آئودی

کواترو با نام جدید «آئودی اسپورت» و معرفی ۸ مدل در آینده

آئودی اخیراً از تغییر عنوان رسمی شاخه پرفورمنس «کواترو» به «آئودی اسپورت» خبر داده است. این اولین باری است که پس از معرفی این شاخه از آئودی در سال ۱۹۸۳، نام آن تغییر پیدا می‌کند. «آئودی اسپورت» مطمئناً توضیح واضح‌تری از عملکرد این شاخه درون کمپانی ارائه می‌دهد و دیگر کسی آن را با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ محرکی که در مدل‌های مختلف آئودی (اسپورتی و غیر اسپورتی) ارائه می‌شود، اشتباه نخواهد گرفت.

audi-q7-e-tron-quattro-tdi-26
آئودی اسپورت در قالب نام جدیدش، همچنان به توسعه مدل‌های RS، خودروهای ویژه مسابقات، مدل‌های سفارشی جاده‌ای و محصولات سبک‌زندگی «‌آئودی اسپورت» خواهد پرداخت. در حالی که «داشتن یک اسم واضح‌تر» خبر خوبی برای این شاخه از آئودی است، امّا بخش جذاب‌تر گزارش، مربوط به معرفی ۸ مدل جدید آئودی اسپورت ظرف ۱۸ ماه آینده است.

2017-Audi-A4-20T-quattro-front-view-in-motion-04
البته کمپانی دقیقاً مشخص نکرده است که کدام محصولات در این لیست قرار دارند. این در حالی است که مطابق گفته آئودی، مدل‌های کنونی آئودی اسپورت شامل تمام نسخه‌های RS3، RS Q3 کراس‌اور، RS6، RS7، TT RS، R8 و S8 پلاس می‌شوند. از آنجایی که در طراحی مدل‌های A4/S4 و A5/S5 به‌تازگی بازنگری صورت گرفته، می‌توان انتظار داشت که این مدل‌ها شانس زیادی برای ارائه نسخه RS، یعنی RS 4 و RS 5 داشته باشند. اگر هم فرم‌های اسپورت‌بک، کوپه و کابریولت برای RS 5، یک RS 4 سدان و آوانت نیز در نظر گرفته شوند، همه اینها می‌توانند در مجموع، ۵ مدل از ۸ مدل مورد اشاره را تشکیل دهند. A6 و A7 اخیراً‌ برخی تغییرات جزئی را تجربه کرده‌اند و به احتمال زیاد، در آینده‌ای نزدیک با یک مدل جدید و نسخه‌های RS ارائه می‌شوند. در هر حال، همه چیز به ارائه مدل‌های استاندارد در طول ۱۸ ماه آینده بستگی خواهد داشت.

news-2017-audi-r8-exclusive-7
دیگر گزینه‌های احتمالی، فاصله بیشتری نسبت به واقعیت دارند. به عنوان مثال، می‌توان تصوّر کرد که یک یا دو نسخه با سطح عملکرد بسیار بالا از R8 معرفی شود؛ چیزی شبیه به آخرین نسل از R8 GT و شاید در دو فرم کوپه و اسپایدر. نسخه‌های RS از سری کراس‌اور آئودی، Q5 و Q7 نیز شرایط مشابهی دارند. این امکان نیز وجود دارد که یکی از ۸ مدلی که آئودی به آنها اشاره می‌کند، یک خودروی ویژه جدید برای مسابقات باشد؛ چرا که آئودی اسپورت در حال حاضر نیز به تولید و فروش مدل مسابقه‌ای R8 LMS مشغول است. در هر حال، حداقل مزیت تصمیم اخیر آئودی این است که گفته خواهد شد که مهندسان در آئودی اسپورت، سخت مشغول کار هستند و دیگر کسی آنها را با یک سیستم دو دیفرانسیل اشتباه نمی‌گیرد.

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. madjid

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    اسم کواترو جالب بود ولی خوب نبود. البته کواترو واقعا یک سیستم بی نقص و افسانه ای هست. روی هر ماشینی قرار بگیره به غول تبدیلش میکنه.

    Audi Sport خیلی بهتره.

    منتظر S8+ هستم.

    Audi روز های بزرگی پیش رو داره. به زودی بنز و ب ام و رو پشت سر خواهد گذاشت.(تا 20 سال دیگه)
    ببین کی گفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سیدامین فاخر

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    فک کنم آودی کوآترو
    محصولات عملکرد محور باشن
    خوبه دیگه یه چیز تو مایه های amg و m power

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    منتظر آئودی rs5 هستم. کوپه و همچنین مدل کابریولت بسیار زیبای 500 اسبی آئودی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا