پیش‌نمایش آئودی A3 کلاب اسپرت

کمپانی آئودی طی رویداد Wörthersee امسال در ریفنیتس اتریش در تاریخ 28 الی 30 ماه می امسال اتومبیل A3 کلاب اسپرت کوآترو را ارائه می‌نماید. همانند اتومبیل آئودی سدان S3 این اتومبیل هم مجهز به موتور TFSI پنج سیلندر توربوشارژ با حجم 2.5 لیتر و با قدرت تولیدی معادل 518 اسب بخار و گشتاوری معادل با 600 نیوتن متر بین دور موتور 2300 الی 6000 دور در دقیقه می‌باشد.

Audi A3 clubsport quattro concept
Audi A3 clubsport quattro concept

وزن این اتومبیل شیک و استایلیش برابر با 1527 کیلوگرم است و از این‌رو نسبت قدرت به وزن تولیدی آن معادل با 2.9 کیلوگرم بر اسب بخار می‌باشد و این موضوع بدین معناست که این اتومبیل قابلیتی همانند اتومبیل‌های سوپر کار دارد و همان‌گونه که میدانید اتومبیل‌های دسته‌ی سوپر کار قابلیت‌های سرعتی فوق‌العاده‌ای دارند, از این جهت شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این اتومبیل تنها 3.6 ثانیه زمان می‌برد و در نهایتاً اتومبیل سرعتی معادل با 310 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

Audi A3 clubsport quattro concept
Audi A3 clubsport quattro concept

برای تولید قدرتی معادل با 518 اسب بخار, موتور این اتومبیل مجهز به سیستم توربوشارژر عظیم و قدرتمندی بوده که دارای قابلیت افزایش نسبی فشار تا 1.5 برابر و اینترکولر بخصوص و اصلاح شده ای می‌باشد. به گفته‌ی کمپانی آئودی موتور این اتومبیل به صورت کاملاً تقویت شده بوده و سیستم اگزوز آن به صورتی طراحی شده که حداکثر میزان بازده و خروجی را داشته باشد, همچنین پوشش موتور این اتومبیل از جنس الیاف‌های پلیمری کربن (CFRP) تقویت شده است. گیربکس این اتومبیل از نوع اس ترونیک (S Tronic) هفت مرحله‌ای می‌باشد که قدرت تولیدی موتور را به هر چهار چرخ اتومبیل انتقال می‌دهد (استفاده از سیستم Quattro AWD).

Audi A3 clubsport quattro concept
Audi A3 clubsport quattro concept

از نظر طراحی آئودی A3 کلاب اسپرت کوآترو بهتر از سدان S3 به نظر می‌رسد. این اتومبیل دارای بدنه‌ای با ارتفاع 10 میلی‌متر کمتر و چرخ‌های 20 اینچی با عرض لاستیک 275/25 می‌باشد. هواکش موتور به شکل لانه زنبوری با قابی آلومینیومی مات در بر گرفته شده و کاملاً براق و زیبا می‌باشد. چهار حلقه‌ی مربوط به لوگوی کمپانی آئودی بر روی کاپوت اتومبیل قرار گرفته و تیغه‌های شکیل و زیبایی از فیبر کربن در قسمت پایین سپر و جلوپنجره‌ی این اتومبیل قرار گرفته‌اند.

در بخش‌های کناری این اتومبیل گلگیرها و باله‌هایی به سبک آئودی کواتروی کلاسیک و RS4 آوانت امروزی قرار دارد. پو سته آینه‌های جانبی و درپوش باک سوخت نیز از روی مدل‌های مسابقه‌ای آئودی برداشته شده‌اند. در انتهای خودرو هم یک دیفیوزر بزرگ به چشم می‌خورد.

از نظر طراحی داخلی این اتومبیل مجهز به صندلی‌های اسپرت مسابقه‌ای به رنگ سیاه نشانگرهای با زمینه مشکی و اعداد سفید و نشانگرهای قرمز می‌باشد که طراحی و ظاهر بسیار منحصربه‌فرد و شیکی را به این اتومبیل بخشیده است. همچنین دو دکمه‌ی مجزا بر روی فرمان اسپرت این اتومبیل تعبیه شده است که قابلیت انتخاب حالت بخصوص آئودی درایو و همچنین خاموش-روشن کردن موتور را برای راننده به وجود می‌آورد.

ترجمه از: امین رضائیان

52 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3141 دیدگاه) ,

    حجم موتور 2.5 لیتر و قدرت تولیدی 518 اسب بخار! ائودی حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره.دوستان کمی درباره موتورهای پنج سیلندر توضیح میدین؟

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      زمانیکه مرسدس بنز مدل CLA رو معرفی کرد ، چند ماه بعد ائودی محصول خودش

      رو برای رقابت با CLA با نام A3 با همان قیمت 29900 دلار برای قیمت پایه

      در نظر گرفت .

      حالا این مدل ائودی ، جوابی دوباره برای مرسدس بنز CLA 45 AMG است .

      هرچند که مرسدس بنز CLA 45 AMG از یک موتور 2000 سی سی با قدرت 360

      اسب بخار بهره میبره و در نسخه ی سری بلک 400 اسب بخار خروجی داره ،

      اما این ائودی از نظر فنی بالاتر از مدل بنز است .

      پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . ازت دلخورم .

          چند بار زیر کامنتات جواب گذاشتم اصلا اهمیت ندادی .

          از شما بعید بود .

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . فرامرز خدا عمرت بده . خیلی عالی بود .

    2. چاپلو
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      جدا زیباست اصن همچین چیزی رو تصور نمیکردم خیلی خوبه.

      پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    داخلش خیلی سادس
    یاد پراید افتادم 🙂
    اینقدر پول میدی ولی هیچ جذابیتی در داخلش نیست….برعکس cla و سری 2.
    قبلا از این مدل خوشم میومد ولی الان دیگه نه….

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3141 دیدگاه) ,

      زیگما جان الحمدالله مانیتور هم داره! اینم یه مزیت دیگه! 😉

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        آره خیلی پیشرفتس
        با گذاشتن این مانیتور، مشت محکمی بر دهان رقبا کوبید
        هر هر هر

        پاسخ
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        اره شاهین جان مانیتور داره .

        یک درصد فکر کن ائودی برای کوچکترین سدان خودش مانیتور بذاره ،

        اما برای مدلهای بالاتر نذاره !!!!!!!!!!!!!

        خلاصه بگم که ائودی کارش درسته . !!!!!

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          داداش میلاد صد در صد کار ائودی درسته! خواستم نگرانی داداش زیگما رو رفع کنم! چون همیشه نگرانی خودشو از اینکه ائودی مانیتور نداشت اعلام میکرد! ما به داداش زیگما ارادت ویژه داریم.

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          آره
          نه که تی تی جدید نداره
          واسه همین نگران بودم
          البته اگه از نظر بعضی ها، تی تی مدل بالاتر از این حساب بشه!!

        3. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          انتظار جواب از کسی رو نداشته باش! یه موقع انقدر وقت کمه که متن هر صفحه رو در کمتر از یک دقیقه میخونم یا از هر 7 کامنت یدونشون رو میخونم. ما هم خیلی دوست داریم توی بحثهاتون شرکت کنیم، چکنیم که وقتشو نداریم.
          یا حق

    2. ونیز
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      زیگما عجب پرایدی دارید شما، واقعا پرایدتون اینطوریه ؟؟؟ پس درود خداوند بر سایپا

      پاسخ
  3. hamid3x
    سوابق: (186 دیدگاه) ,

    این موتور 5 سیلندر منو گیج کرده !!
    اینطوری که نیروی پایین رونده پیستون تو یک نیم پریود با نیم پریود بعدی یکی نیست که این باعث عدم تقارن در گردش میل لنگ میشه!مگه اینکه هر 5 پیستون همزمان در داخل سیلندر بالا و پایین برند!
    آقا یکی بیاد ما را روشن کنه

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3141 دیدگاه) ,

      حمید جان لینکشو گذاشتم ولی طول میکشه تا تایید بشه.ارادتمندم.

      پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          مخلصم حمید جان.فقط شرمنده که ترجمه ش نکردم.

    2. حسین احمدی
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      اقا حمید اینام مثل پیشرانه های سه سیلندره بافلایول و اختلاف حجم جور میشه

      پاسخ
      1. hamid3x
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        حسین آقا ممنون واس توضیحت.
        پس هر 5 پیستونش سر میل لنگ نسبت به هم زاویه دارند؟

        پاسخ
  4. ASTON MARTin
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    همین الان داشتم به آئودی فک میکردم ک گفتم بیام یه سر به پدال بزنم… دیدم تیتر اولش ائودیه… اصا حلال زادست این برند :O

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      بسم حق

      جون میده واسه یه رالی خیابونی
      ای بابا
      یادم رفت
      تو ترکم :))
      حالا … واسه نونوایی رفتن که دیگه حال میده نه ؟ :))

      پاسخ
  5. رسول پيري
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    اءودي اين ماشينو براي رقابت با مرسدس cla45 amg و bmw m2 ساخته بنز ٣٦٠ اسب بي ام و٣٣٥ اسب خوب حالا با ٥١٨ اسب ميخواد بگه شتابم با سوپر اسپورتها برابري ميكنه واونقدر ديناميك و چسبندگيم قوي هست كه با اين سدان كوچولو ٣١٠ كيلومتر ميتونم برم بدون محدوديت سرعت وميتونام لذب سواري يه سوپر اسپورتو داشته باشم

    پاسخ
  6. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    موتور 2.5 ليتر با خروجي 518 اسب !!!!!!!! باووووو دمت جيز ائودي
    طراحي و ظاهرشم كه مثل روز روشن ميدرخشه

    با اين قابليت هايي كه داره آلماني بودن خودشو ثابت ميكنه

    پاسخ
  7. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    فرضشو بکن 30000 دلار قیمتشه

    یعنی یکی تو ایران با درامد متوسط رو به پایین بخواد سمند بخره 🙂

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      پسل باهوش داری اشتباه میکنی . این قیمتش حدود 60هزاردلاره .

      ساده ترین مدل با حداقل امکانات قیمتش 29900 دلاره .

      پاسخ
  8. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    این ماشینهای آ.او.دی رو آدم میبینه حال میکنه. از نظر طراحی خارجی ( مخصئصا جلو و عقب ) حرف نداره. اینم بخاطر اینکه سبک در بیاد از تزئینات داخلش کم کردن ولی بازم اونقد تابلو نیست که آدمو یاد پراید بندازه !

    پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    قدرتش در برابر حجم موتورش خیلی جالبه اما من همیشه فکر میکردم امکان ناپذیره که تعداد سیلندرها فرد باشه.این ادامه سرمایه گذاری 30 میلیارد یورویی ائودیه که خوشبختانه بخوبی داره خرج میشه

    پاسخ
  10. Metalhead
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    از جلو پنجره و سپرهاش و اگزوز های عقبش خوشم نمیاد

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      دروغ میگییییی !!!!!!!!!!!!!!!

      امکان نداره.

      پاسخ
      1. Metalhead
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        چراغ عقبش منو یاد سوناتا YF میندازه ، جلوش هم انگار جنسیس نسل جدیده ، ولی موتورش عالیه دهن سرویس

        پاسخ
        1. Arash66
          سوابق: (87 دیدگاه) ,

          منم پست های شمارو می بینم یاد یچه های دبستانی می افتم !

        1. Metalhead
          سوابق: (1683 دیدگاه) ,

          آره این لینکی که دادی خیلی خوشگله

    2. سعید
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      بسم حق

      نمیدونم چرا میبینم ائودی رو
      حس میکنم یکی از محصولای داخلی یه کپی غیر حرفه ای از اینه !!!
      نه بابا
      سمند نه
      نه نه …

      پاسخ
  11. naser
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ماشین شیک و خوش استیلیه
    موتورش هم که معرکست
    اگه قیمتش هم خوب باشه کلی خوش به حال اروپایی ها وامریکایی ها میشه

    پاسخ
  12. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    میشه گفت یه جنگنده تمام عیاره
    با موتور 2.5 لیتری 518 اسب می گیره
    دوستان یه سوال؟
    وقتی میشه با موتورایی با حجم کم قدرت بالا گرفت چرا کمپانی ها موتورهایی با حجم بالا تولید می کنن که مصرف خودرو هم افزایش میده؟

    پاسخ
    1. hamid3x
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      فکر کنم اصطهلاک سیستم های توربوو سوپر شارژ زیاده و اینکه این موتورا تو ارتفاع بالا به دلیل کاهش فشار هوا راندمانشون کم میشه و قدرت خروجی کاهش پیدا میکنه از طرفی پیچیدیگی تعمییر دارند.

      پاسخ
        1. hamid3x
          سوابق: (186 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم / تو سایت دنیای خودرو یه توضیحاتی در مورد انواع سیستم های توربو داده

  13. علی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    من طرفداربی ام وهستم ولی انصافاچراغهای جلوی ائودی منوکشته.

    پاسخ
  14. Just 323
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    پوف دكي… واقعا كارخانه هاي مطرح جهان هميشه به دنبال نو آوري هستن البته كه آئودي اولين قدمشو با 3 سيلندر برداشت.. دوستان اگه كسي درباره ي موتور هاي 5 سيلندر و كلا فرد سيلندر اطلاعاتي داره كمي توضيح بده ممنون ميشم..

    پاسخ
  15. homayoun
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    من طرفدار بنزم ولی خداییش باید قبول کردرقبای بنز و بی ام و این آئودی به گردش هم نمیرسن از لحاظ فنی و طراحی بینظیره به نظرم

    پاسخ
  16. bardia
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    اینهمه بوست توربو با این توربو های بزرگ نتیجش میشه لگ وهشتناک توربو که توی لنسر fq 400 هم داشتیم و توی حالت عادی حتما” باید معکوس بدی تا ماشین کوچیکترین شتابی بگیره

    پاسخ
  17. amir-bmw
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    قالب سایت برام عوض شده
    من با قالب قبلی بیشتر حال مبکردم خیلی خوبو روون بود این اذیت میکنه یه کم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.