بررسی آئودی R8 مدل ۲۰۱۶ با موتور V10 پلاس

آئودی ۲۷ هزار نمونه از نسل اول R8 را در سراسر جهان به فروش رسانده که در استانداردهای یک سوپرماشین، رقم بالایی محسوب می‌شود، ولی هنوز هم سطح پایینی در میزان فروش محصول کمپانی است و بنابراین دیدن یک آئودی R8 از نزدیک، فرصتی است که کمتر پیش می‌آید. امریکایی‌ها تا بهار سال آینده باید برای ملاقات با نسل دوم R8 صبر کنند، ولی مدل V10 پلاس ۲۰۱۶ ویژه بازار اروپا، از هم‌اکنون می‌تواند نشانه‌هایی از قابلیت‌های این مدل در خود داشته باشد و بر این اساس، برای این بررسی انتخاب شده است.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V10 Plus

شاید مهمترین تفاوت بین این مدل ویژه اروپا و مدل بازار امریکا، دامپرهای سیال مغناطیسی باشند. این شوک‌ها در بازار امریکا در مدل V10 پلاس استفاده نخواهند شد. چرخ‌های زیبای ۲۰ اینچی خودروی تست، در مدل امریکایی به رنگ نقره‌ای که آئودی آن را «تیتانیوم» می‌نامد، درمی‌آید و خبری از رنگ مشکی برّاق نیست. همچنین این مدل با سیستم Homelink همراه خواهد بود و در عین حال، از سیستم استاپ-استارت برای تأثیرگذاری بر مصرف سوخت استفاده نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های استاندارد مدل اروپایی می‌توان به وزن متغیر سیستم فرمان و سیستم صوتی Bang & Olufsen اشاره کرد که در مدل بازار امریکا به صورت آپشن ارائه می‌شوند. در نهایت، چراغ‌های کمکی «نور بالای لیزری» را در مدل تست‌شده داریم که از لحاظ قانونی، شرایط حضور در بازار امریکا را ندارند.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V10 Plus

نسل دوم از آئودی، نسبتاً درازتر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده و چهره‌ای تهاجمی‌تر پیدا کرده است. یک پدال کلاج و یک موتور V-8 از تلفات این تغییر نسل بوده‌اند و یک موتور ۵/۲ لیتری V-10 با همراهی یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک جایگزین آنها شده‌اند. در سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک کواتروی آئودی، یک تجدیدنظر کلی صورت گرفته و یک کلاج با کنترل کامپیوتری برای توزیع بخش مناسبی از گشتاور به محور جلو استفاده شده است. دیفرانسیل جلو، همانند قبل، به صورت آزاد است و در همین حال، دیفرانسیل عقب از یک محور لغزش محدود معمولی بهره می‌برد.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V-10 Plus

در حالی که موتور DOHC V-10 یک طراحی کاملاً جدید در خود ندارد، با این حال نسبت فشردگی در آن از 12.5 به 12.7:1 افزایش یافته است. ضمن اینکه در تنظیمات القایی آن بهینه‌سازی صورت گرفته و یک سیستم انژکتور، سوخت را به سمت محفظه احترام و یا پورت‌های مکش روانه می‌کند. یک زمان‌بندی متغیر برای سوپاپ‌های مکش و اگزوز برای بهبود عملکرد با آلودگی کمتر و پشتیبانی از مانورهای جاه‌طلبانه شما در رانندگی درنظر گرفته شده است. آئودی در مورد واکنش V-19 به پدال گاز، بسیار افتخار می‌کند؛ این موتور می‌تواند در عرض ۶۶ صدم ثانیه به حداکثر دور خود برسد که در این زمینه ۲۰ درصد سریعتر از قبل است.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V-10 Plus

نسخه «پلاس» از موتور ۵/۲ لیتری V-10 قدرتی برابر ۶۱۰ اسب‌بخار را به همراه گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تأمین می‌کند. این در حالی است که نسخه معمولی V-10 خروجی‌ای برابر ۵۴۰ اسب‌بخار و ۵۴۰ نیوتن‌متر دارد. ترکیب یک قدرت بیش از حدّ مناسب، کشش سیستم تمام‌چرخ متحرک و سیستم لانچ کنترل در «پلاس» باعث شده‌اند که این خودرو بتواند در عرض ۲/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و وقتی در ۱۰/۶ ثانیه از انتهای مسیر یک‌چهارم مایل می‌گذرد، سرعتی برابر ۲۱۲/۴ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این خودرو همچنین در ۲۱/۱ ثانیه، ۱۷۰ مایل (۲۷۳/۶ کیلومتر) بر ساعت را کامل می‌کند. این در حالی است که سرعت مدل ۱/۷ میلیون دلاری بوگاتی ویرون پس از ۲۱ ثانیه شتاب‌گیری، تنها ۳۲ کیلومتر بر ساعت با این R8 فاصله دارد.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V-10 Plus

بخشی از این چابکی به وزن کلی خودرو نیز برمی‌گردد که به لطف یک فریم فیبرکربنی تقویت‌شده جدید، به میزان ۱۱/۳ کیلوگرم کمتر از قبل نیز شده است. همچنین ضریب دراگ اعلام شده برای آئودی R8 برابر ۰/۳۶ است و یک بال عقب، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم به بار محور عقب می‌تواند اضافه کند. با توجه به حداکثر سرعت اعلام‌شده برای این مدل (۳۳۰ کیلومتر بر ساعت)، این خودرو سریعترین محصول آئودی است که برای استفاده در جاده ارائه شده است.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V-10 Plus

مانند هر سوپرماشین دیگری که صلاحیت حضور در جاده‌ها را داراست، R8 نیز از عملکرد مناسبی برای این منظور برخوردار است. این خودرو با اندکی بدفرمانی متعادل، چسبندگی جانبی‌ای برابر 1.01 g در پیچ نشان می‌دهد و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله‌ای برابر ۴۶ متر می‌ایستد. در این میان، با توجه به ترمزهای بزرگ کربن‌-سرامیکی و توزیع استاتیک وزن به صورت ۴۲ به ۵۸ درصد بین محورهای جلو و عقب، اطمینان مناسبی در پدال ترمز مشاهده می‌شود. در واقع، R8 در هر کدام از تست‌های شتاب، ترمز و لغزش در پیچ، به طور متوسط از مرز 1.00 g عبور می‌کند. همچنین بازخورد دقیقی از سیستم فرمان دریافت می‌شود و در مسیرهای ناهموار، پایداری مناسبی در مسیر مستقیم دارد. ضمن اینکه راننده در پشت فرمان، اعتماد به نفس مناسبی از هدایت خودرو و کنترل حرکات بدنه پیدا می‌کند.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V10 Plus

شاید بهترین ویژگی این مدل R8، صدای خاصی است که مهندسان آئودی به‌خوبی توانسته‌اند از این موتور ۱۰ سیلندر بیرون بکشند. نوای بانک سیلندرهای ۹۰ درجه‌ای، بسیار دلنشین‌تر از V-8‌ های آرام و صدای نرم V-12 ها است. این موتور، نه صدای بلندی دارد و نه پرهیاهو است؛‌ یک زوزه دلربا دارد که آن را از حدود ۳۵۰۰ دور بر دقیقه شروع می‌کند و تا قطع سوخت در ۸۷۰۰ دور بر دقیقه، آن را ادامه می‌دهد.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V-10 Plus

این R8 در عین حال، می‌تواند تصویری از گذشته‌ها در خود داشته باشد. در اواخر دهه ۱۹۳۰ میلادی، زمانی که آئودی یکی از چهار حلقه‌ای بود که توسط اولین دفتر طراحی پورشه در «اشتوتگارت» طراحی می‌شد، دکتر فردیناند پورشه و پسرش «فری»، یک کوپه ۲ سرنشینه موتور وسط را تصور می‌کردند که یک V-10 برای پیشرانه داشت. کانسپت تایپ 114 آنها هرگز به چیزی بیشتر از یک سری طرح‌های اولیه نرسید، ولی بعداً یک مدل در مقیاس کوچکتر با دماغه و کابین باریک در تست‌های تونل باد، نتایج مناسبی از خود نشان داد. به نظر می‌رسد که آخرین خودروی اسپورت آئودی، زمان زیادی را در قفسه‌های این کمپانی سپری کرده باشد.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V-10 Plus
 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V-10 Plus

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V-10 Plus

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور وسط، دو دیفرانسیل ، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • تخمین قیمت مدل تست: ۲۰۰۰۰۰ دلار (تخمین قیمت مدل پایه: ۱۸۵۰۰۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHCبا ۴۰ سوپاپ V-10، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم و پورت.
  • گنجایش: ۵۲۰۴ سی‌سی.
  • قدرت: ۶۱۰ اسب بخار در ۸۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۵۹/۹ نیوتن‌متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با حالت شیفت دستی.

 2016 Audi R8 V10 Plus
2016 Audi R8 V10 Plus

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۴۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۲۷ متر.
  • عرض: ۱/۹۴۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۲۴ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۶۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۰/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۲۱۲/۴۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ، آمار خودروساز): ۳۲۹/۹۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۰۲۵ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 01 g.

مصرف سوخت:

  • تخمین: ‍۱۸/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مشاهده در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

54 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    ای وای دوتا پست قبلی از ان ایکس آکورا صحبت شد که تو این پست یه آلمانی با اقتدار قدرت خالص خودشو به جهانیان نشان داد و خودش رو از باقی جدا کرد یعنی واقعا دهنم باز موند
    چراغ های نور بالای لیزری که در آمریکا استفادش غیر قانونیه طراحی چراغ هاش که فوق العاده یعنی خدای چراغ هست و بی رقیب شتاب جانبی با این سیستم تعلیق کواترو واقعا متعجبم کرد طراحی داخلی که انگار فیلم ترنسفورمرز هست موتور و صدای اگزوز هم که بی نظیر یعنی واقعا دیگه بهتر از این

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (214 دیدگاه) ,

      من که با این قیمت ترجیح می دم یه 911 مشت بگیرم.

      پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    چقدر این r8 دوست داشتنیه البته نمونه های قبلی عملکرد جالبی نداشتن اما این یکی با شتاب 2.7 فوق العادس عملکردش نسبت به قبل خیلی بهتر شده
    البته چراغ جلو نمونه های قبلی خشن تر بود و همین طور کابین زیبا تری هم داشت …….
    در کل باریکلا به ائودی واقعا r8 باعث افتخار کمپانیه …………….

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    من نسبت به حضور موتور 10 سیلندر در ائودی نظر خوبی ندارم چون این موتور همون موتور هوراکان لامبو هستش و همیشه برای خراب نشدن بازار اون از نظر قدرتی در سطح پایینتر قرار بگیره وگرنه ائودی دو تا توربو روی این موتور مینداخت اونوقت میدیدن چه هیولایی میشدحیف ……………….

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      نه عزیز فکر نکنم چنین چیزی باشه قبل از هوراکان این موتور روی لامبو gallardo بود و همون زمان هم باز ائودی قدرت پایین تری داشت با این که جفتشون v10 بودن (نمونه ی 8 سیلندر رو نمیگم منظور ده سیلندره ائودیه )
      در مورد توربو هم خب اگه لامبو هم توربو میذاشت یه هیولا ازش در میومد
      ارادت

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      آئودی همواره ماشیناشو با قدرت کمی ضعیفتر از لامبورگینی به فروش میرسونه!
      الان همین r8
      5.2 قدرت 540 و هوراکان 5.2 لیتر 610
      نسخه پلاس ائودی هم اگر با هوراکان سوپرلجرا مقایسه کنیم حدود 20 30 اسب ضعیفتره!
      ختم کلام هرشرکتی یک سیاستی داره و سیاست ائودی اینه که ماشین هاشو یکم ضعیفتر از لامبوتولید کنه!!!!
      والسلام

      پاسخ
      1. arash66
        سوابق: (300 دیدگاه) ,

        دقیقا همینه
        بالاخره باید مشتری برای لامبو هم باشه دیگه

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          اونکه همیشه هست…
          شما نگاه کن…
          برندهایی مثل لامبو . فراری . مکلارن و…
          به محض رونمایی ماشین . تمامش پیش خرید میشه!!!!
          الان شما برای هوراکان ثبت نام کنی.یکسال دیگه بهت تحویل میدن!!!

      2. sina
        سوابق: (309 دیدگاه) ,

        داداش خب plus که 610 اسب هوراکان 602 اسبه
        تقریبا یکم بیشتر ائودی کجا کم تر میگیره؟

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          نه سینا جان…
          هوراکان هم 610ps معادل 602 اسبه!
          تو متن درمورد ائودی باید اشاره میشد که 610ps معادل 602 اسب بخار!!!!

  4. محمد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه ولی GTR قورتش میده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل BMW E9
      BMW E9
      سوابق: (395 دیدگاه) ,

      میشه اینقدر از این گودزیلای پیر حرف نزنی. این گودزیلا الان تو پیست از بنتلی ۲ تنی یه کم سریع تره و قویترین مدلش ( نیسمو ) تو پیست از ۹۱۱ توربو s مدل قبلی کند تره درحالی که قدرت بیشتری داره. در برابر این آئودی و هر ماشین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و سالهای بعدش هیچ غلطی نمی تونه بکنه. مگر اینکه مدل جدیدش بیاد.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      انصافا نیسان جز 0-100 2.8 ثانیه ای چی داره؟؟؟
      نه خدایی بگو چی داره؟
      الان اگر به هرکدوم از دوستان تو سایت 500 هزار دلار بدن بگن یا ماشین بخر اولیوتشون این بود!
      آونتادور و اف 12
      675lt و 488
      هوراکان . 450اسپشیال . ائودی ار8 . 911 . 650s . کوروتz06
      کامارو . چلنجر هلکت . آخرین گزینه جی تی ار هست!

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      من حاضرم دلیل و مدرک بیارم که تو هر زمینه ای gtr یک لول از ار8 پایین تره!!!

      پاسخ
      1. موسی
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        اونتادور تک تک حرفات درسته
        مهم نظر کارشناساس، تو رنکینگ کار اند درایور الان جی تی ار اون اخراس
        ماشینی که فقط به درد تیون شدن توکارواش یحیی و برادران به جز اصغر میخوره و هیچ کارشناسی این ماشین رو قبول نداره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          اصا به خاطر قیمت پایینش خیلی از تیونر ها میرن میخرنش و تقویتش میکنن!!!
          شما مسابقات درگ تایم رو نگاه کن!!!
          90 درصدشون جی تی ار هست!!!
          و به خاطر قدرت وحشتناکشون بعد 5 – 6 مسابقه موتور کاملا غیر قابل استفاده میشه و باید یکی نو جایگزین کرد!!!!
          خب این تیونر ها میرن جی تی ار90000 دلاری میخرن!!!!
          هیچ وقت نمیرن یه 918 900000 دلاری بخرن که بعد 5 مسابقه نابود شه و دوباره کلی پول صرف بازسازیش کنن!!!!

        2. موسی
          سوابق: (72 دیدگاه) ,

          بله دقیقا این فرمایشتون هم درسته
          ولی یه نکته ای هم که هست بحث طراحی موتوره
          الان شما ببینید، کیا جرات میکنن برن لامبو و فراری رو تیون کنن ؟؟؟
          به خاطر اینکه موتورای اونا جوری هست که کسی جرات نمیکنه بهش دست بزنه چون هیچی ازش نمیفهمن
          ولی جی تی ار اینطور نیست

        3. خسته شده
          سوابق: (623 دیدگاه) ,

          carbonado aventador خب اگرم پیش فروش میشن چون محدودن این برای بقیه هم صدق میکنه نه این دو سه تا

  5. Iman mclaren p1
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    من که به شدت این ماشینو پسندیدم…خداییش حرف نداره مخصوصا طراحی داخلی و چراغ های جلو و عقبش…

    پاسخ
  6. فرزام
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    سلام . نظرم ربطی به این مقاله نداره . ولی چرا یه چند وقتیه که سایت پدال رو هیچ مرورگری کلیک راست رو قبول نمیکنه . مثلا نمیتونم دوتا صفحه رو با هم باز کنم و صفحه ی مربوط به کلیک راست رو نمی یاره تا open in new tab رو کلیک کنی . یا از اون بدتر نمیشه عکس ها رو از صفحه ی همون مقاله save کرد و حتما باید عکسو باز کنی تا بتونی ذخیرش کنی و نمیشه اون عکسو توی new tab باز کرد و مجبوری که تو همون صفحه سایت پدال بازش کنی و در اینصورت مجبور میشی بعد از save دوباره به عقب برگردی و از اول صفحه اصلی اون مقاله دوباره بارگیری بشه . یعنی هم کلی وقت میگیره و هم کلی از حجم اینترنت رو از بین میبره . کلا کلیک راست تعطیله دیگه ؟؟؟؟ !!!!!!!! . ببخشید زیاد حرف زدم . فقط خواستم دقیق گفته باشم .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مسعود
      مسعود
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      راست کلیک رو برداشتن که کسی از مطالب کپی نکنه،‌ هرچند همین هم جای تعجب داره،‌ برداشتن راست کلیک که نمیتونه جلوی کپی رو بگیره‌!‌ البته واسه بچه ها خوبه 😀
      شما کلید کنترل (ctrl) رو نگه دار بعد کلیک کن،‌ کار open in new tab رو انجام میده .

      پاسخ
    2. پوریا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      با اون اسکرول وسط ماوس کلیک کن چه روی تب چه روی عکس

      پاسخ
    3. Pooya
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      این چه وضعشه ، خداییش رو قالب قبلی که بود سایت واقعا استفاده ازش ساده تر و خیلی به مراتب بهتر بود ، قالب که عوض شد حالا به زور به اینم عادت میکردیم ،اومدن این امکان مسخره رو گذاشتن ، واقعا این کار به ضرر خود سایت و تعداد بازدیداشه،،، برا منی که هر روز چندین بار چک میکردم سایتو ، حالا کاری کردن که به زور هفته ای دو سه بار بیام شاید…من معمولا رک انتقاد میکنم ، امیدوارم مسئولین سایت یه فکری بکنن در غیر این صورت رفته رفته مخاطبینشونو از دست میدن .

      پاسخ
      1. نخود آش
        سوابق: (276 دیدگاه) ,

        من هم همین مطلبو میخواستم عرض کنم. مدام سایت پدال داره بدتر و بدتر میشه. اگه یادتون باشه 2 تا قالب قبلی خیلی خوب بودند. اولی راحت به تمام مطالب قبلی دسترسی داشتیم. بعد این خصوصیت رو از قالب برداشتن. وقتی اعتراض به سایت کردیم گفتند عادت میکنید. اینجوری بهتره. حالا هم که کلیک راست رو برداشتن.
        البته تو کشور ما هر چیز که طرفدارش زیاد شد همین مشکلو پیدا میکنه. مثال کاملا مرتبطش ماشین هست. هر چند نمیشه با هم مقایسشون کرد.
        جناب سردبیر ناراحت نشو فقط میخواستم بگم ما مردم خوبی هستیم وقتی پراید رو 40 میلیون میخریم و به بدتر شدنش عادت میکنیم به اینم عادت میکنیم.
        پناه بر خدا

        پاسخ
  7. mds
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    من 180 هزار دلار داشتم بنتلی کانتینتال میگرفتم کلاسش خیلی بیشتره

    پاسخ
  8. سیاوش
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    عاشق r8 هستم چه نسل جدید چه قدیم ولی میتونست کابینش شکیل تر باشه مخصوصا دریچه هواش

    پاسخ
  9. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    راستی r8 یه ماشین موتور عقبه فکر نکنم نیازی به هوا کش های بزرگ در قسمت جلو باشه شاید بیشتر جنبه ی زیبایی دارن درسته ؟؟

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (795 دیدگاه) ,

      دوست من
      معمولاخودرو های موتور وسط (mid engine) و یا خودرو های موتور عقب ( rear engine) با مشکل خنک سازی موتور مواجه هستند که یکی از راه های جلو گیری از افزایش بیش از حد دما قرار دادن رادیاتور یا در موتور های توربو شارژر دار اینتر کولر در جلو خودرو است تا بتوان از جریان هوای جلوی خودرو بخوبی برای خنک سازی موتور استفاده کرد مثل 911
      البته در اکثر خودرو ها از هواکش های کناری (جلو ماشین )برای خنک سازی لنت های ترمزاستفاده میکنن

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1607 دیدگاه) ,

        اره اقا مهران عزیز منم همینو میگم ماشین های فراری پورشه لامبو و……هواکش ها اینقدر بزرگ نیستن معمولا هم پایین دو چراغ جلو گذاشته میشن یا مثل یه نوار بین دو چراغ اما r8 به اندازه بنز amg gt هواکش گذاشته هر کی ندونه فکر میکنه موتور جلوست البته میگم بیشتر جنبه ی زیبایی داره احتمال زیاد ………

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      زیبایی برای هر ماشینی یکی از نکات مهمه…
      ولی خب هواکش بیخودری گزاشتن موجب بالارفتن ضریب درگ میشه که این بده!!!
      الان آر8 به جای چندرادیاتور کوچک از یه رادیاتور بزرکتر استفاده کرده!!!
      الان من تا اونجایی که میدونم اونتادور 5 تا رادیاتور داره که فکر کنم بدونی کجاها کارگزاشته باشدش!!!
      و اما بحث از رادیاتور شد جاداره به این اشاره کنم که بوگاتی 11 تا رادیاتور داره!!!!

      پاسخ
  10. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    در طول تاریخ سوپر ماشین هایی کمی مثل R8 هست.

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Enzo
    Enzo
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    چراغ جلوهاشو اگه وارون شه شبیه موستانگ میشه

    پاسخ
    1. ЯR
      سوابق: (251 دیدگاه) ,

      اینم رسم جدید شده که چراغ ماشینارو بر عکس کنیم ببینیم چراغ کدوم ماشین میشه :/ D:

      پاسخ
    2. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      چی میگی واسه خودت روزبه همین مونده یکی بیاد از چراغهای آئودی هم اشکال بگیره مطمئن باش اگر شباهتیم باشه اون موستانگ که شبیه اینه نه این شبیه اون

      پاسخ
      1. موسی
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        خسته جان خودتو خسته نکن
        اینا کسایی هستن که از اینکه این مدل جدید ارهشت انگشت به دهن همه گذاشته و همه رو به تحسین وادار کرده کمی ناراحتن و اینجوری میخوان خودشون رو التیام بدن
        وقتی موستانگ از موتورهای 80 سیلندر 60 لیتری 23 اسب بخار بیرون میکشید ، چراغای ایودی این شکلی بود

        پاسخ
  12. خسته شده
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    شاهکاری دیگر از مهندسی آلمانی
    اول آلمان بعدم ایتالیا بعد از اوناهم مهم نیست

    پاسخ
  13. احسان(احسان)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    اگر من طراح چراغای ائودی رو ببینم ماچش میکنم.خیلی خوب طراحی شده

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل Hamid...Audi
    Hamid...Audi
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    همه چی تمومه دیگه!
    قدرت ، شتاب ، چسبندگی ، طراحی داخلی و خارجی و … .
    حرفی واسه گفتن نمیزاره.از دور لذت میبریم!!!!

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل Enzo
    Enzo
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    مگه من گفتم طراحیش زشته . خیلی هم قشنگه منتهی به ذهنم یه لحظه این رسید وگرنه نمیشه از طراحی این ماشین عیب گرفت . در ضمن من نمیگم قیافش شکل اون میشه فقط فرم چراغارو گفتم.

    پاسخ
  16. hamed ferrari
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    یه دیواری سمت چپ کنسول مرکزی گذاشتن که نمیذاره راننده کنسول رو ببینه… اون دیوارو معمولا سمت راست میزارن… ولی مثه اینکه آئودی یه لحظه قاطی کرده

    پاسخ
    1. arash66
      سوابق: (300 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اگر دقت کنید قسمت کنترلی آر 8 به صورت افقی در راستای دسته دنده می باشد و اون قسمت لبه دار که می فرمایید مزاحمتی برای کلید های کنترلی ندارد از بغل هم نگاه کنید متوجه این قضیه خواهید شد.

      پاسخ
  17. arash66
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    ارباب حلقه هاست دیگر ……

    پاسخ
  18. بنتلی
    سوابق: (1065 دیدگاه) ,

    ای کاش داشبورد آئودیTT‏ رو برای این میذاشتن،در کل عالی شده

    پاسخ
  19. 1A1
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جناب انیس حسینی تشکر.بلاخره کاملش اومد.خیلی …باست.پیش بینی 911 .برو قدرتش بده داداش.
    شما خودتو زیاد خسته نکن ماستنگ چرا باید شبیه این باشه … میزنی هاااا.
    یک آمریکا تو بقیشم گیر کردم

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      میزنم ها!!!!!
      چراشو برو از یه اسمه دیگت در سایت بپرس
      یک آمریکا! همون بهتر در بقیش گیر کنی چون آلمانی و ایتالیایی هر کی طرفدارش نیست

      پاسخ
  20. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    این مدل آئودی، از بقیه مدلهاش قشنگ تره.

    پاسخ
  21. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    این ماشین، یکی از بهترین طراحیهای آئودی رو داره.

    پاسخ
  22. AlireZa
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من از وقتی که اومدم تو دنیایه ماشین اصلا با آئودی آومدم ☺از بچگی هام عاشقش بودم…R8هم که زد دیگه شاهکار کرد. ارباب حلقه ها…

    پاسخ
  23. تصویر پروفایل reza918
    reza918
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    الان دیگه شد یه رقیب خطرناک برای هم رده هاش
    تایم 1/4وصفر تا شستش واقعا عالیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.