه و آئودی در توسعه خودروهای الکتریکی

پورشه و آئودی با همکاری همدیگر روی توسعه‌ی پلتفرم مشترکی کار می‌کنند که به هر دو برند اجازه می‌دهد تا تکنولوژی الکتریکی و خودرانی که بیش از پیش محبوب می‌شوند را ارائه دهند. روسای هر دو کمپانی این موضوع را اعلام کرده‌اند.

Porsche Mission E Concept
راپرت استادلر رئیس برند آئودی می‌گوید:

بهترین‌های دو کمپانی با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا تکنولوژی‌های جدیدی را برای آینده فراهم نمایند. ما به خاطر ارزش‌های زیادی با یکدیگر متحد شده‌ایم که بالاتر از همه، پیگیر بودن برای ارائه‌ی بهترین‌ها به مشتریان است.

Porsche Mission E Concept
طبق گفته‌ی اولیور بلوم، رئیس پورشه، این دو برند از تخصص‌های یکدیگر و همکاری در زمینه‌های مختلف بهره خواهند برد. رئیس پورشه درباره‌ی تأثیر این همکاری روی شخصیت خودروها گفته است:

یک پورشه همیشه پورشه است و در آینده نیز همین‌گونه خواهد بود.

porsche mission-e
همکاری بین این دو کمپانی آلمانی مسبوق به سابقه است و از آنجایی که هر دو برند جزوی از گروه فولکس‌واگن محسوب می‌شوند، این شراکت‌ها عادی محسوب می‌شوند. برای مثال پورشه ماکان قطعات زیادی را از شاسی‌بلند آئودی Q5 قرض گرفته است. البته اعلام این همکاری مشترک مخصوصاً در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی، جایگاهی بالاتر از پلتفرم الکتریکی MEB فولکس‌واگن خواهد داشت.

پورشه برنامه‌هایی برای عرضه‌ی میژن E در سال ۲۰۲۰ دارد درحالی‌که شاسی‌بلند الکتریکی آئودی تقریباً آماده بوده و در سال ۲۰۱۸ از راه خواهد رسید. هر دو خودروی یاد شده درجاتی از تکنولوژی خودران را نیز به همراه خواهند داشت.

audi-e-tron-quattro-concept-2015-frankfurt-auto-show
اعلام همکاری مشترک آئودی و پورشه این گمانه‌زنی را ایجاد می‌کند که هر دو برند تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران را تبادل خواهند کرد. آئودی قبلاً در توسعه‌ی تکنولوژی خودران گروه فولکس‌واگن پیشتاز بوده است و همکاری سطح بالا با پورشه می‌تواند به شتاب گیری معرفی سیستم‌های گران بهایی که نمی‌توان در ساخته‌های فولکس، سئات و اشکودا نصب کرد کمک نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    دو‌تا از بهترین خودروسازان جهان میخوان با هم همکاری کنن ، نتیجش باید خیلی شگفت انگیز باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی 911

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    باوجود اینکه عاشق بی ام و و ائودیم ولی پورشه و مرسدس یه ذره بهترن ببخشید البته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918 (محمدرضا)

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چقدر خبر جالبی بود .
    درود بر دو کمپانی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا