آئودی

نسخهٔ کابریولت نسل جدید آئودی A5 معرفی شد

پس از معرفی نسخه‌های کوپه و اسپرت‌بک نسل دوم آئودی A5، آئودی آخرین عضو این خانوادهٔ یعنی مدل کابریولت را هم معرفی کرد. خودرویی که رسماً برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس به نمایش عمومی درمی‌آید اما پیش از آن آئودی تصاویر و اطلاعات A5 کابریولت جدید را منتشر کرده تا با آن به جنگ ب‌ام‌و سری ۴ و مرسدس بنز C کلاس کوپه برود. تنها تفاوت این مدل با دو برادر دیگرش حذف سقف ثابت آن است که تا هنگام حرکت با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت فقط در ۱۵ ثانیه باز و در ۱۸ ثانیه بسته می‌شود.

audi-s5_cabriolet-2017-1024-0b

با ۴.۶۷ متر طول، A5 کابریولت جدید ۴.۷ سانتیمتر کشیده‌تر از نسل قبلی است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم با ۱.۴ سانتیمتر افزایش به ۲.۷۶ متر رسیده است. این افزایش به همراه طراحی جمع و جورتر صندلی‌ها موجب افزایش ۱.۸ سانتیمتری فضای زانوی عقب شده است. همچنین آئودی اعلام کرده است که نسل جدید این خودرو ۲.۶ سانتیمتر فضای شانهٔ بیشتر در قسمت جلو ارائه می‌کند درحالی‌که حجم صندوق بار آن‌هم با افزایش چشمگیر ۸۰ لیتری نسبت به قبل مجموعاً به ۳۸۰ لیتر رسیده است (در زمان بسته بودن سقف). همچنین این خودرو به درِ صندوق اتوماتیک مجهز شده که با فشردن یک دکمه روی درِ راننده یا روی ریموت کنترل، درِ صندوق را باز می‌کند. با پرداخت هزینهٔ اضافی می‌توان سنسور زیر سپر عقب را هم سفارش داد که با بردن پا در زیر سپر به‌طور خودکار درِ صندوق را باز می‌کند.

تمامی تکنولوژی‌های ایمنی و رفاهی موجود در دیگر مدل‌های A5 برای نسخهٔ کابریولت هم ارائه شده است ازجمله صفحه‌نمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی. همچنین این خودرو مجهز به سیستم هشدار صوتی کمربند ایمنی جدیدی برای راننده و سرنشین جلو شده که صدای آن حتی در صورت باز بودن سقف هم نسبت به قبل بهبود یافته است. همانند دیگر اعضای خانوادهٔ A5، نسخهٔ کابریولت آن‌هم بر روی پلت‌فرم MLB ساخته شده که با کاهش ۴۰ کیلوگرمی وزن نسبت به قبل هنوز هم یکی از سبک‌ترین خودروها در کلاس خود است (در مدل دیفرانسیل جلو مجهز به موتور ۲ لیتری TDI با ۱۹۰ اسب بخار قدرت که ۱۶۹۰ کیلوگرم وزن دارد).

حالا که صحبت از پیشرانه شد باید بگوییم که A5 کابریولت از همان پیشرانه‌های دیگر اعضای خانواده‌اش استفاده می‌کند که این یعنی خریداران قادر به انتخاب طیف وسیعی از موتورهای چهار و شش سیلندر بنزینی و دیزلی هستند. این موتورها برای اروپا شامل یک ۲ لیتری TFSI با ۲۵۰ اسب بخار قدرت، یک ۲ لیتری TDI و یک ۳ لیتری TDI با ۲۲۰ اسب بخار قدرت می‌شود که همگی برای مدل معمولی A5 ارائه می‌گردند. مدل اسپرت و قدرتمند S5 هم مجهز به یک موتور ۳ لیتری V6 بنزینی با ۳۵۵ اسب بخار قدرت است که شتاب صفرتاصد ۵.۱ ثانیه‌ای را برای آن به ارمغان می‌آورد درحالی‌که حداکثر سرعتش به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. دو موتور ۲ لیتری TFSI بنزینی ۱۹۰ اسب بخاری و ۳ لیتری TDI دیزل ۲۸۵ اسب بخاری هم چندی بعد به لیست موتورها افزوده خواهند شد.

audi-a5_cabriolet-2017-1024-04

همچنین می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالاً نسل جدید مدل پرچم‌دار RS5 کابریولت که سال آینده معرفی می‌شود مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 متعلق به پورشه پانامرا ۴S باشد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما هنوز خیلی زود است که بگوییم قدرت RS5 با پانامرا یکسان است یا اینکه کوپهٔ اسپرت آئودی قدرت متفاوتی را از پیشرانهٔ ساخت پورشه دریافت خواهد کرد.

audi-s5_cabriolet-2017-1024-01

آئودی می‌گوید پیشرانه‌های A5 جدید در مقایسه با نسل قبلی تا ۱۷ درصد قوی‌تر شده درحالی‌که بیش از ۲۲ درصد مصرف سوخت کمتری دارند. گیربکس‌ها هم بسته به نوع موتور متفاوت‌اند که شامل یک شش سرعتهٔ دستی، یک هفت سرعتهٔ S ترونیک دوکلاچهٔ اتوماتیک و یک هشت سرعتهٔ تیپ‌ترونیک اتوماتیک می‌شود. همچنین مدل S5 و A5 با موتور ۳ لیتری TDI دیزل ۲۸۵ اسبی به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروی آئودی هستند درحالی‌که سایر مدل‌ها در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌گردند اما امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک به‌صورت آپشنال برای آن‌ها وجود دارد.

انتظار می‌رود A5 کابریولت در ایالات‌متحده فقط با موتور ۲ لیتری بنزینی برای A5 و ۳ لیتری بنزینی برای S5 عرضه گردد اما بااین‌حال برای اطمینان بیشتر باید تا نمایشگاه لس‌آنجلس صبر کنیم. در همین حال، A5 و S5 کابریولت جدید قرار است در مارس ۲۰۱۷ راهی نمایندگی‌های فروش در اروپا گردند. قیمت پایهٔ A5 کابریولت جدید در خانه‌اش آلمان معادل ۴۹,۳۵۰ یورو خواهد بود درحالی‌که مدل اسپرت S5 که تا پیش از معرفی RS5 قوی‌ترین عضو خانوادهٔ A5 است، با قیمت ۶۸,۸۰۰ یورو عرضه خواهد شد.

audi-s5_cabriolet-2017-1024-0a

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    ای خدا.الان اون دوستمون که گویا جدیدا هم از مردم آلمان نظرسنجی کردن میان میفرمایند که کیا و هیوندا از این بهتره و ارزش خرید بیشتری داره و طبق نظرسنجی ایشون مردم آلمان کره ای ها رو ترجیح میدهند!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      اتفاقا من اروپا زندگی میکنم .آدم تو خیابون ها ماشین های آیودی رو بیشتر از بقیه برند های آلمانی میبینه یعنی محبوب ترن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. E 36

        ۱۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (918 ديدگاه)

        یه کپی ناشیانه از سری 4

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Elemento

          ۱۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آره! آره ! شما راست میگی ???

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. نوید جهرمی

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          درسته. از بس ناشیانه بوده هیچ شباهتی بینشون نیس. باید دقیق کپی میکردن که آدم بفهمه :)

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    به به به
    خداییش لذت بردم خییییییییییییییلی با وقار و زیبا و خوش استایل
    کابین بی نهایت دلنشین با موتور v6 3 لیتری بدن بت مرده رو زنده میکنه ………….
    نیازی نداره به نظرم از موتور پورشه استفاده کنه ………….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      ائودی فقط RS7 . استایلش عالیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. PORSCHE:The God of Cars

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        RS7 عشق منه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. audi sq7

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (95 ديدگاه)

      دوستان عزیز کسی می دونه چرا اینقدر اءودی نازه……..
      از سری4 وC کلاس کوپه خوشگل تره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. arash66

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (433 ديدگاه)

        به خاطر اینه که استاد طراحی و الگو طراحی تمامی برند هاست (البته به علاوه ب ام و و بنز)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Enzo

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    واقعا عالیه . افرین به اعودی . تو طراحی همیشه رو به جلو پیش میره و هیچ شک و شبه ای رو به جا نمیزاره که کسی بگه تو طراحی بدتر شده و نسل قبل خوشگل تر بود …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تو بهترینی آئودی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. arash66

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    Well Down Audi …. Love it

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Gold

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    پس از سال ها کار، تلاش و تدریس زبان های خارجه توانستم از پراید به پژو 206 و از پژو به تویوتا و میتسوبیشی و در نهایت به مرسدس بنز دست یابم . هر چند تجربه ی سواری با اتومبیل های زیادی برای اینجانب رقم خورده بود اما تجربه ی مالکیت یک اتومبیل موضوعی کاملا متفاوت است.
    برند آلمانی آئودی با طراحی های زیبا و پیشرانه های کم هزینه بسیار محبوب است. اما بعد از خریداری مرسدس هایی با محور محرک عقب دیگر پذیرش یک خودروی محور محرک جلو برایم مقدور نیست.
    خودروهایی چون آئودی آ4 ، آ5 و حتی مرسدس سی ال ای شوتینگ بریک علیرغم زیبایی خیره کننده و هزینه های نگهداری مناسب از این اصل پیروی کرده اند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      محور عقب عالیه. AWD خیلی بهتر…

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا